Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:12

Artimes schreef:
pmarena schreef:
Ach tja, sommige mensen zetten juist een hartje in de hoop dat er dan een beter aanbod gedaan wordt, de verkoper bedoelt het vast goed :)

Oh vast, maar inmiddels heb ik 7 berichten van haar in nog geen 24 uur, dat vind ik toch echt wel heel opdringerig en irritant...

Ik had ook een Franse die maar bleef berichten. Heb het artikel uit mijn lijst gehaald.

Ik heb leuke sneakers gezien alleen zijn ze normaal rond de €500 en worden nu voor €100 aangeboden. Verkoper heeft geen reviews. Zie dat steeds meer. Geen reviews en lage prijzen voor nieuwe dure items. Nieuwe oplichtpraktijken?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:14

caro29 schreef:
Artimes schreef:

Oh vast, maar inmiddels heb ik 7 berichten van haar in nog geen 24 uur, dat vind ik toch echt wel heel opdringerig en irritant...

Ik had ook een Franse die maar bleef berichten. Heb het artikel uit mijn lijst gehaald.

Ik heb leuke sneakers gezien alleen zijn ze normaal rond de €500 en worden nu voor €100 aangeboden. Verkoper heeft geen reviews. Zie dat steeds meer. Geen reviews en lage prijzen voor nieuwe dure items. Nieuwe oplichtpraktijken?

Ik denk dropshipping? Van die namaak van bepaalde merken en dan verkopen via Vinted. Eerst gebeurde dat veel via marktplaats/Facebook verkoopgroepen dus ik denk dat ze nu hier naartoe zijn verhuisd.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:14

Is mij ook opgevallen, vaak ook met vage usernames. Rapporteer ik als ik ze zie.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:21

Pantykous schreef:
Is mij ook opgevallen, vaak ook met vage usernames. Rapporteer ik als ik ze zie.

Ja hele vage namen en er komen er meer en meer

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:58

Hee misschien domme vraag hoor. Maar ik vraag me al tijden af wat het nut is van "zoekopdrachten" opslaan...? Ik zie nergens hoe je dan snel een overzicht krijgt van nieuwe artikelen binnen je zoekopdrachten ofzo...?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:00

iirrssjjee schreef:
Pallatin schreef:
Hoi hoi, totale Vinted newby meldt zich hier! :wave:
Ik heb de app nu een week ofzo erop staan en 2 artikelen te koop gezet maar weinig schot in de verkoop…het t-shirtje van Moschino wat ik te koop heb gezet is tig door zover ik kan zien door Franse dames in hun favorieten gezet maar geen kopers….
Is er hier ergens een pagina met tips? En heeft iemand wel eens iets gekocht van een verkoper uit Spanje? Hoe kom ik erachter wat dan de verzendkosten zijn? :o?

Als je klikt op artikel kopen, dan kun je verschillende verzendmethodes en de kosten daarvan zien!

Thanks! Ik heb t even aangeklikt en verzendkosten zijn €3,50 via mondial relay?! Noooit van gehoord, jullie? Paar euro meer en het gaat via UPS…vind ik nog spotgoedkoop voor iets wat uit Spanje moet komen…

Over die neppe merk spullen: ik heb als nieuweling geen reviews maar wel een merkshirt te koop… krijg ik t nou niet verkocht omdat kopers dat niet vertrouwen? :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:21

Als je 1 item van een duur merk voor weinig erop heb staan wat nieuw is dan vertrouw ik het niet.

Mondial is prima om mee te verzenden. Wel zelf printen. Ik zou mondial kiezen boven ups.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:35

Ik zag een leuk jurkje van een duur merk voor 25 euro
Ik heb de jurk een hartje gegeven en al snel kreeg ik een bericht van de verkoopster met een bod van 20 euro
Omdat ik het jurkje niet echt nodig had, heb ik haar brutaal een tegenbod van 18 euro gedaan. Dat wees ze af omdat 20 haar laagste prijs was. Daar moest ik nog even over nadenken. Zie ik vandaag opeens tussen mijn favorieten dat ze de prijs verlaagd heeft naar 15 euro. Toen hoefde ik niet meer na te denken :) :) :)

