Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:36

Een unpopulaire mening die hier actueel is: mensen moeten eens stoppen met zagen en klagen en voor elke dwarse scheet te staken.
Begin met een gezonde werkethos, voor niets gaat de zon op. Wil je dik verdienen moet je er ook naar werken. Wil je dat niet, klaag dan niet over het dure leven.

Note: ik woon in Frankrijk en staken is hier een nationale sport.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:36

Apart toch! Die kinderen moeten het ook maar willen en leuk vinden.
Mijn kleinzoon krijg je met geen tien paarden van het voetbal af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:38

chanicha schreef:

Oh maar dat is ook super geconditioneerd toch. Ik heb het idee dat de meeste kinderen die op paardrijden willen ergens wel beinvloed worden om dat te doen (of ouders die iets met paarden hebben of gehad hebben, vriendjes of vriendinnetjes die op paardrijden zitten), hetzelfde zal wel zijn met voetbal. Ik ben best een voetbalfan maar je zou mij juist met geen twintig voetbalvelden van het paard af kunnen krijgen toen ik jong was.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:40

chanicha schreef:

Denk dat kinderen graag die sport willen doen die hun vriendjes ook doen.
Als in de klas iedereen of veel op een bepaalde sport zitten dan willen nog meer kinderen op ie sport.
Denk ik dan hoor.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:44

Niet persé.
Volgens moeder zeurde ik al vanaf ik kon praten over paardrijden.
Vader was geen dierenfan (dieren hoorden in het wild) en moeder vond het staatsgevaarlijk (desondanks dat ze vroeger ooit korte tijd zelf gereden heeft).

Op mijn 12de mocht ik dan eindelijk op paardrijles. Heb er 10 jaar voor moeten zeuren :+ .
Verder waren er ook geen vrienden/familie met paarden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:48

Emmaa_ schreef:
Paardrijden is ook echt een enorme elitesport := Denk dat heel veel mensen dat niet zo zien omdat paardenmensen het niet erg vinden om vies te worden en werk te doen, maar de kosten van paardrijden (zelfs op een simpele, goedkope manege) maken het echt 100% een elitesport.

Ik kom uit een stad die een echte dwarsdoorsnede is van de samenleving (Almere) en bij ons zag je echt heel duidelijk dat de rijke kinderen op hockey gingen, of op paardrijden. Tennis ook trouwens.

Ja in de Randstad is dat wel zo. In meer landelijke gebieden hoeft dat niet. Daar zijn meer boerenstallen die niet duur zijn en waar men in ruil voor stalwerk soms gratis mag rijden.Maar je zit daar in de winter wel in de modder.Voor de paarden is het een natuurlijker leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:53

anjali schreef:
Emmaa_ schreef:
Paardrijden is ook echt een enorme elitesport := Denk dat heel veel mensen dat niet zo zien omdat paardenmensen het niet erg vinden om vies te worden en werk te doen, maar de kosten van paardrijden (zelfs op een simpele, goedkope manege) maken het echt 100% een elitesport.

Ik kom uit een stad die een echte dwarsdoorsnede is van de samenleving (Almere) en bij ons zag je echt heel duidelijk dat de rijke kinderen op hockey gingen, of op paardrijden. Tennis ook trouwens.

Ja in de Randstad is dat wel zo. In meer landelijke gebieden hoeft dat niet. Daar zijn meer boerenstallen die niet duur zijn en waar men in ruil voor stalwerk soms gratis mag rijden.Maar je zit daar in de winter wel in de modder.Voor de paarden is het een natuurlijker leven.

Dit gaat wel over meer stedelijke gebieden ja. Als je echt in het buitengebied woont kan ik me voorstellen dat het wel anders is en dat paardrijden dan misschien ook een logischere keuze is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:01

Thioro schreef:
Niet persé.
Volgens moeder zeurde ik al vanaf ik kon praten over paardrijden.
Vader was geen dierenfan (dieren hoorden in het wild) en moeder vond het staatsgevaarlijk (desondanks dat ze vroeger ooit korte tijd zelf gereden heeft).

Op mijn 12de mocht ik dan eindelijk op paardrijles. Heb er 10 jaar voor moeten zeuren :+ .
Verder waren er ook geen vrienden/familie met paarden.

Was bij mij ook hoor, niemand in onze omgeving deed aan paardrijden en ik heb ook ik weet niet hoe lang moeten zeuren.
Hoe ik er aan kwam weer ik niet, misschien door Black Beauty :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:50

Hier hockey en paardrijden en ik hoop van harte dat mijn kinderen daar ook voor kiezen. Niks elitairs aan trouwens, maar het zit gewoon in onze genen.

Wel eigen paarden trouwens, bloedhekel aan maneges.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:00

Emmaa_ schreef:

Ik vind het niet echt heel erg elite, maar misschien is dat omdat je in het Noorden al veel goedkoper leeft aangaande woonlasten... Dus het kan ook sneller/makkelijker financieel gezien...

Mijn ouders hoefden niet elk duppie om te keren, wij hadden alles en toch zijn(waren?) het geen grootverdieners met een grote vrijstaande woning. Hadden we meer richting het westen gewoon had dat echt niet gekund... :n

Misschien nog een nuttige toevoeging, het niveau in het noorden is ook niet zo denderend... :o

Mungbean

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:26

Ik ken wel mensen die voetbal ook gewoon niet toestonden hoor. Kinderen mochten op hockey maar niet op voetbal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:31

Sizzle schreef:
Ik ken wel mensen die voetbal ook gewoon niet toestonden hoor. Kinderen mochten op hockey maar niet op voetbal.

