Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:26

Loolotte schreef:
Wij zouden dus eigenlijk overmorgen naar Antwerpen gaan, maar twijfel of dat nu nog kan.. Iemand ervaring met geld terugkrijgen (hotel + treintickets)? Ik kan via de zoekfunctie het niet echt vinden.. :( Ga morgen sowieso de NS en het hotel bellen maar weet niet waar ik recht op heb nu.

Ik ben van Antwerpen en kan je alleen aanraden het niet te doen. Er hangt hier ongelooflijk veel spanning, dus naast de ziekte zelf, is dat ook niet echt iets waar je op zit te wachten. Daarnaast wordt het echt heel dringend verzocht niet naar hier te komen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:31

Oscar schreef:
Wanneer heb je geboekt, Loolotte?

Twee weken geleden. De dag daarna las ik overal "België verwacht tweede coronagolf". En daarna ging het heel snel :(

Ik lees nu op AD.nl dat je je geld niet terugkrijgt bij code oranje, dus hoop morgen maar op de goede wil van de mensen die ik spreek...

raket

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:35

Ik was vanmiddag in Zierikzee. Veel te druk. Er werd serieus meerdere keren tegen me aangelopen. En ik dacht dat ik tegen sluitingstijd wel even kon gaan. Had echt even iets nodig.
Als ik het nog niet gehad had, was ik weggegaan.
Ik kreeg wel acuut medelijden met de mensen in de seniorenwoningen. Zelfs boodschappen is hier niet te doen.

Bijna terug naar breda, waar het een stuk beter is te doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:37

Loolotte schreef:
Oscar schreef:
Wanneer heb je geboekt, Loolotte?

Twee weken geleden. De dag daarna las ik overal "België verwacht tweede coronagolf". En daarna ging het heel snel :(

Ik lees nu op AD.nl dat je je geld niet terugkrijgt bij code oranje, dus hoop morgen maar op de goede wil van de mensen die ik spreek...

Wanneer kan ik kosteloos annuleren?
Wanneer er op de plaats van bestemming sprake is van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden (overmacht) die aanzienlijke gevolgen hebben voor je pakketreis, kun je de reis in principe kosteloos annuleren. Onder overmacht valt ook groot gevaar voor de menselijke gezondheid, bijvoorbeeld zoals de uitbraak van een ernstige besmettelijke ziekte, zoals het coronavirus. De kleurcodes van de reisadviezen van de Nederlandse overheid (rood of oranje) kunnen een rol spelen bij het bepalen of er sprake is van overmacht. Is dit het geval, dan heb je recht op teruggave van de reissom. Je hebt daarnaast geen recht op schadevergoeding, omdat er sprake is van overmacht. Wij adviseren contact op te nemen met de reisorganisatie om de mogelijkheden te bespreken. Wellicht is omboeken een optie. Gezien de huidige uitzonderlijke omstandigheden wordt door reisorganisaties momenteel ook gebruik gemaakt van vouchers ter waarde van de reissom.

gevonden op anwb.nl, weet niet of je er iets aan hebt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:46

Moet je wel een pakketreis hebben en niet zelf rechtstreeks geboekt hebben.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:51

lenaa_tje schreef:
Vind haar reactie anders niet veel anders dan van de meeste Nederlanders. Zo interviewde ze op de radio Nederlanders die naar Barcelona zouden vliegen. De meeste gingen gewoon En hadden het niet zien aankomen.
Ook bij Kroatië was dat zo.

Heb jij al eens naar de cijfers van Kroatië gekeken? Want ik kon het nl niet rijmen de oranje code, in Kroatië en zeker de Istrië kant is amper corona geweest, dus ja, voor ons was het idd een verrassing, en we waren de enigen niet. Ook omdat Duitsland Italië Oostenrijk, Denen en Slovenië er nog steeds heen kunnen en mogen is de aanpassing bijzonder .

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:56

lenaa_tje schreef:
Vind haar reactie anders niet veel anders dan van de meeste Nederlanders. Zo interviewde ze op de radio Nederlanders die naar Barcelona zouden vliegen. De meeste gingen gewoon En hadden het niet zien aankomen.

Zijn er ook heel veel die via Barca verder reizen he ;) zowel per vliegtuig als cruiseschip.

Hier knijp ik hem ook nog steeds ondanks dat er in ons gebied (300km vanaf Barca) niets aan de hand is.

Als backup kunnen we anders naar Italië.

