Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:24

Oke tot zover mijn date avontuur,
Gister hem een berichtje gedaan, om hem nog te bedanken voor de gezellige avond, en subtiel uitgenodigd voor een volgende keer.

Helaas helaas, hij is er momenteel niet aan een relatie toe en wil het voorlopig hierbij laten. Wel houden we contact, en spreken we als vrienden af.

Ik zag het al een klein beetje aankomen... Maargoed heb liever dat hij het eerlijk zegt dan, dat het wel wat geworden zou zijn en dat het achteraf veel te snel gaat.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:58

Wat een ontwikkelingen hier allemaal zeg! Leuk om te lezen :j
Inmiddels heb ik mijn 1e halfjaar deeltijdstudie bedrijfskunde er op zitten dus officieel vakantie!
Werk is wel nog wat onrustig maar ik denk dat ik binnenkort toch weer af wat dating apps ga installeren en me weer "op de markt begeef". Ben ook wel toe aan een beetje roering en anders blijf ik het maar uitstellen :=

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:33

Hier date 2 gehad. Was weer erg leuk. We hebben besloten elkaar beter te willen leren kennen dus het daten wordt vervolgd

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:33

Colaaa schreef:
Gister hem een berichtje gedaan, om hem nog te bedanken voor de gezellige avond, en subtiel uitgenodigd voor een volgende keer.

Helaas helaas, hij is er momenteel niet aan een relatie toe en wil het voorlopig hierbij laten. Wel houden we contact, en spreken we als vrienden af.

Ik zag het al een klein beetje aankomen... Maargoed heb liever dat hij het eerlijk zegt dan, dat het wel wat geworden zou zijn en dat het achteraf veel te snel gaat.

Jammer.. maar iig heel fijn dat ie eerlijk was en dat je duidelijkheid hebt!! Op naar een nieuw avontuur

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:34

Wat jammer colaaa. Maar nu heb je wel duidelijkheid inderdaad.

E4D daten kan inderdaad ook een welkome afwisseling zijn

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 23:12

Phylos schreef:
Hier date 2 gehad. Was weer erg leuk. We hebben besloten elkaar beter te willen leren kennen dus het daten wordt vervolgd

Leuk! Ziet er positief uit. Al een derde date gepland?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:29

EmmaK95 schreef:
Phylos schreef:

Leuk! Ziet er positief uit. Al een derde date gepland?

Ja waarschijnlijk volgende week zondag. Ik zit wat krap in de tijd dat weekend, maar een week later voelt weer heel ver weg

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:14

Ik ga morgen toch weer op date.. denk ik? Hij stelde het voor dit weekend en zei er later nog op terug te komen, maar dat is er nog niet van gekomen. Ik heb niet echt zin om hier achteraan te gaan, de bal ligt bij hem. Als hij echt met mij wil daten, mag ie het ook verder regelen :+

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:09

Phylos schreef:
Wat jammer colaaa. Maar nu heb je wel duidelijkheid inderdaad.

E4D daten kan inderdaad ook een welkome afwisseling zijn
EmmaK95 schreef:
Colaaa schreef:

Jammer.. maar iig heel fijn dat ie eerlijk was en dat je duidelijkheid hebt!! Op naar een nieuw avontuur

Ach daarom ! Geen hand vol maar een land vol !

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:53

Hoi, stille volger meldt zich ff :) Hebben hier ook mensen tips voor daten met bindings- of verlatingsangst? (of die hierover willen pb'en)? Alvast bedankt :)

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:28

IsaCalixa schreef:
Hoi, stille volger meldt zich ff :) Hebben hier ook mensen tips voor daten met bindings- of verlatingsangst? (of die hierover willen pb'en)? Alvast bedankt :)

Ik heb een tijdje gedatete/date soms nog steeds met een jongen die bindingsangst heeft. Mijn tip is om over jullie gevoel te blijven praten en er eerlijk naar te blijven kijken. Wat wil jij? Wat wil de ander? Matcht dat nog? Als de ander bijvoorbeeld bindingsangst heeft en jij wil je graag zo snel mogelijk aan diegene binden, dan kan dat best lastig zijn. Ik zeg niet onmogelijk, want als jullie elkaar echt geweldig vinden en bereid zijn om elke keer weer opnieuw naar de situatie te kijken en allebei stapjes naar elkaar toe te doen, desnoods op een manier waar je helemaal de tijd voor elkaar neemt, dan is het geen gedoemde missie oid. Maar nogmaals: praten is echt essentieel en zodra je merkt dat het niet (meer) past, ook eerlijk zijn en hoe moeilijk dat ook is, voor jezelf kiezen.

