Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:43

In het naastgelegen dorp is de supermarkt die pakketpunt was, ook gestopt.
Bij mij op stal was ook nog een pakketpunt in datzelfde dorp, maar doordat die álles kregen, konden ze het eigenlijk niet meer aan, voor de vergoeding die PostNL ervoor biedt.
Dus die hebben besloten om ook te stoppen als pakketpunt.
In mijn eigen dorp zijn nog wel 2 pakketpunten voor PostNL, maar die hebben dus ook de vracht voor het dorp verderop erbij gekregen.

Het is echt veel werk en ze hadden dus tijd te kort om aandacht aan hun normale klandizie (Landwinkel en fouragehandel) van dienst te kunnen zijn, die klanten moesten vaak heel lang wachten.
En aangezien de vergoeding van PostNL meer een soort fooi is dan een fatsoenlijk inkomen, was de keuze voor de eigen winkel en klandizie toch snel gemaakt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:54

Neonlight schreef:
Pakketbus aanschaffen. :+ Is niet iets waar Postnl iets aan kan doen. De supermarkt hier in het dorp is sinds mei gesloten, dat was ook het Postnl punt. Pakketjes worden nu 10 kilometer verderop op het punt gedropt, helaas niet het dichtsbijzijnde punt maar ons dorp valt onder die regio.

Gaat hier niet. Stoep bij de voordeur is maar max 50cm breed. Als ik daar een pakketbus neer ga zetten, kan er geen gebruik meer gemaakt worden van de stoep. En héél héél erg diefstal gevoelig.

Een pakketbus in de tuin durf ik niet aan, want eigenlijk zou de bezorger èèrst aan moeten bellen vóórdat hij achterom loopt om een pakje in de pakketbus te stoppen. Maar ik zie het gewoon al gebeuren dat eenmaal de bezorger weet dat het pakket in de pakketbus gestopt kan worden, hij niet eerst meer aan belt, maar gewoon gelijk richting pakketbus gaat en dat gaat NIET goedkomen als ik wél thuis blijk te zijn en de keukendeur staat open.... }> (altijd in de lente/ zomer als het een beetje fatsoenlijk weer is) dan is de bezorger per direct een lekker hapje voor mijn hond..... :+

Marije_jiplover schreef:
In het naastgelegen dorp is de supermarkt die pakketpunt was, ook gestopt.
Bij mij op stal was ook nog een pakketpunt in datzelfde dorp, maar doordat die álles kregen, konden ze het eigenlijk niet meer aan, voor de vergoeding die PostNL ervoor biedt.
Dus die hebben besloten om ook te stoppen als pakketpunt.
In mijn eigen dorp zijn nog wel 2 pakketpunten voor PostNL, maar die hebben dus ook de vracht voor het dorp verderop erbij gekregen.

Het is echt veel werk en ze hadden dus tijd te kort om aandacht aan hun normale klandizie (Landwinkel en fouragehandel) van dienst te kunnen zijn, die klanten moesten vaak heel lang wachten.
En aangezien de vergoeding van PostNL meer een soort fooi is dan een fatsoenlijk inkomen, was de keuze voor de eigen winkel en klandizie toch snel gemaakt.

Hier ben ik dus óók bang voor, z'n kettingreactie. En waar kan je dan nog je pakket ophalen? In SintJartemus?

Hopelijk besluit de supermarkt gewoon weer de pakketten aan te nemen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:19

Hier is de supermarkt er ook mee gestopt.
Dit omdat het nu meer geld kost nu ze geen rookwaar meer mogen verkopen.
Normaal was dat gecombineerd, en nu personeel enkel voor de pakketten is duur tav de vergoeding.

Is nu over gegaan naar de fietsenwinkel, maar die heeft nu al spijt ervan.
Het is onwijs tijdrovend wat ten kosten gaat van zijn werkplaats.
De vergoeding die hij ervoor krijgt is echt laag als ik hem mag geloven.
Dus zal niet lang duren voordat hij ermee stopt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:29

Kun je instellen in de app, als optie bij niet thuis als afgesproken plaats de pakketbus plus locatie. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 01:25

Neonlight schreef:
Kun je instellen in de app, als optie bij niet thuis als afgesproken plaats de pakketbus plus locatie. :)

Ja kan, maar wordt blijkbaar niet gedaan. Zo heb ik al een paar keer buren geselecteerd en zeker weten dat die thuis zouden zijn. Werd gewoon naar pakketpunt gestuurd.

