Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:38

russel schreef:
Ja, Haha! was nl wel benieuwd hoe je zo weinig kon verdienen zoals je het zelf zegt.

ja wat is weinig?
iig genoeg om gewoon te leven , een huis te betalen en de auto die ik echt nodig heb voor mijn werk enz en er dan geen paard bij kan nemen...dat zou niet fair zijn voor mij en het paard Knipoog
ik verdien redelijk maar wel net teveel want krijg nergens subsidies voor en geen zorgtoeslag enz dus betaal overal de volle mep voor en blijft het uiteindelijke plaatje hetzelfde over als iemand die minder heeft en wel de toeslagen krijgt
zoals al eerder is genoemd in het topic: de hardwerkende persoon die elke dag ..blabla en dat hele verhaal Knipoog (ergens een paar bladzijdes terug)

edit: heel verkeerd typfoutje Clown
edit 2: overigens ben ik al druk aan de solliciteer,krijg banen in mijn schoot geworpen en ben nu de beslissing aan het maken voor de beste Knipoog
want ook ik verkies niet voor dit leven zo maar heb de keuze wel zelf in de hand Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:40

Wel eens berekend hoeveel meer je verdient dan iemand die wel recht op die toeslagen heeft en hoeveel toeslag jijzelf zou krijgen?

Ik denk dat mensen dat best nog eens overschatten, maar weet het pas zeker als ik de cijfertjes zie Clown

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:41

Citaat:
Denk je nu echt dat die persoon zich hier gaat melden? Mijn God, dat hoeft toch niet perse? Ikzelf zou wel 3 x nadenken voordat ik hier zou posten in die situatie en het meest waarschijnlijke is ook dat zo'n persoon wellicht de middelen niet eens heeft om te reageren omdat zij zichzelf deze ontzeggen? Dat wil echter niet zeggen dat ze er niet zijn, want er staat genoeg ervaringen van derden!

ja dat zei ik eerder ook al, je krijgt heel bokt over je heen maar ik ben toch wel benieuwd of er iemand is met lef die het wel durft te zeggen ....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:43

Schimmelig schreef:
Wel eens berekend hoeveel meer je verdient dan iemand die wel recht op die toeslagen heeft en hoeveel toeslag jijzelf zou krijgen?

Ik denk dat mensen dat best nog eens overschatten, maar weet het pas zeker als ik de cijfertjes zie Clown

ja net als bij woningbouwen heb ik me daar wel eens in verdiepd....
bijv huren onder de 398 euro huur moet je minder dan 20.000 p j verdienen ...ik verdiende destijds net geen 21.000 maar was dus wel het haasje Sigaar
mocht niet huren onder de 398 euro..terwijl ik genoeg heb aan een 2 kamertje die veel minder kost

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:44

naadje idereen heeft recht op ww
maar er zijn idd uitzonderingen
als je ontslag neemt bv of niet aan je solliciatie plicht wilt voldoen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:47

nickyu schreef:

ik nam geen ontslag (contract liep af en werd pas 6 dagen van te voren gemeld dat ie niet verlengd werd) en sollicitatieplicht? tja ik had al gesolliciteerd en ook al aangenomen Sigaar
dus zou ik toch recht hebben op? althans ik dacht van wel,maar nee hoor heb 3 maanden geleefd op eigen geld...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:47

Naadje, Ik heb een tijdje geleden ook WW aangevraagd en er is echt nergens een vraag over je eigen vermogen. Bij de bijstand wel. Het enige waardoor je geen recht heb op een uitkering is als je niet 100% beschikbaar bent en aangezien jij opgeroepen kon worden door je nieuwe baas was je dat dus niet. Je mag officieel ook geen vrijwilligerswerk doen als je in de WW zit (iets wat ik volslagen idioot vind). Ik moest bovendien 8x per maand solliciteren. Doe je dat niet, tja dan krijg je geen geld. Hebben ze jou gekort terwijl je daar wel aan voldeed dan zou ik daar alsnog maar eens werk van maken want werkeloos= recht op ww ook al heb je 6 paarden.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:49

Elke woningbouw hanteert toch weer andere regels wat inkomens-eisen betreft? Wel banketstaaf als je er 1000 p/j boven zit, in zo'n geval zou ik toch even met de werkgever gaan babbelen of er niet te regelen viel - ja sorry hoor, maar wat dat betreft moet je toch echt een beetje aan jezelf denken. Maakt mij niet uit wat jullie moraalridders ervan vinden, maar minder dan 100 per maand meer verdienen dan het maximum en dan gelijk voor 200-300 meer moeten huren is Gestoord

