Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:39

Klopt :D

Zijn er hier creatievelingen voor een thema?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:40

Kijk op pinterest. Ook fijn om moodboard te maken

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:49

Zeker waar! Maar moet wel een richting hebben :+

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:50

Wat voor type ben je, misschien juist stoerder, cowboy achtig met hoeden en leren attributen of fairytale met grote 'zweverige' jurken en sprookjesachtig

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:51

Haha jij wil foto's hebben/Fotomeeting doen :P

Wat vind je mooi? Wat voor style mis je? Wat voor concept past bij de omgeving?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 10:52

Houd het vooral realistisch en haalbaar. Couture jurken regel je niet 1, 2, 3 dus leg je theme op een haalbare positie :)

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:54

Courses schreef:
Houd het vooral realistisch en haalbaar. Couture jurken regel je niet 1, 2, 3 dus leg je theme op een haalbare positie :)

True :')

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:56

Inderdaad pinterest is echt ideaal! Bohemian vind ik zelf altijd gaaf en is niet zo lastig om spullen en kleding voor te vinden.

Hier ook een fotomeeting gehad, thema was Into the woods. :)

Vond het in het begin wel heel spannend en ongemakkelijk, was mijn eerste fotoshoot/fotomeeting zonder paard dus was even heel raar. :')

Afbeelding

Afbeelding

Hebben jullie tips?
Ik zag zelf wel dat ik op bijna alle foto's een onderkin had, dus volgende keer kin omhoog :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:04

Gianti schreef:
Haha jij wil foto's hebben/Fotomeeting doen :P

Wat vind je mooi? Wat voor style mis je? Wat voor concept past bij de omgeving?

De omgeving hebben we nog niet :Y)

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:27

Chantal, mooi omgeving is misschien het bos??

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:03

Vandaag bij Canva.com terecht gekomen, kun je ook makkelijk moodboards maken enz.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:05

@Rietjee, ja! Twiske is alleen iets minder bomen, neer water en struiken enz.

Als we voor het lente thema gaan kunnen we het beste een open plekje doen denk ik. Het mysticus thema is misschien leuker in een wat dichter bos.

Canvas vind ik verschrikkelijk werken. Als ik thuis ben ga ik het topic van de meeting zelf aanmaken met moodboard en dan de plaats, dat te overleggen met mijn moeder.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 13:38

Niet te moeilijk denken over locatie. In het bos kun je prachtige diverse portretten/beelden schieten :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:49

Courses schreef:
Toen ik 15 was werkte ik elke vrije minuut :) Investeren is juist in het begin belangrijk, je portfolio opbouwen met 'Meh' fotografen is juist funest.

Waarom is dit funest? Als een fotograaf mooie foto's maakt met een bleh model dan wil je toch ook nog best met de fotograaf werken? Ik snap wel dat je er dan soms niet op je voordeligst uitkomt, maar je zou er toch doorheen moeten kunnen kijken als fotograaf? Zeker als je tfp zoekt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 13:53

Sheran schreef:
Courses schreef:
Toen ik 15 was werkte ik elke vrije minuut :) Investeren is juist in het begin belangrijk, je portfolio opbouwen met 'Meh' fotografen is juist funest.

Waarom is dit funest? Als een fotograaf mooie foto's maakt met een bleh model dan wil je toch ook nog best met de fotograaf werken? Ik snap wel dat je er dan soms niet op je voordeligst uitkomt, maar je zou er toch doorheen moeten kunnen kijken als fotograaf? Zeker als je tfp zoekt.

Waarom dat funest is? Je wilt je portfolio opbouwen met portfolio werk, niet 'om het maar te vullen'. 90% van de 'zogenoemde fotografen' schieten gewoon onder de maats werk (heb ik het over de hobbyisten die de camera op Auto laten staan en zichzelf maar 'fotograaf' noemen), waar een groot deel van de mannelijke fotografen echt een 'tietenschieter' is. Heel erg jammer, maar ik blijf jonge meiden daar toch altijd heen zien gaan en dat is echt funest voor je portfolio. Met dat soort foto's (quasi erotisch op jonge leeftijd, gewoon enorm slechte kwaliteit, geen toevoeging dus) kom je voor mij niet meer serieus over en ook minder likely om mee samen te werken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:58

Ja, bij tietenfoto's snap ik dat inderdaad wel :). Maar dat heeft dan meer met serieusheid en het onderwerp te maken, toch?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 14:01

Sheran schreef:
Ja, bij tietenfoto's snap ik dat inderdaad wel :). Maar dat heeft dan meer met serieusheid en het onderwerp te maken, toch?

