Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:04

Gini schreef:
Een eigenschap van iemand benoemen die je minder leuk vindt of die je mist, is toch ook niet meteen neerkijken op iemand?

Ik doelde vooral op de manier waarop reacties van vuurneon en Suzanne zijn verwoord, met name het afschuiven van meningsverschillen op iemand zijn gebrek aan intelligentie/denkniveau. Verliefd kun je worden op iedereen, maar of je relatie moet willen als je je zo stoort aan die mindere punten is ook een vraag.

Dat simpele mensen bestaan is overigens geen UO :P En dat man van vuurneon niet heel erg slim is, is ook geen UO want wij kennen hem niet als het goed is :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:06

Cer schreef:
Ik denk dan niet dat je dat kan definieren perse als intelligenter.. maar gewoon anders. je doet jezelf tekort met die definitie (denk ik). Een goed gesprek kunnen voeren is wel heel prettig, dat kunnen wij hier ook,en het wordt leuker als we verschillend over dingen denken. Maar er zijn heel veel stellen, koppels, vrienden etc die dat helemaal niet boeiend vinden, of zelfs irritant. Dan pas je niet (meer) bij elkaar.. los van het 'intellect' denk?
(overigens, dat is toch ook de overgang van het belang van IQ naar EQ #ofzoiets :D )

Ja, denk dat je wel gelijk hebt..
Maar met ex was het duidelijk intelligentie verschil. Die geloofde alles van Fb en als iemand beweerde dat de aarde plat was, wilde hij daar met mij over in discussie gaan want : ‘al die foto’s vd ruimte kunnen ook vertekenen’.

En ach, ik heb het toch 20 jaar met die man volgehouden. Maar nu ervaar ik dus wel hoe het is om echt diepgang te hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:10

Fly_high schreef:
Gini schreef:
Een eigenschap van iemand benoemen die je minder leuk vindt of die je mist, is toch ook niet meteen neerkijken op iemand?

Ik doelde vooral op de manier waarop reacties van vuurneon en Suzanne zijn verwoord, met name het afschuiven van meningsverschillen op iemand zijn gebrek aan intelligentie/denkniveau. Verliefd kun je worden op iedereen, maar of je relatie moet willen als je je zo stoort aan die mindere punten is ook een vraag.

Dat simpele mensen bestaan is overigens geen UO :P En dat man van vuurneon niet heel erg slim is, is ook geen UO want wij kennen hem niet als het goed is :P

Dat is waar :+

secricible

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:27

Ik herken het ook wel. Ken een hele leuke knul, op veel vlakken zou het echt ideaal relatie-materiaal zijn maar hij is echt heel niet-intelligent en heeft daardoor ook weinig diepgang. Ik knap daar echt intens op af...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:47

Ik heb een hoogbegaafde man, die mist soms ook wat (emotionele) diepgang omdat het vooral beredeneerd wordt vanuit logica :') _O-
Gelukkig zitten wij bij veel dingen op het zelfde niveau.

Ik denk dat het gewoon moet passen, als er iets is waar je je aan stoort is het gewoon geen match.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:05

vuurneon schreef:
purny schreef:
Ik vind Nederlandse muziek nergens naar klinken.
Zouden Amerikanen of Engelsen dat ook over hun muziek denken?

Nederlands qua taal of qua artiest?

Ik heb er een haat liefde verhouding mee. Raccoon vond ik echt niet fijn in het Engels (in t prille begin, toen er 20 mensen bij hun podium stonden haha) maar oceaan... kippenvel.
Maar al die après ski nederlands/volksmuziek/gezever (volumia brr) mwah nee niet echt

Allebei eigenlijk. Ik kan me geen artiest bedenken die echt normale taal spreekt.
Het klinkt bijna een beetje gek eigenlijk

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:20

Ik kan niet naar miss montreal luisteren... haar uitspraak in het Engels is zo slecht. :')
Terwijl ik het een geweldig mens vind als artiest :+ Ze is altijd erg leuk op de vrienden van Amstel. Maar ze moet niet in haar eentje een Engelstalig liedje zingen :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:26

Misschien moet ik nog even terugkomen op dat ik mij erger aan Nederlandstalige muziek, maar ik doelde ook juist op de volkszangers en van dat bepaalde feest muziek.
Bijv. Het goede doel vind ik dan wel weer leuk. En en hoop artiesten die wel gewoon Engels zingen.

