Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:03

luuntje schreef:
Nadia ik snap dat je het gedaan hebt.
Maar zelf koop ik niks om direct weer door te verkopen.

Ja wij dus wel, wij doen ook rommelmarkten en handelen in vintage/ limited edition speelgoed op Ebay.
Mijn man is zelfstandige, ik werk niet (geen doen met 7 kinderen waarvan 4 met een beperking die of niet, of slechts deeltijds naar school gaan) en op deze manier kunnen we leuk leven.

Overigens wist mevrouw prima wie ik ben, want ik verkoop genoeg op dezelfde groep, en dan weet ze ook dat het business is. Sterker nog, ze heeft ook wel eens wat bij ons gekocht.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:06

Dat is gewoon belachelijk ook weer. Voor 4 euro vind je echt nergens teugels :')

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:06

Ik had net een bod op mijn Harry's horse elite R beenbeschermers van €15 incl. Verzenden.. daarvoor bewaar ik ze zelf wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:07

Hier met iemand tot een overeenkomst gekomen, afspraak gemaakt om het op te halen, zegt hij af omdat hij het toch allemaal niet kan redden.. Of ik het niet kon versturen. Omdat het in dit geval om dakdragers gaat wordt het wel lastig om te versturen... Inmiddels een andere bieder, dus daar maar op gereageerd in de hoop dat die ze wel op kan komen halen. Laatst ook met iemand tot een overeenkomst gekomen over een windscherm voor een audi cabrio. Veel extra foto's en informatie gestuurd, laat hij het toch op het laatste moment afweten omdat hij liever een originele had... Succes voor die prijs :+
Af en toe wordt je er toch zo gek van. :roll:

luuntje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:48

Nadia je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Vader van mijn vriendin handelt in boeken en verdient er een leuk zakcentje mee.

Portokosten zijn soms erg hoog.
Maar als koper weet je dat. Als je geen portokosten wil betalen moet je zoeken in je eigen buurt zodat je het kan ophalen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:10

Hier een nieuwe bucas deken te koop, duurste en nieuwste uitvoering met kaartjes er nog aan. Heb al in de advertentie staan vaste prijs. (Die 100,- lager is dan in de winkel)
Krijg je een nog lager bod en zijn ze boos dat je niet accoord gaat. Want geen garantie meer enz.
Snap ik soms echt niet, is lezen nou zo moeilijk? Heb maar geadviseerd dat ze beter nieuw in de winkel kan kopen. Het mag weg; maar eet geen brood ofzo.
En dit al een keer of 3 gehad op dezelfde deken. Als je 'm niet kan betalen, koop een nieuwe van harry's horse of een gebruikte bucas...

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:45

Anoniem schreef:
Ja.. was er dan ook goed klaar mee. Heb d'r gezegd dat als ze winkelnieuwe kleding had verwacht, dat ze dan naar de winkel had moeten gaan met 17,50. Bijna 10 kilo aan kleding voor haast niks en dan zo'n reactie erop. Vanaf nu houd ik alles zelf qua (baby)kleding, levert alleen maar gezeur en gekken op.

Zo heb ik een tijd terug een aantal keer gratis zakken weggegeven, ben echt voor alles uitgemaakt, nog nooit zo uitgescholden. Afgelopen weken veel verkocht via marktplaats, vrouw had peuterbed gereserveerd een dag ervoor mailt ze ineens dat ze er 1 spontaan van haar schoonouders had gehad, gelukkig was hij in 10 minuten weer verkocht. Verder vreemde mensen over de vloer gehad maar alles verkocht voor een goede prijs.

