Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:niets beter dan vers om je immuunsysteem op peil te houden of te verhogen in deze coronatijd ( en griep en andere ziekten trouwens )Wij doen altijd al boodschappen voor de hele week. En in 1 kastje passen erg veel blikjes en potjes
Gezond vers eten niet, dat heeft neer ruimte nodig. Maar een weekvoorraad potjes, al zet je ze onder je bed of op de kast. Ze hoeven niet koel te staan.
purny schreef:mvdende schreef:
Van 9 dagen 3x per dag beschuit met hagelslag zul je niet dood gaan nee, maar gezond is anders.
Nu hoef ik niet super gezond te eten, maar als ik iets moet eten gedurende 9 dagen of zelfs langer (bij corona positief) dan wil ik wel normaal kunnen eten.
En mijn mening, sorry voor de meeste hier, is dan dat ik best even met mondkapje op naar de supermarkt kan om wat eten in te slaan.
Corona is nog steeds corona en geen Ebola....
Maar wel een stuk dodelijker en vooral schadelijker.
purny schreef:Keep on dreaming mvdende
Pabie schreef:Nou ja juist niet. Omdat Ebola zo dodelijk is gaan mensen er niet mee naar de supermarkt ze zijn daar namelijk veel te ziek voor
besita schreef:_Penotti schreef:niets beter dan vers om je immuunsysteem op peil te houden of te verhogen in deze coronatijd ( en griep en andere ziekten trouwens )Wij doen altijd al boodschappen voor de hele week. En in 1 kastje passen erg veel blikjes en potjes
Gezond vers eten niet, dat heeft neer ruimte nodig. Maar een weekvoorraad potjes, al zet je ze onder je bed of op de kast. Ze hoeven niet koel te staan.
Blik en diepvries komen er hier niet ..als het eens snel moet dan voorgesneden
Pabie schreef:De reden dat SARS niet zo hard ging was ook stomweg omdat je dood ging en dus niet veel gelegenheid had om het te verspreiden. (En je ook meteen ernstige symptomen kreeg)
Corona is juist zo gevaarlijk omdat voor een behoorlijk groot gedeelte van de mensen het niet dodelijk of ook maar ernstig is. Daardoor blijft het vuurtje branden.
Ebola is dodelijker, maar de kans om te krijgen is lager omdat het zo dodelijk is
Pandora2 schreef:En er zit nog wat aan te komen ondertussen... varkensgriep overdraagbaar op mensen.
We kunnen er met z'n allen alvast beter maar aan wennen![]()
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200630_96073605
purny schreef:Pabie schreef:De reden dat SARS niet zo hard ging was ook stomweg omdat je dood ging en dus niet veel gelegenheid had om het te verspreiden. (En je ook meteen ernstige symptomen kreeg)
Corona is juist zo gevaarlijk omdat voor een behoorlijk groot gedeelte van de mensen het niet dodelijk of ook maar ernstig is. Daardoor blijft het vuurtje branden.
Ebola is dodelijker, maar de kans om te krijgen is lager omdat het zo dodelijk is
er zijn nog altijd meer mensen overleden aan corona. Dus ik vind het allebei gevaarlijk maar corona meer.
Is ebola nog wel aanwezig in de derde wereld landen?
purny schreef:Pabie schreef:De reden dat SARS niet zo hard ging was ook stomweg omdat je dood ging en dus niet veel gelegenheid had om het te verspreiden. (En je ook meteen ernstige symptomen kreeg)
er zijn nog altijd meer mensen overleden aan corona. Dus ik vind het allebei gevaarlijk maar corona meer.
Zebrastreep schreef:Pandora2 schreef:En er zit nog wat aan te komen ondertussen... varkensgriep overdraagbaar op mensen.
We kunnen er met z'n allen alvast beter maar aan wennen![]()
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200630_96073605
Dit is al een best een oud bericht ik heb het 2 maanden geleden al gelezen. Stonden toen dingen bij wat ik niet heel zorgwekkend vond. Maar met dieren leven heeft helaas ook flinke nadelen als het om ziekte gaat.