Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:39

Hmm ze is wel al 6 jaar lid.
Mss toch mp inlichten ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:31

Ik heb de aardbeienplantjes opgehaald, zaten allemaal in kweekpotten dus die kan ik weer voor andere dingen gebruiken straks.
Helemaal blij mee!
Toen ik in de auto zat dacht ik nog wel even als het ook maar echt aardbeien zijn en geen onkruid wat hij verkocht heeft maar t zijn echt aardbeienplantjes.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:32

Alja schreef:
ik had ergens op geboden en ze was akkoord gegaan met mijn bod dus ik had nog wat vragen aan diegene over de pasvorm van de deken en van welke stof hij was, jammer genoeg niet wat ik zocht dus ik mailde terug dat ik er vanaf zag en de biedingen weg zou halen..
krijg ik me toch een mailtje terug dat ik in het vervolg beter moet lezen en dan pas moet gaan bieden, vind het een beetje vreemd, zeg toch netjes af..
had ook gewoon niks meer van me kunnen laten horen :+

Eigenlijk is het zo dat als de koper een bod doet en de verkoper zegt 'ja akkoord', dat er dan al een overeenkomst gesloten is. Dan nog afzien van de koop is contractbreuk en zou aangeklaagd kunnen worden. Maar ja, wie doet dat en hoe bewijs je het.

Ik ben dus ook van mening dat een bod doen bindend is. Vragen stellen en twijfelen en aan de prijs willen sleutelen, mag van mij allemaal. Maar van zodra er een definitief bod gedaan is en ik ga ermee akkoord, beschouw ik de koop als besloten en gaat het enkel nog om de overhandiging van geld en product. Daarna nog met vragen komen en dan toch afhaken, zou ik zeer irritant vinden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:40

dees_daan schreef:
Ik heb de aardbeienplantjes opgehaald, zaten allemaal in kweekpotten dus die kan ik weer voor andere dingen gebruiken straks.
Helemaal blij mee!
Toen ik in de auto zat dacht ik nog wel even als het ook maar echt aardbeien zijn en geen onkruid wat hij verkocht heeft maar t zijn echt aardbeienplantjes.

Je kan altijd de plantjes weer doorverkopen! :D

Ik heb een kapmes op MP staan. Is meegekomen uit Nederlands Indïe toen mijn opa daar diende.

Aangezien het echt een zwaard is, wil oma er vanaf :')

Dus ik heb het ding op marktplaats gezet. Had er al een mail voor gisteravond. :) bod van 25 euro, maar ik heb geen idee wat het ding waard is, haha! :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:03

Ik zou het kapmes laten taxeren. Persoonlijk denk ik dat je er meer voor kan krijgen dan 25 euro mits je de juiste verzamelaar vind.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:20

Misschien moet ik eens mee naar een legerdump. Misschien kan men er meer over vertellen. :)

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:44

Ik weet niet waar ik het anders zou moeten plaatsen, daarom maar via hier:

Ik zou een bicolor pad en een zweetdeken van iemand overnemen, via marktplaats, dus ik netjes betaald, 65 euro.
Ik heb hier erg lang voor gespaard, aangezien ik niet heel veel over heb maandelijks.
Nouja, ik krijg niets meer te horen en het geld is dus weg, helaas.
Toen ben ik gaan zoeken op de naam van het rekeningnummer, en toen kwam ik verschillende mensen tegen die zogezegd een Ipod had gekocht, of een duur auto onderdeel, die niets meer te horen kregen, en ook hadden betaald.

Degene heeft direct de advertenties en daarna zichzelf verwijderd, als adverteerder.

Hoe kan dit nu tegen worden gegaan? Dat deze persoon keer op keer mensen bedriegt?
Want aangeven bij marktplaats heeft geen zin, hij maakt iedere keer een nieuw account aan.

Ohja, en dit vind ik dan ook echt een raar mens op marktplaats!

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:07

Tyrcanol schreef:
Hmm ze is wel al 6 jaar lid.
Mss toch mp inlichten ?

Jij wil nu al marktplaats gaan inlichten over iemand die dingen goedkoop aanbiedt?

Leuk, zulke verdachtmakingen.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:11

Er valt helaas weinig te doen, behalve een melding maken bij de politie en het bankrekening nummer doorgeven. zodat andere mensen gewaarschuwd kunnen worden als ze iets kopen van iemand met dit bankrekening nummer.

Voor de rest over eskadron betreft, eskadron vind je meestal niet voor die prijzen voor een bicolor en een deken.. Soms heb je mazzel en kun je het wel voor een spotprijs krijgen maar meestal zijn het gewoon oplichters. En als je twijfels hebt over de prijs, vraag dan of er een mogelijkheid is om het 'op te halen'. Meestal zie je dan aan de manier van hoe ze reageren of het klopt of niet...

Ik vind het echt rot voor je, maar hopelijk heb je iets aan de bovengenoemde dingen... :(:)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:13

Zelf denk ik niet, dat iemand die al zolang lid is van mp en waarschijnlijk meerdere dingen in die 6 jaar tijd heeft verkocht, dat die een oplichtster is...

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:20

LyannevH schreef:
Ik weet niet waar ik het anders zou moeten plaatsen, daarom maar via hier:

Ik zou een bicolor pad en een zweetdeken van iemand overnemen, via marktplaats, dus ik netjes betaald, 65 euro.
Ik heb hier erg lang voor gespaard, aangezien ik niet heel veel over heb maandelijks.
Nouja, ik krijg niets meer te horen en het geld is dus weg, helaas.
Toen ben ik gaan zoeken op de naam van het rekeningnummer, en toen kwam ik verschillende mensen tegen die zogezegd een Ipod had gekocht, of een duur auto onderdeel, die niets meer te horen kregen, en ook hadden betaald.

