Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:12

MarcoBorsato schreef:
Ik houd gewoon niet van dat soort namen, vooral die ie klank op het eind. Kennis van mij is kinderrechter en de kinderen met zulke namen zijn altijd zeer goed vertegenwoordigd.

Mijn moeder werkt op twee verschillende basisscholen, waarvan 1 in een flinke achterstandswijk. Ik kwam eens op bezoek en ze liet me de klaslokalen zien van de kleuters. Hingen er van die geverfde naambordjes en het was echt de ene Djylano na de andere. De andere school ligt in een wijk met hoger opgeleide families, en daar zit geen enkele Djylano parel op school. Tja.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:18

Haha mijn dochter heet Jady, en ik heb vanochtend nog een blikje red bull op toen ik met behoorlijk stevig tempo hardcore op mijn radio voor het stoplicht stond. Maar dat was omdat ik ECHT te moe was om het anders te doen vanmorgen, anders was ik nu waarschijnlijk nog niet wakker :').

Ik doe soms ongegeneerd lekker tokkie dingen 8-) Heerlijk unpopulair. No shame :')

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:25

Heerlijk toch, we kunnen niet allemaal in onze vrije tijd hockeyballen poetsen en harp spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:52

Nee tokkies moeten er blijven zodat mensen die zich daar ver boven verheven voelen, hun ongenoegen erover kunnen blijven uiten, zodat iedereen weet dat zij tot de upper class behoren.. of willen behoren. :+

Overigens vind ik genoemde namen ook niet mooi, maar ieder z'n ding.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:57

Ik vraag me nog altijd of waarom in Nederland hockey zo‘n elite sport is. Het is gewoon hardcore op een bal hakken met ook de vreselijkste blessures.
In principe voetballen met een stok. Toch is voetbal ondermaats en hockey upperclass :o?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:13

Over voetbal... Ik vind vrouwenvoetbal echt niks aan om te kijken. En eigenlijk weet ik niet eens precies waarom, maar ik zie 100x liever de mannen aan de gang. De hele hype eromheen helpt ook niet echt denk ik, want ik hou in het algemeen al niet van hypes. Maar ik weet het niet, ik kan er mijn vinger niet helemaal opleggen.
Mijn vriend kijkt ALLES van voetbal, dus ook de vrouwen, maar hij zegt dan jij vindt daar niks aan omdat omdat ze gewoon niet kunnen voetballen :') ik zeg ja waarom kijk jij het dan wel, ja zegt ie omdat ik dat daarom gewoon grappig vind om te zien. Ok. Dat is ook een uitleg ja. :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:18

Coconut schreef:
Supervixen schreef:
Mijn mening: alle namen die beginnen met de klank
'Dj' zijn tokkie namen.

Djayden, Jayden, Djyliano, Jayvano, Djace, Jay, enz..
Vreselijk gewoon.
Sorry als iemand hier zijn kind zo heeft genoemd.

+1!

+2!

En het komt tegenwoordig zo vaak voor..
Namen met mislukte spellingen, want dat klinkt/schrijft anders..
Mens, doe normaal en doe je kind dit niet aan.. :')
Ouders proberen te vaak origineel te zijn met namen en falen daar 9/10 zeer hard in.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:18

Als er iets chronisch gehypet wordt, dan is het mannenvoetbal wel :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:20

chanicha schreef:
Nou dan heb ik 4 tokkie kleinkinderen, Jacky Janayah Jolie en Jailey **\O/**
Beter dan Laurent en Peter Jan :r

Trouwens de eerste moet Jacey zijn, waar mijn aaipet er Jacky van maakt :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:22

Niobe schreef:

Nou hè?

Ik vind ALLE voetbal stom. :Y)

Hockey vind ik ook niks aan overigens. Wat sizzle zegt...voetbal maar dan met een stok.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:23

Weet je, het zal me aan mijn r**t roesten wat een ander er van vindt, ieder zijn smaak gelukkig!

