Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:21

PostNL is ook een mooie, woensdag verwachte ik een pakketje maar echt net misgelopen, ik kwam thuis van werk en zag die bus net wegrijden. Zou naar postpunt gebracht worden. Zou daar donderdag geleverd worden en tot op de dag van vandaag niet gebeurd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:48

Vandaag kreeg ik een beschadigd poststuk binnen, in plastic verpakt met briefje dat het dus beschadigd was. Was een brief van Postnl zelf dat ik een paar weken geleden een poststuk had ontvangen van onbekende afzender wat te weinig gefrankeerd was. :))
Poststuk wat te weinig gefrankeerd was was een uitnodiging kaart, of ik even 4 postzegels daarvoor wilde plakken. >;) Was toch echt geen kaart van goud.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:51

MyWishMax schreef:
Dit is dpd en daar heb ik al meer gezeur mee. Of iig ik heb geen idee wanneer ze komen tot ze mail sturen en dan staan ze daarna ineens voor de deur. Of het pakketje iig. Hoop dat ze meewerken en anders de webshop want kan het niet veroorloven om wel het geld kwijt te zijn en niks te hebben...

Webwinkel moet het oplossen, die zijn verantwoordelijk tot het pakket bij jou afgeleverd is. Dus niet bij de buren afgeleverd of in je tuin neergezet, tenzij je daar specifiek toestemming voor gegeven hebt (bijv. neerzettoestemming), maar echt op het door jou opgegeven adres. Het mag dus wel aan een huisgenoot/gezinslid afgegeven zijn als die de deur opendoet. Dat een pakket volgens de T&T afgeleverd is, is niet voldoende bewijs dat het ook daadwerkelijk afgeleverd is

Neonlight schreef:
Vandaag kreeg ik een beschadigd poststuk binnen, in plastic verpakt met briefje dat het dus beschadigd was. Was een brief van Postnl zelf dat ik een paar weken geleden een poststuk had ontvangen van onbekende afzender wat te weinig gefrankeerd was. :))
Poststuk wat te weinig gefrankeerd was was een uitnodiging kaart, of ik even 4 postzegels daarvoor wilde plakken. >;) Was toch echt geen kaart van goud.

Dat zijn hun 'administratiekosten' :') Je kan dat ding gewoon weggooien, dan komt er waarschijnlijk nog een over een aantal weken en daarna houdt het op :')

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:29

Yep helaas meegemaakt.
Op de ring konden we zien dat het meegenomen was. Dus gestolen.
Was een pakket waarvoor getekend moest worden en wij hadden natuurlijk niet getekend ( handtekening was van bezorger).
We hebben netjes een nieuwe gekregen van de webwinkel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:36

Hier moest helaas niet voor getekend worden. Hoewel dat ook niks uitmaakt, want 1 webshop verstuurt altijd met handtekening en de bezorger tekent altijd zelf, wanneer ik open doe en als ik niet thuis ben tekent hij en gooit het vol in het zicht voor de deur.
Even antwoord van dpd afwachten en dan contact opnemen met shop.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:47

Wat zijn de prijzen trouwens omhoog gegaan of ligt het aan mij? Ik zie dat verzenden naar België met tracking met een postpakket (envelop) tot 100gr al 5,90 is :+

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:19

Serieus....
Dit is ons al eerder gebeurd. Woon in een appartement en onze brievenbus is kleiner dan normaal.

Wij hadden bewust wat extra's mee besteld zodat het in een grote doos zou komen.

Wordt er net een grote doos bezorgd, maar geen boek.
Die was net geweld in de te kleine brievenbus gepropt -O-
Afbeelding

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:02

Ik werk zeld bij bpost (in belgie) maar Hier levert ook post nl
Vandaag zeker 10 pakjes gezien Dat gewoon voor de deur zijn neergegooit terwijl her aan het gieten was..
1 adres moest ik zelf een pakje leveren 'ja dit is van ons en Dat klernatte waarschijnlijk postnl

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:43

Wij vonden na een festival weekend een verzopen pakje onder een struik in de voortuin. Alweer geen bezorgmelding of bericht van ze gehad. Het is dat ik wat in de tuin wilde gaan doen en het pakje aantrof. Geen idee hoe lang deze er al lag

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 07:41

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:13

:+ Hopen dat het in de praktijk ook werkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:15

Ik kan alleen maar denken arme bezorgers :') de werkdruk ligt al zo hoog en dan dit er ook nog bij

