Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:19

Anne dan zit je hart ook in je keel.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 23:40

Anne_GTI is volgens mij buschauffeur, dus wellicht dacht die man dat ze bij een halte stopte? In dat geval is het een kwestie van niet verder kijken dan de neus lang is. Want dat zie je toch echt als er een halte is (bord, soort verhoging waar de passagiers op staan en er staat bijna altijd een abri/wachthokje), plus dat de buschauffeur dan normaal gesproken de richtingaanwijzer gebruikt, zodat je weet dat hij/zij bij een halte stopt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 00:07

Ik reed vanaf twist richting de A31.
Ik zag in mn Spiegel blauwe lampjes aankomen.
Ik kon 3/4de aan de kant door half op een fietspad +oprit te gaan staan.
De achtelijke sukkel achter mind acht alleen. Ohh mooi ik kan eromheen...

100 meter verder snapte de Harry waarom |o
En ging plat op de rem om ook aan de kant te gaan waardoor de ambulance ook iets moest afremmen

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 00:28

Sommige pipo's kijken niet verder dan hun neus lang is... Of ze hebben hun ogen in hun zak zitten, of ze zijn vergeten waarvoor spiegels in en aan de auto ook alweer bedoeld zijn...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 00:51

Naja.. Die achter mij wou al de hele tijd inhalen maar het kon niet...dus die had zn kop alleen bin t inhalen en niet bij het opletten op de rest

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:26

Ik heb er een nieuwe ergenis bij. Van die rotondes waar op 2 van de 4 oversteken een dubbel fietspad is waardoor fietsers van de andere kant komen. Ik stond te wachten en keek over de rotonde, was heel druk met de spits.
Kwam een fiets vanaf dezelfde weg als ik die dacht dat ik m gezien had en stak dus over, ik heb ‘m niet gezien en had ‘m ook niet helemaal meer verwacht dus had ‘m tegen de zijkant van de auto zitten. Gelukkig had hij niks behalve een scheef stuur dat zo weer recht te zetten was en was een studentenfiets, maar heb wel even mijn nummer gegeven voor het geval dat.

Maar die rotondes zijn echt naar :(

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:55

Hier waren vanmorgen mensen bezig twee vrachtwagens te laden/lossen (kon het niet goed zien), maar wel bij een kruispunt, op enkele meters van de daar geplaatste verkeerslichten. Die kruising is al zo onoverzichtelijk, moet je ook vooral dat soort dingen daar doen... Gelijk 3/4 van de voorsorteerstrook ook kwijt, inclusief complete fietsstrook. Auto's moesten uitwijken over de voorsorteerstrook en fietsersstrook voor linksafslaand verkeer... Hele fijne verkeerssituatie... not... Snap wel dat je die vrachtwagens op die kleine parkeerplaats aan de overkant ook niet kwijt kunt, maar kom op zeg...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:05

Ik had iemand in een tesla voor mij, 20 km waar je 50 km mag, bij elk zebrapad stoppen ookal is er geen hond, bij rotonde stilstaan ook al is er geen verkeer in de buurt, elke kruising stoppen ookal rijden wij op een voorrangsweg… levensgevaarlijk. Op een gegeven moment dus ook maar gaan claxonneren, wat voor gevaarlijke weggebruiker is dat? Of iemand zonder rijbewijs of iemand die er geen zou moeten hebben…

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:08

Rennie89 schreef:
Ik had iemand in een tesla voor mij, 20 km waar je 50 km mag, bij elk zebrapad stoppen ookal is er geen hond, elke kruising stoppen ookal rijden wij op een voorrangsweg… levensgevaarlijk. Op een gegeven moment dus ook maar gaan claxonneren, wat voor gevaarlijke weggebruiker is dat? Of iemand zonder rijbewijs of iemand die er geen zou moeten hebben…

Na de eerste keer weet je het toch? Dan houd je iets meer afstand van je voorganger om zo te zorgen dat de situatie niet gevaarlijk is. Ik snap niet hoe je met claxonneren de situatie veiliger denkt te maken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:09

