Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:00

Ik had het dating apps de afgelopen tijd sowieso bewust links laten liggen omdat ik me op andere dingen wilden focussen zoals school en werk maar had wel een beetje het idee om er met de zomer weer mee te beginnen. Maar als die anderhalve meter idd de nieuwe norm moet worden en we ook nog sociaal contact moeten beperken de komende tijd dan denk ik dat dat toch een extra drempel is om af te spreken. En als je dan wel afspreekt voelt het waarschijnlijk toch wat stijf en onnatuurlijk?

xxxJulia

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:15

Ik vraag me ook af hoe mensen het doen die met met iemand aan het daten zijn? Dus nog niks officieels hebben, maar wel maar met 1 persoon daten. Zie je elkaar dan nu helemaal niet? Of spreek je toch af?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:42

Ik heb Tinder ook verwijderd. Vond er niks aan.
Ik denk dat afspreken om nog te gaan wandelen bijvoorbeeld wel mag, als je niet met de auto naar elkaar toe moet tenminste, en je 1,5 meter afstand houdt.

Heb nu een jongen waar ik al een verleden mee heb (+3 jaar geleden, ook niet lang) die plots mijn foto liked op Instagram en mijn verhalen bekijkt. Maar hij volgt mij niet, twijfel nu om hem een volgverzoek te sturen...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:36

Ik heb wel wat contacten maar of ik ga afspreken geen idee.
2 personen op 1.5 meter kan in principe wel gewoon toch?
Veel anders dan wandelen en picknicken kan niet maar is in principe ook een prima date

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:22

CalipsoLover schreef:
Ik heb Tinder ook verwijderd. Vond er niks aan.
Ik denk dat afspreken om nog te gaan wandelen bijvoorbeeld wel mag, als je niet met de auto naar elkaar toe moet tenminste, en je 1,5 meter afstand houdt.

Heb nu een jongen waar ik al een verleden mee heb (+3 jaar geleden, ook niet lang) die plots mijn foto liked op Instagram en mijn verhalen bekijkt. Maar hij volgt mij niet, twijfel nu om hem een volgverzoek te sturen...

Waarom zou je m geen volgverzoek sturen?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:32

Phylos schreef:
Ik heb wel wat contacten maar of ik ga afspreken geen idee.
2 personen op 1.5 meter kan in principe wel gewoon toch?
Veel anders dan wandelen en picknicken kan niet maar is in principe ook een prima date

Ja, 2 personen met 1,5 meter afstand mag voorlopig wel nog.

Whiskey: Heb ik intussen gedaan, kan geen kwaad idd :+

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:49

xxxJulia schreef:
Ik vraag me ook af hoe mensen het doen die met met iemand aan het daten zijn? Dus nog niks officieels hebben, maar wel maar met 1 persoon daten. Zie je elkaar dan nu helemaal niet? Of spreek je toch af?

Ik zie mijn date nog zo'n 5 dagen in de week. Nee, we hebben geen relatie. Maar we wonen 5 minuten van elkaar vandaan (lopend). Hij is de enige die ik zie in deze tijden. :j

Als hij verder weg had gewoon had ik dit niet gedaan trouwens. :o

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:11

Leuk zeg allemaal!

Ik date nu helemaal niet, dus inmiddels wel (video) bellen met iemand die voor werk in het buitenland zit. Daten daarmee gaat dit jaar sowieso niks worden, want tegen de tijd dat hij terugkomt zit ik voor een half jaar in het buitenland

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:30

Ik vind het ook enorm lastig. 2 maanden geleden een hele leuke jongen leren kennen via Badoo. Het klikte zo goed. We hadden toen op een zaterdag afgesproken hij zou mij komen ophalen en we zouden ergens uit eten gaan.
Die donderdagnacht is zijn vader met een hartinfarct in het ziekenhuis komen liggen. Waardoor we dus niet konden afspreken die zaterdag.
In 1e instantie dacht ik dit is een smoes(is echt niet netjes van mij, I know maar ben zo vaak belazerd met smoesjes). Maar toen hij op de dag dat we zouden afspreken nog steeds berichten stuurde dacht ik ach dat valt wel mee.

We hebben nog steeds dagelijks contact en we zitten er nu over na te denken om elkaar buiten te zien op 1.5 m afstand. Dat je iig kunt kijken of er in het echt ook een klik is.

