Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:33

Kennen jullie die grap van de leeromgeving die op woensdag weer zou werken?
Ik wel...

Om 6 uur ingelogd om zoveel mogelijk tijd te kunnen gebruiken voor ik om 10 uur mijn examen heb. Leeromgeving was nog steeds traag en om 7 uur werd ik er uit gegooid vanwege onderhoud die tot half 9 duurt.
Wat mij daarna nog een uur geeft om te studeren...

Ik heb net maar eens een zeer gefrustreerde mail gestuurd naar het bedrijf die dit aanbied.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:39

M_D_H schreef:
En overgegeven van de stress...
Gaat lekker zo :n
Ik kan mij letterlijk ziek maken van de stress, dat doe ik gewoon zelf, wanneer krijg ik dat toch onder controle?

Knuffel van mij :(:)
Ken je, en wil je, tips om piekeren te minderen? :(:)

[***] schreef:
Ik ga kapot van de stress en kan alleen nog maar huilen en ik mag het niet uiten :(

Waarom mag je het niet uiten?

Tova schreef:
Vandaag de eerste dienst alleen na een aantal maanden 1 dag in de week te hebben meegelopen. Vorige week teamhoofd gemaild voor aanpassingen zodat ik in de mail en het rooster kan per 1 februari. Dit heeft ze netjes op tijd aangevraagd naar ICT.
Je voelt hem al aankomen, ICT heeft het niet doorgevoerd dus ik kan alsnog nergens in en geen overdracht lezen. ICT is pas vanaf 8 uur bereikbaar..

Ochja _O- Herkenbaar!

M_D_H schreef:
Ik wel...

Om 6 uur ingelogd om zoveel mogelijk tijd te kunnen gebruiken voor ik om 10 uur mijn examen heb. Leeromgeving was nog steeds traag en om 7 uur werd ik er uit gegooid vanwege onderhoud die tot half 9 duurt.

Ik heb net maar eens een zeer gefrustreerde mail gestuurd naar het bedrijf die dit aanbied.

-O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:45

Alle tips zijn welkom.

Ik weet waar het grootste probleem ligt, ik ben een enorme streber, veels te competitief en een enorme perfectionist.
Zoals mijn man zegt: Who cares of je in 1 keer slaagt? Haal je het nu niet, dan haal je het volgende examen wel en als je slaagt met een 5,6 ben je ook geslaagd.
Maar zo werkt het niet in mijn hoofd, ik moet 1 keer slagen en het liefste met een 10, maar ik ben realistisch, een 9,9 is ook goed...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:58

_San87_ schreef:
Mijn schoonouders kunnen nooit eens oprecht blij voor ons zijn, maar alleen maar beren op de weg zien wanneer we wat nieuws willen aanpakken... Mijn vriend is er zo verdrietig om en dat maakt mij verdrietig ;(.

San sterkte :(:)
Ik had ook zulke schoonouders en dat is zó niet leuk :n
Wij hebben er op een gegeven moment afstand van genomen en dat bracht rust voor mijn doordat je niets verwacht.
Succes, ook voor je vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:04

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:06

Tova schreef:
Vandaag de eerste dienst alleen na een aantal maanden 1 dag in de week te hebben meegelopen. Vorige week teamhoofd gemaild voor aanpassingen zodat ik in de mail en het rooster kan per 1 februari. Dit heeft ze netjes op tijd aangevraagd naar ICT.
Je voelt hem al aankomen, ICT heeft het niet doorgevoerd dus ik kan alsnog nergens in en geen overdracht lezen. ICT is pas vanaf 8 uur bereikbaar..

Volgende ergernis, ICT gebeld, binnen 2 uur kan ik alles inzien.
2 uur?! zo lang heb ik eigenlijk niet, maar zal me er maar bij neerleggen.

M_D_H schreef:
Ik wel...

