roken??zonde?lekker?vervelend??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roken??

doodzonde
321 (39%)
waarom??
165 (20%)
ik rook..
191 (23%)
heb gerookt
61 (7%)
geprobeerd
31 (3%)
word mij verboden
19 (2%)
iets anders??laat het mij weten
21 (2%)

Totaal aantal stemmen: 809

Derma

Re: roken??zonde?lekker?vervelend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:08

gohya, dat werkt bij mij dus niet als ik geen peuk meer in huis heb is zelfs de peuk uit de asbak nog niet vies Bloos (schaam me diep)

doom, ja ik weet hoe die long er uit ziet en nee dat helpt nou net niet. Ik weet nl hoe slecht het is en ik voel me er verrot door, maar dat rotte gevoel gaat immers weg door de sigaret.

Is een beetje zwart wit hoor weet ik, maar je kan de gedachtegang van een roker niet doorgronden, ik denk nl niet rationeel als ik zin heb in een sigaret.

En nee geen kauwgom of lolly's in huis en wil nu niet naar de winkel want dan kom ik thuis met peuken en zonder kauwgom of lolly's.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:10

Afbeelding

een gezonde long

Afbeelding

Slechte long
even slikken dus Ach gut

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:12

Derma schreef:
gohya, dat werkt bij mij dus niet als ik geen peuk meer in huis heb is zelfs de peuk uit de asbak nog niet vies Bloos (schaam me diep)

doom, ja ik weet hoe die long er uit ziet en nee dat helpt nou net niet. Ik weet nl hoe slecht het is en ik voel me er verrot door, maar dat rotte gevoel gaat immers weg door de sigaret.

Is een beetje zwart wit hoor weet ik, maar je kan de gedachtegang van een roker niet doorgronden, ik denk nl niet rationeel als ik zin heb in een sigaret.

En nee geen kauwgom of lolly's in huis en wil nu niet naar de winkel want dan kom ik thuis met peuken en zonder kauwgom of lolly's.

Ik zou juist nu wel gaan vandaag ben je sterk haal een stapel snoep in huis !
Morge ben je misschien al wat zwakker en pak je sneller die peuk nu zeg je ik stop dus ga nu even snel !
Laatst bijgewerkt door doom op 02-11-07 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:12

gohya schreef:
Sim0ne die beschrijving ken ik allang hoor.Dacht je nou echt dat ik niet weet dat roken slecht voor je is?Mijn hersens zijn heus niet week geworden hoor door de nicotine.Ik ben kern gezond,ben nooit ziek of verkouden!al jaren niet meer.Zit alleen met een hernia in de nek,maar geloof niet dat die door het roken er is gekomen?Ik heb meer conditie en lucht bij het [dames] voetbal dan al mijn team genoten die tientallen jaren jonger [14 tot 24]zijn en NIET roken!Nu jij weer.

Wie zegt dat ik het tegen jou heb? Ik heb niks tegen jou hoor (in tegenstelling tot jij tegen mij geloof ik)..... Wat heeft het feit dat jij kerngezond bent in hemelsnaam te maken met het feit dat roken slecht voor je is?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:13

Derma schreef:
Sim0ne schreef:
Iemand die gewoon je peuken de hele tijd weggooit, of zorgen dat je geen geld bij je hebt

En toen moest ik boodschappen doen en wat ligt er bij de kassa?