Mensen die ons egoïstisch vinden, heb ik echt niets mee..... Ben veiliger daar dan hier lekker hutjemutje.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:57

knollentuin schreef:
lenaa_tje schreef:

Heb jij al eens naar de cijfers van Kroatië gekeken? Want ik kon het nl niet rijmen de oranje code, in Kroatië en zeker de Istrië kant is amper corona geweest, dus ja, voor ons was het idd een verrassing, en we waren de enigen niet. Ook omdat Duitsland Italië Oostenrijk, Denen en Slovenië er nog steeds heen kunnen en mogen is de aanpassing bijzonder .

Dat is niet wat ik zeg. Ik heb het over landen/gebieden met code oranje :)
Ook mvende gaat tenslotte niet naar de provincie Antwerpen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:00

Ik ben het met je eens bloembloem, wij zijn sinds t weekend thuis van vakantie en het is hier druk!! Veel Duitse vakantiegangers hun vakantie is begonnen en de terrassen en winkelstraten zijn overvol,regio Zandvoort/Noordwijk

Edit, typo
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 28-07-20 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

knollentuin schreef:
lenaa_tje schreef:

Dat is niet wat ik zeg. Ik heb het over landen/gebieden met code oranje :)
Ook mvende gaat tenslotte niet naar de provincie Antwerpen.[/quote]

Kroatië heeft oranje

LadyMadonna

knollentuin schreef:
lenaa_tje schreef:

Probleem zat hem erin dat Kroatië geen duidelijke cijfers gaf/geeft per regio, dus daarom hebben ze het hele land maar dicht gegooid

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:02

knollentuin schreef:
Ik ben het met je eens bloembollen, wij zijn sinds t weekend thuis van vakantie en het is hier druk!! Veel Duitse vakantiegangers hun vakantie is begonnen en de terrassen en winkelstraten zijn overvol,regio Zandvoort/Noordwijk

Fijn hahaha, echt wat kan je vals aangekeken worden zeg als je zegt naar het buitenland te gaan.

Wij zitten 15km van Hillegom af :+ en op 5km van Katwijk. Daar zijn nu veel besmettingen.

Hoop gewoon dat we lekker weg kunnen.

Edit...

Stranden zijn megavol hier, zal mij benieuwen hoe dat as vrijdag zal zijn.....
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 28-07-20 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:02

Mijn reactie ging over landen en gebieden met oranje. Waar reacties van Nederlanders net zo zijn als van mvende. Zij gaat ook niet naar een oranje gebied. Daar ging mijn reactie over.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:03

Kroatie heeft maar 4 mljn inwoners. Met 100 gevallen op een dag staat dat gelijk aan 450 gevallen per dag in NL en dan wordt NL ook oranje waarschijnlijk. Voor mij was vrij helder dat het oranje zou worden hoor.

Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:03

BloemBloem schreef:
knollentuin schreef:
Ik ben het met je eens bloembollen, wij zijn sinds t weekend thuis van vakantie en het is hier druk!! Veel Duitse vakantiegangers hun vakantie is begonnen en de terrassen en winkelstraten zijn overvol,regio Zandvoort/Noordwijk

Fijn hahaha, echt wat kan je vals aangekeken worden zeg als je zegt naar het buitenland te gaan.

Wij zitten 15km van Hillegom af :+ en op 5km van Katwijk. Daar zijn nu veel besmettingen.

Hoop gewoon dat we lekker weg kunnen.

Dan wonen we in dezelfde buurt, ik voelde me veiliger in het buitenland :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:05

Ik vul net mijn bericht aan inderdaad. Gekkenwerk is het. Nog nooit zoveel Duitsers gezien.

Maar ik snap het wel. Doe maar mee duimen :-)

Wel goed gesprek gehad met LG, mocht het toch gebeuren dat je ergens zit en het wordt oranje dan kan ik thuiswerken als ik in quarentaine moet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:10

Ik werk altijd al thuis,maar gok niet dat dat voldoende is als ik uit oranje zou komen _O-

Weet wel dat veel klanten zullen zeggen, AH joh, maakt voor mij niet uit hoor...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:11

LadyMadonna schreef:
Ik werk altijd al thuis,maar gok niet dat dat voldoende is als ik uit oranje zou komen _O-

Weet wel dat veel klanten zullen zeggen, AH joh, maakt voor mij niet uit hoor...

Ik niet, buitendienstfunctie. Super fijn dat het dan kan, en het mij geen extra verlof kost.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:19

mvdende schreef:
Godzijdank zit ik dus nét enkele km buiten Provincie Antwerpen (Ok 40 km) dus mijn reisverzekering zal gewoon dekken.

