Staking op school!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Staking op school!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:29

xManon_ schreef:
Maar Hitime staakt ook niet mee met dit, dus jullie opmerkingen van "ga dan staken tegen te volle klassen" slaat nergens op als je t mij vraagt..

Ik ben niet tegen stakingen opzich, en ik ben ook geen fan van zulke lange dagen op school zitten. Waar ik wél tegen ben is dat iedereen gewoon staakt om te rellen, niet weten waar ze mee bezig zijn en enkel meelopen voor de stoerdoenerij. Want hoe het nu gaat, vind ik het geen staking meer, maar gewoon echt rellen, heel stoer; totdat het goed fout gaat. Knipoog

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:30

_Armstrong_ schreef:
Bij m'n zusje op school hebben ze de staking 15 minuten volgehouden Haha!

De rector ging dreigen met : 'Iedereen een 1 als die nu niet naar binnen gaat'.

Beetje slap hoor.

Welke school? Tong uitsteken

Ilzjuh

nanette_bokt schreef:
Ik zit in alkmaar op school, en wij wouden dus ook gaan staken, alleen niemand ging ineens dus ik ook maar niet (ik zit soms tot half 5 op school !!!:O)

En hoe vaak is soms? Ik zit vaak genoeg tot tien voor vijf. Tsja, bagger, maar nog anderhalf jaar (nog niet eens) en dan ben ik er weer vanaf.

xManon_

Ilzjuh schreef:
xManon_ schreef:
Maar Hitime staakt ook niet mee met dit, dus jullie opmerkingen van "ga dan staken tegen te volle klassen" slaat nergens op als je t mij vraagt..

Ik ben niet tegen stakingen opzich, en ik ben ook geen fan van zulke lange dagen op school zitten. Waar ik wél tegen ben is dat iedereen gewoon staakt om te rellen, niet weten waar ze mee bezig zijn en enkel meelopen voor de stoerdoenerij. Want hoe het nu gaat, vind ik het geen staking meer, maar gewoon echt rellen, heel stoer; totdat het goed fout gaat. Knipoog

Jaa ben ik helemaal met je eens! Knipoog

Anoniem

xManon_ schreef:
Is dat niet een Vervolgopleidingsschool zegmaar? Citaverde?
Volgensmij was het niet in het zuiden, maar weet het niet zeker.

Ben blij dat ik op een VWO school zit, kan je alles lekekr verdelen over de klassen enzo. Enige verschil ist profiel. Maargoed daar ging het dus niet over. Tong uitsteken Misschien is dat ook wel een reden dat het hier geen succes was.. dat we alleen maar vwo-ers hebben..

Die denken tenminste nog na Bloos
Sorry hoor, niet aanvallend bedoeld!

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:31

Ilzjuh schreef:
xManon_ schreef:

Mee eens Ilse!
Het is een en al sensatiegeilheid van leerlingen.

Felisie

Hier werd ook gestaakt, maar onze school krijgt waarschijnlijk niet meer lesuren. Iedereen wist het, maar toch gingen ze staken? Bij ons kwam ook de directeur de klas in om te vertellen hoe het zat en dat we helemaal geen extra lesuren kregen.

Ik ben ook blij dat ik niet ben gaan staken, want ik heb toch echt geen zin in strafwerk etc. etc.

Er waren bij ons ook geruchten dat de leraren gingen staken, maar hiervan heb ik nog niets gemerkt. Tong uitsteken

Bij ons ging het wel niet zover. Iedereen ging binnen en buiten staan en niet naar de lessen. De leraren grepen in en een groot deel van de andere leerlingen stond te kijken. Er werd wel wat geschreeuwd enzo, maar zover ik weet werd het aan de kinderen uitgelegd, ze kregen straf als ze door bleven gaan en het werd duidelijk dat ze voor niets aan het staken waren.

Ik weet nog niets van mensen die door het lint zijn gegaan etc. etc. (het is pas vandaag gebeurt), maar als het echt zover komt dat we meer lesuren krijgen, verwacht ik dat iedereen wel gaat staken. Ik hoop maar dat het zover niet komt. Knipoog

Bij ons was het dus niet echt staken, meer van ik ga niet naar de lessen omdat andere scholen ook staken dus moeten wij het ook maar doen. Uiteindelijk is er dus ook niets gebeurt. Alle leraren en de directie wist al dat we gingen staken omdat het de vorige dag op msn allemaal bedacht is enzo.

_Tamara

Jeetje Bloos! Bij ons wilden ze gaan staken maar er was niks Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:32

RoCKyLoVE schreef:
Ilzjuh schreef:

Mee eens Ilse!
Het is een en al sensatiegeilheid van leerlingen.

Precies! Wij hebben een blog, dus iemand stuurt:
Ja, jongens, wij krijgen onze zin toch niet..
..Maar staken is gewoon leuk!
Dus doe maandag allemaal mee!