Bij de AH liggen de sigaretten niet bij de kassa. En je kunt zorgen dat je precies genoeg hebt voor je boodschappen en niet voor je peuken. Weet ik veel...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:15

Hier schrik ik helaas ook niet van,ik weet hoe zwart mijn longen kunnen zijn.Heb nu een peuk op de asbak liggen,die kijkt mij aan.Ik neem hem niet,ik ga nu achter de p.c. uit,ga naar men paardjes toe.Phoe moeilijk,zonder me sigaretten mee te nemen?Derma,ik doe vandaag met je mee,ik probeer vandaag Die Ooit Dag te maken.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:15

nog eentje !
Afbeelding

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:16

gohya schreef:
Ik geef het op,volgens mij lezen jullie maar de helft?Roken is Ongezond,slecht en kost veel geld.Dat WEET ik allemaal.Maar begrijp dan eens dat ik niet kán stoppen.Het is niet alleen de verslaving,maar ook de gewoonte,het zit ook tussen de oren.En ik kan die gewoonte maar niet door breken,al wil ik zo graag.Ik kraak de NIET rokers niet af,vind het zeer verstandig dat ze niet roken.Maar ga niet zeggen dat onze hersens week worden van het roken enzo,of dat we stinken.

Ik lees wel degelijk... Als het je niet lukt, wil je gewoon niet graag genoeg. Je bent er echt zelf bij als je weer een peuk pakt hoor. Verwacht van mij geen medelijden.... Ik ken zat mensen die echt verslaafd waren en die in 1 keer gestopt zijn. Ik kan en ga je ook niet helpen, ik ken je niet en ik heb er geen last van als jij jezelf de vernieling in rookt...

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:16

sorry doom ik hoef niet te slikken. Ik weet dat mijn longen er zo uit zien en dat ik dit zelf heb gedaan. Dit zijn dus dingen die niet helpen, ja helpen om me ellendig te voelen en te denken wat maakt het nog uit?

Vandaag gaan zit idd wat in, maar ik stuur straks me vriend dan kom ik niet in de verleiding.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:17

Derma schreef:

vind er niks schaamtevol aan, dat je die peuk neemt is normaal, je lichaam wilt dat

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:17

Sim0ne, ik heb echt nix tegen je hoor.Zo gaat een discussie vaak,zonder dat het gemeen bedoelt is.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:19

zo simone dat vind ik nou egoistisch. Lekker tegen een roker aantrappen en als diegene wil en om hulp vraagt, zeggen 'zoek het lekker uit'.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:22

doom schreef:
nog eentje !
Afbeelding

die is echt te vies, en ik ben veel gewoon. Net als een alcoholiekers lever als ik zo een dingen zie denk ik echt laat ik men lever maar sparen. Wist je dat een hond bij een roker zelfs rokerslongen kunnen hebben, en ook honden die in stad op uitlaathoogte zijn

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:23

Derma schreef:
zo simone dat vind ik nou egoistisch. Lekker tegen een roker aantrappen en als diegene wil en om hulp vraagt, zeggen 'zoek het lekker uit'.

Waar heb ik getrapt? Ik heb tegen niemand gezegd dat hij niet mag roken, of dat hij minderwaardig is, en ook niet dat ik er last van heb (dat heb ik namelijk ook niet)....

Zoals je hebt kunnen lezen geef ik eerst een aantal tips, waarvan gelijk wordt gezegd "Ja, dat kan ik niet hoor". En het heeft niets met egoisme te maken, roken, das pas egoistisch....

Ik snap best dat je verslaafd bent, maar ik denk wel dat je de hulp dicht bij huis moet zoeken, alleen degenen die direct druk kunnen uitoefenen op jouw roken kunnen je helpen...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:24

katiavl schreef:
die is echt te vies, en ik ben veel gewoon. Net als een alcoholiekers lever als ik zo een dingen zie denk ik echt laat ik men lever maar sparen. Wist je dat een hond bij een roker zelfs rokerslongen kunnen hebben, en ook honden die in stad op uitlaathoogte zijn

Je kan ook longkanker krijgen van meeroken, dus logisch dat de longen van de meeroker er dan net zo uitzien...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:24

Derma schreef:

VInd ik dus ook Daarom ga ik nu ook TEMMEN !!!
ik rook ook niet en ben er ook op tegen maar om zo gaan te reageren terwijl iemand net aan geeft dat ze vandaag het gaat doen !!! snap ik je dat je nog even moet natrappen
Boos!

