Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:03

Loretta schreef:
Ondertussen in Zuid Afrika.

https://www.flaironline.nl/nieuws/eerst ... t-omikron/

Ik ben wel een beetje moe van alle paniek. Vooral als je dan leest dat het in Zuid Afrika allemaal wel mee valt. Zeker als je bedenkt dat ze dar een veel lagere vaccinatiegraad hebben. Natuurlijk blijft er nog veel onzeker. Maar om dan gelijk weer in een paniek modus te schieten.

Grinnik, heb je wel de juiste link gepost? :D

Wat ik me wel afvraag: waarom blijf je roepen dat de booster niet of nauwelijks werkt? Ik lees toch echt 75-80% werkzaam. Dat is in mijn ogen iets heel anders dan niet of nauwelijks.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:04

Je link klopt niet helemaal :D

In Zuid Afrika is de opbouw van de bevolking ook heel anders.
Nadeel van het weinig vaccineren daar... Is dat dat juist een prachtige broedplaats voor nieuwe varianten is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:06

Kookaburra schreef:

Nadeel van het weinig vaccineren daar... Is dat dat juist een prachtige broedplaats voor nieuwe varianten is.

Ik had de link al aangepast

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:06

Thnx voor je nette uitleg Kookabura.
Deze uitleg hadden ze gister kunnen gebruiken bij de persconferentie.

Voor mij maakt het voor nu alleen geen verschil.
Ik vind het voor mijzelf te snel voor al een booster en ze zijn bezig met het aanpassen van het vaccin en ik wacht liever daar op.

Kookaburra

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:13

Met dank aan een andere bokker waarvan ik een vergelijkbaar bericht langs heb zien komen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:13

Loretta schreef:
Kookaburra schreef:

Ik had de link al aangepast

Er staat al in het begin dat het in zuid Afrika nu vooral rond gast onder jonge mensen. Dat gaf van dissel ook aan. Ze weten alleen niet wat er gebeurd als het bij de ouderen belandt. En op het moment dat je dat wel weet ben je te laat om actie te ondernemen. Het kan meevallen, het kan tegenvallen.

Ik vond de uitleg van van Dissel duidelijk, maar hij moet er wel aan werken het voor iedereen begrijpelijk te maken. Zonder vakkennis was het me ook niet zo duidelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:22

Sowieso mag de communicatie rond de persconferenties een stuk duidelijker en eenvoudiger vind ik. Ook voor mijn doelgroep is het soms niet te snappen. Maar dat is met meer dingen zo

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:23

Familie heeft hier een afspraak gemaakt voor de boosterprik.

28 december is er een plekje. Echt geweldig geregeld door de jonge. Die prutser kan werkelijk helemaal niets. Zelfs geen boostercampagne plannen die al maaaanden bekend was.

Maar de ambtenaren van de GGD zijn allemaal wel om 16:30 vrij. Stel je voor dat ze eens gingen werken.

Het hele land mag op slot. Talloze mensen zijn wanhopig omdat ze voor de 3e keer geen inkomsten hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:23

Needje schreef:
Thnx voor je nette uitleg Kookabura.
Deze uitleg hadden ze gister kunnen gebruiken bij de persconferentie.

Voor mij maakt het voor nu alleen geen verschil.
Ik vind het voor mijzelf te snel voor al een booster en ze zijn bezig met het aanpassen van het vaccin en ik wacht liever daar op.

Ik wacht ook liever op een aangepaste versie van het vaccin. Maar zelfs dat mag je tegenwoordig niet meer zeggen lijkt het wel.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:45

Nee zelf kritisch nadenken is uit den boze.. Jammer, je bent niet meteen een wappie als je niet vooraan staat bij de ggd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:46

Ik vond als leek dat Van Dissel het prima uitlegde. Maar misschien ben ik bevooroordeeld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:51

Ik zou ook eerst liever een aangepast vaccin willen dan jezelf elke keer laten spuiten met een achterhaald middel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:51

Fitzroy schreef:
Ik vond als leek dat Van Dissel het prima uitlegde. Maar misschien ben ik bevooroordeeld.

Inderdazd! Ik dacht juist voor het eerst gisteren: hehe, nu doen ze eindelijk eens een poging iets fatsoenlijk uit te leggen :P

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:56

Suzanne F. schreef:
Ik zou ook eerst liever een aangepast vaccin willen dan jezelf elke keer laten spuiten met een achterhaald middel.

