Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:27

Gevonden vallen dus inderdaad dak delen naar beneden. :oo

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:29

Hier is de brandweer met een hoogwerker bezig op het dak van een gebouw hier achter waar vanmiddag een hele constructie naar beneden kwam zeilen. Grote schijnwerpers erop. En het waait nog behoorlijk

BigOne

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:31

Ik snap wel dat ze alerts er uit sturen, als ik alleen hier al lees hoeveel mensen even snel gaan kijken of er schade is, gewoon binnen blijven want straks heb je een boom of dakpan op je hoofd.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:37

Pfoe hier ook schade. Van het dakkapel. Wonder boven wonder vloog die over het huis heen voor ons en de buren de voordeur. Dus geen auto's niks geraakt.

Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:39

bigone schreef:
Ik snap wel dat ze alerts er uit sturen, als ik alleen hier al lees hoeveel mensen even snel gaan kijken of er schade is, gewoon binnen blijven want straks heb je een boom of dakpan op je hoofd.

Ik ben ook meerdere keren naar buiten geweest om bij de paarden poolshoogte te nemen. Het is idd een risico maar wat moet je dan?

Voor de lol een rondje wandelen, nee dat zou ik nu niet doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:46

Het is hier net alsof er avondklok is, geen mens op straat en ik woon aan een drukke, doorgaande weg

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:52

Denk hier steeds dat het afzakt en dan gaat het toch weer tekeer. :') Geen schade die ik vanaf hier kan zien in ieder geval. De katten boeit het al een tijdje niet meer, die liggen allemaal voor pampus.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:55

Bij ons gaat het nu echt los, vind het nu ook echt eng te vinden. Ben niet snel bang van storm, zijn wel wat gewend. Zit nu ook iedere keer te luisteren of ik de pannen hoor, maar tot nu toe nog geen schade

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:59

Bij ons is het nu ook heviger, merk ik aan de kat die bijna een krabtoren van 1.80 weet om te gooien. Zo druk is ze anders nooit. :=

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:06

Inmiddels een 4de dode door de storm. In Groningen, een automobilist is tegen een omgevallen boom gereden en overleden.
Het gaat echt goed tekeer, en het lijkt nog niks minder te worden. Ik ben gek op slecht weer en ben ook niet bang, maar ik vind het persoonlijk leed echt vreselijk.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:17

Hier geen NL alert, ben benieuwd of wij deze nog krijgen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:29

Hier net onder Rotterdam sowieso een deel schutting plat en mijn trampoline van 3.50 mtr doorsnee kwam net zeker een meter los van de grond. Gelukkig staat ie vast dus kan ie in principe niet ver maar toch heavy..

Paarden staan Gelukkig heerlijk binnen en zijn alle stalgenoten op toerbeurt wezen kijken of alles goed ging.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:30

Hier in Limburg vlakbij Roermond vind ik het nu ook erger als vanmiddag.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:35

Hier (Overijssel) drama aan het eind van de middag. Dak van de paardenschuur deels eraf gewaaid en deels ingestort. Paarden zijn met behulp van de brandweer bevrijdt. Alle paarden nu buiten, morgen naar een tijdelijk onderkomen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:35

Hier in Maarssen is het gelukkig wat rustiger op een uitschieter na, wat een ellende zeg.
Met dat ik dit schrijf gaat het weer even los :n

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:36

Dniekje schreef:
Hier (Overijssel) drama aan het eind van de middag. Dak van de paardenschuur deels eraf gewaaid en deels ingestort. Paarden zijn met behulp van de brandweer bevrijdt. Alle paarden nu buiten, morgen naar een tijdelijk onderkomen.

Jeutje! Heftig zeg! Gelukkig zijn de paarden vrij. Hoop dat ze allemaal in orde zijn!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:36

Dakpannen vliegen rond in de wijk hier. Iedereen heeft z'n auto in het gras of midden op straat geparkeerd, in plaats van langs de huizen. Ik was net op tijd met verplaatsen, 10 minuten later kwam er een dakpan naar beneden zeilen op de plek waar onze auto's stonden :=

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:38

Shiloh schreef:
Dniekje schreef:

Jeutje! Heftig zeg! Gelukkig zijn de paarden vrij. Hoop dat ze allemaal in orde zijn!

Paarden lijken oké, wel heel geschrokken. Maar die stonden stijf van de adrenaline, dus even kijken hoe het morgen is. Anders dierenarts er nog even bij!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:42

hier in Zaandam lijkt t ook wel weer iets erger te worden. Moeten straks nog lopend naar huis. Het scheelt in ieder geval dat de boom nu om ligt tegen het huis zonder schade. Dus dat morgen maar ff bekijken

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:43

Ik heb het idee dat hier (midden NH) de rukwinden alleen maar harder worden… Staat vol op het dakraam dus wordt niet veel slapen :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:05

Bij ons aan de voorkant is het ook echt niet te doen. Wij logeren vannacht op de slaapkamer van onze dochter aan de achterkant. Daar is het nagenoeg windstil.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:23

In verband met verbinding van de keuken, staat de caravan hier op de deel. Leek mij wel wat daarvan te gaan slapen, in plaats van in mijn slaapkamer. Hoort daar de wind amper.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:29

zonnebloem18 schreef:
Bij ons aan de voorkant is het ook echt niet te doen. Wij logeren vannacht op de slaapkamer van onze dochter aan de achterkant. Daar is het nagenoeg windstil.

Goede. Zitten over na te denken hier ook met matrassen te schuiven. Lig alleen maar te woelen en kan totaal de slaap niet vatten.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:36

Afbeelding
Hier waren we bang dat de schutting van de achtertuin on zou gaan,die staat echt mega heen en weer te wiebelen... Staan de buren aan de voordeur om te melden dat de schutting aan de voorkant geklapt is en juist die leek mega stabiel... Heel apart haha.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:42

idylle schreef:
[ [url=m/5gkbyb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier waren we bang dat de schutting van de achtertuin on zou gaan,die staat echt mega heen en weer te wiebelen... Staan de buren aan de voordeur om te melden dat de schutting aan de voorkant geklapt is en juist die leek mega stabiel... Heel apart haha.

Ach wat balen.

Hopelijk blijft de schutting in je achtertuin dan wel staan :)