Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:40

Unwritten schreef:
Op Amsterdam moet ik wel eens rennen, maar dat komt meer omdat ik savonds geen zin heb om een half uur te wachten Lachen Vind rennen op het station ook altijd wel leuk, en maar mensen ontwijken *LOL*

Trouwens, weet iemand dat? Van Rotterdam naar Amsterdam met de NS Hispeed Intercity, (geen thalys) kan je daar gewoon zo met je studenten OV in?

Daar kan je gewoon in stappen, in de spits zit dat ding echt vol. Je mag alleen niet buiten Nederland reizen met die trein, maar je kan wel binnen Nederland met die trein reizen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:06

Mee eens, tot ik vertraging heb waardoor ik 2 aansluitingen mis en weer voor de 100ste keer te laat kom in dezelfde les. In zo'n geval ga ik dan maar gewoon door naar huis want dat is zo waardeloos!

Voor de rest, vind ik het ook heerlijk. Lekker tot rust komen!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:09

Jammer genoeg mag ik maar 20% van m'n lessen missen, anders mag ik m'n assessment niet doen. Clown

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:14

Ik reis 2 keer per week van Limburg naar Amsterdam. Ideaal eigenlijk. Als ik de auto zou pakken zou ik een groot deel van de tijd in de file staan, plús een kapitaal aan parkeerkosten betalen.

Enige nadeel is dat er af en toe vertraging is of een trein niet rijdt. Maar goed, alles heeft z'n voor en nadelen. Dus ik heb absoluut weinig te klagen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:29

Ik ben eergister met de internationale trein van den haag naar roosendaal gegaan en daarna moest ik met de stoptrein. Ik pak nu veel liever de trein, scheelt mij weer irritaties in het verkeer. en ik heb toch een kortingskaart. Aankomende donderdag moet ik weer vroeg met de trein van 05.30 naar Amsterdam centraal gaan. Heerlijk in het donker met dat ding.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:44

Maar dan mag je niet met kortingskaart reizen hey Tong uitsteken
Ik maak dat fout helaas vaak.. Moet daarom ook vaak uitstappen of mijn kaart verscheuren Scheve mond

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:46

Toen ik de vorige keer ook met de trein van 05.30 ging reisde ik volgens de kaartverkoper nog met nachttarief. En de conducteur zei ook niets. Ga het idd donderdag nog een keer navragen.. Bedankt voor de tip!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:52

Horsefreak schreef:
Unwritten schreef:
Op Amsterdam moet ik wel eens rennen, maar dat komt meer omdat ik savonds geen zin heb om een half uur te wachten Lachen Vind rennen op het station ook altijd wel leuk, en maar mensen ontwijken *LOL*

Trouwens, weet iemand dat? Van Rotterdam naar Amsterdam met de NS Hispeed Intercity, (geen thalys) kan je daar gewoon zo met je studenten OV in?

Daar kan je gewoon in stappen, in de spits zit dat ding echt vol. Je mag alleen niet buiten Nederland reizen met die trein, maar je kan wel binnen Nederland met die trein reizen.

Ok Lachen Dan kan ik dat van de week eens proberen als alternatief voor een uur met de sprinter in de spits (ook lekker vol)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 23:45

Vanmiddag weer 2,5 uur gereisd met de trein. Lijkt wel of het steeds drukker word. Ging nu rond 2 uur en was nog steeds enorm druk. Verward

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 00:47

purny schreef:
Toen ik de vorige keer ook met de trein van 05.30 ging reisde ik volgens de kaartverkoper nog met nachttarief. En de conducteur zei ook niets. Ga het idd donderdag nog een keer navragen.. Bedankt voor de tip!!

Tussen 4 en 9 uur 's morgens mag er niet met korting worden gereisd. Met uitzondering van de weekenden, feestdagen, de maanden juli en augustus en de dagen tussen kerst en oude en nieuw.
En met uitzondering van de studenten OV-weekend kaart, die mogen op maandagmorgen ook met korting reizen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:05

Vanochtend reden de treinen gewoon op tijd en ik had in allebei een zitplek. Nou ben ik alleen te vroeg voor mijn college. Nou ja, beter te vroeg dan te laat.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:14

MoonChloe schreef:
Maar dan mag je niet met kortingskaart reizen hey Tong uitsteken
Ik maak dat fout helaas vaak.. Moet daarom ook vaak uitstappen of mijn kaart verscheuren Scheve mond

Toen ik nog een weekend-kaart had en we op zoek waren naar een huis in Dordt (ik woonde toen op kamers in Breda, en ging samenwonen dus) ging ik eens een ochtend doordeweeks met het OV naar Dordrecht om een huis te bekijken met m'n ouders... Ik een kaartje met korting gekocht uit automatisme, ik reisde toen niet zo vaak doordeweeks met de trein dus wist niet dat ook voor studentenkaarten (ook omdat het met week-ov's dus niet zo is, 't is alleen als je weekend-ov hebt doordeweeks Bloos). Nou, van Breda naar Dordrecht kost dus echt niks, een euro of 2 - 4 ofzo.......

