Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Halina

Re: Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:12

UpDate_ schreef:
Ik heb het hele topic in een ruk doorgelezen, wat een mooie maar ook nare verhalen hebben jullie.

Ik geloof er zelf ook in.Heb er ook nodige evaringen meegehad.

Zo wist ik bv dat een dierbaar persoon de volgende dag klokslag 11.00 zou overlijden...Ik vertelde het haar en de anderen die erbij waren.Iedereen lachte me uit.De volgende dag klokslag 11.00 uur was ze helaas dood...

Een paar jaar geleden zag ik haar kapsel op de muur...dacht ik. Ik ging achter het internet en kwam achter de spelregels van glaasje draaien, en een paar minuten later ging ik samen met mijn vriend glaasje draaien.....dom dom natuurlijk maar ik besefte niet wat ik aan het doen was. We kregen de naam te horen die niet bestaat en glas rolde over het zelfgemaakte bord...bang was ik niet.Maar het was niet de haar waar ik op hoopte.We vroegen nog wat dingen. en ik was telleur gesteld. we bedankten de geest. en sloegen buiten het glas kapot...daar kwam een gigantische klap vanaf. eenmaal weer binnen was ik niet meer mezelf, volgens mijn vriend was ik erg aggesief en sprak een buitenlandse taal met onze hond. De hond deed vervolgens vals na me vriend....Mijn vriend wist zich er geen raad meer mee.En heeft me vervolgens samen met de hond na een paragnost gebracht. De paragnost deed een ritueel en vervolgens werdt ik weer mezelf.de paragnost sprak in me hoofd.Het is goed nu, Het is weg. ik deed me ogen open en vroeg aan hem wat zei u? dat weet je wel zei de paragnost.en herhaalde vervolgens de woorden, het is goed nu, Het is weg. zo raar. volgens mijn vriend had ik toen ik bezeten was zwarte ogen net als de hond. op het ritueel reageerde de hond ook erg appart net als mij. toen het weg was zeg maar liep hij de hele kamer rond, alsof hij iets zocht.

glaasje draaien is een erg gevaarlijk spelletje....en ik heb mijn lesje wel geleerd, maar ik vraag me nog af waarom ik het heb gedaan???!!!

in ieder geval heb ik al mijn deuren ervoor gesloten, en als ik bang ben steek ik gelijk wierrook aan. Voorspellende dromen heb ik ook welleens, maar ik wil er niks van weten.....De paragnost vertelde me ook dat ik een gave zou hebben, en dat ik er snel achter zou komen, maar ik ben er nog niet achter, omdat ik waarschijnlijk de deuren dichthoudt.....

Jeetje hee wat een nare ervaring. Gelukkig dat je vriend jullie meteen naar een paragnost bracht.

Goed dat je dit neer zet. Zoveel mensen denken dat glaasje draaien geen kwaad kan, maar dit bewijst dat het absoluut gevaarlijk is.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:43

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:15

Ik heb gelukkig nog nooit de drang gehad om het te doen... Ik wil ook niet weten wat er gebeurt...

Ivanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:06

Ik geloof er ook in.

De hoofdreden is toch wel door mijn opa. Ik kreeg telefoon van mijn vader dat het met opa toch nu wel heel slecht ging. Dus ik snel naar het bejaardentehuis.
Mijn oma en opa waren 63 jaar getrouwd en waren nog steeds verliefd op elkaar. Mijn oma overleed twee jaar eerder dan mijn opa. Toen ik daar aankwam pakte ik zijn hand. Hij knikte naar de foto op zijn nachtkastje. Daar stond een foto van mijn broer, mij en mijn opa op zijn verjaardag twee weken daarvoor. Ik zei toen mooi he opa. Laat je hem aan oma zien? En hij glimlachte zo lief Lachen Terwijl hij het zo zwaar had. En toen zijn mijn oom: Lieve pa ga nou maar naar ons ma. En toen werden zijn ogen weer heeel helder blauw (de kleur ogen van onze familie) En hij keek naar de muur waar niemand zat. En toen ging hij...