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:33

Ik ben blij dat ik geen pakketten meer bezorg _O-

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:43

Jullie wel eens meegemaakt dat je een pakket niet mee krijgt bij een pakketpunt omdat hun scanner stuk is en ze je pakket niet kunnen uitscannen? Werd wel erg makkelijk gezegd dat ik een andere dag maar moest terug komen... Ik ga vandaag een nieuwe poging ondernemen, maar anders ben ik bang dat hun het pakket gaan terugsturen omdat het er vrijdag een week staat. Kan toch niet zo zijn dat ik mijn pakket niet krijg omdat hun scanner stuk is... 8)7

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:45

silvericathy schreef:
Jullie wel eens meegemaakt dat je een pakket niet mee krijgt bij een pakketpunt omdat hun scanner stuk is en ze je pakket niet kunnen uitscannen? Werd wel erg makkelijk gezegd dat ik een andere dag maar moest terug komen... Ik ga vandaag een nieuwe poging ondernemen, maar anders ben ik bang dat hun het pakket gaan terugsturen omdat het er vrijdag een week staat. Kan toch niet zo zijn dat ik mijn pakket niet krijg omdat hun scanner stuk is... 8)7
zal vast zijn omdat je vaak ook een handtekening moet plaatsen. Dat kan, tenminste bij t punt waar ik werk, pas nadat de trackingscode is gescand. Dat maakt t wel lastig. Al zou t ze sieren om deze pakketten langer te laten staan gezien die toch handmatig uitgezocht en meegegeven moeten worden.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:51

friendly schreef:
silvericathy schreef:
zal vast zijn omdat je vaak ook een handtekening moet plaatsen. Dat kan, tenminste bij t punt waar ik werk, pas nadat de trackingscode is gescand. Dat maakt t wel lastig. Al zou t ze sieren om deze pakketten langer te laten staan gezien die toch handmatig uitgezocht en meegegeven moeten worden.

Dit pakket heeft geen handtekening nodig en kan gewoon zo worden meegegeven. Hun gaven zelf aan dat pakket na week wordt teruggestuurd en niet extra bleven staan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 14:05

Opnieuw ergernis over PostNL. Zat gisteren de hele dag thuis te wachten op een pakketje, krijg ik ver na de geschatte bezorgtijd een melding dat de bezorgtijd niet gehaald is. Oké, jammer (ik denk dan aan pech met de bezorgbus bijvoorbeeld, maar dat is dan wel steeds vaker het geval), maar vervolgens hoor en zie ik geen nieuwe bezorgtijd. Vanmorgen nog steeds niet. Begin van de middag zag (en hoorde vanwege de knetterharde muziek) een bezorgbus voor staan, die met een rotgang weer wegreed (joehoe, er wonen in deze omgeving kinderen en er lopen dieren). Pakketje was in de brievenbus gedaan met een sticker dat het pakket beschadigd was ontvangen door PostNL en opnieuw verpakt was. Originele doos zat er nog om, originele adressticker (heb al eens eerder bij dit bedrijf besteld), dus totale onzin. Ik wil eigenlijk helemaal niet meer bestellen bij bedrijven die via PostNL leveren...

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:38

silvericathy schreef:

Ze kunnen toch ook gewoon handmatig de barcode invoeren? :o?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 20:57

@Yinthee, die barcode moet dan ook ingegeven worden in de scanner, lukt ook niet als die stuk is.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:01

Froukje schreef:
PostNL heeft wat nieuws bedacht, voor sommigen van jullie misschien wel een goede oplossing.

[ [url=m/l61SpU.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.postnl.nl/campagnes/contact-met-bezorger/

Hopelijk wordt dat in België niet doorgevoerd. Niet alleen spreekt minstens de helft van onze chauffeurs geen Nederlands (maar is nog op te lossen met een vertaalapp), maar dan gaan ze misschien onderweg met hun scanner zitten knoeien, en de politie is hier super streng geworden op afleiding achter het stuur. In amper een week tijd al 2 chauffeurs direct hun rijbewijs ingetrokken voor 15 dagen, waarvan één omdat hij bezig was met zijn scanner. En inderdaad, de werkdruk is al super hoog, anderhalf jaar geleden was het best kalm bij ons, maar nu is het weer alle hens aan dek.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 07:40

Op alle post.nl punten waar ik kom hebben ze een scanner die aan de computer vastzit incl de weegschaal.
En je kunt de nummers handmatig invoeren en uitleveren. Daarnaast kunnen ze ook kijken welke pakketten er op locatie aanwezig zijn.
Overigens kan de winkel er niets aan doen als de scanner stuk is. Alle spullen zijn nl van post.nl
Wij hebben op het werk ook een post.nl punt en als er iets is bellen wij en word het echt snel opgelost door ze. Ene keer dezelfde dag, andere keer dag erna.

