Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 07:58

nynke55 schreef:
Ik kan me ook geen lange termijn effecten herinneren, de narcolepsie was toch ook niet op lange termijn? Ik ga even googlen.

Jawel dat hou je de rest van je leven.

Natuurlijk zijn er gevaarlijke inentingen (geweest) maar dat merk je altijd redelijk snel, niet 5 jaar later of zo. Je moet het ook altijd in verhouding tot de noodzaak zien. Het pokken vaccin gaf aardig wat sterfte maar zonder vaccin stierven nog heeeeel veel meer. Andere vaccins (polio) waren wel echt een schandaal.

Polio vaccin slik vaccin heeft polio veroorzaakt
Pokken vaccin stierven 1:10.000 aan
Vaccin encephalitis (als algemene bijwerking) is extreem zeldzaam maar kan slecht aflopen
Bij een van de FSME inentingen werd schade aan gehoor genoemd destijds en er zijn teven meerdere slecht verdraagbare versies weer van de markt gehaald.
Denque vaccin heeft tot sterfte gevoerd (weer van de markt gehaald)
Rotavaccin heeft ernstige bijwerkingen gehad (of heeft nog) dat in een aantal gevallen tot sterfte leidt.
Influenza vaccin heeft meer dan gemiddeld (vergeleken met andere vaccins) gevallen van GB.
Etc.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 08:06

lenaa_tje schreef:
Huertecilla schreef:

Human papillomavirus.

Ook die zijn niet officieel aangetoond.
Deze vind ik wel moeilijk. Ik ken namelijk wel meiden die nog kampen met extreme vermoeidheid. Maar er is geen officieel verband.
Dit is wel een aantal keer onderzocht.

Ik ken er ook eentje, bij mijn dochter in de klas. Zij gaat de tweede prik ook niet halen, dat durft ze niet aan.
Mijn dochter is niet gevaccineerd om dezelfde reden. Wel tig herinneringen gehad en zelfs een brief erbij dat er verhalen rondgaan die niet waar zijn en dat het vaccin veilig is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 08:42

Als ik mijn moeder moet geloven loop je na een prik een enorm groot risico op een auto immuunziekte.

Wbt kinderen, mijn dochter is er amper ziek van geweest. Dus die zou ik niet laten enten met het corona vaccin. De hpv prik komt er wel binnenkort aan gezien haar leeftijd. Die krijgt ze wel.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:16

Sizzle schreef:
nynke55 schreef:
Ik kan me ook geen lange termijn effecten herinneren, de narcolepsie was toch ook niet op lange termijn? Ik ga even googlen.

Jawel dat hou je de rest van je leven.

Natuurlijk zijn er gevaarlijke inentingen (geweest) maar dat merk je altijd redelijk snel, niet 5 jaar later of zo. Je moet het ook altijd in verhouding tot de noodzaak zien. Het pokken vaccin gaf aardig wat sterfte maar zonder vaccin stierven nog heeeeel veel meer. Andere vaccins (polio) waren wel echt een schandaal.

Polio vaccin slik vaccin heeft polio veroorzaakt
Pokken vaccin stierven 1:10.000 aan
Vaccin encephalitis (als algemene bijwerking) is extreem zeldzaam maar kan slecht aflopen
Bij een van de FSME inentingen werd schade aan gehoor genoemd destijds en er zijn teven meerdere slecht verdraagbare versies weer van de markt gehaald.
Denque vaccin heeft tot sterfte gevoerd (weer van de markt gehaald)
Rotavaccin heeft ernstige bijwerkingen gehad (of heeft nog) dat in een aantal gevallen tot sterfte leidt.
Influenza vaccin heeft meer dan gemiddeld (vergeleken met andere vaccins) gevallen van GB.
Etc.

Sizzle, dat bedoelde ik niet. Ik bedoel dat je pas jaren na d vaccinatie een bijverschijnsel krijgt. Van de narcolepsie kon ik niet vinden hoe lang er zat tussen de vaccinatie en het optreden van de narcolepsie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:24

Oh sorry, dat had ik dan verkeerd begrepen.
Bij de Mexikaanse griep was dit inderdaad al redelijk snel duidelijk duidelijk want tegen de tijd dat Zwitserland pas net de goedkeuring voor adolescenten afgesloten had werd het alweer gestopt in Zweden. Enkel de landen die op voorwaardelijke toelating geprikt hebben zijn daarom betroffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:35

Suzanne F. schreef:
lenaa_tje schreef:
Ook die zijn niet officieel aangetoond.
Deze vind ik wel moeilijk. Ik ken namelijk wel meiden die nog kampen met extreme vermoeidheid. Maar er is geen officieel verband.
Dit is wel een aantal keer onderzocht.