Mocht je nog vragen hebben, mag je altijd pb’en

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:55

Ik geef dit topic weer een schopje, vind het altijd leuk om hier met andere over te praten maar het tinder-topic is niet zo m'n ding gezien ik Tinder nooit langer dan een dag kan volhouden :')

Ik ben afgelopen week op mijn tweede eerste date geweest sinds mijn relatiebreuk van nu al bijna een jaar geleden. Ken deze jongen al sinds januari/februari, veel geappt en gebeld maar door corona niet kunnen afspreken. Elkaar toen een beetje uit het oog verloren tot een kleine maand geleden, appte hij me plots weer en wou hij heel graag een keer afspreken. Dus zo gedaan! Vond het hartstikke gezellig. Zit er nu wel heel veel over na te denken en weet nog niet wanneer we nog een keer gaan afspreken, we appen wel nog vaak maar onze gesprekken lopen soms een beetje dood...

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:41

CalipsoLover schreef:
Ik geef dit topic weer een schopje, vind het altijd leuk om hier met andere over te praten maar het tinder-topic is niet zo m'n ding gezien ik Tinder nooit langer dan een dag kan volhouden :')

Ik ben afgelopen week op mijn tweede eerste date geweest sinds mijn relatiebreuk van nu al bijna een jaar geleden. Ken deze jongen al sinds januari/februari, veel geappt en gebeld maar door corona niet kunnen afspreken. Elkaar toen een beetje uit het oog verloren tot een kleine maand geleden, appte hij me plots weer en wou hij heel graag een keer afspreken. Dus zo gedaan! Vond het hartstikke gezellig. Zit er nu wel heel veel over na te denken en weet nog niet wanneer we nog een keer gaan afspreken, we appen wel nog vaak maar onze gesprekken lopen soms een beetje dood...

Dit doe je op precies het goede moment, kom net terug van een date. Maar dat vertel ik zo hieronder wel!

Klinkt leuk en spontaan! Vielen de gesprekken in RL ook wel eens dood? Want ik heb met whatsapp ook wel sneller dat ik ben uitgepraat. Misschien zelf de stoute schoenen aantrekken en vragen of jullie weer eens wat kunnen afspreken?

Ik had vandaag om 2 uur met een jongen die ik via Tinder kende afgesproken. Hij wilde wel 1,5 uur reizen voor mij, dus dan wilde ik wel een uitgebreide borrel in elkaar flansen. Die hebben we lekker in het park opgegeten, terwijl we spelletjes speelden en kletsten. Daarna nog even naar de rivier gelopen en gepootjebaad. Daar kuste hij me, wat wel pretty romantic was :). Toen naar een ander park gewandeld en daar chips als avondeten gegeten, verder gepraat en verder gekust. Uiteindelijk heb ik heb om 23 uur weer op de trein gezet. Vét lange eerste date dus, Haha. Maar het was echt suuuuper gezellig! We hebben al afgesproken dat ik de volgende keer naar hem ga.
Lekker nagenieten nu ;)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:37

Nee, de gesprekken in RL vielen niet dood maar voelde me wel nog niet helemaal op mijn gemak. Heb intussen subtiel gevraagd of hij dit weekend nog eens wou afspreken, maar door de herexamens ziet hij het niet zitten. Hij heeft er namelijk wel wat en moet er echt op door zijn als hij volgend jaar op Erasmus wil, want we gaan toevallig naar dezelfde stad op uitwisseling :+ Hij gaf wel aan dat hij een andere keer wel graag nog wil afspreken, we appen intussen ook terug meer en de gesprekken vallen nu veel minder snel dood *\o/*

En ooh dat klinkt echt hartstikke romantisch en gezellig! Heb je intussen nog een keer afgesproken?

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:17

CalipsoLover schreef:
Nee, de gesprekken in RL vielen niet dood maar voelde me wel nog niet helemaal op mijn gemak. Heb intussen subtiel gevraagd of hij dit weekend nog eens wou afspreken, maar door de herexamens ziet hij het niet zitten. Hij heeft er namelijk wel wat en moet er echt op door zijn als hij volgend jaar op Erasmus wil, want we gaan toevallig naar dezelfde stad op uitwisseling :+ Hij gaf wel aan dat hij een andere keer wel graag nog wil afspreken, we appen intussen ook terug meer en de gesprekken vallen nu veel minder snel dood *\o/*

En ooh dat klinkt echt hartstikke romantisch en gezellig! Heb je intussen nog een keer afgesproken?

