Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 15:27

Popstra schreef:
Jezus maak jullie eens niet zo druk over die F1 zeg!
Mensen hebben de grootste lol daar. Heerlijk voor ze.
Het is buiten in de zilte zeelucht....

zomers met 30 graden staan er al jaren dikke files die kant op! Nu in ene lopen azijnzeiken over drukte en milieu vervuiling daar.

Mensen gunnen elkaar echt niks meer....

Vaak jammer dat er geen like knop zit op Bokt! Helemaal met je eens.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 16:36

Wie azijn zijkt er waar precies over ? Want volgens mij valt dat best mee namelijk

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 16:40

Nou inderdaad. Niemand hier gunt het de F1 niet. Er wordt enkel verwonderd gereageerd op het feit dat andere dingen niet mogen, omdat ze niet veilig zouden zijn, terwijl er bij de F1 zaken waar worden genomen die met betrekking tot veiligheid op z’n minst discutabel zijn. Dáár gaat het om.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:00

996981 schreef:
Nou inderdaad. Niemand hier gunt het de F1 niet.

Het is wederom het inconsequente wat tegen de borst stuit. De evidente onrechtvaardigheid van het voorrang van groot geld.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:16

Huertecilla schreef:
996981 schreef:
Nou inderdaad. Niemand hier gunt het de F1 niet.

Het is wederom het inconsequente wat tegen de borst stuit. De evidente onrechtvaardigheid van het voorrang van groot geld.

Dat zei ik toch al?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:49

Popstra schreef:

zomers met 30 graden staan er al jaren dikke files die kant op! Nu in ene lopen azijnzeiken over drukte en milieu vervuiling daar.

Ik maak me niet druk over dat de F1 mag, maar over dat andere dingen niet mogen.

Het café waar ik wel eens kom heeft het optreden wat vanavond zou zijn moeten cancelen omdat het niet mocht. Het gaat om een terras waar mensen voor moeten reserveren en dan aan een tafeltje moeten zitten en de tafeltjes staan allemaal 1,5 meter uit elkaar. Er zou een jongen met een gitaar komen die dan op afstand op een barkruk zou zitten te spelen / zingen. Dit mag niet.

Hier in Sneek is het draaiorgel in het centrum verboden. Nou moet ik zeggen dat ik daar wel blij mee ben ( :')) maar kom op zeg.

En dan die F1 beelden erbij. Is het dan gek dat mensen daarover vallen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 23:00

Jildau schreef:
Popstra schreef:

Ik maak me niet druk over dat de F1 mag, maar over dat andere dingen niet mogen.

Het café waar ik wel eens kom heeft het optreden wat vanavond zou zijn moeten cancelen omdat het niet mocht. Het gaat om een terras waar mensen voor moeten reserveren en dan aan een tafeltje moeten zitten en de tafeltjes staan allemaal 1,5 meter uit elkaar. Er zou een jongen met een gitaar komen die dan op afstand op een barkruk zou zitten te spelen / zingen. Dit mag niet.

Hier in Sneek is het draaiorgel in het centrum verboden. Nou moet ik zeggen dat ik daar wel blij mee ben ( :')) maar kom op zeg.

Dé orgelman, die maar niet ouder lijkt te worden… :D _/-\o_

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 23:35

Ja je zou zeggen laat dat draaiorgel vooral lekker doorgaan want dat verjaagd mensen uit het centrum. :')

Maar de café eigenaar die zijn live-muziek avond moet cancelen heeft daar financieel enorm veel last van na zo'n k*t anderhalf jaar terwijl dat allemaal volgens de regels kan. En dat is niet meer te verkopen als je dan de F1 beelden ziet. Maar dat heeft niks te maken met dat ik het de F1 liefhebbers niet gun. Ik vind dat beide gewoon door moet gaan maar als je het dan op veiligheid en besmettingen gooit dan kan dat muziek avondje op het terras van het café lijkt mij eerder doorgaan dan met 75.000 man naar Zandvoort. Maar niet dus. Ofzo.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 00:42

Jildau schreef:
Ja je zou zeggen laat dat draaiorgel vooral lekker doorgaan want dat verjaagd mensen uit het centrum. :')

Echt hè :') _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 08:12

Popstra schreef:

Ik maak me niet boos om de mensen die daar zijn (behalve degene die vervolgens janken dat het zo druk is daar en dat liever niet hadden, duh had je kunnen verwachten). Ik maak mij boos over het meten met 2 maten, dat zo'n evenent door maar gaan maar de evenementen sector (en anderen) al 1.5 jaar hartstikke naar de klote gaan, festivals en feesten toch niet meer mogen door gaat etc. Echt een onnoemlijke dikke vinger naar al die ondernemers.