Ik had ook weer iets mafs vandaag. Ouder koppel, retedruk de stad uit. Besluiten om even over mijn baan een bus in te halen terwijl het die richting op filerijden is. Blijf gewoon achter die bus mensen, je schiet er niks mee op. Ik moest zelf de bushalte op, want er is daar helemaal geen ruimte om in te halen. Dus dat was een gelukje voor hen, anders hadden ze de hele file achteruit mogen rijden en dan achteraan weer aansluiten. Ik had namelijk ook al iemand vlak achter mij staan. De bus heeft ze met een geïrriteerde toeter voor laten gaan. Mensen boven de 60 mogen wat mij betreft elke 5 jaar bewijzen dat ze nog veilig zijn op de weg. _-:(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:09

Dit is een ergenis topic, volgens mij past mijn bericht perfect in dit topic ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:14

Manadisk wat naar.
Rotondes waar fietsers van 2 kanten kunnen komen vind ik vreselijk.
Zeker in de spits.
Hopelijk is de fietser vooral geschrokken.

Parkeren op of dicht bij kruispunten is onhandig. Nou ja gevaarlijk.

Zo sloom rijden is ook gevaarlijk. Je hindert anderen.
Ga dan lekker op de fiets.

Wandelen op het fietspad en niet aan de kant gaan. Mijn ergernis van vandaag.
En dan boos kijken.
Eh voetpad ligt een meter verderop ga daar je kleinkind uitlaten.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 01:14

Tesla’s (en andere elektrische auto’s) hebben de irritante neiging zelf iets te veel te willen denken. En dat levert soms ronduit gevaarlijke situaties op.

Plus dat ze zelf reageren op de borden langs de weg, maar die niet altijd even goed interpreteren.

Wij hebben een tesla gehad die bij duikers in de snelweg (viaducten op weghoogte waar de weg onderdoor gaat) waar iemand op het viaduct stond, de auto dacht dat er een obstakel op de weg stond en besloot vol in de noodremmen te schieten. Wij kregen een hartverzakking en goddank reed er niemand achter ons. Daarna waren we voorbereid want hij deed dat vaker.

De huidige elektrische auto leest ook borden, maar dat gaat zeker qua snelheid ook regelmatig mis waardoor hij 30 wil gaan rijden op de snelweg of zo.

Als je dat niet weet, of hij heeft een nieuwe software-update gehad, dan reageert ie weer anders dan voorheen. Gruwelijk irritant vind ik dat!!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 03:40

Mijn ouders hebben ook een tesla, maar binnen de bebouwde kom moet je gewoon geen automatische piloot willen gebruiken. Op snelweg zou ik nog kunnen begrijpen.

Geen irritaties vandaag op weg naar werk, was toch best rustig, ben benieuwd of ik straks drukte ga hebben om 5:30. Meestal valt het mee maar laatste tijd is het toch veel drukker dan voorheen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:32

Gister op de b70 een auto met geel kenteken voor mij -O-
Op de b70 mogen auto's Max 100 kmh rijden.
Ik mag Max 60, maar rij vaak 65.
De auto voormij....
Reed 60.....
Zoveel Autos die dachten dat ik de verkeerhindernis was.
3x een gevaarlijke inhaal situatie gehad.

Het stukje waar auto's 70 moesten ging de auto voor mijn 45 rijden -O-
Echt, ik heb behoorlijk veel geduld maar jeetje... Die was wel bijna ten einde

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 23:43

Stilstaan op een kruispunt, geldt dat ook als ergernis? Zo ja, dan had ik er twee vandaag...

Eerste vlakbij huis, bij de school om de hoek. Op een kleine, rustige kruising. Blijkbaar is het dan nodig om op de kruising te stoppen, naar de school te gaan van je kind en dan aan de wegkant weer in de auto te stappen terwijl er een andere auto (Ikke) aan komt rijden... Zucht... Is het nou zo moeilijk om even te wachten tot die rijdende auto gepasseerd is? Of beter nog, een parkeerplaats op te zoeken? Liggen er genoeg rondom de hele school.