En schijnbaar moeten ze dat tegenwoordig.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:56

Neonlight schreef:

Ja, maar kan jij de garantie geven dat ze ALTIJD eerst netjes aanbellen bij de voordeur voordat ze achterom lopen omdat ze weten dat daar een pakketbus staat waar ze het in achter mogen laten?

Ik zie het namelijk al gebeuren dat ivm tijdsbesparing ze direct naar achterom lopen ipv eerst aanbellen, wachten op reactie, om lopen...

Gebeurt dat als ik wél thuis ben en zoals altijd de keukendeur open staat, dan hangt mijn hond in de bezorger....

Ik kwam vorige week thuis van vakantie en m'n moeder was met hond thuis en die ging flink tekeer toen ik het hek open deed, maar er nog even 1 seconde achter bleef staan... natuurlijk toen ik hem riep en hij mijn stem herkende, was het goed, maar een vreemde komt écht niet zomaar binnen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:41

Tja, of je past het een en ander aan dat je wel thuis kunt laten bezorgen, of je laat het standaard naar een pakketpunt gaan, of je gaat gewoon naar de winkel. Je kunt wel blijven miepen maar je kunt ook oplossingen zoeken. 25 jaar geleden wisten we niet anders dan dat we naar de winkel moesten gaan.

Wij hebben ook voor oplossingen gezocht toen er het een en ander veranderde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:23

Idd. Waarom van jouw probleem hun probleem maken? Zijn we onderhand zo verwend geraakt?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:31

zeker, mensen zijn veel, en veel, en veel te verwend (geraakt).
Ze zijn gewend geraakt aan het altijd maar alles voor iedereen beschikbaar willen hebben en dan graag ook nog gisteren.
En dat hele vandaag besteld morgen in huis moeten ze er ook eens afhalen.
Wil je het snel hebben? Lekker zelf halen dan.

En dan dingen als: "ja, maar dat kan ik alleen online bestellen want hier in de buurt is het nergens in de winkel te koop" smoesje....ja jammer dan, vroeger had je dat ook. En toen had je 2 keuzes:
- of je legt je neer bij het feit dat je niet altijd alles binnen bereik hebt
- of je gaat het halen, en dan wordt het een heel duur product als je de reiskosten/tijd gaat tellen. Dat doe je dan dus, net als vroeger, enkel voor producten die van levensbelang zijn.

Zelfde als mensen die klagen dat vliegtickets te duur worden?
Ja ehm, wie bepaalt dat vliegen voor iedereen weggelegd moet zijn? Er zijn wel meer dingen die bepaalde mensen niet kunnen betalen, dat is toch gewoon het leven?
Ik zou ook graag een mega villa hebben met paarden/koeien /schapen aan huis. Kan ik dat betalen? Nee.....

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:36

Neonlight schreef:
Tja, of je past het een en ander aan dat je wel thuis kunt laten bezorgen, of je laat het standaard naar een pakketpunt gaan, of je gaat gewoon naar de winkel. Je kunt wel blijven miepen maar je kunt ook oplossingen zoeken. 25 jaar geleden wisten we niet anders dan dat we naar de winkel moesten gaan.

Wel eens geprobeerd?

Is werkelijk waar bijna NIETS meer in een fysieke winkel te krijgen.

Rode microvezeldoekjes? Waar? (En dan uitsluitend rode, niet z'n gemengde kleuren pakket)

Alles is tegenwoordig digitaal online bestellen omdat winkels gewoon nog maar zéér weinig op voorraad hebben.

Dan ontkom je er dus niet aan, om online te bestellen.

Altijd naar postnl punt, prima, maar wél de Plus in het dorp en NIET de Primera een dorp verderop, waarvoor ik de auto moet pakken.