Gisteren buggy op marktplaats gezet een vrouw reageerde snel dat ze hem wilde hebben of ik hem please kon reserveren. Ze zou hem vandaag tussen 1 en 2 ophalen. Ik nog berichtjes gestuurd 0,0 reactie, half 3 Ben ik m'n eigen dingen gaan doen maar ze is niet meer op komen dagen. Heb haar een berichtje gestuurd dat ze vreselijk onbeschoft is. Potverdomme de hele tijd op haar zitten wachten.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:23

Zou ik iemand kunnen pb'en over iets van marktplaats?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:29

Ja hoor stuur maar

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:30

kun je als verkoper op MP berichten sturen blokkeren oid? Kwam een advertentie tegen waarop ik wil reageren maar vond de optie niet meer? Heb uit nood maar een bod gedaan.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:31

Geen idee niet dat ik weet volgens mij. Of misschien wel als je de app niet heb?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:35

Even bij de experts vragen: we gaan wat opruimen in de schuur en wellicht zit er iets bij om te verkopen. Marktplaats hebben we weleens gedaan maar hoe vind ik een goede afdeling op facebook in de buurt? Gebruik FB maar weinig, alleen wat lokale paardencontacten :P
We laten nl. het liefst ophalen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:38

Google op je plaatsnaam of dichtstbijzijnde grote stad, + markt, verkoop, koop etc. Nummer kan ook nog (t nummer wat voor je telefoonnummer komt zege maar, kan er even niet op komen)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:44

netnummer, Theadora. :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:48

En dan in Google Facebook+te koop+plaatsnaam intypen?
Dus niet op FB zelf zoeken?
Ik ben echt FB-beet (variant op digibeet), haha!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:50

Ik bedoelde gewoon, mijn autocorrect is een beetje verengelst denk ik :P Gewoon op FB zoeken bedoelde ik. sorry

En net nummer inderdaad!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:15

Ik ben ff raar mens momenteel.

Leuk truitje gezien voor mijn zoontje. Bod geaccepteerd. Eerst kan het wel en dan niet door de brievenbus (wat echt wel kan, heb dezelfde in een andere kleur ook via mp). Dus het is 4 euro verzenden met kiala (ik betaal daar 5 cent minder voor maar goed :')). Zegt ze vervolgens dat ze het vrijdag pas gaat versturen.. Knap ik zo op af.. zeg dat dan ff eerder! Nog niet betaald en wilde hem hebben voor onze vakantie (komend weekend weg) dus aangegeven dat ik er dan vanaf wil zien.
Voel ik me toch beetje rot over (want truitje is wel heel fijn)

Nog op een draagdoek geboden. Zoek een specifieke die best heel prijzig is. Voor baby die hopelijk pas in juli er is dus ook geen haast mee.
Een gevonden die niet helemaal 100% is wat ik zoek maar wel leuk. Deze staat er voor 70 op (95-100 nieuw). Heb 60 geboden. Krijg ik terug of 65 ook goed is. Heb nog wat aanvullende info gevraag om te checken of hij echt nog netjes is. Dat was hij dus aangeboden dan 70 incl verzending met postnl te doen. Zegt ze 70 incl met kiala. Ja dikke Doei dan ga je ineens hoger zitten dan wat je eerst aanbiedt.
Zal de zwangerschap hormonen wel zijn maar raak dan ook meteen geïrriteerd..

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:20

Ook ik meld me weer als stille meelezer

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:05

Xanthippe schreef:
Ik ben op zoek naar een knuffeldoekje voor mijn zoontje, nieuw zijn ze nergens meer te krijgen.
Dus ik heb een oproep geplaatst in verschillende verkoopsgroepen uit de buurt en ik krijg na een halve dag een berichtje: " Ik heb nog zo eentje liggen".
Ik: "Euh ja, oké. Bedoel je dat je het dan ook wil verkopen?" :+
Zij: "Ja hoor, mijn zoontje speelt er toch niet meer mee."
Ik: "Oké super, hoeveel had je er nog graag voor?"
Zij: "Geen idee wat het nieuw kosste."
Ik: "Ik denk een euro of 7, wat denk je van €2"?
Zij: "Dat moet ik aan mijn man vragen, ik laat je iets weten".

...

Serieus? :? Voor een knuffel? Van €2? Waar je zoontje toch niet meer mee speelt? Had je het misschien niet beter éérst gechecked of je het mocht / kon verkopen?

Rare mensen inderdaad ja.