Wat frustrerend -O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:08

Jeuk, psoriasis jeuk. Op een plek waar je geen jeuk wilt hebben |o |o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:21

Wij hebben 4 katten, waarvan er 1 naar buiten gaat. Nu kwam er vorige week een buurman naar ons toe dat hij last heeft van onze kat want die zit schijnbaar in zijn tuin te poepen, en zijn hond word er onrustig van. Hem bedankt voor de melding en beloofd dat we de tuin af zouden gaan zetten.

Afgelopen zaterdag zijn we ruim 6 uur bezig geweest maar alles afgezet. Nu heeft de kat al een paar keer toch een plekje weten te vinden, op een zijde waar we het moeilijk 100% kunnen afsluiten. Vanochtend ergens waar we er gewoon niet bij kunnen om het af te zetten.

Mijn vriend is wat dieren betreft een zachtgekookt ei, en geeft aan dat het dierenmishandeling is haar in de tuin te houden. :? Vervolgens is hij nu echt woedend dat ik de tuin beter af wil zetten, en hij daar geen zin meer in heeft want "hij heeft al zoveel gedaan en ik moet ophouden hem dingen te laten doen die hij niet wil" wel appelflap, we hebben zaterdag SAMEN de tuin gedaan, en ik had dit liever ook niet gewild maar het is ONZE verantwoordelijkheid. Dus gezegd dat het ONS probleem is, ONZE kat en dat hij moet stoppen met mij tegenwerken en we dit SAMEN op moeten lossen.

"Het is een kat, geen hond"
echt ik krijg dit NIET in zijn stomme eigenwijze kop gestampt. Dus ik ga die kat maar verkopen want ik ben er HE-LE-MAAL klaar mee.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:26

:z
Captain schreef:
Wij hebben 4 katten, waarvan er 1 naar buiten gaat. Nu kwam er vorige week een buurman naar ons toe dat hij last heeft van onze kat want die zit schijnbaar in zijn tuin te poepen, en zijn hond word er onrustig van. Hem bedankt voor de melding en beloofd dat we de tuin af zouden gaan zetten.

Afgelopen zaterdag zijn we ruim 6 uur bezig geweest maar alles afgezet. Nu heeft de kat al een paar keer toch een plekje weten te vinden, op een zijde waar we het moeilijk 100% kunnen afsluiten. Vanochtend ergens waar we er gewoon niet bij kunnen om het af te zetten.

Mijn vriend is wat dieren betreft een zachtgekookt ei, en geeft aan dat het dierenmishandeling is haar in de tuin te houden. :? Vervolgens is hij nu echt woedend dat ik de tuin beter af wil zetten, en hij daar geen zin meer in heeft want "hij heeft al zoveel gedaan en ik moet ophouden hem dingen te laten doen die hij niet wil" wel appelflap, we hebben zaterdag SAMEN de tuin gedaan, en ik had dit liever ook niet gewild maar het is ONZE verantwoordelijkheid. Dus gezegd dat het ONS probleem is, ONZE kat en dat hij moet stoppen met mij tegenwerken en we dit SAMEN op moeten lossen.

echt ik krijg dit NIET in zijn stomme eigenwijze kop gestampt. Dus ik ga die kat maar verkopen want ik ben er HE-LE-MAAL klaar mee.

Even applausje voor een van de weinige kat eigenaren die verantwoordelijkheid neemt voor haar dier *\o/* <3 +:)+

Niet opgeven!! Wij buurtbewoners zijn je eeuwig dankbaar

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:27

Danique_G schreef:
Captain schreef:

Even applausje voor een van de weinige kat eigenaren die verantwoordelijkheid neemt voor haar dier *\o/* <3 +:)+

Ik wilde dit net gaan typen :')

Hulde aan captain _/-\o_

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:44

Danique_G schreef:
Captain schreef:

Inderdaad Captain, applaus van mij.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:46

Captain schreef:

Ik vind het veel gezelliger met een afgezette tuin. Ik weet altijd waar ze zijn en hoef niet bang te zijn dat ze niet meer thuiskomen <3

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:52

Katten kunnen prima binnen/in een afgesloten ruimte buiten leven. Ik vind het pas dierenmishandeling om ze gewoon buiten te laten lopen en de vogelpopulatie aan diggelen te helpen.