Later ook nog eentje op een druk kruispunt met verkeerslichten. Iemand op de strook voor rechtsaf, maar ook deels op het kruispunt. Alarmlichten aan, motorkap omhoog. In eerste instantie denk je dan: pechgeval, kan gebeuren. Maar duw dan liever even die auto van de kruising af, naar de parkeerplaasts 100m verderop links en kijk daar even. Even later ging de kap dicht en bleek de auto gewoon verder te kunnen rijden... Pffff... Die had dus echt wel even naar de parkeerplaats kunnen rijden dus en dan onder de kap kijken. Nu hinderden zij het verkeer, waaronder een megavrachtwagen van de blauwe supermarkt met de hamsters.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:36

@jpitty
Je ergenis Geld....
Vooral de laatste. Wat n harry

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:45

Nou echt he... Druk kruispunt (alle vier de kanten hebben drie of vier voorsorteerstroken, de fietspaden liggen gescheiden van de weg omdat het anders te onveilig wordt enz.) met verkeerslichten, midden in Zwolle... Ik heb bij de rijlessen geleerd dat je nooit op een kruispunt moet stilstaan en gebeurt dat onverhoopt wel, bij pech bijvoorbeeld, zorg dan dat je eerst op een veilige plek komt en ga daar kijken wat er aan de hand is...

Ik zou zelfs nog wel omstanders vragen om mij in zo'n geval even te helpen de auto naar een parkeerplaats te duwen.

Afgelopen week ook nog een pipo, geen idee wat er aan de hand was, maar midden op een rotonde stilstaan, tegen het middendeel aan, leek mee ook geen goed idee. Nogmaals, kon niet zien wat er was, of het pech was, of iemand in de auto onwel of weet ik het wat, maar zoek ook dan, indien mogelijk eerst een parkeerplaats op...

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:15

Auto's zonder licht met schemer en neerslag!! Pffff

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 18:33

Ja vandaag in het grijze mistige weer, weer genoeg auto’s zonder licht gezien :roll:

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:42

Of in de mist, zelf een trailer er achter dus ik reed vrij rustig op een smal weggetje een idioot van voren die gewoon met 60 op de weg door sjeest. Gelukkig reed ik zelf langzaam wegens het zicht dus ik kon ff tussen de bomen duiken met mijn mini trailer. Gelukkig stonden er minstens 5 auto's tegenover deze ene die me langzaam en netjes met beide ruimte geven passeerden. Oh ja en de 5 auto's van achteren die mij op zo'n zelfde smalle weg (want moest ook weer terug naar huis) maar inhaalden omdat ik met 30 over de verhogingen bij kruispunten ga en dan bij sommigen bijna hun auto in een tegenligger rijden. Je ziet toch dat ik een trailer achter die auto heb hangen waarop staat "veevervoer", dan ga ik niet met 50 over die verhogingen stuiteren. 8)7

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:49

Wat jullie zeggen inderdaad: bij slecht weer even lampen aandoen!

En sowieso is rekening houden met andere weggebruikers er tegenwoordig echt niet meer bij...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 22:48

Ergenis; mensen die de mistlamp achter aanzetten terwijl er meer dan 50 meter zicht is (je kon ca 150-200 meter nog auto’s zien). En niet realiseren dat dit verblindend werkt op je achterliggers met nog prima zicht.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:50

Bejaarden die met rollator de weg blokkeren.

Eerst 3 bejaarden met elk een rollator die naast elkaar liepen op de weg.
En daarna bejaarde buurman die met rollator op de weg stond te kletsen.
Gelukkig woon ik in een dorp en stonden/liepen ze niet op de doorgaande weg.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:30

Net. Ik wacht op een seintje van een verkeersregelaar, schieten er links en rechts van me auto’s langs, verkeersregelaar bijna omver gereden en dan nog kwaad zijn dat de verkeersregelaar ze terugstuurt en mij als eerste doorlaat.