Hm, ja kan natuurlijk dat het even niet uitkomt nu Wel fijn dat jullie nog contact hebben en dat de gesprekken soepeler gaan. Misschien omdat jullie elkaar wat beter leren kennen?

Ja! Ik zie hem aankomende zaterdag weer. Echt wel zin in, ik ga nu naar zijn stad, dus ben benieuwd hoe dat is. Het gekke is wel dat hij offline veel leuker is dan via whatsapp (opzich fijn dat het niet andersom is), maar dat maakt wel dat ik tussendoor wat minder geïnteresseerd blijf.. Maar ja, hopelijk is het zaterdag wel gewoon weer net zo leuk als de vorige keer. Ik vind een tweede date wel echt lastig zeg! Het komt ook best vaak niet tot een tweede date, dus ik weet minder goed hoe en wat dan bij de eerste date.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:45

EmmaK95 schreef:
CalipsoLover schreef:

Hm, ja kan natuurlijk dat het even niet uitkomt nu Wel fijn dat jullie nog contact hebben en dat de gesprekken soepeler gaan. Misschien omdat jullie elkaar wat beter leren kennen?

Ja! Ik zie hem aankomende zaterdag weer. Echt wel zin in, ik ga nu naar zijn stad, dus ben benieuwd hoe dat is. Het gekke is wel dat hij offline veel leuker is dan via whatsapp (opzich fijn dat het niet andersom is), maar dat maakt wel dat ik tussendoor wat minder geïnteresseerd blijf.. Maar ja, hopelijk is het zaterdag wel gewoon weer net zo leuk als de vorige keer. Ik vind een tweede date wel echt lastig zeg! Het komt ook best vaak niet tot een tweede date, dus ik weet minder goed hoe en wat dan bij de eerste date.

We kennen elkaar wel al een poosje, maar denk dat ik minder oplet met wat ik zeg via sms dan voorheen. Ik flap er wat meer uit zegmaar.

En ja snap ik, bij mij komt er ook vaker geen 2de date dan wel een. :+ Gewoon aankijken, ik heb me soms zelfs na de 4de of 5de date nog bedacht. Jammer, maar zo en enkel zo leer je elkaar kennen. Veel plezier zaterdag! Komt vast goed.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:18

Nou, de tweede date is geweest. De ‘zorgen’ die ik van tevoren had, waren niet echt gegrond. Weer heel veel en gezellig gepraat, even wat gedronken ergens, samen pizza’s gemaakt en uiteindelijk ben ik ook bij hem blijven slapen.
Ook eea gebeurd :+ . Daar was ik alleen niet heel erg van onder de indruk, haha. Dat is opzich jammer, want het is toch ook wel een aspect dat bepaalt hoe goed het klikt met iemand. Maar goed, niet het belangrijkste natuurlijk.

Verder twijfel ik een beetje of hij wel helemaal over zijn ex heen is. Hij woont nog in het huis waar hij met haar heeft gewoond, dus het is best wel wat ter sprake gekomen. Ik vrees een beetje dat het voor hem ‘leegte opvullen’ is. Maar dat is iets om tzt te bespreken denk ik zo.

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:36

Ik meld mij ook even!
Misschien een wat lastige kwestie... Even voor het idee.. Ik ben zelf een blank meisje (echt, een wittere huid dan mijn huid ga je nergens anders vinden := ). Momenteel ben ik aan het daten met een getinte jongen. Of het voor mij uitmaakt? Nee, helemaal niet. Liefde en gezelligheid kent voor mij geen kleur.
Helaas is mijn familie vrij racistisch.... Mijn ouders niet, voornamelijk mijn ooms en tantes. En aangezien mijn familie enorm hecht is... Stres ik hem enorm!
Hoe stel ik hem in hemels naam aan de familie voor zonder dat ze hem (en natuurlijk mij ook) kwetsen?
Ik snap gewoon niet wat het probleem is, er is geen probleem? Ik bedoel, onder onze huid zien wij er allemaal hetzelfde uit.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:17

