Stom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 06:35

Bielsje schreef:
Stom dat ik 9 vuilniszakken vol ongedeukte schone blikjes, in de statiegeld automaat heb gedaan en bijna een volle zak gedeukte vieze blikjes terug kreeg... Al dat werk en dan zoveel statiegeld mislopen :roll:

Dan doe je handschoenen aan en deuk je ze uit. Ik gooi met regelmaat veel volle vuilniszakken met blikjes en plastic flessen erin en krijg alles uitbetaald. Want ik deuk de blikjes uit en gooi ze weer terug. :)
En je krijgt echt geen andere blikjes terug. Want de blikjes worden gelijk geplet.
Stom, zoveel pijn in mijn heupen hebben dat ik niet meer kan slapen

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 06:37

Dat ik net keihard van de trap af donder: een teennagel gescheurd, ribben doen zeer, wat schaafplekken en m'n duim doet zeer (muis dik, hand doof, tintelen)
Heel ff aankijken en anders maar naar de huisarts straks _-:(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:18

different1 schreef:
Dat ik net keihard van de trap af donder: een teennagel gescheurd, ribben doen zeer, wat schaafplekken en m'n duim doet zeer (muis dik, hand doof, tintelen)
Heel ff aankijken en anders maar naar de huisarts straks _-:(

Dat is idd heel stom!
Sterkte

noviceh

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:24

Stom!!! Sterkte!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:29

Sterkte! Hopelijk blijft het bij een beetje bont en blauw

Dit weer is stom. Wat moet ik nu aan?? 's ochtends heb ik bijna de neiging om handschoenen aan te doen op de fiets, maar 's middags zweet ik me kapot. Op de opleiding zitten we vaak in de gang, dus echt verwarming hebben we daar ook niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:36

Polarize schreef:

Dit weer is stom. Wat moet ik nu aan?? 's ochtends heb ik bijna de neiging om handschoenen aan te doen op de fiets, maar 's middags zweet ik me kapot. Op de opleiding zitten we vaak in de gang, dus echt verwarming hebben we daar ook niet.

Laagjes!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:39

Suzanne F. schreef:
Polarize schreef:

Laagjes!

Mijn autisme heeft laatst dus besloten dat laagjes een absolute no go zijn en dat het vreselijk overprikkelend is :') heel stom. Een t-shirt + trui werkt wel, dus dat is voor nu maar de oplossing :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:41

Een t-shirt met trui is al een laagje. Dan jas erover en komt goed!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:43

Yavanna schreef:
Bielsje schreef:
Stom dat ik 9 vuilniszakken vol ongedeukte schone blikjes, in de statiegeld automaat heb gedaan en bijna een volle zak gedeukte vieze blikjes terug kreeg... Al dat werk en dan zoveel statiegeld mislopen :roll:

Dan doe je handschoenen aan en deuk je ze uit. Ik gooi met regelmaat veel volle vuilniszakken met blikjes en plastic flessen erin en krijg alles uitbetaald. Want ik deuk de blikjes uit en gooi ze weer terug. :)
En je krijgt echt geen andere blikjes terug. Want de blikjes worden gelijk geplet.
Stom, zoveel pijn in mijn heupen hebben dat ik niet meer kan slapen

Fijn dat het bij jou wel goed gaat zeg! Jammer dat je daarbij de aanname doet dat ik niet ruim een uur met mijn handen in die vieze machine sta om alles weer uit te deuken met wachtende mensen achter me :')
Maar helaas, ik heb schijnbaar niet het talent om blikjes uit te deuken waarvan de onder of bovenkant plat gedrukt is....

Ik zeg nergens dat ik andere blikjes terug zou krijgen trouwens, wel dat de machine dat zelf doet.

Sterkte met je heupen.
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 23-09-25 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:47

Ja je moet zorgen dat je je blikjes niet deukt. Of waren het niet je eigen blikjes? Mensen knijpen soms uit automatisme de blikjes in of gaan er ruw mee om en dan heb je een probleem bij de automaat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:50

Suzanne F. schreef:
Ja je moet zorgen dat je je blikjes niet deukt. Of waren het niet je eigen blikjes? Mensen knijpen soms uit automatisme de blikjes in of gaan er ruw mee om en dan heb je een probleem bij de automaat.

Ik denk dat je het niet snapt.

Dit gaat over een groot apparaat waar je alles ingooit. Die deuken de blikjes zelf.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:51

MarlindeRooz schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik denk dat je het niet snapt.

Dit gaat over een groot apparaat waar je alles ingooit. Die deuken de blikjes zelf.