Ik dacht dat Vinted redelijk streng was met nepspullen en dat als je als koper twijfelt of het wel echt is, dat je het dan kan terugsturen en je geld terugkrijgt. (Ben je natuurlijk wel de retourkosten kwijt.)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:55

Ik merkte dat enorm toen ik op zoek ging naar een switch voor de kids…. Enorm veel spul van verkopers zonder enige review….. niet aangedurfd en gewacht tot er een leuke koop was bij iemand met voldoende goeie reviews.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:22

pmarena schreef:
Hee misschien domme vraag hoor. Maar ik vraag me al tijden af wat het nut is van "zoekopdrachten" opslaan...? Ik zie nergens hoe je dan snel een overzicht krijgt van nieuwe artikelen binnen je zoekopdrachten ofzo...?

ik denk dat het gemak is dat je dan niet opnieuw je maat, de staat enz in hoeft te voeren.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:48

caro29 schreef:
Als je 1 item van een duur merk voor weinig erop heb staan wat nieuw is dan vertrouw ik het niet.

Mondial is prima om mee te verzenden. Wel zelf printen. Ik zou mondial kiezen boven ups.

:D Nou dan is mijn verkoopmissie gedoemd te mislukken :') en kom ik nooit aan een review haha. Het artikel is niet nieuw trouwens en heb ook nog laarsjes van Floris van Bommel er op gezet, maar zal dan m’n kast nog eens opruimen en kijken wat nog weg mag

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:00

DuoPenotti schreef:
Ik heb uit staan dat verkopers zien wie ik een hartje geef.

Ik zoek me rot maar waar zet ik dat uit? Heel handig!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:06

Ergens in je profiel volgens mij :=

Ben ik de enige waarbij op dit moment advertenties maar deels weergegeven worden...?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:44

Pallatin schreef:
Thanks! Ik heb t even aangeklikt en verzendkosten zijn €3,50 via mondial relay?! Noooit van gehoord, jullie? Paar euro meer en het gaat via UPS…vind ik nog spotgoedkoop voor iets wat uit Spanje moet komen…

Mondial relay is best een gangbare verzendmethode :j
Gaat altijd goed

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:53

Artimes schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik heb uit staan dat verkopers zien wie ik een hartje geef.

Ik zoek me rot maar waar zet ik dat uit? Heel handig!

Profiel
Instellingen
Bijna onderaan

Verkopers informeren wanneer je een artikel aan je favorieten toevoegt.
Daar het vinkje uitzetten

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:57

Thanks!!!! Heldin *\o/*

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:59

:D

Graag gedaan

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:08

verootjoo schreef:
Pallatin schreef:

Mondial relay is best een gangbare verzendmethode :j
Gaat altijd goed

Thanks! Ik hebben paar mooie schoenen gezien van Panama Jack en moet de gok dan misschien maar gewoon wagen… :D thanks voor alle hulp en uitleg allemaal!
Krijg je dan als koper ook een review (zoals op MP?)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:15

Als de verkoper je eentje geeft wel, anders niet.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 23:38

Dan krijg je na een paar dagen wel een automatische 5 sterren review van vinted, verkoop of aankoop voltooid.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:43

CastaMickey schreef:
Dan krijg je na een paar dagen wel een automatische 5 sterren review van vinted, verkoop of aankoop voltooid.

Toch niet als koper? Enkel als verkoper.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:30

Een vraagje. Ik heb laatst iets gekocht en behalve verzendkosten kwam er toen ook een klein bedrag bij, waar is dat precies voor? Een soort kopersbescherming ofzo? En waarom is dat de ene keer wel en de andere keer niet?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:45

Is volgens mij altijd? Bedragen week ik niet vanbuiten, dacht ergens 0,75 euro+ x aantal procent van het aankoopbedrag.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:03

Dat betaal je altijd als je via de Kopen knop iets koopt
Is 5%. Vind ik nog best wat.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:45

Oh het valt mij echt nu pas op. Ik kocht iets voor 12 euro en moest vervolgens meer dan 17 euro betalen incl homerr verzenden. Best veel dan ineens.