Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:16

Die apparaten gaan pas aan nadat je er geld in hebt geduwt. Pas dan kun je ook controleren. En aangezien de voertuigen nogal lang zijn ben je flink aan de worstel met de vaak toch wat korte slangen. En in 1,5 minuut heb ik vaak pas 3 banden gecontroleerd en niet eens lucht erin kunnen doen. Dan ben je dus zo een of twee euro kwijt. Overal advies controleer je bandenspanning eens per maand maar op die manier laat je het wel.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:25

Rennie89 schreef:
Kookaburra schreef:
Aan mensen in het ov die hun mondkapje half dragen. Draag hem gewoon, of regel die gezondheidsverklaring.

Niet iedereen krijgt een gezondheids verklaring

Ik ga hem wel aanvragen trouwens, maar op mijn werk heb ik er toch niks aan want je moet verplicht een mondkapje dragen

Je hebt ook geen officiele verklaring van een arts nodig in het ov ;)
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -of-ziekte

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:30

karuna schreef:
Die apparaten gaan pas aan nadat je er geld in hebt geduwt. Pas dan kun je ook controleren. En aangezien de voertuigen nogal lang zijn ben je flink aan de worstel met de vaak toch wat korte slangen. En in 1,5 minuut heb ik vaak pas 3 banden gecontroleerd en niet eens lucht erin kunnen doen. Dan ben je dus zo een of twee euro kwijt. Overal advies controleer je bandenspanning eens per maand maar op die manier laat je het wel.

Voor een tientje (bij de ANWB) en voor nog geen twee tientjes kun je een manometer krijgen. Dat is een apparaatje waarmee je de bandenspanning kunt checken, dat scheelt je al wat tijd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:35

Steeph schreef:
karuna schreef:

Voor een tientje (bij de ANWB) en voor nog geen twee tientjes kun je een manometer krijgen. Dat is een apparaatje waarmee je de bandenspanning kunt checken, dat scheelt je al wat tijd.

Echt he.

Hoe betaal je een auto als je hier al geen geld voor over hebt. :+

AmyII

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:07

Ik stel de luchtpomp vast in op het gewenste aantal bar, zit er te weinig in pompt hij bij controle direct bij. Eerst een rondje checken of het nodig is en daarna pas bar instellen klinkt wat… Omslachtig imo.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 16:16

AmyII schreef:
Ik stel de luchtpomp vast in op het gewenste aantal bar, zit er te weinig in pompt hij bij controle direct bij. Eerst een rondje checken of het nodig is en daarna pas bar instellen klinkt wat… Omslachtig imo.

Dat dacht ik ook.. je kunt gewoon het ventiel erop zetten en dan meet hij vanzelf en gaat hij daarna pompen.. hoe moet hij anders weten hoeveel er nog in moet?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:20

Gillende kinderen voor de deur.
Gevraagd of ze konden spelen zonder gillen. Hun antwoord was nee.
Tja dat is ook een antwoord.

Wijhebben een compressor in de schuur staan.
Mijn man doet daar alle banden mee controleren en oppompen. En ook computerspul mee schoon blazen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:39

karuna schreef:
Lucht is voor mij raar omdat het wel verkeersveiligheid te maken heeft. En mensen daardoor sneller met te zachte banden blijven rondrijden. En als ik nu alle banden rondom kan doen zou nog wat zijn. Maar ook alleen controle of er lucht inmoet kost geld -O-

Als alles rond verkeersveiligheid gratis was reed iedereen een nieuwe dikke zelfsturende auto.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:48

AmyII schreef:

Zo doen wij het ook inderdaad. :j

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:59

Dat ik vanmiddag tijdens het afmesten door mijn rug ben gegaan. Zo erg dat ik mijn vriend moest bellen, om me verder te helpen. Maar nu gaan we vanavond uiteten en mijn vriend vindt het geen goed idee, maar ik heb me er zo op verheugd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:08

Myfairytale schreef:
AmyII schreef:

Zo doen wij het ook inderdaad. :j

Tuurlijk. Waarom zou je in 2 stappen doen wat ook in 1 stap kan.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:08

poes schreef:
karuna schreef:
Lucht is voor mij raar omdat het wel verkeersveiligheid te maken heeft. En mensen daardoor sneller met te zachte banden blijven rondrijden. En als ik nu alle banden rondom kan doen zou nog wat zijn. Maar ook alleen controle of er lucht inmoet kost geld -O-

Als alles rond verkeersveiligheid gratis was reed iedereen een nieuwe dikke zelfsturende auto.

