[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:04

Suzanne F. schreef:
Sanet schreef:
Dit vind ik echt heel vies:

https://www.facebook.com/18290526846297 ... =e&sfns=mo

Linkje van kliniek Emmeloord met heel veel wormen...

WoW ongelooflijk. Wat goor. Jammer dat het filmpje zo kort is. Ik wilde eigenlijk dat wormen trekken wel verder zien.

Edit: lees net dat het een veulen was en overleden is? Wat sneu. Dit soort grote wormen komen vaker voor bij veulens weet ik. Maar het veulen is dus nog wel geopereerd hieraan? Kent iemand het verhaal?

Hier is het IM topic van het veulen en het verhaal: [IM] ~rust zacht meisje~

Cinnepin

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:27

Oh wat heftig

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:55

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:11

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Dit vind ik op zich ook best luguber. Ik kreeg een vaccinatie een week geleden, de mevrouw die hem mij gaf prikte perongeluk in een adertje, minuscule druppel bloed en een week daarna zo'n blauwe plek! Helaas vergeten een foto te maken, maar eerst was hij nóg donkerder...
Op de foto's staan alleen maar mijn schouder met blauwe/gele plek.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:16

Hier wat foto's. Ik heb ook nog ergens topic met complete verloop. Korte samenvatting, heel banketstaaf enkel gebroken, geen open breuk. Wel nare breuk en nog steeds na 6 jaar last, wordt niet meer beter dan t nu is.

In de spoilers is te zien hoe de wond er uit zag na 5a7 dagen meen ik na het eruit halen van materiaal.

Daarna na dag of 14a15 net na het open leggen van ontsteking die eronder zat.

En daarna nog 2 weer wat later.
Let op, kunnen dus echt viezer zijn.

Luguber eraan, ik zat dus met een wond tot letterlijk op t bot, en elke 2 dagen bij t zh om het schoon te laten maken. Uiteindelijk zelf gaan schoon maken, zelf gelukkig geen problemen mee haha!

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:30

@Sophie-wind, aardige plek. Zal denk ik niet fijn zijn om op je zij te liggen!

Wendy, jeetje wat een nare plek. Geen wonder dat je daar last van hebt :( Zal zeker een flink litteken zijn?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:34

Sophie_Wind schreef:
Spoiler:
[ [url=m/MTlWXe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qy9bpI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik op zich ook best luguber. Ik kreeg een vaccinatie een week geleden, de mevrouw die hem mij gaf prikte perongeluk in een adertje, minuscule druppel bloed en een week daarna zo'n blauwe plek! Helaas vergeten een foto te maken, maar eerst was hij nóg donkerder...
Op de foto's staan alleen maar mijn schouder met blauwe/gele plek.

Wat vind je luguber aan een blauwe plek dan?

Wendy heb je evt ook een foto van hoe je litteken er nu uitziet?

Ik heb ooit een brandwond aan de binnenkant van mn enkel gehad.
Was aangereden door een auto en ik lag vast onder mn snorfiets.
In de zomer dus korte broek aan en mn enkel zat vast onder de uitlaat.

Was toen bezig met mn ruiterbewijs dus ik moest paardrijden. Dat is niet echt goed gegaan met de wond.
Helaas nooit geen foto's van gemaakt maar heb nu ongeveer ter grootte van je handpalm een litteken er aan overgehouden.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:41

Spoiler:
Afbeelding

De meest recente foto. Dit is afgelopen maart na in januari de laatste 2 schroeven eruit. Ze hebben na die wond ook al keer litteken correctie gedaan.. datwas in 2014 allemaal. net ervoor zag t er zo uit:

Spoiler:
Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:45

Ook nog een correctie, pff zat je niet mee iig.

Ziet er nu wel mooi uit.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:48

Mooi? Haha. Ik vind t nog steeds niet mooi maar ach. Kan morgen in t dag licht wel eens nieuwe maken. T is wel echt zichtbaar nu.. Maar ach. Nu hoeft t niet meer open en moet ik ermee dealen.

Over luguber, ik las over botten breken en filmpjes, dat kan ik dus echt niet handelen.. en het zetten ervan, drama!

En wat vinden jullie van die nekringen die in ik weet even niet welk land gedragen worden?
Die vrouwen kunnen niet zonder die ringen! Heel naar lijkt me, en bizar dat dat daar zo'n ding is ..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:55

Die ringen is in Thailand, bij Chang Rai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:58

Ook luguber: vrouwenbesnijdenis.
Brrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:00

Wendy, in diverse landen worden ze volgensmij gedragen. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Neck_ring
Het is wel bizar... De nekspieren (en nek) zijn zo verzwakt, dat het verwijdern van ringen kan zorgen voor overlijden... De nek kan gewoon niet rechtop blijven staan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:04

Die blauwe /bruine plek vindt ik niet luguber maar misschien als je zelf nooit blauwe plekken hebt is dat het wel? Ik ben heel gevoelig voor blauwe plekken en weet vaak ook niet meer hoe ik er aan kom.

