Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:15

Pandora2 schreef:
purny schreef:
lheid van het hormoon leptine in het bloed.

Voedingssupplement
Het meest veelbelovende middel om de verhoogde hoeveelheid leptine tegen te gaan lijkt volgens Van der Voort het voedingssupplement resveratrol te zijn. Dit is te koop bij de drogisterij. ,,Het is denk ik een veelbelovend middel'', zegt Van der Voort. ,,Ik heb goede hoop dat als je vanaf het begin dat je ziek wordt dit spul neemt, je het ziektebeeld wat kunt dempen waardoor het niet zo ernstig verloopt dat je naar de ic moet.''

Even gekopiëerd van Dagblad van het noorden aangezien de link niet werkt

Resveratrol zit ook in rode wijn <<)

Dat lust ik niet :D zit het ook in rosé?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:15

Als ze het neutraal zouden brengen zouden ze niet alleen zeggen dat er leads zijn maar ook dat tegen de tijd we wat weten het misschien al te laat is. Zo wordt de BCG studie pas in 2022 afgerond (volgens het onderzoeks plan) maar dat zegt de krant niet.

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:17

Elke dag een bak rode druiven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:20

bigone schreef:
Elke dag een bak rode druiven.

Laat ik die nu net eten. Klein bakje dat wel. 500 gram in 1 keer is wat veel :+ maar ik heb geen overgewicht dus hoop dat ik wat dat betreft toch goed zit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:21

Druiven zijn wel lekker. Maar moet je voor het beste resultaat ze eerst plat stampen? :+

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:25

Sizzle schreef:
Als ze het neutraal zouden brengen zouden ze niet alleen zeggen dat er leads zijn maar ook dat tegen de tijd we wat weten het misschien al te laat is. Zo wordt de BCG studie pas in 2022 afgerond (volgens het onderzoeks plan) maar dat zegt de krant niet.

Daar heb je een punt.
Sowieso moet je altijd zelf ook een beetje filteren bij wat je leest/ziet/hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:26

mysa schreef:
Marie_Anne schreef:
Tja, ik vind het feit dat er idioten rondlopen geen reden om de rest van het publiek informatie te ontzeggen.

Dat vindt Trump ook! Of is hij er zelf eentje? ;)

_O-
Die vindt het feit dat hij zelf een idioot is geen reden om het publiek zijn gewauwel te ontzeggen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:27

Thioro schreef:
Het is dat ik hoofdpijn krijg van rode wijn. Mag rosé ook? :P

Ja hoor, zou dan wel een dubbele dosis nemen voor de zekerheid.

[Aan dit advies kunnen geen rechten worden ontleend :P ]

Over de informatievoorziening: Dat past ook wel in deze tijd van een snelle en hapklare stroom van nieuwsberichten. Ieder zaadje moet gedeeld worden, want wie weet wat er uit kan groeien.
In die zin vind ik het "We weten nog niet voldoende" van het RIVM wel prettig. Ze waaien in ieder geval niet met alle winden mee.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:27

Citaat:
Wanneer je het stuk leest staat er ook dat ze zich wel zorgen maken over de toch aanhoudende instroom elke dag. De totale aantallen dalen maar de instroom blijft aan de hoge kant. Vandaag weer 104 besmettingen en 12 opnames, natuurlijk gaan er elke keer meer af en zakken op zich de aantallen maar hoeveelheid besmettingen stijgt elke dag iets.

...we weten niet of het aantal besmettingen stijgt, want dat testen we niet.

Wel is het aantal mensen dat getest wordt, toegenomen.
Dus testen er - in absolute aantallen! - meer mensen 'positief' (covid aangetoond).
Wat dit betreft kijk ik naar de ziekenhuisopnames.
Die zakken nog steeds.

"In de zorg" meldde de nos donderdag om 14.07
zijn 13.884 medewerkers besmet,
leeftijd tussen 18 en 69 (! J.)
werkzaam binnen en buiten het ziekenhuis
458 moest worden opgenomen (3%)
9 van hen stierven.
Veel aan deze cijfers is onduidelijk.
Wie in de thuiszorg of een verpleeghuis werkt, loopt andere risico's dan in een ziekenhuis.
De GPD plaatste een interview met een arts die compleet vertrouwen heeft dat het hele team de procedures keurig doorliep, maar hij (hulde...!) fietste van en naar het ziekenhuis, mogelijk zat ? daar de kneep.
Verder zijn deze cijfers niet uitgesplitst naar leeftijd en niet naar werk- woonplaats - ik durf dus geen conclusies aan in de trant van "kijk naar het aantal opnames, dat is maar 3% van de besmettingen, 97% zien we dus niet in de cijfers."

Jammer, want ik zou het graag willen denken....

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:31

Astorga schreef:
Thioro schreef:
Het is dat ik hoofdpijn krijg van rode wijn. Mag rosé ook? :P

Ik ontleen bij deze het recht om een paar flessen rosé soldaat te maken.
Prosit :Y).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:34

Janneke2 schreef:
...we weten niet of het aantal besmettingen stijgt, want dat testen we niet.

Wel is het aantal mensen dat getest wordt, toegenomen.
Dus testen er - in absolute aantallen! - meer mensen 'positief' (covid aangetoond).
Wat dit betreft kijk ik naar de ziekenhuisopnames.
Die zakken nog steeds.

