[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:19

Sizzle schreef:
Een tante van mij had dit ook maar dan is haar man wel 20 jaar ouder. Daar heb ik verder ook geen mening over eerlijk gezegd, ze zijn inmiddels zo‘n 25 jaar getrouwd dus blijkbaar werkt het prima. Zijn eerste dochter vond dat eerst wel erg lastig dat haar vader hertrouwde met iemand van haar leeftijd.

Kan ik me helemaal voorstellen. Het lijkt mij ook echt ontzettend moeilijk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:20

Citaat:
Niet heel aardig om zo met z'n allen af te geven op een situatie waar ze waarschijnlijk ook niet zo voor gekozen heeft. Iedereen is hier welkom toch?

Behalve natuurlijk de loedermoeders 'dat doet mijn Tycho nieeeeeeeeet, je krijgt er zoooooveel vopr terug. Omg!'

Ik heb met name moeite met iemand die nieuw binnenkomt in het topic, en die niet algemene 'anti-kinder' of 'irritatie-kinder' posts plaatst maar die zelf niet bewust kindvrij is en die daarnaast afgeeft op de opvoedkundsten van directe familie op een nogal onfatsoenlijke manier.

Mensen die al jaren meelezen en meereageren en dan eens op een familielid mopperen: prima.

Mensen die niet bewust kindvrij zijn maar die de toon in dit topic volgen en leuk meedoen prima.

Dit ging voor mij op deze manier gewoon te ver. Het is geen "bash je eigen familie als het op kinderen aankomt terwijl je je zelf niet fatsoenlijk gedraagt topic"
Dat was het nooit, en hoeft het voor mij ook niet te worden, want dan ben ik echt pleitte hier.

Dus ik snap de reacties zéker wel.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 17-08-20 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:21

Zullen we het gewoon laten rusten?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:22

Oeh dat lijkt me als dochter ook vreselijk, ja pa met een leeftijdsgenoot en dan tegelijk zwanger ook nog... Vervolgens gaat stiefma je afkraken op een forum met ghettonaam etc. Terwijl ze als moeder niet eens veel verder is als jij.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:25

Magrathea schreef:
Zullen we het gewoon laten rusten?

Ik heb mijn reactie iets aangepast, het was nl een directe reactie op Captain.

En laten rusten, ja op zich prima, dan graag weer terug naar hoe het topic was.

Maar ik denk dat er op zich niet zo veel mis mee is als iemand echt onprettig binnenkomt, dat daar dan duidelijk wat van gezegd wordt.

Het is ook een mooi moment om zelf even na te denken wat je dan wel oke vindt.

En dat staat dus ook in mijn reactie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:26

De manier van binnenkomen is bijzonder, dat ben ik met je eens. Die irritatie die beschreven is zie ik namelijk vooral richting de dochter niet zozeer het kind. Jojoju, ik zou ook goed oppassen met hoe je die irritatie uit want misschien ziet je man/haar vader een idealistisch beeld voor ogen dat de 3 kindjes samen opgroeien. Dan zijn 2 moeders die elkaar niet kunnen uitstaan geen goed recept :=

Edit: verder laten rusten vind ik een goed idee
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 17-08-20 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:27

Ga serieuze opvoedkundige vragen etc alstjeblieft elders stellen en beantwoorden.

In dit topic aborteren we gewoon nog 12 jaar na dato.
Hele probleem opgelost en passend binnen DIT topic.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:30

Femke_Tweety schreef:
In dit topic aborteren we gewoon nog 12 jaar na dato.
Hele probleem opgelost en passend binnen DIT topic.

:) :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:36

We zaten van de week een netflix serie te kijken over idiaas match-making (gearrangeerde huwelijk). In een aflevering was er een goed opgeleide vrouw die met een voor haar uitgezochte man een drankje ging doen (wonend in Amerika). Die kerel vraagt: hoe sta je eigenlijk in controversiele dingen? Zoals bijv. geen kinderen bij de bruiloft. Zegt ze: kinderen op de bruiloft?! Nee hoor echt niet, moet er niet aan denken ...(tijdje stil, met een verwarde blik)...is dat controversieel dan? _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:37

Prima abortus t/m 12 jaar... alleen die lijkjes wegwerken is nog wel een dingetje :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:38

Mars schreef:
Prima abortus t/m 12 jaar... alleen die lijkjes wegwerken is nog wel een dingetje :=

Genoeg zwijnen in Nederland.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:39

Sizzle schreef:
We zaten van de week een netflix serie te kijken over idiaas match-making (gearrangeerde huwelijk). In een aflevering was er een goed opgeleide vrouw die met een voor haar uitgezochte man een drankje ging doen (wonend in Amerika). Die kerel vraagt: hoe sta je eigenlijk in controversiele dingen? Zoals bijv. geen kinderen bij de bruiloft. Zegt ze: kinderen op de bruiloft?! Nee hoor echt niet, moet er niet aan denken ...(tijdje stil, met een verwarde blik)...is dat controversieel dan? _O-

Hahaha heerlijk. Als ik ooit ga trouwen komen er ook echt geen kinderen hoor. Moet er niet aan denken om zulke mormels erbij te hebben. Gadver.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:43

En als je ze wel uitnodigt dan krijg je geen schattig K3 dansje meer als stukje. Maar zeker een gek dansje op een of ander TikTok nummer. :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:46

Héeeee Macarena, whoep *\%/*

Stukjes zijn vaak zooooooo saai. Er zijn echt maar weinig mensen die een kort en grappig stukje weten te bedenken, meestal is het echt veel te lang en te veel genante herinneringen die niet perse leuk zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:48

*\o/* *\o/* *\o/* Volgende week beginnen de scholen weer *\o/* *\o/* *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:05

Ons buurkrijsje is weer gezellig aan het krijsen *\o/*.