Maar dit had ik echt niet verwacht 4 weken geleden.

Uit eigen evaring... : vraag dit maar even HEEL GOED na....
Dikke kans dat ze rondom dat gebied ook niet dekken.

En dat is echt voor je eigen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:53

Jolliegirl schreef:
mvdende schreef:
Godzijdank zit ik dus nét enkele km buiten Provincie Antwerpen (Ok 40 km) dus mijn reisverzekering zal gewoon dekken.

Maar dit had ik echt niet verwacht 4 weken geleden.

Uit eigen evaring... : vraag dit maar even HEEL GOED na....
Dikke kans dat ze rondom dat gebied ook niet dekken.

En dat is echt voor je eigen.

Geel = geel. Dan moeten de bijvoorbeeld Duitsland ook niet dekken.

Kom er net alleen wel achter dat op de gehele camping een mondkapje verplicht is. Dus ook in de buitenlucht. Die Belgen zijn kneiter stront gek geworden!

Zeker nu uit Nederlands onderzoek is gebleken dat een mondkapjes plicht helemaal niet nodig is. Anders had het OMT wel anders besloten.

Ik ga kijken of ik morgen kan omboeken naar een Nederlandse camping. Maar de camping naar keuze is eigenlijk vol. Misschien krijg ik nog iets voor elkaar?

Anders kijken of ik kan annuleren, maar ben bang dat ze dáár niet intrappen.

Als alles niet kan, ga ik wel naar de camping en dan maar hopen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als dat ie opgediend wordt.

Kijk, in het winkeltje en in de horeca kan ik nog snappen, maar op de hele camping? Is een plaatselijke maatregel van de gemeente Houthalen.

Vraag me af of een mondkapje ook verplicht is aan hun recreatie plas, is een beetje lastig ademhalen door een zeiknat mondkapje...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:56

Tja... dat zijn de regels in België. Daar zal je, je toch op moeten aanpassen.
Vaak is het zo dat hij niet op hoeft tijdens sport dus niet tijdens zwemmen maar wel op je handdoek. Of niet op je paard maar wel naast je paard.

Maar voor mij zou dat ook een keuze zijn om niet te gaan. Voor m’n tent wil ik geen mondkapje op. Nu gaan we sowieso niet naar het buitenland om te kamperen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 28-07-20 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:57

België snap ik wel , ze hebben geen systeem zoals bij ons waarbij in principe kleine uitbraken door massaal testen en dan bron en contact onderzoek te doen. Dat hebben we in Nederland toch iets beter voor elkaar . Dus oplopende besmettingen in België zal eerder aanleiding geven om de boel weer op slot te gooien anders word het helemaal onbeheersbaar.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:57

Joh, blijf lekker thuis. De maatregelen zijn allemaal bewust genomen om jou te pesten. Het is niet alsof een nieuwe golf nou zo onverwacht kwam, had dan überhaupt niet geboekt en was volgend jaar langer gegaan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:58

Belgen hebben niets met Nederlandse onderzoeken te maken. Net zoals Frankrijk, Luxemburg en nog meer landen. Die er blijkbaar wél de zin van inzien.

Ik ga kijken of we eind vd week 2 nachten weg kunnen, wordt warm weer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:07

Blijf lekker thuis mvdende. Als het alleen maar is om te zeuren en klagen hoe slecht België het doet en hoe fantastisch NL is, blijf dan lekker waar je zit en steek daar je kop nog wat in het zand.

Elk land heeft zijn eigen aanpak. Mondmaskers draag je om anderen te beschermen mocht jijzelf asymptomatisch drager zijn. Aangezien je geen masker op wil kan het je dus ook weinig tot niks schelen om mee te werken aan de bescherming van je medemens. Het werkt misschien geen 100%, maar ik ben allang blij dat zelfs bij een werking van "maar" 90% dat het risico om ziek te worden een hele hoop kleiner is dan geen masker dragen.

Voor mezelf heb ik stilaan een kruis getrokken over onze reis naar Nepal. Dat gaat nooit op oranje of groen komen voor 1/11 vrees is zoals het nu gaat.
Voor de zekerheid heb ik alvast die periode 1 week extra verlof gevraagd. Mocht het doorgaan of we gaan naar Frankrijk in de plek en er is quarantaine nodig na die 14 dagen vakantie, dan heb ik dat weekje gewoon vrij met vol behoud van loon.