Ik krijg alweer tranen in mijn ogen Huilen

Maar 1 minuut later was het opa al niet meer. En daarom geloof ik er sterk in dat een lichaam en ziel twee dingen zijn. En de ziel wel degelijk voortleeft. En niet eens zozeer in "geestvorm" maar zoals op de begrafenis door de pastoor werd gezegd. In alle kinderen klein en achterkleinkinderen. En dat vond ik ook schitterend om te horen.

Overigens had ik in het vorige huis waar ik woonde. Een oud herenhuis (verdoemd om te spoken:p) vaak van die dingen waar ik vraagtekens bij zette. Ik heb twee keer duidelijk mijn oma geroken. Gewoon de lichaamsgeur. En dan zei ik ook hallo omaatje! Verder kon ik eens een keer niet slapen. Dus om 6 uur s'ochtends naar beneden. Met mn hondje lekker op de bank genesteld. En opeens sprong hij op en begon te grommen en te keffen en keek omhoog. Was doodsbang!!
Ook ben ik twee jaren achter elkaar. Voor mijn gevoel ongeveer de zelfde week in de zomervakantie. Wakker geworden door een wind over mijn gezicht. Toen ik opkeek zag ik gewoon IETS. Maar ik knipperde dan en toen was het weer weg.

Ooit komt de waarheid nog wel aan het licht of het nou echt of niet echt is. Maar het is toch een fijn idee, want zou hou je altijd iemand een beetje bij je!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:21

ik ga niet allemaal uitleggen maar ik geloof er heeel sterk in

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:43

ik geloof wel er wel in. Ik heb ook wel wat dingen megemaakt waar je een vraag teken bij kan zetten, als stemmen terwijl je helemaal alleen bent, of dat je iemand in je ooghoek ziet terwijl er echt niemand is. en zo zijn er wel meerder dingen die er zijn gebeurt. Ik ben er niet bang voor, maar stel me er ook niet voor open, ik hou het liever een beetje op een afstandje, want sommige dingen die ik hier lees zou ik echt niet graag mee willen maken Bloos

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:11

Ik geloof er ook in. Ik ben een keer met een vriendin van mij mee geweest naar een paragnost, want ik de nuchtere dame moest dit allemaal eerst eens zien, dan pas geloven.

Die man hield zijn sessie om het zo even te noemen en bijna aan het eind wees hij mij vanuit het niets aan. Hij kon toen dingen vertellen over mij en beslissingen die ik had genomen zonder dat hij het kon weten. Deze informatie kreeg hij van een vrouw van wie ik overtuigd ben dat het mijn overleden oma was, alleen zij kon deze dingen weten (ging over de verjaardag van mijn moeder, haar dochter etc.)

Dit heeft mij er van overtuigd dat entiteiten bestaan en wat er tijdens die sessie is besproken heeft mij zelfs een jaar later geholpen om te besluiten van baan te veranderen.

Vind het wel een geruststellend idee dat je nooit echt alleen bent.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:44

Aan de andere kant. Je kan ook iets verkeerd aan je hebben hangen... Minder fijn iedee.
Ik denk ook zeker dat mijn oma in sommigen gevallen helpt. Dan zecht haar stem gewoon tegen me dat het handig is iets anders te doen of om me relaxt te houden (zoals vandaag Lachen )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 08:38

Bij mijn dochter trokken ze gister avond aan haar dekbed ook riep iemand haar,ze kwamen dus weer klieren en das niet de eerste keer.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:08

Ergens vraagtekens bijzetten of met keiharde bewijzen komen is toch wel degelijk een groot verschil!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:27

iepsel schreef:
Ergens vraagtekens bijzetten of met keiharde bewijzen komen is toch wel degelijk een groot verschil!