Zelfsturende auto's zijn zo veilig nog niet... ;) twee voorbeelden:

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4 ... nkere-huid

https://www.rtlnieuws.nl/economie/tech- ... dende-auto

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:22

DiscoDipp schreef:
Vind het eigenlijk niet heel gek dat je moet betalen voor lucht op t tankstation.. Die dingen moeten ook onderhouden worden toch? Vind 50 cent of 1 euro niet echt belachelijk ofzo, maar dat zal wel aan mij liggen :')

Dit dacht ik ook gelijk idd ja

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:30

Kookaburra schreef:

Can confirm. :') Leuk hoor zo'n luxe bak maar ineens op de noodrem gaan voor een fietser op het fietspad (waar ik niet eens bij had gekund, al had ik het gewild) en me uit de berm terug sturen bijna een vrachtwagen in omdat ik iets moest uitwijken noem ik niet per se heel veilig. :') Al die hypermoderne oliebol gaat hier per direct uit als ik achter het stuur zit.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:35

AmyII schreef:

Zo doe ik het ook. Bij het tankstation in de buurt hoeven wij ook niet te betalen voor lucht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:56

Ga vanavond om 20:00 kennismaken met een pup waar ik een aantal dagen op ga passen. Het duurt echt nog lang tot het 20:00 is. _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:33

Kookaburra schreef:
poes schreef:

Zelfsturende auto's zijn zo veilig nog niet... ;) twee voorbeelden:

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4 ... nkere-huid

https://www.rtlnieuws.nl/economie/tech- ... dende-auto

Dit zijn oude artikels. Het systeem wordt al uitgebreid getest in volledige steden en het gaat quasi altijd goed. Ongevallen tot nu toe worden veroorzaakt door andere auto’s/fietsers/voetgangers die letterlijk voor de auto stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:35

Rennie89 schreef:
Kookaburra schreef:
Aan mensen in het ov die hun mondkapje half dragen. Draag hem gewoon, of regel die gezondheidsverklaring.

Niet iedereen krijgt een gezondheids verklaring

Ik ga hem wel aanvragen trouwens, maar op mijn werk heb ik er toch niks aan want je moet verplicht een mondkapje dragen

Het is een verklaring die je zelf in kunt vullen. Helaas hechten conducteurs daar geen waarde aan.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:14

Ik heb echt 4 of 5 dingen die ik zou kunnen danwel moeten doen, maar uiteindelijk doe ik helemaal niets en zit ik een beetje youtube filmpjes te kijken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:20

theadora99 schreef:
Ik heb echt 4 of 5 dingen die ik zou kunnen danwel moeten doen, maar uiteindelijk doe ik helemaal niets en zit ik een beetje youtube filmpjes te kijken.

Perfecte zondagavond.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:34

Zo hoort dat soms, even helemaal niks.
Zondag is mijn niks-doe-dag, ik kook dan zelfs niet

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:40

Ja maar ik heb net 5 weken vakantie gehad (onderwijs), het huis is een zooi en morgen en woensdag ben ik ook nog vrij :') Wilde vandaag opruimen zodat ik mn laatste vakantiedagen lekker vrij kon hebben :(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:47

Dinsdagavond vertrekken we voor 2 nachtjes naar de Veluwe maar nu heb ik inpak stress en ben ik bang dat ik de helft vergeet. 8)7 En voor onszelf vind ik dat nog niet eens het ergste maar voor de hond die mee gaat wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:52

Froukje schreef:
Dinsdagavond vertrekken we voor 2 nachtjes naar de Veluwe maar nu heb ik inpak stress en ben ik bang dat ik de helft vergeet. 8)7 En voor onszelf vind ik dat nog niet eens het ergste maar voor de hond die mee gaat wel.

Lijstjes :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:06

Froukje schreef:

Oh waar gaat je precies naar toe op de veluwe?