Oh oké dat wist ik niet. Zo’n apparaat hebben we hier niet. Hier moet je ze er 1 voor 1 in doen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:54

Dankje MarlindeRooz :j

Zoveel werk, zorgen dat er geen deukje inzit, omspoelen, netjes in vuilniszakken stapelen... Zodat de machine ze kan deuken en weigert, terwijl ze toch plat gaan _O-

Misschien maar beter ook Suzanne F :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:56

Bielsje schreef:

Zoveel werk, zorgen dat er geen deukje inzit, omspoelen, netjes in vuilniszakken stapelen... Zodat de machine ze kan deuken en weigert, terwijl ze toch plat gaan _O-

Dat klinkt heel frustrerend. Waarom deukt dat ding ze dan? Dan is er iets niet goed toch?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:57

5 kg aankomen door de Prednison terwijl je zo je best doet met sporten is heel erg stom.

;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:19

Bellatrix schreef:
5 kg aankomen door de Prednison terwijl je zo je best doet met sporten is heel erg stom.

;(

Aguttie -O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:55

Suzanne F. schreef:
Bielsje schreef:

Dat klinkt heel frustrerend. Waarom deukt dat ding ze dan? Dan is er iets niet goed toch?

Zo worden ze gerecycled. Hij pakt ze alleen heel netjes maar om ze zelf te recyclen verpakken ze ze compact (dus zo plat als een dubbeltje). Inderdaad heel dubbel en ik ben blij met de AH die bij bezorging gewoon alles meeneemt :')

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:31

Suzanne F. schreef:
Bielsje schreef:

Je gooit alle blikjes in een grote bak, en vanuit die bak moet het door een hoger gelegen luik (voor zover ik zie). Om bij dat luik te komen gaat het op een soort loopband waar het op komt door het te husselen of op te duwen (lijkt het, zo goed heb ik het niet bestudeerd :+). Daarbij onstaan oppervlakkige deuken maar er lijken ook blikjes tussen het luik te komen die "harde" deuken krijgen. Misschien dat erachter ook nog iets gebeurd maar dat kan ik niet zien.

Nou ja, filmpje: https://youtu.be/N-RW5Me1u70?si=HpvzR1_1y8iEp2Pd

En een foto van (IMO) onherstelbare deuken maar misschien heb ik gewoon meer training nodig :')

Afbeelding

Het gat waar ik met mijn hand in zit, dat zijn alle teruggekomen blikjes. 70% daarvan is deukvrij...

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:44

Geen aanname, je zegt zelf 9 zakken vol ongedeukte en schone blikjes en even verderop geef je aan de bodem ingedeukt. Ja als de bodem ingedeukt is, dan ziet ie het niet. Ze lezen de streepjescode. Zelfs als ik gedeukte blikjes heb, en de streepjescode is goed zichtbaar betaald ie uit.
Ik heb werkelijk nog nooit blikjes van een ander erbij gehad. En er gaan bij mij iedere 2 weken 8 tot 9 zakken in.
Ik vind t ideaal en snel.
Ik heb een filmpje van mijn bulkstorting maar krijg m niet op youtube

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:15

Yavanna schreef:
Geen aanname, je zegt zelf 9 zakken vol ongedeukte en schone blikjes en even verderop geef je aan de bodem ingedeukt. Ja als de bodem ingedeukt is, dan ziet ie het niet. Ze lezen de streepjescode. Zelfs als ik gedeukte blikjes heb, en de streepjescode is goed zichtbaar betaald ie uit.
Ik heb werkelijk nog nooit blikjes van een ander erbij gehad. En er gaan bij mij iedere 2 weken 8 tot 9 zakken in.
Ik vind t ideaal en snel.
Ik heb een filmpje van mijn bulkstorting maar krijg m niet op youtube

Sorry, ik weet echt niet hoe ik nog helderder kan communiceren...

Zal aan mij liggen dus laten we snel weer overgaan op andere stomme dingen.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 22:23

Ik vond het stom om uit bed te moeten om te gaan plassen. Ik lag zo lekker warm.
Maar ja, de optie van niet gaan was er ook niet. Dan is het eventjes extra warm en daarna heel koud :')

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 23:44

Stom dat er nu al vuurwerk werd afgestoken in het dorp, waardoor mijn paard steeds banger werd op buitenrit en ik uiteindelijk maar afgestapt ben en met hem aan de hand terug gegaan ben. Gelukkig was hij bij stal weer rustig, daar is het voor hem vertrouwd en toen hebben we nog even in de bak gestapt. Maar ik vind het echt super stom, in september al vuurwerk.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:32

Ik vind vuurwerk sowieso stom.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:38

Stom dat het pas woensdag is. :')
Ik wil weekend.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:57

Stom dat 20 graden in huis 's middags in de herfst veel kouder aanvoelt dan 20 graden 's ochtends in de zomer.