Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
dat de kern van de bijbel is 'heb je naaste lief zoals je jezelf liefhebt'. Daarnaar vorm ik mijn gedrag. Dat bedoelde ik ermee te zeggen. Dat lijkt me redelijk.
Ik geloofde wél toen ik ging onderzoeken. Maar dat is alweer lang geleden.
Mystica schreef:Rare opmerking die laatste. Ik weerleg iets niet om het weerleggen hoor
Zwerte schreef:Mystica schreef:Rare opmerking die laatste. Ik weerleg iets niet om het weerleggen hoor
Sorry, zo was het ook niet bedoeld, kwam er een beetje banketstaaf uit! Ik heb denk ik iets te vaak christenen horen zeggen dat de hele evolutietheorie niet waar is, en als je met bewijzen aankomt dat ze gewoon roepen dat het niet waar is... vandaar dat ik wat banketstaaf uit de hoek kwam en gevoelig op dit soort dingen reageer, ik zal erop letten!
Zwerte schreef:Mystica schreef:Rare opmerking die laatste. Ik weerleg iets niet om het weerleggen hoor
Sorry, zo was het ook niet bedoeld, kwam er een beetje banketstaaf uit! Ik heb denk ik iets te vaak christenen horen zeggen dat de hele evolutietheorie niet waar is, en als je met bewijzen aankomt dat ze gewoon roepen dat het niet waar is... vandaar dat ik wat banketstaaf uit de hoek kwam en gevoelig op dit soort dingen reageer, ik zal erop letten!
.
Zwerte schreef:Mystica schreef:
hokjes hokjes hokjessss
Als je wilt kun je alles bewijzen bijna
Of quantumfysica, daar kun je ook hele gekke dingen mee doen
) 
Citaat:Ik zag laatst iets over enkele plaatsen in Amerika waar ze streng gelovig zijn, en waar ze het darwinisme wilde verbannen en het creationisme wilde onderwijzen als dè enige echte waarheid. Dat vindt ik dan weer zo'n enge gedachte.
) met kinderen uit de bijzondere jeugdzorg.
) dat de mens door god is geschapen, dat alles door god is geschapen, dat alles zijn wil en wet is, dat alle miserie wel de schuld is van de mens, maar alle goede komt van god
ik heb ogen getrokken! je wilt niet weten! en neen, dit is niet 1 uitzondering op de regel
buiten die instelling zijn er in België nog een aantal van deze, zijn er nog pakken van die scholen....
).Blue_Eyes schreef:Mijn dochter zit ook op een evangelische basisschool, maar dat gaat er toch wel even anders aantoe dan jij beschrijft, hoor, krak. Misschien zit hem dat in het andere land, dat weet ik niet. Mijn dochter mag gewoon op een sportclub die zij min of meer zelf bepaalt (ik heb natuurlijk wel wat te zeggen, maar de keus voor een sportclub is bij mij niet gebaseerd op geloof), haar eigen vriendjes en vriendinnetjes uitzoeken (die op die school heus niet allemaal evangelisch of zelfs maar christen zijn), whatever. Ik wil alleen wel dat ze weet wat we geloven. Mijn goed recht, om mijn kind datgene te leren waarvan ik denk dat het goed voor haar is, nietwaar? Zou jij niet precies hetzelfde doen? Wij verschillen enkel van mening over wat dan goed zou zijn. (Ik zou het liefst een gereformeerde school hebben gekozen, maar die luxe heb ik hier in de omgeving niet.)
Overigens is de term 'evangelisch' (gebaseerd op het evangelie) en niet 'evangelistisch' (gebaseerd op een evangelist). Een evangelist is iemand die ervoor betaald of iig beloond wordt om het evangelie te verspreiden. Ook wordt deze term wel gebruikt voor de schrijvers van de vier evangelieën die in de bijbel staan. Een 'gewoon' lid van een evangelische kerk is niet per definitie een evangelist.
Vriendjes:
Idd genoeg niet katholieken te vinden hoor
poes schreef:In het lager waren ze ook strikt met dat katholieke hoor, vanaf het middelbaar gaven ze je veel meer de keuze.
.
en zo creëer je in mijn ogen extremisten, wereldvreemde mensen en zeer gevaarlijke toestanden.
omdat ik mij niet liet bekeren, niet naar een mis of viering van hun ben gegaan buiten mijn stageuren (als die kinderen moesten gaan, moest er wel iemand mee, dus ja, ik ben meermaals meegegaan. het ging wel links in -rechts uit, maar ik ging omdat er nu eenmaal begeleiding moest zijn bij die kinderen
), ik geef en gaf geen 10% van mijn inkomsten af aan eender wie, ik heb nooit uit mezelf een gebed opgezegd, doe dit nog altijd niet en dat gaat zo blijven ook, als de kinderen mij iets vroegen, gaf ik daar zo eerlijk mogelijk antwoord op (dus niet dat-is-de-wil-van-god, maar een echt antwoord
)
ik moest van mijn ouders naar katholieke scholen, en buiten de jaarlijkse verplichte missen en verplichte godsdienstlessen, was daar niks van te merken.