Maar namen als Gérard Joling , Andre Hazes , Jannes, en die hele rits vind ik toch vaak muziek voor een bepaald slag mens. Vrienden van Amstel hoef je mij ook echt niet mee naartoe te nemen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:30

Denk dat de toppers helemaal een marteling voor je is dan? _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:57

As je flink gezopen hebt kan de toppers misschien wel leuk zijn :P

Nee het Nederlandse smartlappen gebeuren of wat daar in de buurt komt vind ik ook verschrikkelijk!

Nederlanders met engelstalige muziek vind ik vaak wel oke.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:28

Toch zijn die avonden elke keer weer uitverkocht, dus kennelijk is het wel echt unpopular om die muziek niet leuk te vinden :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:37

DuoPenotti schreef:

Dat is juist een soort verplichting, anders duurt de avond zo lang.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:32

Marije_jiplover schreef:
Toch zijn die avonden elke keer weer uitverkocht, dus kennelijk is het wel echt unpopular om die muziek niet leuk te vinden :+

Dat zijn 100.000 mensen of daaromtrent, dat is amper 1% van de bevolking….

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:33

purny schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat is juist een soort verplichting, anders duurt de avond zo lang.

Verplichting of remedie }>

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:42

c_alsemgeest schreef:
Denk dat de toppers helemaal een marteling voor je is dan? _O-

Als ik ooit veroordeeld word voor een misdaad, dan is een avond toppers wel de ultieme straf ja. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:56

Met m’n werk wilden ze als uitje naar de toppers.

Ik heb bedankt. :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 14:01

Ik zou het best eens willen fotograferen, het is wel een mooi kleurig feestje :=

Maar voor mezelf zou ik er niet heen willen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:03

Zebrastreep schreef:
Maar namen als Gérard Joling , Andre Hazes , Jannes, en die hele rits vind ik toch vaak muziek voor een bepaald slag mens. Vrienden van Amstel hoef je mij ook echt niet mee naartoe te nemen.

Eens. Zijn bijvoorbeeld ook de truckers enzo.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:26

Nou ja het kan nog erger, liever de toppers dan het megapiratenfestijn , dat is pas next level :+

Gaat ook iedereen heen, ook mensen waarvan ik het niet verwacht dat ze dat nou zo leuk vinden.

Volgens mij is het meer en zuipfestijn , maar anders hou je dat ook niet vol.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 17:12

Blue Monday zou een vrije dag moeten zijn die iedereen indien gewenst als couch potato zou moeten kunnen doorbrengen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 17:57

Telpeva schreef:
Blue Monday zou een vrije dag moeten zijn die iedereen indien gewenst als couch potato zou moeten kunnen doorbrengen

Niemand houdt je tegen om een vrije dag te nemen…..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:24

Telpeva schreef:

Niet per se. Het zou normaler moeten worden om mental health days te nemen op momenten dat het nodig is.

Niet per se op een gezette datum, want dan leg je juist de focus dat mensen zich op die dag slecht zouden moeten voelen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:29

Sherivey schreef:
Telpeva schreef:

Niet per se. Het zou normaler moeten worden om mental health days te nemen op momenten dat het nodig is.

Niet per se op een gezette datum, want dan leg je juist de focus dat mensen zich op die dag slecht zouden moeten voelen.

Dat ja.
En sowieso mag het aantal wettelijke vakantiedagen wel meer. 4 weken is toch niks….
Ik heb van mijn werkgever 6,5week en dat vind ik wel ok. Maar 8-9weken zou ideaal zijn :=
Is denk ik alleen niet unpopular.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:37

Wel als je werkgever bent _O-.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:50

Ik geloof dat ik 20 dagen heb bij een 32-urige werkweek, dus zou 5 weken zijn.

Maar eens dat dit te weinig is hoor. Zeker als ik ook regelmatig vrij moet nemen voor tandarts/dokter/dierenarts enz enz omdat die niet op tijden kunnen dat ik vrij ben.