Duinbranden in Noord Holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Re: Duinbranden in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:36

Idd geen ruzie maken hier :n nergens voor nodig.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:41

Wat goed dat de brand nu brandmeester is, maar ik heb al angst voor de komende dagen. Het zou namelijk volgens verschillende weeromroepers de komende tien dagen nog droog blijven...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:46

Ging het maar keihard regenen... bah!! Kan met niet voorstellen dat er midden in de nacht spontaan brand ontstaat in het duin :? Dat moet dan toch aangestoken zijn :? en weer in gebied waar eergisteren ook al brand was.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:46

AnneOmie schreef:
Ging het maar keihard regenen... bah!! Kan met niet voorstellen dat er midden in de nacht spontaan brand ontstaat in het duin :? Dat moet dan toch aangestoken zijn :? en weer in gebied waar eergisteren ook al brand was.

Het kan ook ondergronds verder branden volgens mij.

@Arabesk. ben het niet vaak met je eens hahahaha maar ik kan je erg goed begrijpen in deze. :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:10

Meiden geen ruzie maken hoor ;) Jullie hebben gewoon twee verschilllende zichtpunten en voor allebei is wat te zeggen. De brand van vanmorgen bij de Lepelaar is daar al wat van bekend hoe dat gekomen is, kan het zijn dat de wind het vuur weer aanwakkerd heeft??

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:35

uh is er weer wisseling van de wacht?? of is er weer opnieuw brand??
Prio 1 (inmelden inci 24) SCHOORLSE ZEEWEG 2 SCHOORL SLOPAWF voor assisteren wts enk

laurenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:47

rocymax schreef:
De brand van vanmorgen bij de Lepelaar is daar al wat van bekend hoe dat gekomen is, kan het zijn dat de wind het vuur weer aanwakkerd heeft??

Nog geen nieuws over hoe de brand onstaan is, viel gelukkig mee...hoewel alle wagens met loeiende sirenes in eerste instantie wel anders deden vermoeden :\

Citaat:
SINT MAARTENSZEE In de buurt van camping De Lepelaar in Sint Maartenszee is dinsdagochtend vroeg een natuurbrand uitgebroken. Een gebied van ongeveer 30 bij 45 meter duin stond in brand.
De melding van de natuurbrand kwam rond 04.30 uur binnen bij de hulpdiensten. De brandweer rukte massaal uit en had het vuur snel onder controle. Het is niet duidelijk of er sprake is van brandstichting.

(bron http://www.rtvnh.nl)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:36

Gaat het nu ook al midden in de nacht beginnen? Dat kan natuurlijk ook ondergronds zijn begonnen, dus hoop het niet.

@nathalie, het lijkt me dat het gaat om afwisseling

*edit, even aan het bijlezen*
Citaat:
Burgerwacht lijkt me juist een heel strak plan.
En dan ook op die kleine afgelegen paadjes controleren.
wij hebben hier in Obdam ook een soort van burgerwacht (maar dan tegen vandalisme en hangjeugd ) en effectief is het zeker.

Burgerwacht is juist geen goed idee in dit geval, omdat de kans heel groot is dat de pyromaan zich daar ook voor aanmeldt. In dat geval krijgt hij dus ook informatie over de patrouilles en krijg je hem helemaal niet meer te pakken.

Citaat:
Ik heb weleens een loslopend paard gezocht in de duinen en het is echt bijna onbegonnen werk om daar iets te zoeken. Kan mij dus heel goed voorstellen dat het heel makkelijk is om is in het geniep te doen. Je gaat even achter een wat hoger duintje staan en viola.

Jij was zeker mee met de draversmeeting? :') Dat beest is toen 3 dagen kwijt geweest geloof ik. Het is zoeken naar een naald in een berg naalden daar.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:41

hyppolyte schreef:
Citaat:
Ik heb weleens een loslopend paard gezocht in de duinen en het is echt bijna onbegonnen werk om daar iets te zoeken. Kan mij dus heel goed voorstellen dat het heel makkelijk is om is in het geniep te doen. Je gaat even achter een wat hoger duintje staan en viola.

Jij was zeker mee met de draversmeeting? :') Dat beest is toen 3 dagen kwijt geweest geloof ik. Het is zoeken naar een naald in een berg naalden daar.

Was geen meeting maar gewoon een strandrit en inderdaad is was mee :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:03

zal je maar gebeuren joh... paard kwijt in de duinen :oo

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:32

Dat is toch ook gewoon een meeting ;)? Vriendin van me was er toen ook bij met haar draver. Maar als je je beest daar kwijtraakt ben je iinderdaad niet blij. Ik ben die van mij ook wel eens kwijtgeweest, maar die wist gelukkig zelf heul goed de weg daar :'). Die was na een half uur alweer terecht, alleen hoorde ik dat pas een uur later :+

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:46

haha draversmeeting is van een ander forum en dangaan ze weekendje op ´paardenkamp´ zeg maar vandaar was dit geen meeting ;)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:34

:\ Hier vliegt net zo'n cheenook over met zo'n oranje zak eronder..wat een naar geluid en gezicht zeg..
Dat moet voor jullie helemaal erg zijn om elke keer aan te horen. Ik woon een aardig eindje uit de buurt en verwachtte ook nooit dat die hier over zouden vliegen..
:oo

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:46

Arabesk schreef:
gekvanfleur schreef:
overigens heb ik dus niets tegen jullie en begrijp het best... maar vind de reacties nogal kinderachtig richting de politie... je hoeft idd namelijk niet de politieacademie gedaan te hebben om te weten dat een pyromaan vinden heel moeilijk is. Zeker in zo'n enorm gebied...
Hoop net zo goed als jullie dat hij of zij zo snel mogelijk gepakt worden. :)

Ik ben zó boos. zó boos! Natuurlijk snap ik dat het oppakken heel heel moeilijk is. Dát zeg ik ook niet.