Degene heeft direct de advertenties en daarna zichzelf verwijderd, als adverteerder.

Hoe kan dit nu tegen worden gegaan? Dat deze persoon keer op keer mensen bedriegt?
Want aangeven bij marktplaats heeft geen zin, hij maakt iedere keer een nieuw account aan.

Ohja, en dit vind ik dan ook echt een raar mens op marktplaats!

Jeetje wat vervelend zeg. Sowieso aangifte doen!

https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Kende je dit al? Hier kun je rekeningnummers natrekken, misschien staat diegene er wel in en kun je het voor de volgende keer gebruiken.

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:05

Jadeleigh263 schreef:
Er valt helaas weinig te doen, behalve een melding maken bij de politie en het bankrekening nummer doorgeven. zodat andere mensen gewaarschuwd kunnen worden als ze iets kopen van iemand met dit bankrekening nummer.

Voor de rest over eskadron betreft, eskadron vind je meestal niet voor die prijzen voor een bicolor en een deken.. Soms heb je mazzel en kun je het wel voor een spotprijs krijgen maar meestal zijn het gewoon oplichters. En als je twijfels hebt over de prijs, vraag dan of er een mogelijkheid is om het 'op te halen'. Meestal zie je dan aan de manier van hoe ze reageren of het klopt of niet...

Ik vind het echt rot voor je, maar hopelijk heb je iets aan de bovengenoemde dingen... :(:)

Dankjewel voor de tips!
De deken was niet van eskadron, alleen het dekje. Op zich vond ik het dan nog een normale koop, anders had ik er inderdaad mijn twijfels bij gehad!

Esmeej333 schreef:
Jeetje wat vervelend zeg. Sowieso aangifte doen!

https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Kende je dit al? Hier kun je rekeningnummers natrekken, misschien staat diegene er wel in en kun je het voor de volgende keer gebruiken.

Dankjewel! Ik ga hier meteen naar kijken!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:36

Hotsa!

Een kwartier geleden een dekje op marktplaats, tien minuten geleden een smsje gestuurd, net een antwoord, gegevens uitgewisseld en nu het geld aan het overschrijven.
Ideaal!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:38

Hoe doe je dat toch?
Belachelijk lage prijzen of goede merken? :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:40

Bedoel je nu gekocht of verkocht?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:40

geen mailtje meer gehad :(

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:41

Gini schreef:
Hoe doe je dat toch?

:))

Voorgevoel hebben! :Y)
Nee, geintje, gewoon snel reageren. :P

En ik heb er één gekocht! :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:47

Wel een mooie dan ;)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:49

Was het die eskadron bigsquare :o ?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:46

upendo schreef:
Gini schreef:
Hoe doe je dat toch?

:))

Voorgevoel hebben! :Y)
Nee, geintje, gewoon snel reageren. :P

En ik heb er één gekocht! :j

Dementie begint steeds eerder blijkbaar :')

upendo schreef:
:P Nee hoor. :Y) Mijn kast op stal is vol, dus ik mag niks meer kopen. :Y)

:D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:05

Pffff sommige kopers word je echt moedeloos van hoor.

Spiderman pak te koop op mp en fb.
Woonplaats staat erbij en dat er geen masker meer bij zit.

De eerste vroeg de vp via fb. Door gegeven. Ze wilde hem graag op komen halen een paar dagen later, want dan was ze vrij en was mooi dichtbij.
De avond laat van te voren een berichtje dat ze niet kwam, want het was te ver.

Vandaag iemand via mp. Degene had een bod gedaan waarmee ik akkoord ben gegaan.
Helemaal blij en vroeg of ik hem op wilde sturen.
Ja hoor geen probleem.
Later een mail, nee ik zie ervan af omdat er geen masker bij zit. had ze overheen gelezen.

Later iemand die reageerde om m'n boomloze zadel die ik te koop heb.
100.000 vragen over het zadel die er gewoon bij staan in de tekst.
Vraagprijs € 250.- incl. pad met inlage's en beugelriemen.
Krijg je een bod van € 50.- incl. verzenden.
Sorry maar daar gaat het zadel niet voor weg,
Krijg je een reactie, ja daaaaaagggggggggg! ik ga niet meer betalen voor een pad met inlage's 8)7

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:44

wij gaan ook weer eens kijken wat we allemaal kunnen verkopen. Over een tijdje willen we een nieuwer (dressuur) zadel dus ons potje moet gevuld gaan worden :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:24

Ik had vanavond een mail nav mijn opvang, of de slakken weg mogen voor consumptie. :x
Heb hem kort maar netjes verteld dat het HUISdieren zijn en niet weggaan voor consumptie.
De mail hou ik overigens opgeslagen voor het geval deze persoon zich weer meldt voor opvangslakken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:29

lor1_1984 schreef:
Ik had vanavond een mail nav mijn opvang, of de slakken weg mogen voor consumptie. :x
Heb hem kort maar netjes verteld dat het HUISdieren zijn en niet weggaan voor consumptie.
De mail hou ik overigens opgeslagen voor het geval deze persoon zich weer meldt voor opvangslakken.

Wat is er nou erg aan? Sorry maar ik vind het juist heel netjes dat hij het gewoon vraagt...
Snap de big issue hier niet zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:40

Marjoow schreef:
lor1_1984 schreef:

Wat is er nou erg aan? Sorry maar ik vind het juist heel netjes dat hij het gewoon vraagt...
Snap de big issue hier niet zo :)

Escargot??!! }>