En een pakketbus gaat gewoon NIET. Ik heb GEEN voortuin, nog geen 1cm. Mijn voordeur is direct gemeente grond. En de tuin in is voor de bezorgdiensten gewoon gevaarlijk ivm mijn (waak)hond. En ik ga mijn hond niet de toegang tot de tuin verbieden omdat er wel eens een pakketbezorger kan zijn die de regels aan z'n laars lapt (eerst aanbellen, daarna pakketbus) en die dus zonder aanbellen doodleuk de tuin in komt gelopen. Tis hier Brabant, sowieso hé ik hier al meerdere buren/ mensen uit moeten leggen dat je niet zomaar mijn tuin in kan komen.....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:37

of je legt je erbij neer dat niet altijd alles voor iedereen beschikbaar is...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:44

Jeetje mvdende, wat kan jij doordrammen!

Dan dien je (weer) een klacht in, zo gepiept.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:45

Sky_As schreef:
of je legt je erbij neer dat niet altijd alles voor iedereen beschikbaar is...

Natuurlijk is niet altijd alles voor iedereen beschikbaar.

Maar simpele dingen zoals rode microvezeldoekjes, een nekslinge voor een camera, medicatie! (Is uitsluitend via online apotheek te verkrijgen) enz zijn toch geen wereld schokkende dingen die uitsluitend voor de elite beschikbaar zouden moeten zijn....

Heb je zelf wel eens de laatste jaren wat geprobeerd te vinden in een fysieke winkel?

Het is er gewoon niet meer op voorraad, dus MOET je bestellen online....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:49

Hoe erg is het om de auto te moeten pakken?

Als ik jouw klaagzangen op bokt lees denk ik vaak probeer wat meer in mogelijkheden te denken ipv alles wat niet op jouw manier kan. Daar wordt het leven echt een stukje mooier van.

Overigens kun je bij veel winkels ook gewoon kiezen om het op te halen. Bij m'n petsplace is de bodybuilder altijd op. Dus ik bestel online en haal het zelf op. Als die optie er online niet is dan kun je ook bellen en vragen of ze voor je kunnen bestellen
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 03-07-24 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:57

He wat raar ik had vanmorgen een hele reactie getypt maar die is zoek.

Ellende van "vroeger" toen had je een vaste betrouwbare bezorger die ook nog briefjes in de bus deed en had je de dag erna nog een kans om thuis te blijven. En kwam het ook uiterlijk twee dagen na verzenden aan, Nu is het random waar ze zin of geen zin in hebben kan het snel komen of heel lang duren, ze stoppen niet of bellen niet aan. Kwakken het zomaar ergens neer of beweren dat je niet thuis bent terwijl je gewoon thuis bent. Waardoor het een soort loterij is geworden of je pakje komt of niet.

En komt er veel meer terecht bij de pakketpunten door lamlendigen van bezorgers die bij voorbaat al dumpen en niet eens meer door de straat rijden,met allemaal niet thuis zogenaamd.

Samen met minder fysieke winkels. Al eens gehad. Ga iknaar een fysieke winkel. Het product is er niet dus bestellen zij het. Maar het moest naar mijn adres en kon onmogelijk naar hun winkel gestuurd worden. Resultaat drama met een pakket dat een tijd zoek was en is terug gestuurd onterecht want niet opgehaald. Terwijl ik niet wist dat het was opgestuurd wanneer en waar het lag. :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-07-24 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:59

mvdende schreef:
Neonlight schreef:

Wel eens geprobeerd?

Is werkelijk waar bijna NIETS meer in een fysieke winkel te krijgen.

Rode microvezeldoekjes? Waar? (En dan uitsluitend rode, niet z'n gemengde kleuren pakket)

Alles is tegenwoordig digitaal online bestellen omdat winkels gewoon nog maar zéér weinig op voorraad hebben.

Dan ontkom je er dus niet aan, om online te bestellen.

Altijd naar postnl punt, prima, maar wél de Plus in het dorp en NIET de Primera een dorp verderop, waarvoor ik de auto moet pakken.

En een pakketbus gaat gewoon NIET. Ik heb GEEN voortuin, nog geen 1cm. Mijn voordeur is direct gemeente grond. En de tuin in is voor de bezorgdiensten gewoon gevaarlijk ivm mijn (waak)hond. En ik ga mijn hond niet de toegang tot de tuin verbieden omdat er wel eens een pakketbezorger kan zijn die de regels aan z'n laars lapt (eerst aanbellen, daarna pakketbus) en die dus zonder aanbellen doodleuk de tuin in komt gelopen. Tis hier Brabant, sowieso hé ik hier al meerdere buren/ mensen uit moeten leggen dat je niet zomaar mijn tuin in kan komen.....

