Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Needje schreef:Omdat dat kind over de zeik gaat om een beker, krijgt de TS de schuld.
Mpepers schreef:Jouw dochter is dus geen "probleem"kind van 4??
Dan is het dus geen goede vergelijking met het verhaal van de ts waar we hier geloof ik met zijn allen op zitten te reageren...?!
Kosta schreef:Ja, je schrijft het misschien wat banketstaaf, maar je hebt wel gelijk.
De kinderen zijn tegenwoordig toch niet meer opgevoed. In ieder geval niet zoals ikzelf ben opgevoed.
Ik wil al zeker geen vingers wijzen, want dan zou ik al als eerste naar mezelf moeten wijzen. Ik maak me hier namelijk ook schuldig aan.
Het moet toch niet kunnen dat een kind zomaar een juf aanvliegt en dat die dan toch zeker niets terug mag doen, want dan krijgt ze het met de ouders aan de stok. Waar zijn we nu mee bezig !!!!
Maar ja, als mijn dochter thuis komt, met een heel ander verhaal (ze heeft het namelijk nooit zelf gedaan), dan denken we ook van sporen die leraren wel lekker. Toch zeg ik wel meteen tegen haar, jij bent zeker geen heilig boontje en zult zelf wel iets gedaan hebben.
Ik vind dat bij jou geval het hoofd van de school de ouders op het matje moeten roepen en daar eens een gesprek mee aan moeten knopen. Tevens moeten ze dan een waarschuwing krijgen dat bij herhaling het kind van school wordt gestuurd. Dit kan echt niet.
Mpepers schreef:Bovendien, even geheel of- topic, is jouw goede baan en regelmatige afwezigheid tijden het opgroeien van je kind (zoals je zelf vertelt) en haar, ondanks deze feiten, toch uitstekende gedrag nog helemaal geen garantie dat dit altijd zo zal blijven... (Andersom natuurlijk ook niet hoor!)
Deesiej schreef:Moet je je kind maar opvoeden.
Deesiej schreef:En kies je ervoor om je kind op een kinderdagverblijf o.i.d. te proppen dan moet je accepteren dat andere mensen (die daar werken) een deel van de opvoeding van je overnemen. En dat ze dus ook jou kind op hun eigen/geleerde manier op(proberen?)tevoeden.
Deesiej schreef:Veel overdreven reacties. Veel mensen luchten hun hart op internet, so what als mensen het lezen?
Dat is dan toch haar probleem? zij kiest er zelf voor om het op een openbaar forum te zetten. Tevens is het ook zo dat mensen na een conflict wat heftiger reageren omdat ze geschrokken zijn of vol zitten met agressie.
KiWiKo schreef:mijn dochter is nooit een probleem kind geweest, zelfs de beruchte supermarktdrama niet meegemaakt
maar het ding heeft echt wel dr eigen ideeen over dingen, en dr eigen mening.......... en dat mag, en als het kan kan het ....... als het niet kan kan het niet.........
Urielle schreef:Wat is dat nu weer voor onzin. Ieder mens heeft een ongeschreven handleiding hoor, en iedereen heeft dingen waar hij agressief op reageert. Bij een heleboel mensen is het vastpakken als ze kwaad zijn. Alleen zo'n kleintje kun je niet laten gaan dus incasseer je het fysiek geweld op dat moment en vloekt even uit onder collega's waarom je deze baan koos.
Urielle schreef:Om de dooie donder niet. Mijn kind zit op het KDV maar wordt opgevoed naar MIJN ideeen. Daar heb ik tenslotte ook het KDV voor uitgekozen. Als een leidster denkt dat het een goed idee is om mijn kind een knal voor haar kop te verkopen omdat ze lastig is, heeft ze een probleem met mij. Als een leidster denkt dat ze mijn kind zoet moet houden door steeds koekjes te voeren, heeft ze ook een probleem met mij. Als je je kind aanmeldt op het KDV worden je wensen en ideeën met je doorgesproken. Als er problemen zijn worden die voorgelegd. Op die manier kun je thuis en op het KDV een lijn trekken en zo hoort dat ook.
Urielle schreef:Agressie? Ten opzichte van een kind wat aan jou toevertrouwd is?
Schrik daar kan ik goed inkomen, maar daarvoor heb je collega's. Menige leraar die in de lerarenkamer even de tranen de vrije loop laat, even alle spanning en emotie van de dag eraf.
Heb je enig idee wat er gebeurd als een ouder, leerling, stagebegeleider, schooldirecteur, toekomstige werkgever, ... dit leest?
Borg schreef:mmmm, het is idd niet echt handig om op zo'n manier over je stageklas in het openbaar te schrijven.
En daarom is ook de docentenkamer verboden gebied voor leerlingen, haha!
Wij liggen regelmatig he-le-maal onder de tafel van het lachen wanneer we opvoedkundige oplossingen verzinnen voor onze 'boeiende gevallen'. Om daarna weer met een fris potje geduld aan de volgende les te beginnen!
Citaat:New York City Report Cards
These are actual comments made on students' report cards by teachers in the New York City public school system. All teachers were reprimanded but, boy, are these funny!!!
Since my last report, your child has reached rock bottom and has started to dig.
I would not allow this student to breed.
Your child has delusions of adequacy.
Your son is depriving a village somewhere of an idiot.
Your son sets low personal standards and then consistently fails to achieve them.
The student has a 'full six-pack' but lacks the plastic thing to hold it all together.
This child has been working with glue too much.
When your daughter's IQ reaches 50, she should sell.
The gates are down, the lights are flashing, but the train isn't coming.
If this student were any more stupid, he'd have to be watered twice a week.
It's impossible to believe the sperm that created this child beat out 1,000,000 others.
The wheel is turning but the hamster is definitely dead.
Borg schreef:Hee Elcid,
Die zijn leuk! Maar mijn opmerkingen in een rapport zijn idd altijd opbouwend en die andere houd ik voor mijzelf ja.
_Tivoli_ schreef:Opgevoed of niet...Als mijn kind thuis komt vertellen dat de juf haar heeft vastgepakt....heeft diegene een groot probleem!