Zijn er hier creatievelingen voor een thema?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Courses schreef:Toen ik 15 was werkte ik elke vrije minuutInvesteren is juist in het begin belangrijk, je portfolio opbouwen met 'Meh' fotografen is juist funest.
Sheran schreef:Courses schreef:Toen ik 15 was werkte ik elke vrije minuutInvesteren is juist in het begin belangrijk, je portfolio opbouwen met 'Meh' fotografen is juist funest.
Waarom is dit funest? Als een fotograaf mooie foto's maakt met een bleh model dan wil je toch ook nog best met de fotograaf werken? Ik snap wel dat je er dan soms niet op je voordeligst uitkomt, maar je zou er toch doorheen moeten kunnen kijken als fotograaf? Zeker als je tfp zoekt.
Sheran schreef:Ja, bij tietenfoto's snap ik dat inderdaad wel. Maar dat heeft dan meer met serieusheid en het onderwerp te maken, toch?
Sheran schreef:Ik vind het wel interessant om te horen allemaal. Ik ben mijn portfolio aan het opbouwen namelijk
. Ik doe absoluut geen tietenshoots maar omdat ik weet dat ik toch nooit professioneel ga heb ik nog geen echt goede fotograaf gevraagd. Ook omdat ik de ervaring heb dat de meeste 'standaard' fotografen je ook standaard op de foto zetten, en daar hou ik niet van. Ik hou van heel veel sfeer in de foto's, van een soort toneelstuk dat van de foto af komt. Ik heb daar nog niemand bij gevonden die echt heel geschikt is. Ik vind dat best wel lastig. Ik heb laatst wel met een echte prof gewerkt en dat was erg fijn. Helaas heb ik daar nog geen resultaten van (het was analoog) maar ik ben erg benieuwd.
Bv de 2 foto's op de vorige pagina komen niet in mijn portfolio, maar ik hoopte op tips voor mezelf