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:41

CalipsoLover schreef:
Ik vind het ook niet zo leuk. Net voor de lockdown (BE) begon ik serieuzer te appen met een hele leuke gast. We kende elkaar al een aantal maanden maar ik toonde niet zoveel interesse, normaal gingen we dan ook deze paasvakantie een paar dagen samen doorbrengen. Nu was het afgelopen week 3 dagen radiostilte en hij leek daar niet zo mee in te zitten. Ik heb hem gisteren dan wat uitgehoord en hij heeft zo’n vreemde kronkel in zijn hoofd; hij denkt dat als we nu het komende jaar niet te serieus worden we het veel leuker gaan hebben als we samen in Amsterdam wonen (hij gaat daar studeren op hetzelfde moment dat ik daar stage doe, maar dat is pas over een jaar en puur toeval) toen hij dat zij viel ik een beetje van mijn stoel. Hij deed de laatste tijd al wat arrogant, maar dat tipt toch alles. Heb hem veel plezier gewenst in Amsterdam, alleen.

rare gedachtegang idd.
Die had ik ook uitgezwaaid :evaw:

xxxJulia schreef:

Wij hebben nog niets officieels, maar zien elkaar elk weekend.

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:54

Hoe is het met iedereen?

Zijn er inmiddels weer mensen aan het daten?

Hier gaat het nog steeds op rolletjes.
Afgelopen weekend waren we alweer een half jaar bij elkaar <3
En in dat weekend heeft hij mijn dochter ook ontmoet.
Daar hebben we mee gewacht totdat we wisten dat het ook wel goed zat met ons.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:23

Daten... Wat is dat? :')

Nog altijd even vrijgezel en ik vind het heerlijk. Nog nooit zo gelukkig geweest. :)

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:21

Ik had weer echt een zware domper...

Had super leuk contact met iemand, afgesproken was leuk, daarna beide nog enthousiast. Daarna werd hij qua contact minder. Toen gaf die aan helemaal niet lekker in zijn vel te zitten en eerst aan zichzelf moet gaan werken voordat die verder kon. Tranen en alles erbij. Nou ik ook aardig verdrietig enz., we hadden echt een goede klik dacht ik en vond hem echt heel erg leuk. Geprobeerd nog wat contact te onderhouden maar lukte niet echt. Nu laatst dacht ik laat ik tinder weer eens installeren na een maand na dit. Wie komt er voorbij met swipen... juist hij... nou dat ging snel het aan jezelf werken.. beetje vreemd allemaal weer. Ben wel weer even genezen

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:02

Neverland schreef:
Daten... Wat is dat? :')

Nou....dat is wanneer je je inschrijft op een datingsite en iemand je leuk vind....dat je na een chat op een date gaat. (- lees...iets leuks gaan doen met z'n 2) :+ :') :P _O-

@FennaK; Mannen.... >;) :roll:

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:09

Ahhh zag t op fb Nine. Super fijn voor jullie.

Hier alles goed.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:58

Ik heb morgen weer een eerste date. Ben heel benieuwd, het contact tot nu is erg leuk.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:30

Mag ik mij hier ook melden?

Sinds een paar weken, erg leuk contact met de buurjongen !
Poosje geleden kwam ik hem tegen, en toen heel leuk gepraat, week daarop was er een buurtfeestje en was hij daar ook, was er amper 5 minuten en toen stonden we alweer te praten, bleven als laatste over en aangezien hij mountainbiked en ik ook zo af en toe, gevraagd of hij eens meewou, dat wilde hij zeker nummers uitgewisseld. Zijn we 2 weken geleden voor het eerst wezen mountainbiken, en afgelopen vrijdag heb ik hem een berichtje gestuurd dat ik hem beter wil leren kennen, en nu afgelopen zondag ben ik bij hem thuis geweest en heeft ie voor mij gekookt, ook een ontzettend gezellige avond gehad. Voor nu wil hij het rustig aan doen, en hij wil wel blijven afspreken en we kijken gewoon hoe het loopt. Maar voor nu ben ik even hoteldebotel :o <3

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:38

Phylos schreef:
Ik heb morgen weer een eerste date. Ben heel benieuwd, het contact tot nu is erg leuk.

Hoe is je date gegaan?