Kom ik om 8.55 - jawel! - een conducteur tegen, geef m'n kaartje + OV en dan ineens zegt ie "ja, dat gaat dus niet he". Dus ik zei (en was waar ook, waarom zou ik uberhaupt in godnaam voor 1 of 2 euro een dure boete riskeren? Rolleyes daarnaast ben ik een gigantisch eerlijke goody two-shoes dus ik zou het nooit in mijn hoofd halen om iets 'tegen de regels' te doen, dan zou ik nl. niet lekker in de trein zitten Bloos ) "oh, dat wist ik niet" toen hij zei dat het voor 9 uur niet geldig was. En hij zei "Nou, volgens mij wist je het wel", en begon mij vrolijk voor leugenaar uit te maken. Rolleyes Nou, had ik al korting kaartje + boete + nog 'ns vol tarief kaartje mogen betalen en dan daar bovenop dacht ie ook nog dat ik het allemaal expres had gedaan.

Ik kan daar echt niet tegen, mensen gaan er zo snel vanuit dat je de boel probeert te belazeren als student zijnde...... Wat een ontzettend gemene vent was dat, hij staat er zelf niet bij stil maar het blijft je toch bij. Bloos Ook de enige keer dat ik een boete heb gekregen, en ik ben al zo blij met dat OV: Als ik een kaartje moet kopen ben ik altijd bang dat ik iets fout doe, verkeerde verbinding neem of m'n station mis en daardoor dus per ongeluk zwartrijd. Clown En door dit voorval zit ik op de dagen dat m'n OV niet geldig is dus nog onprettiger in de trein Bloos. (kan bv. al zijn dat ik een retour had naar nijkerk, en dan op de terugweg in amersfoort op de intercity stap (die dus niet in nijkerk stopt) ook al zit het gewoon op de route, zucht...)

Da's dan het enige jammere aan de trein, dat ik me druk maak, maar doordeweeks naar school met m'n OV is het wel lekker, even wegdromen... Lachen Maar ik kan me eignlijk alleen echt ontspannen in de trein met OV, veel meer dan als ik n kaartje heb. Bloos (het gevoel dat je gewoon overal heen mag als je zou willen is ook erg lekker Ja)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:17

Oeh, ik heb nog nooit een boete gehad, ook niet toen ik pas mijn kaartje was vergeten te kopen.. Gelukkig maar!!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:30

@Roskur. Dat was dus een zeer slecht begin van de dag Ach gut .
Ik denk dat de reactie van deze conducteur te danken is aan het type mensen wat vorige week bij mij in de trein zat. 2 Mensn zaten achter me in de eerste klas. De vrouw kijkt om zich heen en ziet dat, en zegt dat tegen haar reisgenoot. Deze zegt dat hij niet van plan is te gaan verzitten, als de conducteur komt zeggen we gewoon dat we het niet gezien hebben. Ik niet te beroerd, ik ga controleren en kom bij die mensen, nou geloof me, er zijn slechtere acteurs die beter betaald worden dan hun. Als ik ze het niet zelf had horen zeggen dat ze het wisten, zou ik ze het voordeel van de twijfel hebben gegeven. Nu niet Duivel . Het vervelende is dat dit zo vaak voorkomt dat als je niet oppast je vertrouwen in de mensheid binnen de kortste keren naar de knoppen is. En dat vind ik best jammer, de goedbedoelende mensen moeten dan weer bloeden voor de kwaden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:38

Roskur schreef:
Wat een ontzettend gemene vent was dat, hij staat er zelf niet bij stil maar het blijft je toch bij. Bloos

Klopt. Ik heb overigens minstens 3 keer een boete gekregen voor iets wat mijn schuld niet was. (2 keer geen kaartje wat ik netjes meteen bij instappen heb gemeld, dus NIET toen de conducteur bij mij was maar meteen, en toch zowel een boete als een zeer onvriendelijke reactie, en 1 keer bij een alternatieve route die volgens de conducteur niet mocht maar die ik bij het loket had nagevraagd. Heel kwetsend als je beschuldigd wordt terwijl je juist extra moeite hebt gedaan om het probleem op te lossen.
Maar ik heb alledrie de keren een brief naar de klantenservice gestuurd en de extra kosten weer teruggekregen, en bij de derde keer dat het me overkwam kon ik wat makkelijker mijn schouders ophalen en denken 'nou ja, laat maar, ik schrijf wel weer een brief, dan komt het wel goed'. Maar het is echt heel lüllig ja.)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:45

@Shadow. Op de trein kan er niet anders dan met 35 euro extra worden geschreven, daar hebben we geen keus over. Dat licht tegenwoordig bij klantenservice. Dit is helaas wettelijk bepaald. Ik baal er ook altijd van als ik het idee heb dat iemand echt moeite doet, maar soms blijft er toch geen keuze over.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:51

het treinreizen op zich vind ik net als de TS idd heerlijk, mits er geen vertragingen, kapotte wissels, kapotgebeukte spoorbruggen of losgerukte bovenleidingen voorkomen Clown Boos!