Ik ken er ook eentje, bij mijn dochter in de klas. Zij gaat de tweede prik ook niet halen, dat durft ze niet aan.
Mijn dochter is niet gevaccineerd om dezelfde reden. Wel tig herinneringen gehad en zelfs een brief erbij dat er verhalen rondgaan die niet waar zijn en dat het vaccin veilig is.

Dochter van mijn nichtje heeft heel veel problemen na het HPV vaccin gehad. Jaren lang veel buikpijn, problemen met de eierstokken, ik meen zelfs 1 weggehaald ivm cyste. Inmiddels is ze zwanger, maar dat was zeker niet vanzelfsprekend.
Dochter van mijn collega zelfde verhaal, daar is ook 1 cyste verwijderd met de eierstok. Die heeft de 2e prik ook niet gehaald.

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:39

De fractievoorzitters gaan uit voorzorg in quarantaine, behalve Baudet , hij laat zich niet testen en gaat niet in quarantaine want hij geloofd niet in Corona , ik mag hopen dat Karma hem te pakken neemt .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:51

zat dames met cystes op eierstokken en ander baarmoeder ongemak zonder dat ze een HPV vaccin hebben gehad omdat deze nog geeneens op de markt was.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:53

Popstra schreef:
zat dames met cystes op eierstokken en ander baarmoeder ongemak zonder dat ze een HPV vaccin hebben gehad omdat deze nog geeneens op de markt was.....

Dames ja, maar jonge meiden vrij snel na het vaccin :n

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:54

bigone schreef:
De fractievoorzitters gaan uit voorzorg in quarantaine, behalve Baudet , hij laat zich niet testen en gaat niet in quarantaine want hij geloofd niet in Corona , ik mag hopen dat Karma hem te pakken neemt .

Je mag het niet zeggen maar je zou toch hopen dat hij besmet is en het flink te pakken krijgt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:55

Relaxed schreef:
Popstra schreef:

Volgens mij hoorde je die bijwerkingen meer in het begin toen nog Gardasil werd gebruikt. Nu wordt er geprikt met Cervarix. Maar toch durf ik het niet aan, voornamelijk door de chronische vermoeidheid klachten die je toch nog relevatief vaak hoort. En nu dus een meisje bij mijn dochter in de klas.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:56

bigone schreef:

Ik mag hopen dat ze hem een Omtzigt behandeling geven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:04

Relaxed schreef:
Popstra schreef:

Yep, een vriendin van mij bleek ook al heel jong cystes te hebben.
En dat was ver voor de tijd van het enten.

edit:
Heel veel vrouwen hebben cysten, maar hebben daar gelukkig geen/weinig last van.
Vaak wordt het ook pas laat ontdekt.
https://www.gezondheidsplein.nl/aandoen ... /item33171

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:11

Relaxed schreef:
Popstra schreef:

Maar er is geen verband aangetoond?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:44

Zebrastreep schreef:
bigone schreef:

Je mag het niet zeggen maar je zou toch hopen dat hij besmet is en het flink te pakken krijgt

Ik hoop het niet. Want anders besmet hij nog flink veel meer mensen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:50

Zebrastreep schreef:
bigone schreef:

Ik hoop het niet. Want anders besmet hij nog flink veel meer mensen

Als hij dan zijn eigen aanhang alleen besmet..... Die geloven immers ook niet in Corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:52

IMANDRA schreef:
Relaxed schreef:

Geen idee? Maar ik snap wel dat als dat zo kort na het vaccin gebeurt dat je niet voor een 2e gaat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:59

IMANDRA schreef:

Dat zou omgekeerde wereld zijn.

De fabrikant doent goed onderbouwd, controleerbaar en reproduceerbaar aan te tonen dat het veilig is.