Waarom moet je perse rode microvezeldoekjes hebben? De blauwe, roze en grijze doen precies hetzelfde. Een doekje is een doekje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:01

Thuiszorg eiste destijds rode doekjes voor het toilet, met andere kleuren mochten ze niet schoonmaken :n elke kleur had zijn eigen schoonmaak plek

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:06

karuna schreef:
Thuiszorg eiste destijds rode doekjes voor het toilet, met andere kleuren mochten ze niet schoonmaken :n elke kleur had zijn eigen schoonmaak plek

Maar als het dan zo moeilijk gaat, een blauw doekje voor de wc en een geel doekje voor de andere dingen. Probleem opgelost :)*

Je kan ook miepen om het miepen hoor.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:07

En anders koop je een set. Die andere doekjes komen ook wel van pas want je zult niet enkel je wc schoonmaken. En anders geef je ze weg en houdt je alleen de rode. Ook opgelost

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:08

karuna schreef:

Dit... nu heb ik geen thuiszorg, maar na enkele maanden gewerkt te hebben in de schoonmaak, is mij erin gedramd dat rood=vies sanitair, blauw= wasbak enz.

Ik heb dus een stapel van de verschillende kleuren microvezel doeken besteld om ze goed uit elkaar te kunnen houden én ook gelijk duidelijk voor andere mensen die eens in mijn huis komen oppassen.

Ik zou er niet blij van worden als een oppas ineens een wc doek als vaatdoek gaat gebruiken, of andersom :r

Maar dit soort microvezeldoekjes zijn alleen bij specifieke webshops te bestellen, zeker als je meerdere van één kleur wil hebben.

En Purny: zo werkt dat bij thuiszorg gewoon niet.... is er geen rode microvezeldoek? Dan wordt de wc gewoon helemaal niet schoongemaakt, al heb je 100den andere gekleurde microvezeldoekjes....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:44

banketstaaf sorry
Maar mijn hulp maakt schoon met een schoon doekje
Dat daarna gelijk de was in gaat op 60 graden.
Wn we maken al schoon met desinfectie dus hoe vies is het daarna.

In de keuken gebruik ik nooit doekjes, hooguit eenmalig
Verder altijd wegwerp papieren vochtige doekjes

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:45

En van postnl, nooit problemen, ook niet DHL
Als ik niet thuis ben gooien ze het wel bij mijn dochter in de tuin

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:49

capopjekop schreef:
Hoe erg is het om de auto te moeten pakken?

Als ik jouw klaagzangen op bokt lees denk ik vaak probeer wat meer in mogelijkheden te denken ipv alles wat niet op jouw manier kan. Daar wordt het leven echt een stukje mooier van.

Overigens kun je bij veel winkels ook gewoon kiezen om het op te halen. Bij m'n petsplace is de bodybuilder altijd op. Dus ik bestel online en haal het zelf op. Als die optie er online niet is dan kun je ook bellen en vragen of ze voor je kunnen bestellen

Misschien omdat ook niet iedereen auto heeft en/of benzine kan betalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:55

@mvdende: Mijn moeder krijgt thuiszorg en die gaat echt niet lopen miepen over de kleur van het doekje hoor. Dit is gewoon zeiken om het zeiken in jouw geval.

Echt het is echt geen doodzonde als het doekje niet de juiste kleur heeft.
Of nog beter, koop een verfbad en stop ze daar in, probleem opgelost.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:56

Echwel schreef:
banketstaaf sorry
Maar mijn hulp maakt schoon met een schoon doekje
Dat daarna gelijk de was in gaat op 60 graden.
Wn we maken al schoon met desinfectie dus hoe vies is het daarna.

In de keuken gebruik ik nooit doekjes, hooguit eenmalig
Verder altijd wegwerp papieren vochtige doekjes

Hier ook de wc en andere kleine dingetjes met wegwerpdoekjes.