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:25

gohya goed man dat je met me mee doet! Samen staan we sterker!

Ik vind het er een beetje uitzien als een aangebrande biefstuk trouwens Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:26

ik kan niet zien wat ze verkeerd zegt, ze zegt hetzelfde als mij in andere woorden, als je al zegt dat je het niet kunt, gaat het nooit lukken in elke verslaving is dat zo

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:26

Sim0ne schreef:
Derma schreef:

Waar heb ik getrapt? Ik heb tegen niemand gezegd dat hij niet mag roken, of dat hij minderwaardig is, en ook niet dat ik er last van heb (dat heb ik namelijk ook niet)....

Zoals je hebt kunnen lezen geef ik eerst een aantal tips, waarvan gelijk wordt gezegd "Ja, dat kan ik niet hoor". En het heeft niets met egoisme te maken, roken, das pas egoistisch....
Ik snap best dat je verslaafd bent, maar ik denk wel dat je de hulp dicht bij huis moet zoeken, alleen degenen die direct druk kunnen uitoefenen op jouw roken kunnen je helpen...

En wat is dit dan? En je begrijpt er dus geen snars van. Druk uitoefenen helpt al helemaal niet. Ja om iemand ongelukkig te laten voelen Boos!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:27

Sim0ne schreef:
katiavl schreef:

Je kan ook longkanker krijgen van meeroken, dus logisch dat de longen van de meeroker er dan net zo uitzien...

Dat is wat overdreven dit een foto van een roker die al langer als 30 jaar rookt en dit gauw met 2 pakjes op een dag doet.
Ik daaraan tegen als niet roker doet er alles aan om zo min mogelijk ander mans rook in te ademen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:28

derma niet je rot voelen omdat iemand op een forum zegt dat roken egoïstisch is jo. kan jou dat nou schelen Knipoog

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:28

Ik reageer ook alleen maar op berichten van anderen op dezelfde toon. Maar ja het zal wel.... Een ow of ban of wat dan ook krijg ik echt niet voor deze reacties...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:29

roken is egoistisch in de vorm van veel leed aan je familie, nu nog niet maar als je pech hebt. Ik heb men oma en opa traag, pijnlijk zien stikken, nou heel de paliatieve weg is pijnlijk voor de familie heel pijnlijk, laat staan als je kinderen je mam vroeg verliezen.

en men oma en opa hebben op hun sterftebed verschillende keren geschreeuwd dat ze spijt hebben van roken, spijtig dat je het altijd te laat beseft Verdrietig mis ze enorm
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-11-07 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:30

katiavl schreef:
ik kan niet zien wat ze verkeerd zegt, ze zegt hetzelfde als mij in andere woorden, als je al zegt dat je het niet kunt, gaat het nooit lukken in elke verslaving is dat zo

klopt als je niet wilt lukt het nooit. Maar als je vraagt om hulp en dan zegt ik kan en ga je niet helpen, dan vraag ik me af wat zo iemand dan van een roker verwacht? Ik bedoel het niet zo gemeen als het er uit komt/staat, maar ik vind het gewoon een nogal harde uitspraak.
Iemand die zelf met de auto het kanaal in rijdt (expres) en vervolgens om hulp schreeuwt (gaat beetje moeilijk onder water maar gaat om het idee) laat je die verzuipen?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:31

Derma schreef:
En wat is dit dan? En je begrijpt er dus geen snars van. Druk uitoefenen helpt al helemaal niet. Ja om iemand ongelukkig te laten voelen Boos!

Dat is toch geen trappen, ik speel niet eens op personen.... Roken is nou eenmaal egoistisch in mijn ogen. Jij gaat er eerder dood van en je omgeving heeft er last van... Hoe wil je dat anders noemen...

En daarnaast, nogmaals, het is WEER een reactie op iemand die MIJ eerst egoistisch noemt, wat verwacht je dan voor antwoord?