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:54

naadje24 schreef:
nickyu schreef:

ik nam geen ontslag (contract liep af en werd pas 6 dagen van te voren gemeld dat ie niet verlengd werd) en sollicitatieplicht? tja ik had al gesolliciteerd en ook al aangenomen Sigaar
dus zou ik toch recht hebben op? althans ik dacht van wel,maar nee hoor heb 3 maanden geleefd op eigen geld...

begrijp je wel hoor ..mijn man heeft ook 3,5 maand niet gehad
eerst zeiden ze dat hij het wel zou krijgen , hij wilde ontslag nemen ivm verhuizing naar aangepaste woning voor mij na de verhuizing en dichter bij iets zoeken
ook omdat hij dus mij moest helepen met vanalles du zo gezegd zo gedaan
en later kregen we te horen dat hij toch maar geen recht had ...
zelf ben ik 1 x werkloos geweest ..huurde zwart ivm woning te kort
kreeg geen ww ..had geen vaste woon of verblijf plaats en kreeg geen vaste omdat ik geen inkomen had ..je vat dan tussen wal en schip
gelukkig was ik toen nog gezond en heb je zo weer werk moet er niet aan denken
wat er gebeurt was als ik toen al ziek was geweest ..of geworden toen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:55

Sizzle schreef:
Naadje, Ik heb een tijdje geleden ook WW aangevraagd en er is echt nergens een vraag over je eigen vermogen. Bij de bijstand wel. Het enige waardoor je geen recht heb op een uitkering is als je niet 100% beschikbaar bent en aangezien jij opgeroepen kon worden door je nieuwe baas was je dat dus niet. Je mag officieel ook geen vrijwilligerswerk doen als je in de WW zit (iets wat ik volslagen idioot vind). Ik moest bovendien 8x per maand solliciteren. Doe je dat niet, tja dan krijg je geen geld. Hebben ze jou gekort terwijl je daar wel aan voldeed dan zou ik daar alsnog maar eens werk van maken want werkeloos= recht op ww ook al heb je 6 paarden.

nee officieel niet...maar ze zeggen wel in je gezicht dat je maar je luxe moet gaan verkopen (dat kan je dus zelf invullen wat dat is)
en het is toch krom dat ik tegen een nieuw baas moet gaan zeggen ja sorry even een maandje wachten want anders krijg ik geen uitkering? die ik toch niet krijg omdat een uitzendbureau voor mensen zoals ik altijd wel werk hebben.... Sigaar

schimmelig: ja maar zo krom is het dus hier in nederland, dus ik moet maar minder gaan verdienen om beter te wonen?
nou daarom woon ik nu antikraak en hoop ik over 2 jaar te gaan kopen (samen met vriendlief)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:04

en áls je dan het geld hebt, moet je zorgen dat je vriend het er ook nog mee eens is dat je al je tijd en geld in een paard steekt!!!

daar kunnen we het beter over hebben: een man en ook een paard? hoe doe je dat? 'Lees er nu alles over in de nieuwe Eigen paard en Vriend van deze week!'
Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:10

naadje24 schreef:
schimmelig: ja maar zo krom is het dus hier in nederland, dus ik moet maar minder gaan verdienen om beter te wonen?
nou daarom woon ik nu antikraak en hoop ik over 2 jaar te gaan kopen (samen met vriendlief)

Ja, krom inderdaad. Anti-kraak is ok, geeft je mooi de ruimte om te sparen inderdaad Ja

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:12

Schimmelig schreef:
naadje24 schreef:

Ja, krom inderdaad. Anti-kraak is ok, geeft je mooi de ruimte om te sparen inderdaad Ja

ja idd Haha! is ten minste nog betaalbaar,niet groot maar meer dan zat Ja en ben er dus heel blij mee
en mochten mijn honden wat gaan mankeren dan is het financieel dus goed haalbaar Knipoog
edit: straks met een andere baan dan Knipoog
met deze baan is het nog steeds kiele kiele en kan ik maar weinig sparen (hooguit 50 euro per mnd)
wil ik normaal eten Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 11-11-07 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:18

ik durf best te zeggen hier, dat ik zo'n tien jaar geleden een stufie had uitwonend van 750 gulden,
daarvan mijn kamer betaalde inclusief alles, van 450 gulden, en van de rest van het geld boodschappen deed en mn shetland pony onderhield.
nu zou ik het niet meer doen, maar toen dacht ik niet verder dan mn neus lang was, de pony was er al voordat ik uit huis ging, en ik nam hem gewoon mee toen ik op kamers ging.
gewoon mazzel gehad dus dat hij nooit iets mankeerde..
en hij liep ergens op een weiland, dat koste me weinig tot niets in de maand, ik kocht in de winter alleen hooi, en haalde oud brood bij de bakker voor 50 cent, en elke dag een kilo wortels..
ik had een halster plus touw, hoevenkrabber, borstel, en verder waren we niks nodig..
dus ja, het kan.
zolang hij niet ziek word dan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:38

Naadje
Hoe het bij jou zit geen idee, maar er is ergens wat aan de hand geweest, want ww krijg je gewoon na x aantal weken gewerkt te hebben Lachen Iedereen.
Daar kijken ze echt zeker weten niet naar eigen vermogen.

