Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 12:19

Omdat ik gisteren nog nergens last van had behalve benauwd. Gelukkig alleen dagelijks last van een rotsblok op mijn borstkast.

Maar dat is toch niet van belang. Ik stap gewoon niet de auto in zonder bevestiging dat het kan en dat adres klopt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 12:22

Marcella schreef:
Omdat ik gisteren nog nergens last van had behalve benauwd. Gelukkig alleen dagelijks last van een rotsblok op mijn borstkast.

Maar dat is toch niet van belang. Ik stap gewoon niet de auto in zonder bevestiging dat het kan en dat adres klopt.

Als het niet van belang is, noem het dan ook niet. ^)

Je hebt bevestiging gekregen dat het kan. Jij zegt "ik kan nu in de auto stappen en het is een uur rijden" en zij zeggen "dat is akkoord, dit is het adres". Wat voor bevestiging wil je nog meer hebben?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 12:23

'Ik ben daarmee akkoord' is toch de bevestiging?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 12:23

Je hebt geen goed gevoel bij deze mensen.
Dan snap ik je berichten nu echt niet....
Waarom ga je die nog in de gaten houden wat ze met een hoger bod gaan doen?
Dan is het toch gewoon klaar.
Vind dit echt jengelen om te jengelen.... -O-

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 13:21

Ik vind ook dat je moeilijk doet om het moeilijk doen. Als ik een hoger bod zou krijgen, dan zou die aan je neus voorbij gaan. Ik verkoop iets en heb geen zin in gedoe als iemand zo lastig is in het wantrouwen en het niet langskomen terwijl je dat wel zei. En dan misschien straks boosworden dat het toch verkocht is?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 13:24

Kan het zijn dat jij het "ik kan nu in de auto stappen" niet letterlijk bedoelde, maar de verkoper (en wij allemaal) het wel letterlijk hebben opgevat?

Dat jij bedoelde "zodra ik in de auto stap moet ik er een uur voor rijden, dus ik wil graag plannen wanneer ik dit op kan halen" en dat de verkoper snapte "ik heb vandaag niets te doen dus ik kan nú direct in de auto stappen"?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 16:12

Oplichting mensen weten niks. :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:08

Hier een "designer" kast op marktplaats gezet. Was van oma, maar ivm samenwonen moet hij weg. Iemand wil morgen kijken, ik geef aan dat morgen mij niet lukt. Zaterdag kan ik wel bijna de gehele dag, maar persoon wil persee vrijdag komen.
Nog even en ik gooi hem zelf bij de kringloop..

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 09:30

Ik heb dus uiterlijk vandaag om aan te geven dat er iets mis is met mijn pakketje (kopersbescherming).
Verkoopster heeft het nog steeds niet verzonden... Ik ga er voor de zekerheid toch op klikken vanavond, want anders ben ik dalijk mijn geld kwijt :?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:53

Advertentie is weg, maar nu al 3 mensen die op mijn waarschuwing gereageerd hebben en aan het onderhandelen waren.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:07

Marcella schreef:
Advertentie is weg, maar nu al 3 mensen die op mijn waarschuwing gereageerd hebben en aan het onderhandelen waren.

Een waarschuwing die nergens op slaat. Zou ik mee uitkijken want is gewoon smaad en laster wat je doet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:10

Marcella schreef:

Waar heb je voor gewaarschuwd dan?
Dat verkoper en snelle deal sluit? Aangeeft dat je direct kan komen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:32

Ik vind het enorm jammer dat je je eigen inbreng in de situatie niet inziet, Marcella.
Dat je het gesprek anders beleefd hebt, oké, dat wil ik nog begrijpen, maar laat het los. Dat je een waarschuwing geeft aan een verkoper die juist heel inschikkelijk was, vind ik eigenlijk echt niet netjes.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:33

Ik snap er echt niets van, maar ik mag dan ook hopen dat we een (groot) deel missen van het verhaal. Want uitgaande op jou berichten snap ik er niets van dat dit een oplichter zou zijn perse. Behalve dan een onderbuik gevoel eventueel, verder zou ik geen achterdocht hebben. En dan zit ik ook te denken, hoe ben je opgelicht dan? Je had een adres, je had een deal, je hebt nog niets betaald, dat doe je pas bij afhalen. Op welke manier ben je dan genept of heb je nadelige gevolgen gehad? Toch 0.0? Jij bent in mijn ogen degene die 'oplicht' want je geeft een bod en geeft aan dat je het vandaag nog kan houden, en komt vervolgens niet opdagen... Mijn ergenis numero 1, mensen die wel a zeggen maar niet b doen en dus niet komen opdagen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:05

Marcella schreef:

Alleen omdat ie adverteerder niet meer gereageerd had op jouw laatste bericht ???!
Wow.