Ik heb echt medelijden met de moeder, zo'n lief en rustig mens. Ik had dat kind al drie keer uit t raam geflikkerd of zo.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:08

elnienjo schreef:
Captain schreef:
Niet heel aardig om zo met z'n allen af te geven op een situatie waar ze waarschijnlijk ook niet zo voor gekozen heeft. Iedereen is hier welkom toch?

Behalve natuurlijk de loedermoeders 'dat doet mijn Tycho nieeeeeeeeet, je krijgt er zoooooveel vopr terug. Omg!'

Nou als je je bewust (2 keer nog wel) laat bezwangeren door een man die al een volwassen kind heeft en ook al opa is, dan kies je er als vrouw toch echt zelf voor.

Wat hebben haar eigen kinderen hiermee te maken? Ze klaagt over het kleinkind van haar man. Dan doet het er toch niet toe door wie zij zelf bezwangerd is? En hoe oud haar eigen kinderen zijn? Er zitten hier meerdere moeders die klagen over kinderen van anderen/familie.

Edit: zie dat jullie het er bij willen laten, prima! Wilde alleen even zeggen dat ik het niet helemaal fair vind hoe iedereen er op dook.

Bruiloften en kinderen. Nee. :') Als wij ooit gaan trouwen wil ik er ook geen kinderen bij maar ja, die twee van m'n zus... oudste is 10, die ander is 8 geloof ik. Ik denk dat ik het vanaf 12 jaar OK zou vinden.. Maar om er dan 1 wel te laten komen en die ander niet.. :+ Nougoed, ben nog niet gevraagd dus hoef ik me ook niet druk over te maken. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:17

_San87_ schreef:
Ons buurkrijsje is weer gezellig aan het krijsen *\o/*.

Ik heb echt medelijden met de moeder, zo'n lief en rustig mens. Ik had dat kind al drie keer uit t raam geflikkerd of zo.

Voor de zwijnen met dat jong :j

Wij hadden 1 kind van 9 op onze bruiloft, rustige meid die onze ringen ook bracht. Verder geen gespuis, heerlijk :j

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:22

_San87_ schreef:
Mars schreef:

Genoeg zwijnen in Nederland.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:25

Snatch <3

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:34

Nu vraag ik mij spontaan af, hoe zit het met leeftijdsverschil tussen ouders en het nemen van kinderen.

Ik ken persoonlijk een stel waarvan de man 22(!) Jaar ouder is dan de vrouw. Hij heeft 2 volwassen kinderen. Laat ik het voorop stellen dat ik geen problemen heb met dit leeftijdsverschil maar na een jaar moest er toch kosten wat het kost een kind komen.. deze beste man is 65 tegen de tijd dat het kindje 10 jaar oud is..

Nu vraag ik mij af, ben ik de enige die zoiets zielig vind voor het kind? Want wat mij betreft mag je best een relatie aangaan met wie je wil, doe wat je wil, maar waarom moet er altijd weer een kind bij betrokken worden..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:42

Ik weet dat mijn neefjes het echt prima vinden. Pa was namelijk met vervroegd pensoen vanaf 55 en had daardoor alle tijd terwijl moeder nog met de carriere bezig was. Dus geen stress met combineren en oppas en zo. Hij had al een fikse carriere gehad dus er was ook genoeg geld om alles te kunnen doen. Die jongens zijn inmiddels uit huis, maar hebben een sterke familie band. De vader loopt nu ook nog steeds in de fitnesschool en zo, die is nog altijd een sterke moderne man.
Zulke zaken moet je gewoon niet perse een oordeel over willen hebben denk ik. Voor mij was het juist een probleem dat mijn ouders veel te jong waren en mijn moeder (toen 20-er) nog haast tiener-achtig naief. ik heb daardoor erg vroeg mijn eigen beslissingen genomen en ik heb nooit een moeder-dochter gesprek gehad waarbij je je onzekerheden kan bespreken aangezien ze zelf nog met haar onzekerheden vocht. Ik was helaas ook een van die meisjes die niet voorbereid was op ongesteld worden -O-
Ieder voordeel heb z‘n nadeel, en omgekeerd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:08

Britta31 schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* Volgende week beginnen de scholen weer *\o/* *\o/* *\o/*

Ik woon vlak bij Belgie, dus hier zijn we er pas 1 september weer van verlost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:11

Zo is iedere situatie natuurlijk anders, maar ik vind dat een man ook wel een beetje een maximale leeftijd heeft qua kinderen krijgen, ook al staat de natuur het nog toe. Boven de 50 moet je het imo niet meer willen. Zegt op zich niks, ook jonge ouders kunnen overlijden, maar het risico op die leeftijd is natuurlijk wel een beetje groter dan je gezondheid niet meer meewerkt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:12

Sizzle schreef:
Ik weet dat mijn neefjes het echt prima vinden. Pa was namelijk met vervroegd pensoen vanaf 55 en had daardoor alle tijd terwijl moeder nog met de carriere bezig was. Dus geen stress met combineren en oppas en zo. Hij had al een fikse carriere gehad dus er was ook genoeg geld om alles te kunnen doen. Die jongens zijn inmiddels uit huis, maar hebben een sterke familie band. De vader loopt nu ook nog steeds in de fitnesschool en zo, die is nog altijd een sterke moderne man.

Maar de kans is groot dat ze hun vader op jonge leeftijd al verliezen of (mentaal) afgetakeld in een tehuis zien zitten. Juist de jaren van mijn volwassenheid is de band met mijn ouders juist gegroeid en we konden ook onze gedeelde interesse (verre) rondreizen nog samen uitoefenen.