In het geval van Covid19 vaccins is dit :roll: en zijn de fabrikanten gevrijwaard van enige aansprakelijkheid indien het fout gaat.
De overheid zou deze aansprakelijkheid overnemen. Wie gelooft dat? Wie denkt dat de Staat schadevergoeding gaat betalen?

Er is nu sprake van een volstrekt verworden situatie. De onverbloemde chantages tot verkapt verplichte vaccinatie is níet in het belang van de burger.
Het belang van Staat en industrie is NIET in lijn met in het belang van het individu.
Wie vrijheid opgeeft voor een stukje zekerheid, heeft geen van beide.

We hebben ´straks´ naast een id contactapps die bijhouden wie waar is, reisrechtvaardigingen, reisbeperkingen, entpaspoorten en gedragsregels zonder uitzicht op het opheffen ervan.
En voor wát? Geen oversterfte onder gezonde mensen, geen verbod op roken of ongezond voer, sterker nog tabakszaken zijn essentieel >;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:02

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:

De fabrikant doent goed onderbouwd, controleerbaar en reproduceerbaar aan te tonen dat het veilig is.

In het geval van Covid19 vaccins is dit :roll: en zijn de fabrikanten gevrijwaard van enige aansprakelijkheid indien het fout gaat.
De overheid zou deze aansprakelijkheid overnemen. Wie gelooft dat? Wie denkt dat de Staat schadevergoeding gaat betalen?

Er is nu sprake van een volstrekt verworden situatie. De onverbloemde chantages tot verkapt verplichte vaccinatie is níet in het belang van de burger.
Het belang van Staat en industrie is NIET in lijn met in het belang van het individu.

We hebben ´straks´ naast een id contactapps die bijhouden wie waar is, reisrechtvaardigingen, reisbeperkingen, entpaspoorten en gedragsregels zonder uitzicht op het opheffen ervan.
En voor wát? Geen oversterfte onder gezonde mensen, geen verbod op roken of ongezond voer, sterker nog tabakszaken zijn essentieel >;)

Dat hebben ze in het verleden ook gedaan dus waarom zou je het niet geloven?

En die verkapte verplichting is er misschien in Spanje, geen idee. Maar hier niet.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:17

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:

En de grammofoonplaat draait weer zijn rondjes. Misschien weinig meegelezen hier. Somber wereld beeld schets jij, gelukkig is het jouw idee en zijn er genoeg mensen met een wat positievere insteek.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:10

secricible schreef:
En die verkapte verplichting is er misschien in Spanje, geen idee. Maar hier niet.

Geen vaccinatiepaspoort, geen vliegen/internationaal reizen. Hoe noem jij dat?

Terwijl een PCR noodzakelijk blijft want vaccinatie is geen gerantie voor niet-besmettelijk zijn.

Maar, in een democratie besluit de meerderheid en het grootste deel van de intelligentiepyramide gelooft graag de valse zekerheden van de overheid, hoe onzinnig en onlogisch die ook zijn.

Geweldige dag gehad gister.
Onderweg verschillende campers met buitenlandse kentekens. Teveel om te tellen >;)
Dus leuke date in buurprovincie, gelachen met de tech nerds uit tig bubbels/ uit eten in nog weer een provincie verder, terug voor het geluid van de niet-demper uit geraced, zoon thuis, superwip met lief en ... ben vandaag niet dood neergevallen *D

Carpe diem dames, la vida es bella.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:16

Huertecilla schreef:
secricible schreef:

Dat is toch jaren voor heel veel landen al normaal?

En voor alle andere dieren is het al jaren verplicht, bij alles wat je met ze wilt doen?
Bij alle evenementen/dierenpensions enz moeten dieren verplicht gevaccineerd zijn.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:28

Hier word je ook niet echt vrolijk van... Het zijn percentages.

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:30

Waar kijk ik überhaupt naar?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:30

Brainless schreef:
Huertecilla schreef:

Dat is toch jaren voor heel veel landen al normaal?

En voor alle andere dieren is het al jaren verplicht, bij alles wat je met ze wilt doen?
Bij alle evenementen/dierenpensions enz moeten dieren verplicht gevaccineerd zijn.

Ja, waarom is het nu opeens anders? Er zijn al jaren landen waar je vaccinaties moet hebben voordat je er heen mag / kan reizen. Nu wordt dat iets uitgebreid. Jammer, maar helaas. Je hoeft niet op vakantie te gaan naar het buitenland.