Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:17

musiqolog schreef:
En een taalwetenschapper werkt niet wezenlijk anders dan een andere wetenschapper: hij stelt aan de hand van de feiten een hypothese op die hem het waarschijnlijkst lijkt, die de minste aannames vereist (scheermes van Occam). Dan kan het nog héél anders gelopen zijn, of een beetje anders, maar dat is minder waarschijnlijk.

Ja, dat maakt dat ik het zo opmerkelijk vind. Ik probeer zelf die hypotheses te verzinnen en te bedenken welke soort bewijs er zou kunnen zijn om het onderscheid te maken, en denk dan: het lijkt me echt onwaarschijnlijk dat er voldoende bewijs is om het een of het andere definitief te kunnen maken. En op mij komt die stelligheid dan ook onrealistisch voor.

Wat betreft Occam's razor: is de aanname van eenzijdige afstamming (dat Traiectum -> trecht werd zonder invloed van het bestaande 'drecht') simpeler dan de aanname van wederzijdse invloed? Mij lijkt het juist veel waarschijnlijker dat als dingen heel erg op elkaar lijken, ze op z'n minst deels dezelfde oorsprong hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:47

Ruben van der Meer is Gabbertje van 1996 :')
En ook de cup-a-soup man van "NU EVEN NIET!". :')

Kloink.. het muntje is gevallen :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-08-17 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:51

Jullie kennen waarschijnlijk wel de kleine pakjes drinken met rietje? Ik zat altijd te sukkelen om die rietjes uit dat plasticje te krijgen.
Zo ook vandaag. Tot mijn oog ineens valt op 2 streepjes op dat plastic hoesje waar je rietje in zit.

Hé... daar zit een sneetje in dat plastic. Andere kant ook *friemelt*
*haalt plots heel vlot plasticje om rietje heen weg*

*KLOINK*

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:53

Varekaj schreef:
Jullie kennen waarschijnlijk wel de kleine pakjes drinken met rietje? Ik zat altijd te sukkelen om die rietjes uit dat plasticje te krijgen.
Zo ook vandaag. Tot mijn oog ineens valt op 2 streepjes op dat plastic hoesje waar je rietje in zit.

Hé... daar zit een sneetje in dat plastic. Andere kant ook *friemelt*
*haalt plots heel vlot plasticje om rietje heen weg*

*KLOINK*

Hmmm....ook eens op letten dan. Je bent tenslotte nooit te oud om te leren.
Heb trouwens met heel veel verpakkingen moeite...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:54

Het rietje is bovenaan gebogen. Ongeveer op 1/3 zitten die kleine inkepingen dus.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:46

Aromat. Het heet zo omdat: aroma(t). Dûh 8)7

Piuni

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 01:39

Ik dacht vroeger altijd dat 'beschuit met muisjes' daadwerkelijk beschuit was met muizen erop. Ik was toen ook flink overstuur toen mijn moeder vroeg of ik ook beschuit met muisjes wou bij de geboorte van mijn nichtje. :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:58

Shanna schreef:

Klopt, en hij is ook de damclubhooligan uit het gelijknamige nummer van de Heideroosjes.

(Ik heb net vanochtend een blogstukje over dat nummer online gezet, vandaar dat ik dit niet kon laten...)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:34

Shanna schreef:

Jij hebt Gieren met Goor gekeken :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:27

Shanna schreef:

Die viel gisteren bij mij ook

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:30

Bij een jonge serveerster hoorde ik m vallen. Zij vroeg of ze radler bier hadden aan haar leidinggevende. Toen deze aangaf dat radler alcoholvrij was en of zij dat al wist hoorde je echt een " kloink" bij dr...owwwwwww.
Wij lagen dubbel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:33

Shanna schreef:

Hihi, je bent zeker nooit bij een theatershow geweest van de Lama's toen ze nog speelden :)) Bijna elke voorstelling opnieuw kwam gabbertje wel even langs :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:43

Lynn_Nikita schreef:
Bij een jonge serveerster hoorde ik m vallen. Zij vroeg of ze radler bier hadden aan haar leidinggevende. Toen deze aangaf dat radler alcoholvrij was en of zij dat al wist hoorde je echt een " kloink" bij dr...owwwwwww.
Wij lagen dubbel

Maar, dat is gewoon niet waar. Misschien dat het cafe / restaurant waar jullie waren alleen alcoholvrije radlers had, maar tenzij het 0.0% radlers zijn, zit er zeker wel alcohol in.

De Grolsch radlers hebben 2% alcohol (http://grolsch.nl/bieren), net als die van Amstel (http://www.amstel.nl/bieren/radler). Anderen kan ik zo even niet bedenken :')

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:46

Indy_Mouse_9 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Wij lagen dubbel

Maar, dat is gewoon niet waar. Misschien dat het cafe / restaurant waar jullie waren alleen alcoholvrije radlers had, maar tenzij het 0.0% radlers zijn, zit er zeker wel alcohol in.

De Grolsch radlers hebben 2% alcohol (http://grolsch.nl/bieren), net als die van Amstel (http://www.amstel.nl/bieren/radler). Anderen kan ik zo even niet bedenken :')

Ja, daarom snapte ik deze ook niet helemaal. :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:57

En als je Radler zelf mixt (want het is gewoon een mix 50/50 tussen sprite en bier) dan is het nog afhankelijk van het biersoort. In Duitsland als je Radler besteld krijg je het 9 v.d. 10x gewoon voor je neus gemixed vanaf de tap. Heerlijk met een witbiertje :Y)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:40

Inderdaad, de meeste Radlers zijn helemaal niet alcoholvrij. En de oorspronkelijke Radler (dus zelf gemixt zoals in Oostenrijk) nooit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:25

Indy_Mouse_9 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Wij lagen dubbel

Ik snapte hem ook niet :')
Maar er is idd ook radler 0.0, die is wel alcoholvrij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:45

Ik vind het maar verwarrend, die Radlerverpakkingen.

En een mix van sprite/7-up met bier, dat is toch Shandy of Sneeuwwitje, geen Radler?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:50

Wikipedia is your friend :)
Citaat:
Shandy (Spaans: champú; shampoo) of sneeuwwitje is een zelfgemixt of voorgemixt zoetig drankje van 1/5 deel bier (pils) en 4/5 deel 7Up.

Citaat:
Radler is een drank die voor de helft uit bier en voor de helft uit limonade bestaat.

En als ik bij verschillende bierbrouwers op de website kijk, hebben ze het bij radler over vruchtensap of citroenwater. In ieder geval geen 7up.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:59

In Duitsland is (en was altijd al in het verleden) een Radler gewoon bier gemixt met Citroen limonade (7up dus) of soms Sinas. En ja dat is gewoon sneeuwwitje.

Maar dat kan ook verschillen met waar je het koopt (soms ook met mineraalwater of zelfs nog iets anders)

De Radler zoals deze in flesjes of blikjes verkocht wordt is voor mij niet definitie-houdend.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:02

Wat het ook precies is en hoe het heet, Radler is wel goed bedacht. Lekker op een warme zomerdag.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:23

Maar 7 up is toch geen limonade?
Ik weet er verder niks van hoor, ik drink niet.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:34

Sheran schreef:
Maar 7 up is toch geen limonade?
Ik weet er verder niks van hoor, ik drink niet.

7Up is frisdrank :P

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:34

Ik hou niet van bier veel te bitter. Maar zo gaat het bijna lekker klinken.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:52

Citroen limonade is zeer zeker geen 7up :n Daar zit geen prik in en smaak ook nog eens anders.