Van waaruit deze reactie als ik vragen mag?? Lachen (Op welke post bedoel ik)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:52

vraag ik me ook af...

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:20

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

horses_freak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:43

Ik geloof er zeker in, maar ben er wel heel erg bang voor.
's avonds als ik mijn licht uit doe en ik lig in bed dan durf ik eigelijk nergens heen te kijken omdat ik gewoon bang ben om iets te zien.

Ik heb wel eens meegemaakt toen was ik bij de paarden en ik zat in de kruiwagen Clown en opeens blaast iemand in mijn oor, het was heel warm dus ik dacht dat is iemand of het is een paard dat in oor blaast. Dit had ik nog een keer meegemaakt, ik vond het echt heel erg eng.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:43

ik ben ook echt heel bang..

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:02

Van de week nog weer iets bij de bak gehad. Ik reed achterin de bak en ik hoorde iemand jah! heel hard roepen. het klonk als een vrouw, keek naar waar het vandaan kwam maar daar was niets. Ik keek naar de overkant richting de buren, maar daar zit nog een groot weiland tussen, en de wind stond zeg maar met tegenwind waar het vandaan zou moeten komen. Heel vaag weer... Lachen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:37

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:39

Ik geloof er niet in Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:42

Ik geloof er wel in...
Momenteel merk ik hier bij huis ook vreemde dingen..vooral de paarden reageren erop.
Ik heb vandaag iemand gesproken en die zegt dat de vorige bewoners glaasje hebben gedraaid en dat er daardoor het een en ander zit.

Maar daar ga ik het met haar nog verder over hebben...ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen Lachen

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:43

ieell
dat lijkt me zo eng

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:36

waarom??? Als respect voor hun hebt hebben ze dat meestal ook voor jou. En dat doen ze je 9 van de 10 keer helemaal niks. En als je ze echt niet moet hebben vraag je gewoon bleeft aan ze of ze aub weg willen gaan omdat je bang van ze word... Helpt bij mij altijd. Ze gaan bij mij dan ook gewoon weg.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:46

ik ben heel lang bang geweest maar nu gelukkig niet meer. mijn plaaggeest is naar het LIcht gebracht, daarmee is de periode van angst weggegaan.

nu weet ik wel wanneer er iemand is. ik voel me dan een beetje opgejaagd, hetzelfde als ik in mijn ouderlijk huis had. zo van: snel foetsie.
alleen ik ben niet meer bang, dat is het verschil. ik sta nu ook veel meer open, kan horen en zien ( alsof je aan iemand denkt, zo zie ik iemand. maar niet dat iemand ineens voor me staat of zo, dat hoeft niet van mij:) ) en ben nu ook bezig met mijn dieren te praten, heel vreemde ervaring maar wel heel leuk! mijn pony heeft humor!!!! Haha!

ik besef dat ik aan het beginb van alles sta, maar ik ben vrij gevoelig en heb altijd al boeken gelezen etc.
altijd al geweten dat wanneer het mijn tijd zou zijn het zou komen. en dat is nu. alles rustig aan.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:08

Ok.. bij met dieren praten zet ik zo wel mijn vraagtekens.. leg uit..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:24

Dieren praten tegen je je hoort wat zeggen,dat is een hele vreemde ervaring als je dat voor het eerst hoort.Alleen dieren die van jezelf zijn die kan je meestal niet horen dat vind ik wel jammer.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:32

Raakt waarschijnlijk wat off topic maar ik klets de oren van de kop bij mijn beesten en krijg nog antwoord terug ook (al is het maar in een blik of een handeling). Soms dolkomisch...
Gisteren toevallig een roodborstje in de zadelkamer gehad. Het beestje was panisch. Ik ben naar binnen gegaan, gezegd wat ik kwam doen en waar de deur was, en het beestje vloog in één keer naar buiten (vlak langs me). Buiten heeft het vogeltje nog even naar me gestaard. Een hele aparte ervaring weer...