MB, harp en hockey :O

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:26

Niobe schreef:

ja dat is eigenlijk ook wel weer zo :') maar omdat het chronisch is ben ik er meer aan gewend denk ik haha. Voor ik mijn vriend leerde kennen keek ik uberhaupt geen voetbal hoor, maar als ik dan iets meekijk zijn het wel alleen de mannen <3

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:49

Wennii schreef:
Niobe schreef:

ja dat is eigenlijk ook wel weer zo :') maar omdat het chronisch is ben ik er meer aan gewend denk ik haha. Voor ik mijn vriend leerde kennen keek ik uberhaupt geen voetbal hoor, maar als ik dan iets meekijk zijn het wel alleen de mannen <3

Daarom, dat wordt er gewoon ingestampt zonder dat je het door hebt :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:15

Wat een heerlijke generalisaties hierzo... De ene mens is de andere niet he!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:36

Betreft elite, heeft dat niet simpelweg met contributie te maken? Dat hockey duurder is dan voetbal?
Geen idee hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:41

LadyMadonna schreef:
Betreft elite, heeft dat niet simpelweg met contributie te maken? Dat hockey duurder is dan voetbal?
Geen idee hoor

Deels, maar is ook wel een beetje een maatschappelijk dingetje. Hockey is voor kakkers, voetbal niet per se (al is dat wel echt een 'volkssport' dus minder te maken met maatschappelijke lagen). Dat de contributie hoger is zal ook deels komen door die maatschappelijke blik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:45

Als ik zie wie er hier in het dorp hockeyt vind ik dat niet bepaald de elite :Y)
Maar misschien is dat dan meer in het gooi ofzo.

Maar mijn vader mocht vroeger niet op voetbal omdat mijn grootouders dat ‘te min’ vonden, hij moest op paardrijden. En viel constant van zn pony en is er toen getraumatiseerd mee gekapt en ging toen toch op voetbal.
Het was dan ook een schok voor hem toen ik een sport mocht kiezen en paardrijden koos :+

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:58

Ik kom oorspronkelijk uit Wassenaar en zat op school in het rijkere gedeelte van de gemeente. Samen met een vriendinnetje waren wij de enige twee in de klas wie niet op hockey zaten. :+ Nu woon ik in een stad die niet nou niet bepaald bekend staat om zijn kakkers of rijkdom en hier zie ik nauwelijks hockeyers. Ook geen 16-jarige jongetjes met bruine ribbroeken en leren puntschoenen, overigens. :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:09

LadyMadonna schreef:
Geen idee hoor

Nou als ik al hoor dat de contributie voor het voetbal van mijn kleinzoon al ruim 200 euro is >;)
En het paardrijden (leasen) van mijn kleindochter met alle bijkomende dingen, word je ook simpel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:11

Paardrijden is ook echt een enorme elitesport := Denk dat heel veel mensen dat niet zo zien omdat paardenmensen het niet erg vinden om vies te worden en werk te doen, maar de kosten van paardrijden (zelfs op een simpele, goedkope manege) maken het echt 100% een elitesport.

Ik kom uit een stad die een echte dwarsdoorsnede is van de samenleving (Almere) en bij ons zag je echt heel duidelijk dat de rijke kinderen op hockey gingen, of op paardrijden. Tennis ook trouwens.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:14

Ik zat op hockey en op paardrijden en ik heb echt tot mijn 15e niet door gehad dat ik het thuis anders had dan andere kinderen. :=

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:16

M'n moeder was blij toen ik besloot te stoppen met paardrijden. Scheelde toch wel wat geld :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:19

Emmaa_ schreef:
Paardrijden is ook echt een enorme elitesport := Denk dat heel veel mensen dat niet zo zien omdat paardenmensen het niet erg vinden om vies te worden en werk te doen, maar de kosten van paardrijden (zelfs op een simpele, goedkope manege) maken het echt 100% een elitesport.

Ik kom uit een stad die een echte dwarsdoorsnede is van de samenleving (Almere) en bij ons zag je echt heel duidelijk dat de rijke kinderen op hockey gingen, of op paardrijden. Tennis ook trouwens.

Moet je nagaan hoe elite polo is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:21

Mijn ouders hadden het echt niet altijd breed maar ik realiseer me de laatste jaren wel steeds meer dat het feit dat ze het geld hadden om 2 kinderen te laten paardrijden betekende dat ze hele specifieke keuzes maakten en dat we het echt niet zo heel slecht hadden. Als je echt uit de lagere middenklasse komt is paardrijden bij een manege of door lease/eigen paard echt geen optie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:23

Ik woon volgens mij de in Hockeyhoofdstad van NL. 3 clubs(HC De Bilt, Voordaan en uiteraard niet te vergeten Kampong)
Vrijwel alle kinderen zitten hier op Hockey.(bij mijn kinderen op school)
Alles clubs hebben wachtlijsten.

Voor de jongens geld hier dat ze op voetbal moeten om op de wachtlijst van de Hockeyclub te mogen. :=
Die paar die dus niet op hockey zitten, zitten op voetbal om daarna zo snel mogelijk op hockey te gaan.

Die van mij zitten niet op hockey. Ook niet op voetbal overigens.