Idd lekker wegdromen, lekker warm (meestal) tenzij je in een oud boemeltje zit waarvan de petroleumkachels niet zijn aagestoken (echt waar!), slapen (mijn favo hobby op paarden na dan Knipoog )

Het vervelende alleen is de reis van en naar het station: om er te komen moet ik eerst een half uur fietsen, dus ook in de stromende regen en snijdende kou, dan mijn fiets parkeren (lees: tussen alle andere wrakken dumpen en open dat ie er nog staat als ik 's avonds terug kom), dan naar t perron en dan zit ik pas in de trein.

Een half uur later speelt dit verhaal zich in min of meer ongewijzigde vorm af, alleen dan andersom, naar m'n werk: Kwartier lopen, dus ook door de stromende regen als je je paraplu vergeten bent, met leuke "hoge hakken kantoor schoenen" aan (de enige die waterdicht zijn... Koe ) En dán ben ik pas op m'n werk...

EN DAN 'S MIDDAGS HELEMAAL WEER TERUG!!!!

EN DAT ELKE DAG VAN DE WEEK VOOR HET KOMENDE HALF JAAR!!!

Tuurlijk er zijn massa's mensen die dat zo doen, maar laat mij maar gewoon op m'n fietsje naar het werk om de hoek kachelen...

Ach ja, een mens moet wat te dromen houden hè... Knipoog

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:53

Het belangrijkste vergeten:

DE CONCLUSIE:

had ik maar een auto met volledige reiskostenvergoeding..... Huilen

(of werk om de hoek)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:54

Ik vind treinreizen heerlijk! Lovers
Vind het ook helemaal niet erg om lange stukken te reizen. Muziekje aan, mensen kijken
Heerlijk!

En ja soms de tijden tussen het overstappen.. Nagelbijten / Gniffelen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:55

Inoterry schreef:
@Shadow. Op de trein kan er niet anders dan met 35 euro extra worden geschreven, daar hebben we geen keus over. Dat licht tegenwoordig bij klantenservice. Dit is helaas wettelijk bepaald.

In de tijd dat me dit overkwam was dat nog niet verplicht, en de heel onvriendelijke manier waarop het gebracht werd is ook zeker nu nog niet verplicht. Als een conducteur duidelijk aangeeft het probleem te snappen maar nu de 35 euro schrijft omdat het moet, maar me gelijk vertelt hoe ik het weer terug kan krijgen is dat prima, dan zou ik er niet zo'n rotgevoel over hebben gehad. Als dat de manier is waarop het moet - nou ja, omslachtig maar verder geen probleem.
(Ook dat is me wel eens overkomen, en dat is dan gewoon zo, dat neem ik niemand kwalijk. Maar het niet geloofd worden, het beschuldigd worden van opzettelijk de boel bedriegen terwijl dat ten eerste niet zo was en ten tweede ook volstrekt niet zinvol omdat het mij echt helemaal niets opleverde, dat raakte me behoorlijk, zeker de eerste keren. Zo onmachtig ben je dan.)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:32

Als ik dat zo lees heb ik het een paar weken geleden beter gehad. Was pinstoring bij alle automaten. Meteen transactiebonnetjes meegenomen met het storingsnummer erop. Conducteur meteen bij instappen geinformeerd. Toen hij langskwam wist hij het nog precies. Stapte in bij Best en mocht in Tilburg een kaartje kopen. Scheelde toch weer minstens 3 euro Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:39

Ik had ook een keer pinstoring bij zo'n automaat. Eerst kwam m'n kaartje eruit en vervolgens een bon met 'storing, betaal anders'. Haha, wat denk je zelf, ik had het kaartje al Haha!.

@Roskur: inderdaad banketstaaf, maar ik snap het ook wel een beetje. Want iedereen gebruikt natuurlijk als smoes dat ie het niet wist, vergeten was etc. en zo'n conducteur weet dan niet dat jij het écht vergeten bent. Ze willen het ook nog wel eens omroepen tegenwoordig, ook bij de trein van 8.59, dat je nog niet met korting mag reizen..

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:33

Jaaa ik!

Ik ga ook altijd het liefst met de bus ergens heen..
Beetje muziek luisteren, achterover hangen, nadenken, mensen kijken.. Haha!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:34

Zo ben ik ook een keer 's ochtends met m'n kortingskaart voor 9 uur in de trein gaan zitten.
Mooi dat ik dus 35 euro mocht betalen + een nieuw kaartje. Clown

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 17:36

Dat had ik ook een keer Ils, maar gelukkig moest ik alleen een nieuw kaartje kopen nadat ik mn vrouwelijke charmes in de strijd had gegooid ROFL