Tot wij ooit de mogelijkheid/gelegenheid krijgen om de tuin goed af te zetten blijven onze katten binnen. Ze hebben 123 m2, 6 miljoen speeltjes, een aantal dozen en 5 krabpalen om zich te vermaken :Y) en daarnaast heeft onze buurman een hond die spreekwoordelijk wel een katje lust, dus daar houden we ze ook graag bij uit de buurt. Ik krijg ze helaas geen tuigje aangeleerd (mijn kat gaat alleen maar plat op de grond liggen en wil alleen maar naar binnen), anders kon ik ze wel vaker mee naar buiten nemen als ik bijvoorbeeld in de zomer buiten onder de luifel zit te werken.

En naar vogeltjes klikken kunnen ze ook vanachter het raam.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:59

Ja, probleem is alleen dat binnen houden bij onze kat geen doen is want ze miauwt dan 24/7.
We werken beide vanuit huis dus dat is pertinent geen oplossing.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:16

xPabloBokt schreef:
Katten kunnen prima binnen/in een afgesloten ruimte buiten leven. Ik vind het pas dierenmishandeling om ze gewoon buiten te laten lopen en de vogelpopulatie aan diggelen te helpen.

Tot wij ooit de mogelijkheid/gelegenheid krijgen om de tuin goed af te zetten blijven onze katten binnen. Ze hebben 123 m2, 6 miljoen speeltjes, een aantal dozen en 5 krabpalen om zich te vermaken :Y) en daarnaast heeft onze buurman een hond die spreekwoordelijk wel een katje lust, dus daar houden we ze ook graag bij uit de buurt. Ik krijg ze helaas geen tuigje aangeleerd (mijn kat gaat alleen maar plat op de grond liggen en wil alleen maar naar binnen), anders kon ik ze wel vaker mee naar buiten nemen als ik bijvoorbeeld in de zomer buiten onder de luifel zit te werken.

En naar vogeltjes klikken kunnen ze ook vanachter het raam.

Zelfde hier!

Binnen en/of in de tuin is echt niet zielig hoor, wat een onzin

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:30

RoosDeG schreef:
Ik erger mij aan mezelf, angst en een stukje schaamte.

Morgen moet ik naar de tandarts nadat er een maand of wat een stuk van m'n kies afbrak.
Vandaag brokkelde er weer een stuk af, ik had veel eerder moeten gaan. #)

Maar de schaamte, omdat ik al 11 jaar niet geweest ben door persoonlijke omstandigheden.. :

Om hier op terug te komen -O-
Net geweest, afspraak voor de kaakchirurg rijker, want die kies moet eruit -O-
En 3 afspraken erbij, want een 6 gaatjes en een afspraak bij de mondhygiënist -O-

Ik ga even huilen in een hoekje -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:35

RoosDeG schreef:
RoosDeG schreef:
Ik erger mij aan mezelf, angst en een stukje schaamte.

Morgen moet ik naar de tandarts nadat er een maand of wat een stuk van m'n kies afbrak.
Vandaag brokkelde er weer een stuk af, ik had veel eerder moeten gaan. #)

Maar de schaamte, omdat ik al 11 jaar niet geweest ben door persoonlijke omstandigheden.. :

Om hier op terug te komen -O-
Net geweest, afspraak voor de kaakchirurg rijker, want die kies moet eruit -O-
En 3 afspraken erbij, want een 6 gaatjes en een afspraak bij de mondhygiënist -O-

Ik ga even huilen in een hoekje -O-

Ahh sterkte niet fijn, maar wel nodig

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:36

Ik moet zo met de bus naar het ziekenhuis en ik ben alleen maar bang dat ik te laat kom. Maar er gaan echt 1001 bussen er naar toe dus er is er vast 1 die me op tijd er heen brengt. :')

Maar fietsen leek me niet zo handig. Zie mezelf dan al verongelukken ofzo na de hoeveelheid geluk die ik tot nu toe heb gehad. _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:43

chanicha schreef:
_San87_ schreef:
Mijn schoonouders kunnen nooit eens oprecht blij voor ons zijn, maar alleen maar beren op de weg zien wanneer we wat nieuws willen aanpakken... Mijn vriend is er zo verdrietig om en dat maakt mij verdrietig ;(.