En over mensen de zich moeten melden?
Ik denk dat er gewoon niet zoveel zijn als dat men zich ingebeeld had?
Dat kan ook Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:41

Schimmelig schreef:
Zijn er mensen met een paard en zeer laag inkomen (< 700)
Hoe spelen mensen dat in vredesnaam klaar en is het wel de bedoeling dat mensen dit klaarspelen? Gaat paarden houden en een zeer laag inkomen wel samen? Ik heb het niet over pubers met bijbaantjes, no offence Tong uitsteken

(Ik wist niet waar ik dit zo 123 plaatsen moest Bloos )

Citaat:
ik zit nog steeds te wachten wie die 700 euro is, diegene die zich onder het sociaal minimum stelt en zich een bijstandsuitkering ontzegt maar wel een paard heeft, begin te geloven dat die persoon uit de grote duim komt.

Schimmelig schreef:
Denk je nu echt dat die persoon zich hier gaat melden? Mijn God, dat hoeft toch niet perse? Ikzelf zou wel 3 x nadenken voordat ik hier zou posten in die situatie en het meest waarschijnlijke is ook dat zo'n persoon wellicht de middelen niet eens heeft om te reageren omdat zij zichzelf deze ontzeggen? Dat wil echter niet zeggen dat ze er niet zijn, want er staat genoeg ervaringen van derden!

Tja je zegt het zelf, dus ben wel benieuwd.....maar die mensen bestaan misschien wel niet en is deze hele discussie totaal zinloos Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:45

Ach we kunnen hem ook wel omgooien naar de vraag: Hoeveel moet je minimaal verdienen om een paard te kunnen onderhouden?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:47

om in aanmerking te komen voor WW moet je minimaal 5 jaar hebben gewerkt en in de laatste 52 weken minimaal 39 hebben gewerkt. Dat waren de laatste regels volgens mijn boek arbeidsrecht.

ik betaalde ook premie en toen ik op 12 september 2005 gedumpt werd door toendertijd mijn vriend was ik alles kwijt, baan huis en vent. Ik had binnen een week een andere baan en mocht bij pa en ma in, maar kreeg geen uitkering. Ik had op 5 weken na niet 5 jaar gewerkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:50

http://www.ontslag-krijgen.nl/werkloosh ... ering.html

Is die 5 jaar dan verplicht, dat haal ik er niet uit Lachen

Citaat:
U moet in de 36 weken voorafgaande aan de eerste werkloosheidsdag minimaal 26 weken in loondienst gewerkt hebben om recht te hebben op WW. Eén dag gewerkt is overigens al voldoende om die bewuste week mee te laten tellen. Voldoet U aan deze eis, dan hebt U in ieder geval recht op een uitkering van maximaal 3 maanden

Citaat:
-uit-5 jaren-eis

Hebt u in de 5 jaar voorafgaand aan uw eerste werkloosheidsdag, geduende 4 jaar, over ten minste 52 dagen per jaar loon uit dienstbetrekking ontvangen, dan voldoet u aan de 4-uit-5 jaren-eis. Voldoet u aan de weken- plus de jaren-eis, dan hebt u recht op een langer durende uitkering.

De maximum lengte van de uitkering is dan één maand per jaar arbeidsverleden met een maximum van 3 jaar en 2 maanden ( 38 maanden totaal).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-07 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:51

Tja merilyn dat is balen, maar ze moeten toch ergens een grens stellen toch? Er is toch ook iets dat je een minimale tijd werkeloos moet zijn of zo? Ik weet dat ze dat soort regels op universiteiten nog wel eens misbruiken. Als ze je geen vast contract kunnen bieden ontslaan ze je voor een maand of 3 en maag je daarna weer op een vers tijdelijk contract verder.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:52

Marigold schreef:
ik durf best te zeggen hier, dat ik zo'n tien jaar geleden een stufie had uitwonend van 750 gulden,
daarvan mijn kamer betaalde inclusief alles, van 450 gulden, en van de rest van het geld boodschappen deed en mn shetland pony onderhield.
nu zou ik het niet meer doen, maar toen dacht ik niet verder dan mn neus lang was, de pony was er al voordat ik uit huis ging, en ik nam hem gewoon mee toen ik op kamers ging.
gewoon mazzel gehad dus dat hij nooit iets mankeerde..
en hij liep ergens op een weiland, dat koste me weinig tot niets in de maand, ik kocht in de winter alleen hooi, en haalde oud brood bij de bakker voor 50 cent, en elke dag een kilo wortels..
ik had een halster plus touw, hoevenkrabber, borstel, en verder waren we niks nodig..
dus ja, het kan.
zolang hij niet ziek word dan Knipoog

Heel verstandig en een heel duidelijk voorbeeld. Het gaat goed zolang er niets raars gebeurd.

