Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chanicha schreef:Apart toch! Die kinderen moeten het ook maar willen en leuk vinden.
Mijn kleinzoon krijg je met geen tien paarden van het voetbal af.
chanicha schreef:Apart toch! Die kinderen moeten het ook maar willen en leuk vinden.
Emmaa_ schreef:Paardrijden is ook echt een enorme elitesportDenk dat heel veel mensen dat niet zo zien omdat paardenmensen het niet erg vinden om vies te worden en werk te doen, maar de kosten van paardrijden (zelfs op een simpele, goedkope manege) maken het echt 100% een elitesport.
Ik kom uit een stad die een echte dwarsdoorsnede is van de samenleving (Almere) en bij ons zag je echt heel duidelijk dat de rijke kinderen op hockey gingen, of op paardrijden. Tennis ook trouwens.
anjali schreef:Emmaa_ schreef:Paardrijden is ook echt een enorme elitesportDenk dat heel veel mensen dat niet zo zien omdat paardenmensen het niet erg vinden om vies te worden en werk te doen, maar de kosten van paardrijden (zelfs op een simpele, goedkope manege) maken het echt 100% een elitesport.
Ik kom uit een stad die een echte dwarsdoorsnede is van de samenleving (Almere) en bij ons zag je echt heel duidelijk dat de rijke kinderen op hockey gingen, of op paardrijden. Tennis ook trouwens.
Ja in de Randstad is dat wel zo. In meer landelijke gebieden hoeft dat niet. Daar zijn meer boerenstallen die niet duur zijn en waar men in ruil voor stalwerk soms gratis mag rijden.Maar je zit daar in de winter wel in de modder.Voor de paarden is het een natuurlijker leven.
Thioro schreef:Niet persé.
Volgens moeder zeurde ik al vanaf ik kon praten over paardrijden.
Vader was geen dierenfan (dieren hoorden in het wild) en moeder vond het staatsgevaarlijk (desondanks dat ze vroeger ooit korte tijd zelf gereden heeft).
Op mijn 12de mocht ik dan eindelijk op paardrijles. Heb er 10 jaar voor moeten zeuren.
Verder waren er ook geen vrienden/familie met paarden.
Emmaa_ schreef:Paardrijden is ook echt een enorme elitesportDenk dat heel veel mensen dat niet zo zien omdat paardenmensen het niet erg vinden om vies te worden en werk te doen, maar de kosten van paardrijden (zelfs op een simpele, goedkope manege) maken het echt 100% een elitesport.
Emmaa_ schreef:chanicha schreef:Apart toch! Die kinderen moeten het ook maar willen en leuk vinden.
Oh maar dat is ook super geconditioneerd toch. Ik heb het idee dat de meeste kinderen die op paardrijden willen ergens wel beinvloed worden om dat te doen (of ouders die iets met paarden hebben of gehad hebben, vriendjes of vriendinnetjes die op paardrijden zitten), hetzelfde zal wel zijn met voetbal. Ik ben best een voetbalfan maar je zou mij juist met geen twintig voetbalvelden van het paard af kunnen krijgen toen ik jong was.
Pipodipo schreef:Logisch, met 20 voetbalvelden kun je eindelijk eens lekker stukje rechtuit met je paard, beetje vaart maken. Bij mij in de familie heeft niemand iets met paarden, ik ben echt de enige.
MarcoBorsato schreef:Ik ben een afschuwelijke moeder maar ongelukkige kinderen worden later goede kunstenaars. Goals.
MarcoBorsato schreef:Ik ben een afschuwelijke moeder maar ongelukkige kinderen worden later goede kunstenaars. Goals.