"In de zorg" meldde de nos donderdag om 14.07
zijn 13.884 medewerkers besmet,
leeftijd tussen 18 en 69 (! J.)
werkzaam binnen en buiten het ziekenhuis
458 moest worden opgenomen (3%)
9 van hen stierven.
Veel aan deze cijfers is onduidelijk.
Wie in de thuiszorg of een verpleeghuis werkt, loopt andere risico's dan in een ziekenhuis.
De GPD plaatste een interview met een arts die compleet vertrouwen heeft dat het hele team de procedures keurig doorliep, maar hij (hulde...!) fietste van en naar het ziekenhuis, mogelijk zat ? daar de kneep.
Verder zijn deze cijfers niet uitgesplitst naar leeftijd en niet naar werk- woonplaats - ik durf dus geen conclusies aan in de trant van "kijk naar het aantal opnames, dat is maar 3% van de besmettingen, 97% zien we dus niet in de cijfers."

Jammer, want ik zou het graag willen denken....

Wat bedoel je met deze zin? Was deze arts wel besmet of juist niet?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:37

Thioro schreef:
Astorga schreef:

Ik ontleen bij deze het recht om een paar flessen rosé soldaat te maken.
Prosit :Y).

Nostrovia!

Toch zou ik je eerder rode wijn willen aanraden. Als je daar hoofdpijn van krijgt en de benodigde liters ervan drinkt heb je daarna vast zoveel hoofdpijn dat je zielig in je bed kruipt en er voorlopig niet meer uitkomt. De kans dat je besmet raakt met COVID-19 wanneer je in je eentje in een bed ligt lijkt me nagenoeg nihil.
Voor jou heeft rode wijn dus nog een extra beschermende werking, zeker wanneer je deze therapie dagelijks toepast.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:41

Ik lig al weken alleen in m'n bed >;) .
Maar werk verlangt toch wel dat ik bij tijd en wijle ietofwat functioneel ter plekke ben (thuiswerken is geen optie).

Nee rode wijn moet ik echt selectief in zijn, mijn hoofd houdt niet van te veel sulfieten.
Rosé daarentegen gaat vlot binnen zonder gevolgen, been there done that :P .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:41

misschien helpt rode wijn injecteren dan ook wel? <<)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:42

Wijn infuus bedoel je? O:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:42

Alcohol is een desinfectans dus dubbele werking. Laat Trump het maar niet horen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:44

Moet het dan niet wat geconcentreerder zijn dan wijn? (Heb ook nog oude jenever liggen, knock out gegarandeerd bij voldoende inname).

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:45

Hè balen ik lust geen rode wijn. Sowieso drink ik niet. Maar ben wel te zwaar haha. Dus ben dan sowieso de Sjaak als ik het krijg misschien.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:46

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:47

Zo, ik ben wakker. Gisteren een fles rosé soldaat gemaakt. Nu eindelijk uit de veren.
Ha ha, nee hoor. Zat om 07:45 al op pony beest. Lekker gereden.
Ff een zwager update: hij is nu definitief naar de verpleegafdeling. Gesprekken met diëtiste gehad. Hij is vegetariër, ik weet niet of alle Corona herstellenden een diëtiste aan het bed krijgen? Hij is aan het oefenen met de fysiotherapeut. Met micro-stapjes gaat het vooruit. Maar, hij gaat vooruit. Hij heeft veel post gehad, maar is te moe om het allemaal open te maken en te lezen. Geeft niks, dan maar iedere dag 2 of 3 openmaken, heb je er lang plezier van. Hij gaat binnenkort naar een verzorgingshuis om te revalideren. Als hij eenmaal "goed op de rit" is, is er geen reden meer om hem in een ziekenhuis te houden. Hij is niet meer ziek. Alleen vreselijk verzwakt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:47

rockwitch schreef:
Hè balen ik lust geen rode wijn. Sowieso drink ik niet. Maar ben wel te zwaar haha. Dus ben dan sowieso de Sjaak als ik het krijg misschien.

Je kunt revestarol ook in pilvorm slikken, volgens mij staat 1 pil gelijk aan een hele fles wijn! :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:49

Ik zie enorme exportmogelijkheden voor de druiventelers in onze regio. Spaanse rode wijn uit ons gebied is vooral bekend om zijn intens donkere kleur omdat ze dicht bij de grond groeien op hele warme bodem. Het meeste gaat naar Frankrijk om daar te mengen met de wijnen om de kleur te verbeteren.

Maar medicinaal gebruik: top! Inkomsten zijn zeer welkom!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:49

Ik lust graag rode wijn. Maar ben ook te dik (door de rode wijn?).

Beter stoppen met drinken dan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:50

Thioro schreef:
Moet het dan niet wat geconcentreerder zijn dan wijn? (Heb ook nog oude jenever liggen, knock out gegarandeerd bij voldoende inname).

nee, daar zit dat stofje dan weer niet in, jij begrijpt er echt niks van >;)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:51

rien10 schreef:
Zo, ik ben wakker. Gisteren een fles rosé soldaat gemaakt. Nu eindelijk uit de veren.
Ha ha, nee hoor. Zat om 07:45 al op pony beest. Lekker gereden.
Ff een zwager update: hij is nu definitief naar de verpleegafdeling. Gesprekken met diëtiste gehad. Hij is vegetariër, ik weet niet of alle Corona herstellenden een diëtiste aan het bed krijgen? Hij is aan het oefenen met de fysiotherapeut. Met micro-stapjes gaat het vooruit. Maar, hij gaat vooruit. Hij heeft veel post gehad, maar is te moe om het allemaal open te maken en te lezen. Geeft niks, dan maar iedere dag 2 of 3 openmaken, heb je er lang plezier van. Hij gaat binnenkort naar een verzorgingshuis om te revalideren. Als hij eenmaal "goed op de rit" is, is er geen reden meer om hem in een ziekenhuis te houden. Hij is niet meer ziek. Alleen vreselijk verzwakt.

Herkenbare situatie Rien10. Diëtist is inderdaad normaal in deze fase. Kan hij al wat eten of leeft hij nog op sondevoeding? En is hij al uit de isolatie?