Colaaa schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Sinds een paar weken, erg leuk contact met de buurjongen !
Poosje geleden kwam ik hem tegen, en toen heel leuk gepraat, week daarop was er een buurtfeestje en was hij daar ook, was er amper 5 minuten en toen stonden we alweer te praten, bleven als laatste over en aangezien hij mountainbiked en ik ook zo af en toe, gevraagd of hij eens meewou, dat wilde hij zeker nummers uitgewisseld. Zijn we 2 weken geleden voor het eerst wezen mountainbiken, en afgelopen vrijdag heb ik hem een berichtje gestuurd dat ik hem beter wil leren kennen, en nu afgelopen zondag ben ik bij hem thuis geweest en heeft ie voor mij gekookt, ook een ontzettend gezellige avond gehad. Voor nu wil hij het rustig aan doen, en hij wil wel blijven afspreken en we kijken gewoon hoe het loopt. Maar voor nu ben ik even hoteldebotel :o <3

gezellig, lekker blijven genieten!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:11

Dat klinkt heel gezellig colaaa. Vind je het niet lastig dat hij dan rustig wil doen?

Mijn date was super. Ergens koffie gedronken en wandeling gemaakt. Daarna bij mij gekookt en gegeten. Zaterdag ga ik naar hem toe.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:13

Phylos schreef:
Dat klinkt heel gezellig colaaa. Vind je het niet lastig dat hij dan rustig wil doen?

Mijn date was super. Ergens koffie gedronken en wandeling gemaakt. Daarna bij mij gekookt en gegeten. Zaterdag ga ik naar hem toe.

Nee opzich niet, ik heb liever dat we het rustig aan doen ipv te snel willen, zowel hij als ik hebben daar slechte ervaringen mee, plus dat hij eigenlijk, want hij woont hier sinds oktober eerst even alles op een rij wil hebben zegmaar. En daar heb ik ook alle begrip voor :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:08

Ah nou dan is het toch helemaal goed Colaaa, leuk hoor!

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:00

Ik kom ook een beetje mee kletsen!

Maandag had ik een date met een collega. We hadden al eerder afgesproken en we kennen elkaar al 2 jaar ofzo. Inmiddels werken we beiden trouwens niet meer bij dat bedrijf, dus dat is geen issue.
Maar, dus, gegeten samen en heel leuk gepraat en gelachen (zoals altijd wel). We hebben ook veel contact via whatsapp, waarbij we laatst ook een flirterig gesprek hadden. Toen hij naar de trein ging, kwam het gesprek nog even daarop en ontaardde het in een zoen :o . Vervolgens is ie die avond in ieder geval niet meer in de trein beland _O-

Maar nu. Heel leuke nacht gehad, dat ook benoemd en ik heb ook gevraagd of ie het überhaupt ziet zitten verder te daten, waarop het antwoord: ‘ja, tuurlijk’ was. Best enthousiast zou je zeggen, maar van dat enthousiasme is dus nu niet meer zoveel te merken.. Wel nog iets van contact gehad (toen ook nog gezegd dat ik echt een leuke avond had gehad, waarop hij zei: ik ook! Slaap lekker!), maar het is niet meer zoals ‘ervoor’.
Voordat dit allemaal gebeurde, hadden we min of meer voor aankomende maandag ook al een date staan, maar ik weet dus niet meer zo zeker of dat nu nog door gaat en wat ik ermee moet. En sowieso, waarom is het nu toch wat koeler? Ik dacht dat ik best goed was in situaties inschatten, maar ik had toch wel wat meer verwacht eigenlijk..

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 22:05

Ah, wat balen! Altijd klote als je ineens voelt dat het niet meer is zoals eerst. Hoop voor je dat hij gewoon even wat drukker is ofzo, maar hou wel de eer aan jezelf. Je hebt nu al een paar keer aangegeven hem wel te zien zitten, hij mag ook laten zien dat dat andersom net zo is.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:17

Thanks! Ik denk inderdaad ook dat ik het moet loslaten en ik merk dat ik een beetje geïrriteerd raak en het super irritant vind dat ie niet even zegt wat ie wil..
Maar aan de andere kant baal ik alsnog wel en is het soms best lastig om me aan mn afspraak met mezelf te houden om even niets meer te sturen nu

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:22

Oef lastig en ik snap je irritatie twijfel en teleurstelling. Maar inderdaad hij is aan zet.. trekken aan een dood paard heeft uiteindelijk geen zin..zeker als dat al in de beginfase is (spreek uit ervaring)