Uiteindelijk heeft het een week geduurd, maar ik ben toch aan mijn knuffeldoekje geraakt!
Ik had vorige donderdag gestuurd of ze al iets wist, omdat ik vrijdag in haar stad zou zijn, maar geen antwoord. Hoorde ik de volgende dag dat ze was vergeten terug te sturen omdat haar buurman in elkaar was geslagen. Mijn eerste reactie was "yeah, right, een excuus zoals een ander, hier komt niets meer van". Uiteindelijk toch op zaterdag kunnen afspreken en toen ik daar was, lag het bloed en een deel van buurman zijn tanden op de stoep.
Ik stond er wel even van te kijken hoe zo'n verhaal waar je meteen van denkt "wat een slecht excuus", toch waar kan zijn.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:10

De vrouw die naar men fiets kwam zien heeft afgebeld, omdat ze ziek was zei ze. Maar ze zou graag ene andere dag willen komen. Ik heb gezegd dat het geen probleem was, maar ik hoop dat het maar geen spelletje gaat worden

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:31

Wij hadden een tijdje geleden een houten eettafel met vier stoelen op MP gezet. Foto's en alles erbij en aangeboden voor 30 euro, geen wereldbedrag dus.

Kreeg ik eerst onderstaande reactie:
Citaat:
hoi hoe ziet het uit me gebruikssporen wat is het voor hout en is het stabiel mijn kennis is heel zwaar dat moet iets kunnen uithouden.

Ik weet nog steeds niet wat ze bedoelt, want er reageerde nog iemand die die avond zou kunnen komen, dus dat leek me makkelijker dan dit ontcijferen.

Komt die man dus die avond.. met een stationwagen. Geen aanhanger ofzo, een station. En dan denken dat er vier stoelen en een tafel in passen (geen van allen konden uit elkaar geschroefd worden). Die man was ook steeds aan het bellen en mijn vriend stond in de kou hem te helpen, dus hij heeft toen gezegd dat die man het kon bekijken en alles weer binnen gezet.

Omdat tafel en stoelen in de weg stonden, besloten we het dan op een weggeefhoek te zetten. Daar buitelden mensen over elkaar heen om het op te halen. Ik had er nadrukkelijk bij gezet dat het met een aanhanger opgehaald moest worden en alleen reageren als je het snel op kon halen. Daarna iemand 'geloot' en gelijk een afspraak geprobeerd te maken. Je raadt het al, mevrouw vraagt of de tafel en stoelen in de auto kunnen, want ze had geen aanhanger *zucht*.

Toen heb ik gezegd dat het dan overgaat en een ander iemand uitgezocht die gereageerd had. Zij kon de tafel en stoelen meteen ophalen en was er heel blij mee. Maar Poeh, waarom moet zoiets zo ingewikkeld? Je kan toch snappen dat sommige dingen niet achterin je auto passen..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:42

Ik denk dat ze met die zin bedoelen of de stoelen sterk zijn.
Zijn kennis is heel zwaar en bang dat hij er anders doorheen zakt.

De rest zijn echt sukkels eerste klas.
Zeker die muts die reageert als je dat er zelfs bij hebt staan dat een aanhanger nodig is.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:45

wat is jullie ervaring met gratis weg geven?
hier luiers, een wipstoel en babybadje weggegeven.
Een dame was erg blij met de wipstoel en het badje.
De luiers liggen er nog.
had ze gereserveerd, maar deze dame is niet opkomen dagen. Ook geen berichtje daarna meer gehad en verder veel reacties, maar als ik zei dat ze gereserveerd waren kon ik ze stoppen waar het zonlicht het niet kon verdragen.. en bedankt he...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:04

Gratis weggeven doe ik naar de kringloop.
Geen gezeur van mensen aan huis, die toch niet op komen dagen en dat soort geneuzel.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:25

Dat heb ik dus ook een keer gedaan (nou ja leger des heils). Had een supermooie kinderwagen erop staan voor 50 euro. Zat een piepklein vlekje in(ook op de foto gezet) en vandaar zo goedkoop (dezelfde gingen 2e hands voor 200 euro). Komt er een echtpaar met gloednieuwe bmw voorrijden..zien de wagen...ow...maar er zit een vlekje in...voor 40 nemen we hem mee...ik was witheet...nee dus...toen wilden ze hem alsnog voor 50 maar heb ze zonder wagen de deur uitgezet en ding naar het leger gebracht incl wat andere babyspullen...was daar net iemand moeder geworden maar geen geld om iets te kopen..helemaal blij. En ik ook.