Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:51

Zucht, voor de zoveelste keer geen treinvervoer tussen Haarlem en Amsterdam.. En ook de omreisroute ligt plat. De redenen zijn vaak iedere keer verschillend, en vaak kan zowel Prorail als NS er niets aan doen, maar ergelijk is het wel!!

En gister van Rotterdam naar Haarlem komt er een heel kort treintje aan. Wel een dubbeldekker maar dan nog! Op zondagavond gaan de studenten weer naar huis van een weekendje ouders oid dus de trein zit vol met studenten en hun was. Maar ook dagjes mensen (met een dagkaart die alleen in het weekende gebruikt mag worden)die weer terug naar huis gaan en wat verdwaalde voetbalsuporters die in de stad zijn blijven hangen. Dan is de trein vol dus waarom niet een langere laten rijden zoals normaal?!

Szan

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:24

Vanmorgen inderdaad drama... trein van Den Haag naar Groningen reed niet, want de trein was korter dan normaal en dus overvol. Personeel weigerde ermee te rijden omdat ze het onverantwoord vonden. Dus wilde ik de volgende trein nemen, via Haarlem naar Amsterdam, maar kapotte spoorbrug dus die reed ook niet. Uiteindelijk maar de trein dáár weer na gepakt en met een overstap op Schiphol op de ICD die vertraging had, was ik uiteindelijk maar 3 kwartier langer onderweg :')

Ach ja, het kan niet altijd goed gaan. Wel balen, want vrijdagmiddag had ik ook al 3 kwartier extra nodig om thuis te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:06

@fohadie; omdat in het weekend veel treinen aan de kant staan voor grote controles en onderhoud.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:05

Ik ben inderdaad ook zo'n student die in het weekend wel eens naar thuisthuis gaat en het valt mij op dat vooral vrijdagmiddag rond 3/4 uur en zondagmiddag/avond erg druk zijn.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:23

Gloa schreef:
@fohadie; omdat in het weekend veel treinen aan de kant staan voor grote controles en onderhoud.

Dat weet ik, maar laat dan kleine treinen op minder drukke trajecten rijden, of op kortere trajecten. (En die zijn er, zag genoeg lange treinen die wel reden en die treinen waren nagenoeg leeg.)

Misschien had ik gewoon pech, was dit de enige korte trein.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:06

fohadie schreef:
Gloa schreef:

Dat weet ik, maar laat dan kleine treinen op minder drukke trajecten rijden, of op kortere trajecten. (En die zijn er, zag genoeg lange treinen die wel reden en die treinen waren nagenoeg leeg.)

Misschien had ik gewoon pech, was dit de enige korte trein.

Ik snap je, maar ik heb eens gelezen dat dat niet zo makkelijk gaat ivm treinstellen die ook daarna ergens ingezet moeten worden. Maar het blijft een ergernis ja.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:48

Zelfde verhaal als bussen soms. Gaat er een streekbus op een drukke tijd rijden terwijl er voor mijn huis een gelede bus rijdt waar prima een streek kan rijden. :j

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:55

Een ontzettend chagrijnige buschauffeur. Meisje van een jaar of 11 haar pas was geblokkeerd. Ze schrok er zelf van en vroeg aan hem wat ze moest doen en of ze misschien kon pinnen. "Ja hallo, moet je niet aan mij vragen. Tuurlijk kan je niet pinnen!". Nou oke, loopt ze naar haar vriendinnetjes toe om te vragen of zij wat geld hadden. "Moet je verdomme niet weglopen!", komen zij en een vriendinnetje aangehold met geld maar dat was ook niet goed... "Ben je nou helemaal besodemieterd?! Je komt binnen zonder gedag te zeggen, je hebt je spullen niet op orde en dan loop je gewoon weg! Rare manier van communiceren heb je." (Zelf heeft hij niemand gedag gezegd en met een boze smoel iedereen aan zitten kijken, maargoed) Het geld was ook op 5 cent na niet genoeg dus ze moesten met zn allen maar weg. Ik heb maar even een kaartje voor haar gekocht, maar man wat een rare actie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:58

Top van je enamorada!
Jammer dat het nodig was..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:58

Enamorada: wil je misschien je ervaring in een mailtje naar de busmaatschappij sturen? Ik vind dat niet normaal, al helemaal niet bij kinderen, en denk dat het best even benoemd mag worden naar de buschauffeur.