Wat betreft het terug sturen kunnen ze vanuit de winkel ook soepeler mee omgaan. Bij binnenkomst worden de pakketten ingescand, komt een sticker uit het apparaat met naam, postcode en datum retour.
Maar wij krijgen ook wel een de vraag bv door werk, ziekte etc dat ze het pakket pas wat later op kunnen halen, maar geen probleem. Mits het geen weken blijft liggen. Maar een paar dagen doen wij niet moeilijk

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:46

Aargh, ik word gek van PostNL en de douane -:(- !

Ik ben recentelijk een week naar Engeland geweest om de familie van mijn vriend te bezoeken.
Als ZZP'er had ik mijn laptop mee om daar nog wat werk te kunnen doen.
Op de terugweg helaas de lader van mn laptop bij mijn schoonmoeder laten liggen die ze vervolgens naar mij heeft opgestuurd..

Door die stomme Brexit moest ik €6,- inklaringskosten betalen. Geen wereldbedrag, maar wel n principe dingetje dat ik dat graag terug wil. Mijn lader valt namelijk buiten de producten waar je inklaringskosten voor moet betalen.
Vooraf bezwaar indienen kan helaas niet, dus eerst betalen, dan pakket ontvangen en dan bezwaar indienen..

Nu dus bezig met het bezwaar...
Echt WAT een pisstake! Eerst via de chatbot, die me steeds uitlogde als ik bezig was met bewijs opzoeken en downloaden en waar ik ook geen opties had om de juiste antwoorden te geven voor mijn situatie en foto's van mijn telefoon al te grote bestanden zijn.
Die chatbot dus ook met een 2 uit 10 beoordeeld.

Vervolgens een mail, dat mn bezwaar te summier was (dûh _-:( ) of ik meer bewijs op kon sturen. Dus wat foto's gestuurd (gelukkig verpakking bewaard nog).

Was niet genoeg...
Gelukkig had ik het uitpakken gefilmd.. helaas filmpje te groot om te versturen, dus wat stills daaruit opgestuurd..

Oke, DAT is nu genoeg...
MAAR... Nu willen ze bewijs dat ik daadwerkelijk in Engeland ben geweest :roll: .
Dus dat word de boekingsbevestiging van mn ferrytrip opsturen...

En dat alles voor €6,-....
Maar waar t al als een principe dingetje begon, is t dat nu natuurlijk helemaal!!!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 18:01

De supermarkt in het dorp heeft plotseling besloten geen pakketten meer aan te nemen en alles door te sturen naar de Primera een dorp 5km verderop. Kon dus met de auto naar dat dorp om mijn pakket op te halen -:(-

Primera gaf al aan dat zij er óók niet blij mee zijn, want zij krijgen nu van 2 dorpen alle pakketten binnen.....en ze weten niet hoe lang ze dit nog leuk blijven vinden voordat ook zij besluiten te gaan st

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 18:07

De supermarkt in het dorp welke ook dient deed als postnl punt, heeft plotseling besloten te stoppen omdat ze teveel pakketten hadden staan steeds. Ze hebben nu alles doorgestuurd naar de Primera een dorp 5km verderop. Ik kon dus de auto pakken om mijn pakket op te halen -:(-

Primera is er echter óók niet zo blij mee, want die krijgen nu van 2 dorpen alle pakketten ipv van 1 dorp. Ze hebben al aangegeven dat ze niet weten of ze dit willen blijven doen, of dat ze er óók mee gaan stoppen....

En ze hebben waarschijnlijk óók last van dat de pakketten voor Ossendrecht, niet gelijk dezelfde of de volgende dag worden opgehaald door de ontvangers, maar meerdere dagen blijven liggen.... ik ga er niet speciaal voor naar Hoogerheide rijden, ik kijk het dan een aantal dagen aan of ik iets kan combineren met andere boodschappen ofzo.

Dan wordt het straks of 15 minuten naar Putte rijden of het wordt Bergen op zoom -:(- 20 minuten enkele reis....

Leuker gaat het in ieder geval niet worden op deze manier, want geen enkele vestiging zit te wachten op alle pakketten uit een heel dorp naast de pakketten uit hun eigen dorp/ woonwijk.

Voorlopig dus maar zo veel mogelijk met DHL/ DPD/ GLS laten bezorgen/ versturen, want dàt is nu nog het enigste punt in heel het dorp waar je iets kunt versturen/ ophalen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:29

Pakketbus aanschaffen. :+ Is niet iets waar Postnl iets aan kan doen. De supermarkt hier in het dorp is sinds mei gesloten, dat was ook het Postnl punt. Pakketjes worden nu 10 kilometer verderop op het punt gedropt, helaas niet het dichtsbijzijnde punt maar ons dorp valt onder die regio.