Dingle_s schreef:
Ik meld mij ook even!
Misschien een wat lastige kwestie... Even voor het idee.. Ik ben zelf een blank meisje (echt, een wittere huid dan mijn huid ga je nergens anders vinden := ). Momenteel ben ik aan het daten met een getinte jongen. Of het voor mij uitmaakt? Nee, helemaal niet. Liefde en gezelligheid kent voor mij geen kleur.
Helaas is mijn familie vrij racistisch.... Mijn ouders niet, voornamelijk mijn ooms en tantes. En aangezien mijn familie enorm hecht is... Stres ik hem enorm!
Hoe stel ik hem in hemels naam aan de familie voor zonder dat ze hem (en natuurlijk mij ook) kwetsen?
Ik snap gewoon niet wat het probleem is, er is geen probleem? Ik bedoel, onder onze huid zien wij er allemaal hetzelfde uit.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Wow, lastig.. ik vind het moeilijk me daar in te verplaatsen. Weet je ook waarom ze zo’n moeite hebben met mensen die een getinte huidskleur hebben?
Ik zou proberen zo rustig en rationeel mogelijk het gesprek in te gaan. Vertellen dat je echt heel blij bent (met hem). Maak een punt, hou het bij jezelf (dus niet verwijten dat zij kortzichtig zijn oid). Hopelijk kan je dan, door te laten zien dat jij dit heel graag wil, heb ook wat milder stemmen.. Misschien zijn ze het er niet direct mee eens, daar zou ik ook rekening mee houden. Maar na wat tijd kunnen mensen ook weer bijdraaien.
Succes!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:13

Ik zou je vriend hier ook op voorbereiden, dat hij weet dat er reacties kunnen komen. Vervelend wel hoor, ik zou vrij weinig met zulke mensen te maken willen hebben maar ja, familie kies je niet uit helaas. Succes!

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:02

ik meld me ook...

ik heb twee weken geleden toen ik bij een vriendinnetje was (zij woont wat verder weg dus ik was daar een half weekje), een leuke jongen leren kennen. we hadden niet veel gesproken aangezien zijn vrienden achter me aan zaten en hij het liever van een afstandje bekeek. we hebben de week toen ik thuis was leuk app contact gehouden. ik ben afgelopen week terug gegaan voor een half weekje, en toen klikte het echt enorm.

MAAR..... ik heb de grootste fout gemaakt die je kan maken op het gebied van daten; te hard voor iemand willen gaan. je raad het al.... hij gaf aan bij mijn vriendin dat hij me echt wel leuk vond, maar hij vond het niks dat hij geen moeite hoefde te doen. en het gekke is, ik heb dit nog nooit zo gedaan voor een jongen. nog nooit. waarom nu dan wel??? nu ben ik een dag thuis, nog niks gehoord van hem. ik denk dat ik het maar moet accepteren dat ik het fout heb aangepakt. stiekem hoop ik dat als ik nu gewoon niks meer laat weten, dat hij nog een keer een snap of app stuurt...

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 00:03

Soms werken dingen wel en soms niet. Ik wil soms ook nog wel eens te snel gaan, vooral in mijn hoofd dan, ik rem mezelf dan wel een beetje af maar soms wil je iemand gewoon beter leren kennen omdat je ze leuk vind. Als het dan goed voelt en je bent er (allebei) klaar voor, wat is dan het punt denk ik dan? -O-

Heeft een van jullie ideeën wat leuk is om te doen op een eerste date als het regent? Een stads-wandeling kan met goed weer en prima op 1,5 meter afstand maar wat als het weer tegen zit? Wil nog niet thuis afspreken aangezien het de eerste keer is...

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 00:47

Oei, dat is in deze periode lastig, volgens mij is er niet echt veel meer open of wel? Ik weet niet precies hoe het in Nederland zit. Dan maar goed naar het weerbericht kijken voordat jullie afspreken? In ieder geval verstandig dat je niet meteen thuis afspreekt :) .

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:54

Wat te doen als je al maanden (lees, vanaf de eerste Corona piek) met iemand praat, het klikt, hij nog geen half uur van je vandaan woont maar hij pas af wilt spreken als Corona voorbij is ? :\

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:36

Respecteren of verder zoeken. Ik spreek nu ook niet graag af. Zou het juist fijn vinden als ik.iemand sprak die het ook serieus neemt, nu heb ik vooral mannen die het maar onzin vinden allemaal.