Goed dat je een kaartje hebt gekocht trouwens, dat is echt heel aardig +:)+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:04

enamorada schreef:
Een ontzettend chagrijnige buschauffeur. Meisje van een jaar of 11 haar pas was geblokkeerd. Ze schrok er zelf van en vroeg aan hem wat ze moest doen en of ze misschien kon pinnen. "Ja hallo, moet je niet aan mij vragen. Tuurlijk kan je niet pinnen!". Nou oke, loopt ze naar haar vriendinnetjes toe om te vragen of zij wat geld hadden. "Moet je verdomme niet weglopen!", komen zij en een vriendinnetje aangehold met geld maar dat was ook niet goed... "Ben je nou helemaal besodemieterd?! Je komt binnen zonder gedag te zeggen, je hebt je spullen niet op orde en dan loop je gewoon weg! Rare manier van communiceren heb je." (Zelf heeft hij niemand gedag gezegd en met een boze smoel iedereen aan zitten kijken, maargoed) Het geld was ook op 5 cent na niet genoeg dus ze moesten met zn allen maar weg. Ik heb maar even een kaartje voor haar gekocht, maar man wat een rare actie.

Wat een asociaal gedrag van de chauffeur :r
Ik zou er wel even een klacht over indienen. Aan de hand van de buslijn en het tijdstip kunnen ze er zo achter komen wie het geweest is.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:07

Wat aardig van je enamorada!

Hier stapt sinds een week elke ochtend een vrouw met een kindje de bus in, steeds een paar haltes na mij. Vrouw checkt in, gaat zitten, en geeft kind vervolgens haar pas en doet dan net alsof ze niet ziet dat kind meteen weer uitcheckt :roll: . De chauffeurs kunnen er weinig aan doen want mevrouw spreekt geen Nederlands. Eigenlijk zouden ze dat soort mensen gewoon niet mee moeten nemen, sneu om zo minder te hoeven betalen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:16

Hier heeft de chauffeur wel eens iemand er direct weer uitgezet toen die vrouw gelijk weer sneaky uitcheckte :=

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:40

Destination schreef:
enamorada schreef:

Wat een asociaal gedrag van de chauffeur :r
Ik zou er wel even een klacht over indienen. Aan de hand van de buslijn en het tijdstip kunnen ze er zo achter komen wie het geweest is.

Nou inderdaad.. dit zou ik toch echt melden. Kan gewoon niet :(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:01

Jeetje, wat een lekker visite kaartje zeg, van die buschauffeur! Erg lief van je Enamorada! Ik zou als kind echt helemaal overstuur zijn geraakt (eigenlijk nu nog) :P

Jeetje, ik zou er niet eens over na denken, dat je ook gelijk weer kan uitchecken!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:36

Dan moet de bus wel eerst een stukje rijden volgens mij. Ik heb namelijk wel eens gehad dat ik aan de buschauffeur vroeg of hij naar een bepaalde halte ging, hij ja zei, maar dat was niet zo. Ik had me toen net ingecheckt, dus toen moest hij iets op zijn computerding doen en toen ik pas weer uitchecken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:39

Dat is niet overal zo, elk systeem werkt weer anders. In Utrecht kon je geloof ik wel direct uitchecken.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:59

Eindhoven kan dat ook. Heb al in de verkeerde bus gezeten toen de dienstregeling omgegooid was :+

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:51

Een buschauffeur die me aan zag rennen en dan toch dat ene stukje na de bushalte stil gaat staan en me er dus niet meer in laat... :roll: En dan was hij nog 5 minuten te vroeg ook.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:53

Grr. De trein van Leeuwarden - Groningen heeft alles weer lekker geregeld. Allemaal storingen en nu staan we gewoon weer stil. Ik ben inmiddels langer onderweg dan dat ik op plaats van bestemming moet zijn. Er wordt ook niets omgeroepen en iedereen zit hier van: wat is er aan de hand.

Helemaal klaar mee.. De trein zit ook overvol omdat 2 treinen dus niet reden en iedereen in deze trein moest. Dus iedereen staat opgepropt op elkaar en ik geniet van de ellebogen in mijn rug en de tassen in mijn gezocht. Bah.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:21

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:39

MarlindeRooz schreef:
Dat is niet overal zo, elk systeem werkt weer anders. In Utrecht kon je geloof ik wel direct uitchecken.

Nee hoor. Er zit een minuut tussen of ik moet wegrijden en het systeem pakt vast de volgende halte.
Erg irritant soms. Vooral omdat de gemiddelde passagier eerst incheck't en dan vraagt wat je heen gaat :+

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:40

Net een mail gestuurd over de buschauffeur van gisteren. Ben benieuwd of ze er iets mee gaan doen...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:41

enamorada schreef:

Klacht indienen!!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:43

Zucht....ik kan mij niet heugen normaal mijn traject te hebben mogen rijden. Voor de zoveelste keer mis ik mijn aansluiting en voor de zoveelste keer door een technisch mankement . Vanmorgenvroeg sloeg de trein steeds op noodrem bij vertrek en aankomst station en nu gaan de deuren weer niet open. Iedere dag weer raak..... mag weer twee uur doen over rit van een uur...