Oh ik ben zo'n mens en mijn ouders waren ook zulke mensen. Geen voetbal en geen majorette.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:36

Emmaa_ schreef:
chanicha schreef:

Oh maar dat is ook super geconditioneerd toch. Ik heb het idee dat de meeste kinderen die op paardrijden willen ergens wel beinvloed worden om dat te doen (of ouders die iets met paarden hebben of gehad hebben, vriendjes of vriendinnetjes die op paardrijden zitten), hetzelfde zal wel zijn met voetbal. Ik ben best een voetbalfan maar je zou mij juist met geen twintig voetbalvelden van het paard af kunnen krijgen toen ik jong was.

Logisch, met 20 voetbalvelden kun je eindelijk eens lekker stukje rechtuit met je paard, beetje vaart maken. Bij mij in de familie heeft niemand iets met paarden, ik ben echt de enige. Heb me wel door veel andere sporten heen moeten werken, waaronder hockey, voordat ik eindelijk mocht gaan rijden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:38

Pipodipo schreef:
Logisch, met 20 voetbalvelden kun je eindelijk eens lekker stukje rechtuit met je paard, beetje vaart maken. Bij mij in de familie heeft niemand iets met paarden, ik ben echt de enige.

Grappig! Mijn overgrootvader is ooit begonnen met paardrijden en dat is in onze familie gebleven. En mijn gezin, nichten en neven hockeyen ook allemaal. Mijn grootouders vroeger ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:46

MarcoBorsato schreef:
Sizzle schreef:

Oh ik ben zo'n mens en mijn ouders waren ook zulke mensen. Geen voetbal en geen majorette.

Dus als jouw kind wil voetballen ga je dat verbieden ja?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:51

Zeker.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:51

Maar waarom?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:53

Ik vind het een vreselijke sport, er is altijd gezeik en gesloop op de club hier.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:56

Maar vind je het dan een vreselijke sport omdat je de sport vreselijk vind of omdat je de club vreselijk vind? :+

Mijn ouders hadden ook 0.0 niks met paarden, mn moeder was er zelfs doodsbang voor. Toch mij erop gezet omdat ik het zo graag wilde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:59

Allebei. Ik motiveer hockey maar als hij een andere teamsport wil doen is dat prima, de rugbyclub hier is ook supertof.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:59

Ik moest me altijd meer meisjesachtig gedragen. Ik hield van jongensdingen als in bomen klimmen en vuurtje stoken. Zwemmen als sport werd voor mij gekozen. Later mocht ik 10 paardrijlessen nadat ik een kano had gekregen als ik over paarden zou ophouden, helaas, de omkoping is mislukt. Na 2 weken had ik weer illegale verzorgponies ( mocht ik van ouders niet).
Die 10 lessen zijn mijn basis geworden. Ik leerde van de eigenaar van verzorgpaarden inrijden.
Dus de kano stond ongebruikt in de tuin, en ik werd geen meisjemeisje. :D
Later ben ik nog gaan schaatsen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:03

Ben blij dat ik ouders heb gehad die mij niet verplichtte om te gaan sporten. Als ik niet was gaan sporten was het ook prima geweest, ze wilde absoluut geen geld steken in iets waar ik telkens met tegenzin naartoe ging :=

Nier dat ik paardrijden lang heb vol gehouden, na 7 jaar was ik rondhobbelen door een bak wel zat :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:08

Ik ben een afschuwelijke moeder maar ongelukkige kinderen worden later goede kunstenaars. Goals.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:21

MarcoBorsato schreef:
Ik ben een afschuwelijke moeder maar ongelukkige kinderen worden later goede kunstenaars. Goals.

Als je kinderen klein zijn, kan je nog de illusie hebben, dat je iets kan verbieden/tegenhouden.
Kijken of dat nog lukt, als ze wat groter zijn, met name in de pubertijd of als ze twintigers zijn :Y)
Je kan ze wel proberen te stimuleren. Maar verbieden maakt dingen alleen maar aantrekkelijker.

Ik ben als een echt stadskind opgegroeid en wilde persé naar de manege toen ik 7 was. Niemand in mijn omgeving reed paard, hoe ik daar bij kwam? Ik was gek op lezen en waarschijnlijk had ik een leuk paardenboek gehad. Mijn ouders hadden er niets mee, maar ik mocht wel op paardrijden. Op mijn 13e heb ik een pony gehad en ik heb alles altijd zelf moeten regelen. Eén x zijn mijn ouders op een groot concours geweest en that's it. Wedstrijden? Moest ik zelf regelen, dat ik met iemand mee kon op de trailer of vrachtwagen? Ik denk, dat ze zelfs bijna nog nooit mijn pony hebben beetgehouden ofzo.
Nu hebben mijn dochters een paard en ik groom, ik lees de proeven voor, ik haal- en zet hem in de wei, ik rijd ze met de trailer overal naar toe, heerlijk.

Ik had vroeger een collega uit een kak-dorp en zij vond het verschil tussen hockey- en voetbalpubliek ook enorm. Wat maakt het uit, ze zuipen allemaal na de wedstrijd, bij de hockey is dat wijn en bij de voetbal bier ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:14

MarcoBorsato schreef:

Ik moest een sport en een muziek instrument kiezen. Sport mocht geen paardrijden zijn, dat ging ik toch al doen. Dus ik heb getennist , gedanst en 2 instrumenten gespeeld. Uiteindelijk alleen nog maar paard rijden maar ik vind het wel goed dat mijn ouders me zo verplichtten om andere dingen te ontdekken. Was ook erg leuk haha, maar dat gaf ik pas toe toen ik stopte.