Of je hebt dus een heleboel weggelaten bij jouw verhaal of je hebt iemand die net begonnen is op marktplaats gewoon zwartgemaakt en dan is het niet echt een verrassing dat die advertentie weg is.

Wij zijn ooit allemaal begonnen met "alleen een week geregistreerd "
maar dat heeft ons (uitzonderingen daar gelaten) nog geen oplichters gemaakt.

Ik onderhandel ook vaker met meer mensen tergelijk. En ? Wat is er mis mee. Als ik meerdere aanvragen krijg dan ga ik er netjes op antwoorden.
En onderhandelen betekend nog niet dat ik een akkoord met een koper heb.

Oplichting bestaat absoluut bij mp -en veel. Maar als je een adres en akkoord krijgt, dan ga je gewoon ff het adres googelen, even kijken of die daadwerkelijk bestaat en het adres zo niet bestaat, of dubieus is , DAN pas kun je oplichting vermoeden.

Maar zo een waarschuwing de wereld inknallen, vind ik ook wat.

Het zou mij nu echt interesseren waardoor je zo zeker bent dat het oplichting is.

Nb : jij hebt nog niets betaald en je stond ook niet voor een gesloten deur- dus jij bent zeker niet opgelicht imo

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:12

Ben op adres geweest en niemand die wist van een marktplaats advertentie. Kreeg ook van hun advies om te melden.

Misschien even goed lezen ook. Gaat hier om oplichting.

Trouwens marktplaats deed niks dus gemeld bij meld misdaad online. Gok dat die de advertentie/gebruiker geblokkeerd hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:17

Marcella, ik vind je bericht heel ongeloofwaardig worden. Sorry

Je bent daar ineens nu wel aan de deur geweest, dus even wat benzine zitten verspillen, niet eens wetende of mensen thuis zijn.

Je bent niet opgelicht, want je bent geen geld kwijt.

Nee geloof dit niet meer.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:19

Dat is dan wel een hele slechte oplichter. Want hoe komt die aan je geld?
Ik geloof ook echt niet dat je op het adres geweest bent nadat je een paar keer heel stellig hebt aangegeven dat je geen uur gaat rijden zonder bevestiging.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:22

Sorry Marcella, je zit gewoon de boel recht te breien wat ontzettend krom is. Jij bent hier de rare mp koper.

En naar het adres geweest? Geloof je het zelf?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:39

Eh ja ik geloof het gezien ik er geweest ben en de mensen op het adres gesproken.

En gelukkig zou ik pas betalen bij ophalen. Ben niet zo stom.

En trouwens voor ik ging nog bericht gestuurd dat als het niet uitkwam ze kon bellen met mijn nummer erbij.

Omgh wat zielig typisch bokt weer. _O-

Interesseert mij niks of jullie het geloven of niet. Zolang ik het zelf weet. En ik mijn geld niet kwijt ben. :+

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:43

Hoe heb je die drie mensen die aan het onderhandelen waren, bereikt dan? Ik vind het een vaag verhaal...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:43

Maar hoe had de oplichter aan jouw geld kunnen komen?
Stel, je ging die avond wel naar het adres, je belt aan, de bewoners weten van niks en je gaat met lege handen terug naar huis.
Waar in dit verhaal komt de oplichter aan zijn geld als je er wel in getrapt was? Kan je dat voor me uitleggen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:45

Gisteren zei je nog dat je echt niet ging autorijden en vandaag ben je al geweest?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:55

Ben gisteren geweest nadat ik de kippen gedaan heb en ineens besloten om toch te gaan kijken op het adres.

Mensen doen soms wel eens impulsief iets. Was gisteren erna ook helemaal kapot. Verschillende regen en hagelbuien gezien met af en toe heerlijk zonnetje.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:20

Ann schreef:
Hoe heb je die drie mensen die aan het onderhandelen waren, bereikt dan? Ik vind het een vaag verhaal...

Via telepathie wist ze zomaar wie dat waren. :')

Ik heb je nu echt op de foei gezet. Dit topic word voor mij echt een beetje verpest door jouw rare verhalen. Hoop van harte dat ik je nooit tegen ga komen op Marktplaats want ik zou dit soort dingen niet pikken.