Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thenexttry schreef:ik DENK dat ik het kan, of ik het kan is natuurlijk een tweede.
Ik denk dat veel relaties kapot gaan doordat mensen niet communiceren.
Stel dat ik een ontzettend goede relatie heb we delen alle lusten en lasten, houden ontzettend veel van elkaar en zouden ook niet zonder elkaar willen.
Nu heb ik of mijn partner een lager libido dan de ander. en waar hij/ik 1 keer per maand seks prima vind, de ander het liefste 1 keer per week seks heeft.
Tuurlijk kan je dan een compromis sluiten, maar vaak ben je dan nog allebei niet helemaal tevreden.
Dit zijn dan dingen waar best over te praten valt.
Ik kan mij voorstellen dat spanning/flirten best wel leuk blijft ook in een relatie.
En dat bij een bepaalde sleur dit beide partijen kan helpen.
Op het moment dat er niet over gepraat wordt, omdat het echt een NO-GO is dan zal je partner hier minder snel eerlijk in durven zijn. Wat toch spanningen gaat veroorzaken en waardoor in mijn ogen de kans op vreemdgaan vergroot wordt.
Ik zou op zo'n moment graag willen dat mijn partner dit bespreekt met mij en als dit kan en goed gaat denk ik dat de spanning of nieuwsgierigheid voor een ander ook minder of anders wordt.
Ik vergelijk het soms een beetje met bijvoorbeeld een rode knop. ( abeltje voor wie de film kent)
Als ik in ruimtes kom waar een rode knop zit ( geheimzinnig want niemand weet wat het doet )
En iedereen blijft maar zeggen dat ik daar absoluut niet op mag drukken. en dat keer op keer op keer.
Ik weet dat ik uiteindelijk ooit een keer op die knop zal drukken. Simpelweg omdat de verleiding dan te groot is.
Als mij uitgelegd wordt waarom ik niet op de knop mag drukken, en wat er dan gebeurt etc. Zal ik minder snel die neiging voelen.
jooproo schreef:Volgens mij leest mijn date mee hier ofzoniet dat het een paardenmeisje is
Ze appte daarnet, uitgebreid, dat haar stage heel erg tegenzat, en dat ze daarom zo weinig appte enzovoort. Dus ik gereageerd: wat vervelend, blablablabla, vind je het fijn er ff over te bellen.
Dus net ruim een halfuur gebeld en kon ze haar verhaal uitgebreid doen, en vroeg ze ook naar mij.
Dus komende dagen even gaan kijken hoe het contact verder loopt. De deur staat een stukje verder open dan vanochtend.
MMIDV schreef:Wat fijn jooproo! Hopelijk blijft ze een beetje communiceren nu
lieveli schreef:Dat is echt superschattig! Volgens mij zit dit wel goed!
Berdien schreef:Fijn jooproo!
Open relatie hoeft van mij ook niet zo. Al vind ik het wel heel belangrijk dat je ook tussen de lakens echt goed klikt, en elkaar genoeg kunt bieden. Er is niks mis met een laag libido, maar dat moet wel bij je passen. Als je dan er beiden op uitkomt dat een open relatie werkt, dikke prima. Maar hoe vaak ik op Tinder wel niet mannen tegen ben gekomen die een relatie hadden en op zoek waren naar seks 'want partner voldeed niet'.. Die partner wist vervolgens van niets. Niet fraai