Nou nee, als iemand alleen maar met slechte fotografen heeft samen gewerkt wekt dat voor mij wel argwaan :) Uiteraard kan je ertussen door kijken, maar het zegt ook wel wat over de persoon zelf aanvankelijk van de foto's. Dat is gewoon het gat waar veel jonge meiden intrappen, dat is erg vervelend om te zien.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:03

Voor mij als fotograf is er daarnaast ook nog het aspect dat een slechte fotograaf een goed model nog steeds slecht op de foto kan krijgen. Ik kan aan slechte foto's wel zien hoe het model eruit ziet, maar niet hoe het model voor de camera staat. En juist dat laatste is zo belangrijk. Als ik 10 verschillende fotoshoots in een portfolio zie, en op alle foto's staat het model er onvoordelig op, is het lastig om niet te concluderen dat het model niet weet hoe zichzelf voordelig neer te zetten :)

Daarnaast kan een model veel leren van een ervaren, goede fotograaf!

Sorry voor het binnenvallen trouwens, lees hier al een tijdje mee omdat ik recent weer meer bezig ben met modellen fotografie. Erg leuk om ook van de andere kant te zien hoe (beginnende) modellen het ervaren! :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:08

Ik vind het wel interessant om te horen allemaal :). Ik ben mijn portfolio aan het opbouwen namelijk :P. Ik doe absoluut geen tietenshoots maar omdat ik weet dat ik toch nooit professioneel ga heb ik nog geen echt goede fotograaf gevraagd. Ook omdat ik de ervaring heb dat de meeste 'standaard' fotografen je ook standaard op de foto zetten, en daar hou ik niet van. Ik hou van heel veel sfeer in de foto's, van een soort toneelstuk dat van de foto af komt. Ik heb daar nog niemand bij gevonden die echt heel geschikt is. Ik vind dat best wel lastig. Ik heb laatst wel met een echte prof gewerkt en dat was erg fijn. Helaas heb ik daar nog geen resultaten van (het was analoog) maar ik ben erg benieuwd.
Bv de 2 foto's op de vorige pagina komen niet in mijn portfolio, maar ik hoopte op tips voor mezelf :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 14:12

Sheran schreef:
Ik vind het wel interessant om te horen allemaal :). Ik ben mijn portfolio aan het opbouwen namelijk :P. Ik doe absoluut geen tietenshoots maar omdat ik weet dat ik toch nooit professioneel ga heb ik nog geen echt goede fotograaf gevraagd. Ook omdat ik de ervaring heb dat de meeste 'standaard' fotografen je ook standaard op de foto zetten, en daar hou ik niet van. Ik hou van heel veel sfeer in de foto's, van een soort toneelstuk dat van de foto af komt. Ik heb daar nog niemand bij gevonden die echt heel geschikt is. Ik vind dat best wel lastig. Ik heb laatst wel met een echte prof gewerkt en dat was erg fijn. Helaas heb ik daar nog geen resultaten van (het was analoog) maar ik ben erg benieuwd.
Bv de 2 foto's op de vorige pagina komen niet in mijn portfolio, maar ik hoopte op tips voor mezelf :)

Ja maar daar zit 't 'm dus in. 'Standaard' fotografen is wel de range waar ik het over heb. Maak concepten die je wilt uitwerken, zoek samenwerkingen op TFP. Ook al schiet je geen tietenshoots, je kan alsnog zo neer gezet worden op de foto (zelfs met kleren aan) wat niet voordelig is voor jou als model.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:14

Courses schreef:
Niet te moeilijk denken over locatie. In het bos kun je prachtige diverse portretten/beelden schieten :)

Klopt, we kiezen een bestemming richting Castricum of richting Zaandam.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:15

@Courses: dat probeerde ik twee pagina's terug, maar er reageren dan weer weinig fotografen waar ik blij van word, helaas :P. Ofwel ik spoor niet, ofwel er schort iets aan mijn portfolio.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:08

Ik vind zelf altijd erg lastig om goed te beoordelen of foto ook echt portfolio waardig is...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 15:14

Als je het representatief vind doen, zo niet, dan niet. Is ook een stukje inzicht.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:34

Vaak let je bij jezelf op hele andere dingen dan bij anderen, en iig mijn omgeving heeft weinig verstand van foto's. Foto's die ik goed vind zullen anderen misschien fototechnisch minder vinden, maar dat heb ik dan niet gezien :P. Ik ben bijvoorbeeld erg blij met de foto in mijn portfolio die Wendy heeft gemaakt (profielfoto). Maar dat is weer heel persoonlijk.