De bezoekers zelf neem ik verder niets kwalijk. Als er hier een feest door zou gaan zou ik het er ook van nemen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:56

Jildau schreef:
Hier in Sneek is het draaiorgel in het centrum verboden.

Draaiorgel vs met 75.000 op een kluitje.
´Beter´ voorbeeld van Covid-idioterie is moeilijk te geven.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:32

Hier zit de vakantie er weer op. De kinderen gaan weer naar school. Ik las net dat het omt adviseert vanaf 20 september niet meer hele klassen naar huis te sturen als er een besmetting in de klas is, maar enkel als ze echt een nauw contact zijn geweest.
Hoe ze dat laatste gaan beoordelen vraag ik me af, maar het zou wel fijn zijn. Hier werken ze in vaste groepjes, maar met het buitenspelen en gym zal dat toch lastiger zijn.
Maar ik zie ze het liefst ook gewoon naar school mogen blijven gaan tenzij ze echt Corona klachten hebben.
Ze mogen nu gelukkig ook bij een verkoudheid naar school. Enkel als ze een nauw contact geweest zijn van een besmet iemand of ze hoesten veel, hebben koorts of zijn benauwd moeten ze in quarantaine.

Mijn oudste is gevaccineerd dus die hoeft sowieso niet meer in quarantaine mocht ze in nauw contact komen met een besmet iemand. Ik hoop echt op een rustiger schooljaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:16

Vayo schreef:
Hier zit de vakantie er weer op. De kinderen gaan weer naar school. Ik las net dat het omt adviseert vanaf 20 september niet meer hele klassen naar huis te sturen als er een besmetting in de klas is, maar enkel als ze echt een nauw contact zijn geweest.
Hoe ze dat laatste gaan beoordelen vraag ik me af, maar het zou wel fijn zijn. Hier werken ze in vaste groepjes, maar met het buitenspelen en gym zal dat toch lastiger zijn.
Maar ik zie ze het liefst ook gewoon naar school mogen blijven gaan tenzij ze echt Corona klachten hebben.
Ze mogen nu gelukkig ook bij een verkoudheid naar school. Enkel als ze een nauw contact geweest zijn van een besmet iemand of ze hoesten veel, hebben koorts of zijn benauwd moeten ze in quarantaine.

Mijn oudste is gevaccineerd dus die hoeft sowieso niet meer in quarantaine mocht ze in nauw contact komen met een besmet iemand. Ik hoop echt op een rustiger schooljaar.

Ik hoop het ook voor iedere ouder en kind.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:17

Vayo schreef:
Hier zit de vakantie er weer op.

Hoop dat je wat bijgetankt hebt.

Hier nu behoorlijk onverwacht stórm de hele week dus ´vakantie´plannen voor deze week op de helling.

Wat school betreft breng ik vandaag mijn zoon naar zijn studentenflat. Is ook gevaccineerd uiteraard door de verkapte verplichtingen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:26

Als docent vind ik dit schooljaar nu al een stuk chiller dan vorig jaar *\o/*
Helaas hebben heel veel docenten het niet getrokken vorig jaar en is de uitval erg groot geweest. Hopen op minder heen en weer gevlieg dit jaar! (Offline-online-hybride binnen 1 dag)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:31

Sheran schreef:
Helaas hebben heel veel docenten het niet getrokken vorig jaar en is de uitval erg groot geweest. Hopen op minder heen en weer gevlieg dit jaar! (Offline-online-hybride binnen 1 dag)

Fijn voor je Sheran, wanneer vanaf september de klassen niet volledig naar huis gestuurd worden bij een besmetting zal dat goed zijn voor kinderen,misschien iets minder voor niet gevaccineerde collega’s maar dat is eigen keus.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:52

bigone schreef:
Sheran schreef:

Fijn voor je Sheran, wanneer vanaf september de klassen niet volledig naar huis gestuurd worden bij een besmetting zal dat goed zijn voor kinderen,misschien iets minder voor niet gevaccineerde collega’s maar dat is eigen keus.

Hier zijn klassen ook nooit volledig naar huis gestuurd. Bij een besmetting gingen alleen nauwe contacten in quarantaine, maar dat waren er 1 of 2 per klas. De rest moest alleen testen, ik heb in totaal 13 testen moeten doen :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:52

Ik mis de online lessen nu al :') Nee in principe vind ik het klassikaal les veel fijner maar het is heeel erg wennen om met mijn 25 jaar in een klas vol meiden van 16/17 te zitten :+ Mondkapjes worden eigenlijk haast niet gedragen maar tijdens de lessen staan alle ramen en deuren open en ze proberen wel dat iedereen zo verspreid mogelijk in de klas gaat zitten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:55

Ik ben wel blij dat ik nu niet meer naar school hoef :')

De EMA weet ook niet echt goed wat ze willen... Ene keer is een derde Pfizer prik niet nodig , en het andere moment wel of gaan ze het weer onderzoeken.