Jeetje!

daNiielle_

Hier werdt niet gestaakt. Lachen

Spritz

Ik heb idd ook iets gehoord van leraren, maar die gaan niet meer omdat het uitstel had ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:33

daNiielle_ schreef:

Ruilen? Huilen van het lachen

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:33

Ik vind eigenlijk dat je het niet eens staken kunt noemen. Het is eerder boycotten. Scheve mond
En dan nog, voor 15 minuten. Clown

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:34

Bij ons ging de onderbouw staken, 2e en 3e klas dacht ik, misschien nog een deel van de 4e..
Directrise (hoe schrijf je dat ook al weer?) stond ook buiten met een megafoon, en iedereen maar roepen en doen, haha wij waren bezig met de wiskundedag, dus we hebben via de lokalen maar even toegekeken.
Maar het was echt niet zo dat ze dingen gaan vernielen.
Staken vind ik goed, ik ben ook tegen al die uren, maar dingen vernielen, kommop zeg dat was niet het doel van het staken..

Spritz

Ik heb 40 min gestaakt, en dat mocht ook. Daarna moest je gewoon weer terug naar je lokaal gaan, deed ik ook want had een repetitie engels en ik wou daar geen 1 op Bloos

Nettieejj

By ons was het van 11 tot 4!
En het was zo vet! Iedereen fietse gewoon weg, terwijl al die leraren daar waren. En het absoluut niet mocht
Kwamen we daar aan, as het super druk!
maar om 3 uur werd het gevaalryk, vuurwerk enzo!
En niemand van onze school heeft straf!

Iedereen die trouwens nog op school was, mocht naar huis, omdat lesgeven geen zin meer had
Laatst bijgewerkt door Nettieejj op 23-11-07 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

OoappeloO

Hitime schreef:
xManon_ schreef:
Is dat niet een Vervolgopleidingsschool zegmaar? Citaverde?
Volgensmij was het niet in het zuiden, maar weet het niet zeker.

Ben blij dat ik op een VWO school zit, kan je alles lekekr verdelen over de klassen enzo. Enige verschil ist profiel. Maargoed daar ging het dus niet over. Tong uitsteken Misschien is dat ook wel een reden dat het hier geen succes was.. dat we alleen maar vwo-ers hebben..

Die denken tenminste nog na Bloos
Sorry hoor, niet aanvallend bedoeld!

Uhh sorry hoor..? Sigaar Beeeeeetje k.ut opmerking.
Namelijk in Ede Marnix met veel VWO, Streek gewoon VWO en Pallas met gewoon VWO en k zag toch veel VWO'er er tussen lopen..

daNiielle_

Hitime schreef:
daNiielle_ schreef:

Ruilen? Huilen van het lachen

Ja is goed. Vork Beetje leven in de tent vind ik wel leuk Huilen van het lachen

Maar als je even verder denkt hebben we onszelf ermee toch?
Want als wij staken, heel lang, dan halen we geen diploma. Geen diploma is waarschijnlijk geen werk of vuilnisman. Zonder werk geen geld, zonder geld geen eten. Pling

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:35

euhm Nagelbijten / Gniffelen

Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040-uren norm. Er wordt nu een tweede staking gepland voor maandag 26 november rond 11 uur (kleine pauze). Wij van het LAKS rekenen op jullie steun. Stuur dit door naar IEDEREEN in je msn lijst en zorg ervoor dat heel Nederland eraan mee doet.

dat kreeg ik net Tong uitsteken

xMnOn

bij ons was ook staking. Tong uitsteken
we hadden 2 lesuren buiten gestaan, en waren naar de markt gegaan. Vork En de krant was geweest Tong uitsteken
Toen kwam ik net op msn kreeg ik dit:

Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040-uren norm. wordt nu een tweede staking gepland voor maandag 26 november rond 11 uur (kleine pauze). Wij van het LAKS rekenen op jullie steun. Stuur dit door naar IEDEREEN in je msn lijst en zorg ervoor dat heel Nederland eraan mee doet

Dus bokkers.. Go on maandag Tong uitsteken

Jimb0o

Hier in Zeist heeft het wel een paar uur geduurd!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:36

lieniminnie schreef:
euhm Nagelbijten / Gniffelen

Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040-uren norm. Er wordt nu een tweede staking gepland voor maandag 26 november rond 11 uur (kleine pauze). Wij van het LAKS rekenen op jullie steun. Stuur dit door naar IEDEREEN in je msn lijst en zorg ervoor dat heel Nederland eraan mee doet.

dat kreeg ik net Tong uitsteken

Die heb ik al wel meer dan 10 keer gekregen Vork

Ilzjuh

Ja die is al oud. Ik heb 'm ook gehad. En wij hebben niet eens een eerste staking gehad.
Het schijnt ook te zijn dat LAKS het er helemaal niet mee eens is trouwens? Met die rellen enzo?

litteltje

Joonsel schreef:
Ik vind eigenlijk dat je het niet eens staken kunt noemen. Het is eerder boycotten. Scheve mond
En dan nog, voor 15 minuten. Clown

Echt he *LOL*
Ze kregen het koud, en daarom gingen ze bij ons maar weer naar binnen Tong uitsteken

Joonsel

Ilzjuh schreef:
Ja die is al oud. Ik heb 'm ook gehad. En wij hebben niet eens een eerste staking gehad.
Het schijnt ook te zijn dat LAKS het er helemaal niet mee eens is trouwens? Met die rellen enzo?

Met de rellen niet nee, wel met het staken.