Ik eigenlijk ook. Maar goed, we doen het maar weer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:56

purny schreef:
Sowieso mag de communicatie rond de persconferenties een stuk duidelijker en eenvoudiger vind ik. Ook voor mijn doelgroep is het soms niet te snappen. Maar dat is met meer dingen zo

De picto’s die op de site van de NOS staan zouden ze in beeld moeten brengen tijdens de persconferentie. Is zoveel duidelijker.
En beeldend is voor veel mensen begrijpelijker

Afbeelding

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:19

bigone schreef:
Needje schreef:
Ja maar het is met een vaccin wat volgens onze leiders niet werkt tegen omicron….
Behalve als je nog niet geënt bent. Dan ineens werken ze wel.
Ze strooien zelf met tegenstrijdige berichten en gaan dan janken dat mensen denken Laat nog maar ff.

Misschien dat die mensen niet kunnen lezen? Vaccins werken namelijk wel alleen niet voldoende naarmate je eerder gevaccineerd bent.

Nee van disselen zei zelf letterlijk dat de bestaande vaccins niet werken tegen deze variant. Ik verzin het niet ik heb wel geluisterd en hij gaf dat zelf aan als reden voor de lochdown. Huidige vaccinaties werken niet tot nauwelijks tegen deze gemuteerde variant en ook een doorgemaakte besmetting beschermd niet

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:22

dierenfan schreef:
Nee van disselen zei zelf letterlijk dat de bestaande vaccins niet werken tegen deze variant. Ik verzin het niet ik heb wel geluisterd en hij gaf dat zelf aan als reden voor de lochdown. Huidige vaccinaties werken niet tot nauwelijks tegen deze gemuteerde variant en ook een doorgemaakte besmetting beschermd niet

Dat is nu precies wat ik bedoel. Daarbij is het vaccin ook niet bepaald een snoepje dat je zomaar even inneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:25

Dat klopt maar hij zei daarbij wél dat het niet meer voldoende werkt omdat de antistoffen te laag zijn en het te lang geleden is. Ze gaan daarbij dus uit van mensen die langer dan 3 maanden geleden hun 2e prik gehad hebben. Met een booster zou dat weer op peil zijn waardoor het weer iets van 75-80% bescherming bied.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:26

Het viel mij ook op dat aan het eind van de persconferentie (daar waar ned 1 al gestopt was met uitzenden) er nog een vraag over kwam van een journalist en ook over werkzaamheid booster. Daar kwam ook een vaag antwoord op. Ze weten het gewoon (nog) niet. Vrees dat dit mensen toch toch weerhoudt om de booster te halen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:29

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:32

Loretta schreef:
Nog een vaag antwoord. Rutte weet gewoon niet waarom de supermarkten om 20:00 dicht gaan.

https://twitter.com/TvanGroningen/statu ... 6748696584

Ze snappen hun eigen maatregelen niet eens.

Wees vooral gewoon blij dat de supermarkten tot 20 uur open blijven. Dat voorkomt namelijk dat mensen als een stel debielen gaan hamsteren.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:34

Van mij zouden de supermarkten tot januari wel lang open mogen om te spreiden.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:35

Voor nu is de booster de beste kans, en in het tweede kwartaal van ‘22 wordt een aan Omikron aangepaste enting verwacht, dan kunnen we dus nog een keer.
Maar ja, zolang een deel van de wereld ongeënt is kan er weer een nieuwe variant opduiken zoals nu uit Afrika. Daar werd ook al lang voor gewaarschuwd.
Ik hoorde dat een pandemie meestal 3,5 jaar duurt. Dan zijn we nu op of net over de helft.

Echt een dikke domper dat het ook deze winter weer lockdown is. Ik maak me echt zorgen om de maatschappij, ons allemaal, en hoe dit voor iedereen is. En hoe het straks zal zijn als we er weer uitkomen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:36

raket schreef:
Van mij zouden de supermarkten tot januari wel lang open mogen om te spreiden.

Ja, juist inderdaad! Ik heb al een kerstbestelling staan, maar anders zou ik het liefst rond 9 uur 's avonds gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:36

Ineke2 schreef:
Loretta schreef:
Nog een vaag antwoord. Rutte weet gewoon niet waarom de supermarkten om 20:00 dicht gaan.

https://twitter.com/TvanGroningen/statu ... 6748696584

Ze snappen hun eigen maatregelen niet eens.

Wees vooral gewoon blij dat de supermarkten tot 20 uur open blijven. Dat voorkomt namelijk dat mensen als een stel debielen gaan hamsteren.

Hoezo moet dat hamsteren voorkomen? Mensen die willen hamsteren zorgen er nu voor dat in in de openingstijden gezellig druk wordt. Ik deel de link alleen maar om te laten zien dat het kabinet ook niet weet waarmee ze bezig zijn.