Niet dat ik nu ga voor een derde prik ook al is het al 6 maanden geleden. Ik vertrouw het heel eerlijk gezegd daar nog niet voor. Ik ga er wel een beetje vanuit dat als je jonger bent en verder gezond het nog steeds wel goed helpt. Al helpt het maar om ernstig ziek te voorkomen ben ik al blij mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:28

Waarom zou je de eerste en tweede wel vertrouwen maar de derde niet?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:55

Sheran schreef:
Waarom zou je de eerste en tweede wel vertrouwen maar de derde niet?

Meer mijn eigen angst ik voel mij er nog niet fijn bij. Plus ik ben 24 en ik vindt dat we eerst de landen die nog geen eens een eerste vaccinatie hebben gehad eerder een vaccinatie moeten krijgen. Het slaat nergens op waarom zou ik al een derde prik mogen van iets en zijn er mensen in Afrika die nu onnodig ook nog dood gaan aan covid.

En ik woon in een gebied waar het eigenlijk sinds het begin van corona altijd al rustig is geweest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:03

Zebrastreep schreef:
En ik woon in een gebied waar het eigenlijk sinds het begin van corona altijd al rustig is geweest.

Dat zegt niks. Tijdens de eerste golf vorig jaar is er geen enkel familielid wat dicht bij mij staat positief bevonden. Inmiddels zijn mijn tante, broer en zus positief geweest.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:09

purny schreef:
Zebrastreep schreef:

Dat zegt niks. Tijdens de eerste golf vorig jaar is er geen enkel familielid wat dicht bij mij staat positief bevonden. Inmiddels zijn mijn tante, broer en zus positief geweest.

Ik heb het in mijn omgeving nog niet zoveel meegemaakt. Bedoel meer in Drenthe is het in vergelijking met de rest van het land qua corona veel rustiger. Tuurlijk heb ik wel mensen gehad in de familie zoals mijn opa , oma en tante en 2 collega's die het hebben gehad. Verder wel via via , maar dat telt natuurlijk niet echt kennen zoals familie en directe vrienden en collega's. Maar tot nu toe vindt ik het persoonlijk ( mijn mening dan) in Drenthe nog wel meevallen. Als ik het moet vergelijken met andere provincies vindt ik dat we er nog redelijk goed vanaf komen.

Nu is de plaats Emmen wel dik koploper hier maar dat is het al echt geweest vanaf het begin.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:42

De cijfers blijven stabiel relatief hoog. Wel is de opening van het schooljaar te merken meer dan 12% van de besmettingen is via die manier opgelopen. Ik vraag me af

Bron nos

Citaat:
We hebben een soort evenwicht bereikt, met relatief hoge cijfers" zegt Aura Timen van het RIVM. Al een maand lang worden er gemiddeld zo'n 2500 positieve tests per dag geregistreerd. Ook vandaag weer: tot 10.00 uur vanmorgen zijn door het RIVM 2501 positieve tests geteld.

Ook het reproductiegetal, dat een paar weken achterloopt en de verspreiding van het virus aangeeft, verandert nauwelijks.

De besmettingscijfers zijn wel relatief hoog, zegt Timen. "We gaan de herfst en de winter in met hoge cijfers, terwijl we weten dat het virus gedijt in de winter- en herfstmaanden." Toch is de situatie ook totaal anders dan een jaar geleden. "Want we hebben een aanzienlijke vaccinatiegraad, al zijn er zeker in jongere leeftijdsgroepen nog veel mensen die zich niet hebben laten vaccineren."

In de cijfers is duidelijk te zien dat de scholen weer open zijn. Afgelopen week werd 12,5 procent van de herleidbare besmettingen veroorzaakt in een kinderopvang of een school. Vorige week was dat nog 3,5 procent en de week daarvoor 1 procent. Het cijfer van 12,5 procent is vergelijkbaar met de cijfers van voor de schoolvakanties.

In het Verenigd Koninkrijk stijgt het aantal coronabesmettingen weer flink. In onze andere buurlanden liggen de besmettingen redelijk bij die van ons in de buurt: gisteren van 125 per miljoen inwoners in Duitsland tot 170 in België. Nederland zat daar met 153 precies tussen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:47

De kinderen tot twaalf worden niet gevaccineerd dus dit is de snelste manier om immuniteit te krijgen, denk dat dat er achter zit want de opmerking van het omt dat er vanaf 20 september geen klassen meer volledig naar huis gestuurd worden past daar perfect in.