San sterkte :(:)
Ik had ook zulke schoonouders en dat is zó niet leuk :n
Wij hebben er op een gegeven moment afstand van genomen en dat bracht rust voor mijn doordat je niets verwacht.
Succes, ook voor je vriend.

Het verneukeratieve is dat ze echt ontzéttend lief en behulpzaam zijn. Alleen dat leuke reageren..

Voorbeeldje. Wij hebben twee jaar terug de vroegere zeilboot van mijn schoonvader gekocht. Iets dat zijn droom was, dat zijn zoon zou gaan zeilen met zijn oude boot. Toen we dus aangaven dat we zagen dat de vorige eigenaar de boot wilde verkopen en dat we gaan kijken, kon er geen blij woordje vanaf. Alleen maar beren, beren, beren :\. Uiteindelijk zijn ze dan wel blij en zo. Maar t kan nooit eens 'oh wat ontzettend leuk en spannend!' zijn of zo. En dat zit vooral mijn vriend heel erg dwars, vooral ook omdat hij geen moeder meer heeft, zij was wel altijd enthousiast en blij voor ons.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:47

Gisteravond zat ik op de bank Netflix te kijken toen ik ineens een steek boven mijn rechter knie voelde. Toen ik mijn hand er heen bewoog vloog er een zwarte mug weg (geen neefje) die mij door mijn broek heen heeft geprikt en heb daar nu een dikke jeukende bult zitten waar ik mij kapot aan erger omdat mijn werkbroek er constant langs wrijft. :\

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:50

M_D_H schreef:
En overgegeven van de stress...
Gaat lekker zo :n
Ik kan mij letterlijk ziek maken van de stress, dat doe ik gewoon zelf, wanneer krijg ik dat toch onder controle?

Zo herkenbaar, als ik ooit de gouden tip krijg deel ik 'm met je! Sterkte met het examen. Toen ik de orun deed had ik een 9.9 voor mijn examen, baalde ook dat het net geen 10 was :')

Ik heb een dikke pukkel naast mijn neus, Joe ik ben al 20 jaar uit de puberteit waarom?

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:18

Dat alweer een beugel brak van m'n bh, is al de 2e..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:30

Buschauffeur die zag dat m’n arm in een mitella zit en toch ging rijden voor ik zit. Had een tas vast dus kon me nergens aan vast houden. Deed vet veel pijn ook. -O-

Zo moeilijk is het niet toch

Edit: oh en er zijn te weinig stoelen in de wachtkamer in het ziekenhuis dus ik kan staan wachten. :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:58

San dat is heel moeilijk maar zou proberen niets meer te verwachten.
Mijn man speelde op het hoogst met zaalvoetbal maar een keer komen kijken, ho maar, nooit enthousiast daarover of iets vragen.
Als ik over mijn oudste begon die nog baby was begon zij over haar dochter die bevallen was, dus we vertelden niets meer.
Heel banketstaaf maar dan kan je ook niet meer teleurgesteld worden en wat zij ervan vinden, jammer dan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:29

MarlindeRooz schreef:
Buschauffeur die zag dat m’n arm in een mitella zit en toch ging rijden voor ik zit. Had een tas vast dus kon me nergens aan vast houden. Deed vet veel pijn ook. -O-

Zo moeilijk is het niet toch

Edit: oh en er zijn te weinig stoelen in de wachtkamer in het ziekenhuis dus ik kan staan wachten. :+

Daar zou ik een klacht over indienen, dat was imo echt wel onnodig onvriendelijk, daarbij moet het ov toch ook voor iedereen beschikbaar kunnen zijn, of je nou jong of oud, gezond of niet bent!

Captain hier nog zo iemand wiens tuin gebruikt wordt als kattenbak door loslopende buurtkatten: ik vind je een held :D