Maar ik begin nu ook al een beetje te twijfelen of zulke mensen <700 euro, zelfstandig wonen en alleen een paard kunnen bekostigen. Volgens mij bestaan die niet of het zijn vreselijke uitzonderlijke gevallen. Waarom hebben we het dan niet over iemand in de bijstand met 900 (was het ?) en die vind dat ze een paard nodig heeft of verdiend heeft ?

Russel, ik begrijp je wel een beetje. Jij springt blijkbaar uit alle macht in de bres voor minder bedeelden die dat zijn zonder daar schuld aan te hebben of zonder de mogelijkheid te hebben om er iets aan te kunnen veranderen. Dat begrijp ik.

Maar waarom wijs je gelijk wel naar de groep "rijkeren" en plak je die een etiketje op dan ?
Dat die vaak slechter voor hun paard zorgen dan de minder bedeelden ?
Droog brood eten is bij wijze van spreken, ik neem aan dat hiermee bedoeld word dat ze zich alle denkbare luxe ontzeggen voor hun paard.
Nog steeds vind ik dat niet bewonderenswaardig te noemen als je daar alleen het onderhoud en stalling mee kan betalen. Want als het dier een ongelukje krijgt of ziek word lig je er gelijk uit, ten koste van dat dier. Op die momenten moet je dus keuzes gaan maken op basis van je beperkte portemonnee of je lege portemonnee.

Als ik daarnaast bij de DA sta en ik hoor dat. Dat iemand dus zegt, sorry DA maar ik heb geen 500 euro om hem te laten helpen en de volgende keuze is dan slacht, want inslapen kost ook geld.
Dan ga ik er toch even neuzen hoor want zo'n beslissing is niet bewonderenswaardig.
Vertelt diegene me dan ja maar, ik had hem al en kon hem niet wegdoen, maar ik ben pas gescheiden of ik ben ziek geworden en nu gebeurde dit en kan ik het niet betalen...dan is het voor mij al weer heel wat anders. Dat kan een ieder gebeuren op ieder moment van de dag. Had ik dan tot de rijkeren behoord dan had ze het geld van mij gekregen. Maar ja, daarom zal ik nooit rijk worden helaas Knipoog

Maar nog steeds, als ik morgen in de bijstand zou komen dan was er geen haar meer op mn hoofd die er aan dacht om een paard te gaan kopen. En erger nog, de bijstand zou me hem direct weer laten verkopen omdat het gewoon niet terecht is om op zo'n moment een paard te willen hebben op kosten van de staat. Heb je hem al, dan laten ze je hem niet zo snel verkopen hoor. Tenzij het onderhoud slecht geregeld is en dus veel te duur of je moet een heel duur paard hebben. Het zelfde geld als je met een gloednieuwe auto of een dure auto bij de sociale dienst komt aankloppen. Leuk is het echt niet, dat weet ik, helemaal als je er niets aan kunt doen. Maar aan de andere kant wel een beetje logisch.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:53

russel schreef:
Tja je zegt het zelf, dus ben wel benieuwd.....maar die mensen bestaan misschien wel niet en is deze hele discussie totaal zinloos Haha!

Oh, dus al die Bokkers die het hier hebben over bekenden, liegen?

Anyway, schroef mijn 700 met 200 omhoog. Het was een indicatie namelijk Clown
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 11-11-07 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:55

Is het niet zo dat je minstens een half jaar gewerkt moet hebben om ww te krijgen ? En dat je anders RWW krijgt van de gemeente ? Dat was vroeger zo bij mij. En iedere keer als je bij de gemeente moet zijn voor je geld kijken ze eerst naar eigen vermogen of goederen. Bij de UWV niet hoor, dat zijn volksverzekeringen, bijstand en RWW betaal je geen premie voor en is geen volksverzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:55

En die weten precies hoe bekenden het geregeld hebben?
Ik denk als ze weten wat die bekenden voor vooroordelen hebben dat ze dat niet precies verteld hebben...is toch nooit goed Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:59

Sizzle schreef:
Ach we kunnen hem ook wel omgooien naar de vraag: Hoeveel moet je minimaal verdienen om een paard te kunnen onderhouden?

Daar zullen de meningen ook verschillen Ja

Ik ben van mening dat je paard maandelijks max. niet meer dan zo'n 10-15% van je netto inkomen moet kosten Lachen