Maar weet je wat het is? Na 2 jaar en 70 branden verder, is er nu behalve angst, frustratie en verdriet nog iets bijgekomen;

Angst om onschuldig opgepakt te worden. Je kunt nu kennlijk in de cel gesmeten worden een hele nacht en pas de volgende dag gaan ze verhoren en kom je na bijna 24 h pas weer op vrije voeten. Hoe met dat voor die jongens gevoeld hebben?

Heb je geholpen met een trekker die water haalt voor het blussen van de brand, word je 24 uur vastgezet!!! De sfeer in Schoorl is al om te snijden, als je in het bos loopt kijkt iedereen elkaar aan 'ben jij het?' en als er dan iemand de politie belt zit je dus zomaar vast om niks. Neem vooral geen deodorant in je tasje mee, voor je 't weet ben je verdacht. Ga niet met zwarte strepen over je gezicht op het strand staan, voor je het weet ben je verdacht. Straks ben je lekker aan het fietsen in de duinen, valt je ketting eraf, zet je 'm erop heb je zwarte handen en daar ga je.

Daar ben ik boos over. Niet over dat ze niemand pakken, dat is gewoon een onmogelijke opgave, maar dat ze nu dus maar gewoon op basis van bijna niks mensen in de cel gooien. Dat vind ik walgelijk :r

Ik ben nu wel even helemaal klaar met bokt. :wave:

Dat je het zo oppakt vind ik echt triest...Ik heb duidelijk gezegd dat ik het begrijp en snap dat dit vreselijk is om mee te maken. Ik zoek helemaal geen ruzie, maar wil even het verhaal van de andere kant vertellen.
En eerlijk is eerlijk, ik vind weer dat je vreselijk overdrijft. Een nachtje in de cel gebeurt meestal als je laat wordt opgepakt. "s ochtens ben je de eerste.... tenzij je misschien voor terrorist met zeer belangrijke info wordt gezien. Die jongens zullen zich idd banketstaaf hebben gevoeld en het is flink balen als je van niets weet. Echter, er moet het een en ander uitgezocht worden en ze zullen vast niet mishandeld zijn.. gewoon een vervelende ervaring. Je doet alsof er een drama heeft plaatsgevongen.
Eerst doen ze niets en dan weer teveel..., misschien kun je beter bokt idd even links laten liggen.. of even afvragen: waarom reageren de anderen in dit topic niet zo absurd?

Sterkte voor iedereen die er mee te maken heeft!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:56

en even over de sfeer hier in het dorp die is naar mijn idee echt niet veranderd de afgelopen 2 jaar hoor
en als ik in het bos of duin kom heb ik niemand raar zien kijken :n

dus dat iedereen elkaar aankijkt van ben jij het ,ervaar ik ook zeker niet net zo als arabesk ;)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:01

Geen ruzie a.u.b. het is al erg genoeg allemaal en snap ook heel goed dat Arabesk wiens paarden ook nog eens midden in het duingebied staat heel erg boos en verdrietig is! Ik sta er zelf een paar km vandaan en ben ook woest en verdrietig. Dus laten wel elkaar in zijn waarde laten :)

Overigens heb ik ook geen ervaring met mensen die elkaar met argwaan aankijken als ik in het duingebied ben.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:05

er zijn meerdere mensen wiens dierbare er vlak bij staan of wonen, arabesk is echt niet de enige

en ook wij vinden het niet leuk maar gedragen ons wel volwassen :o
Laatst bijgewerkt door jiperdepip op 03-05-11 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:07

Het gaat er toch niet om wie dichterbij staat en wie eventueel meer schade zou gaan lijden etc. We hoeven hier toch niet als een stel kleine kinderen ruzie te gaan lopen maken :n

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:15

ik heb trouwens gehoord dat één van de brandweerautos in volle vaart frontaal op een andere auto gebotst is waarbij 2 doden gevallen zijn, kan dit kloppen?? Hebben jullie daar iets over gehoord??

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:36

Ik heb wel iets gehoord over een aanrijding, maar niet over doden.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:37

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:43

Twee jaar geleden was er ook al ruzie in dit topic, ging ook nergens over.
Ik ga in elk geval niet meer op persoonlijke aanvallen in, waarbij mensen mij triest noemen en zichzelf op de borst kloppen dat zíj wél volwassen reageren. :evaw:

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:49

Tamadine schreef:
Ik heb wel iets gehoord over een aanrijding, maar niet over doden.

Oh gelukkig :+ dat zou toch al te erg zijn

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:50

Moderatoropmerking:
Het is allemaal al triest en erg genoeg, dus laten we vooral ontopic blijven en niet persoonlijk worden. Bedankt voor de medewerking.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:08

Dit helpt ook niet echt -O-

knmi schreef:
Voorlopig komt er geen einde aan de droogte. Ook deze week wordt vrijwel geen neerslag verwacht. In combinatie met het aanhoudend zonnige en geleidelijk ook weer warmere weer neemt het neerslagtekort dan ook verder toe.

*stoft regenmeter maar weer eens af*