Ik had vroeger iets lugubers. Mijn broer was aan het mini stecken en gebruikte een vorkje om de dingetjes eruit te halen. Ik stond te dansen in mijn kamer en hop trapte zo in de vork. Mijn vader was net boodschappen doen, dus een vriendin die bij mij was sprintte naar de supermarkt. Mijn broer dacht dat hoort er niet dus die trok de vork eruit. Was er dus vanaf de onderkant in gegaan en aan de bovenkant weer net er uit. Gelukkig niks schadelijks geraakt en een wijze les dat je het beter kunt laten zitten tot in het ziekenhuis.

Dat van die nek ring wist ik trouwens niet of eigenijk nooit bij nagedacht.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 28-05-19 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:05

Over littekens gesproken..

Ik ben 10 maanden geleden aangevalen door een paard..
Hoop kapot in mn lijf.

Meeste last nog wel van t litteken.. Die echt erbovenop ligt.. En veel littekenweefsel bevat..
En onverklaarbaar gelei-achtig vocht.. Ze hebben 1x de borst leeggezogen 1 bult.. 20ml vocht..
Eiwitten.. Geen ontstekingen.
Andere bult nog niet weg. Maar ze durfen niet nogmaals aan te prikken ivm infectiegevaar.

Spoiler:
Afbeelding

Onderweg naar ziekenhuis.

Spoiler:
Afbeelding

Enkele weken later

En nu vandaag
Spoiler:
Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:21

Wondgenezing vind ik zo bijzonder en interessant om te zien altijd. Zo knap wat het lichaam allemaal kan genezen.

Herinneren jullie je die merrie nog die bij natuurlijke dekking zo was toegetakeld door de hengst dat er gewoon een gat in de hals viel waar je doorheen kon kijken? Is naar ik me herinner best mooi genezen al kan ik het topic nu even niet terugvinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:23

Die weet ik nog wel Mars , ook zo bizar

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:24

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:25

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:39

Oei JG wat een lelijke plek en vooral pijnlijk zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:56

wendy1987 schreef:
Hier wat foto's. Ik heb ook nog ergens topic met complete verloop. Korte samenvatting, heel banketstaaf enkel gebroken, geen open breuk. Wel nare breuk en nog steeds na 6 jaar last, wordt niet meer beter dan t nu is.

In de spoilers is te zien hoe de wond er uit zag na 5a7 dagen meen ik na het eruit halen van materiaal.

Daarna na dag of 14a15 net na het open leggen van ontsteking die eronder zat.

En daarna nog 2 weer wat later.
Let op, kunnen dus echt viezer zijn.

Luguber eraan, ik zat dus met een wond tot letterlijk op t bot, en elke 2 dagen bij t zh om het schoon te laten maken. Uiteindelijk zelf gaan schoon maken, zelf gelukkig geen problemen mee haha!

Spoiler:
[ [url=m/f4Mr7n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
[ [url=m/wQe3AC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
[ [url=m/YiIhMw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
[ [url=m/kspYq1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik moest bij foto 3 denken aan chili con carne := gehakt, ui, paprika...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 00:17

Varekaj schreef:
Ook luguber: vrouwenbesnijdenis.
Brrr.

Sws besnijdenis zonder medische noodzaak :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 00:46

Die foto’s van die wonden van die pony kan ik wel goed bekijken en wauw wat gek en te gek dat die gewoon hersteld is zeg!

Edit: raar eigenlijk want van mensen lukt dit niet :+ maar dan krijg ik gewoon van binnen pijn of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:14

Ik vind het jammer dt ik de foto's niet meer heb.
Vorig jaar heeft 1 van mijn shetters op onbekende manier bijna 1 van zijn hoefballen eraf gesneden. De snee was recht, geen gekartelde randen en liep tot een klein stukje in de hoef. Hij heeft geen seconde gemankt of pijn getoond. Bij het stappen klapte dat stukje eerst open alvorens dan te volgen. Beetje zoals een teenslipper?

Heb het dagelijks uitgespoeld met fysiologisch water, eerst aantal dagen goed gespoeld met isobetadine en dan dikke laag isobetadinegel erop. En dan de dagen erna na het uitspoelen vetramil ipv isobetadine. Je ziet het alleen nog aan het blijvende kapje in de kroonrand.

Dacht ook iedereen van "dat moet gehecht/verbonden/einde pony".
Als je ietwat weet hoe normale wondgenezing eruit ziet of hoort te zien, dan kan je veel.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:22

Ik vind bij dieren wel echt dat alles veel sneller geneest hoor. Ik ben 3 maanden zoet geweest met dat plekje..

Ik kan gelukkig qua wonden alles wel hebben. Zowel bij dieren als mensen. Mijn baas( dierenarts) kon mijn wond dus echt niet handelen :') dieren geen probleem, mensen rillingen over rug haha