Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 13:50

superwoman schreef:
hopla schreef:
Ik zou ook wel de hele dag willen bokken maar HELAAS zal ik ook MOETEN werken.

Lijkt me duidelijk hoe jij in elkaar zit Ja

Toen ik nog ruim 40 uur kon werken, ging ik met plezier naar m'n werk.....
Misschien moet je eens gaan kijken voor een andere baan.

Lijkt mij duidelijk dat jij je niet voor 120% inzet voor het bedrijf.
Bij "moeten" werken is de inzet altijd minder dan bij "willen" werken.
Met plezier gaat alles makkelijker, sneller en beter, dan wanneer je móet.

Ik heb een prima baan en heb het naar mijn zin.
Als ik de keus zou hebben of thuis of werken dan is het heel simpel, dan ben ik ook liever thuis.
ik heb een baan gezocht dicht bij huis vanwege mijn dieren en ik werk part-time, ook vanwege mijn dieren.
ik heb gezocht naar de meest ideale baan voor mij.
Ik had hiervoor een veel betere baan (beter betaald en zwaardere functie) en dat was ook niet ver van mijn huis.
Doordat we ons huis uit moesten vanwege uitbreiding van een industrieterrein zijn we dus moeten verhuizen.
Dus ik weer op zoek gegaan naar de baan die bij me past.
En ja, die heb ik gevonden.

Het is jammer dat enkele van jullie zo enorm negatief zijn , ook over zichzelf.
Ik ben tegen niemand van jullie persoonlijk geweest maar ik wordt nu wel persoonlijk aangevallen.
Voel je je dan zo persoonlijk aangesproken door mij.
Wanneer het niet over jou gaat lijkt me dat je dan niet hier zo heftig op hoef te reageren.
Ik krijg geloof ik wel allerlei ziektes toegewenst maar zelf wens ik iedereen gezondheid toe.
Oh ja, als je me een domme doos wil noemen kun je dat beter via de PM doen.

Misschien is het beter om dit topic op slot te doen.
We komen hier toch niet aan uit en ik geloof dat iedereen zijn zegje heeft gedaan.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:50

@ Nakisha zo wat kan jij dat mooi zeggen zo. klasse.

@runningkawa ben helemaal met je eens. Als voor mij ook een passede baan gevonden zal worden. Ik ik me meer dan 200% in zetten. Ik zal er alles voor over hebben om gewoon te kunnen werken. Niet altijd moeten verdedige waarom ik een uitkiring heb. En dat het geen vetpot is enz enz.

@hopla als je wil ruilen graag hoor. Denk dat hier wel meer mensen zijn die een gezond leven willen hebben zonder pijn of contunie moe zijn of weet ik wat. Ik wil jou wel een keer spreken als jij voor een week in 1 van ons in de schoenen heb gestaan. Ik weet wel heel zeker dat je dat ander piept. En mischien word het wel tijd voor een ander baan voor je. Waar je mischien meer tijd hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:52

Zoek ff op hopla en ziek..dan weten we dat zij al meteen op bed beland omdat ze zich eens wat minder fit voelt....wij weten geneog...meer dan genoeg!!
Volgende keer gewoon gaan werken hoor..profiteur Tong uitsteken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:54

Jij kunt een baan zoeken die bij je past...wij moeten blij zijn met een baas die ons een kans wil geven

zie je potverdorie dat verschil niet??

En ja ik voel me aangesproken als je het hebt over mensen die veel bokken...lijkt me nogal logisch...

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:55

hopla schreef:
Ik heb een prima baan en heb het naar mijn zin.
Als ik de keus zou hebben of thuis of werken dan is het heel simpel, dan ben ik ook liever thuis.
ik heb een baan gezocht dicht bij huis vanwege mijn dieren en ik werk part-time, ook vanwege mijn dieren.
ik heb gezocht naar de meest ideale baan voor mij.
Ik had hiervoor een veel betere baan (beter betaald en zwaardere functie) en dat was ook niet ver van mijn huis.
Doordat we ons huis uit moesten vanwege uitbreiding van een industrieterrein zijn we dus moeten verhuizen.
Dus ik weer op zoek gegaan naar de baan die bij me past.
En ja, die heb ik gevonden.

Het is jammer dat enkele van jullie zo enorm negatief zijn , ook over zichzelf.
Ik ben tegen niemand van jullie persoonlijk geweest maar ik wordt nu wel persoonlijk aangevallen.
Wanneer het niet over jou gaat lijkt me dat je dan niet hier zo heftig op hoef te reageren.
Ik krijg geloof ik wel allerlei ziektes toegewenst maar zelf wens ik iedereen gezondheid toe.
Oh ja, als je me een domme doos wil noemen kun je dat beter via de PM doen.

Misschien is het beter om dit topic op slot te doen.
We komen hier toch niet aan uit en ik geloof dat iedereen zijn zegje heeft gedaan.

gaan we nu zielig zitten doen, jij start het topic zonder na te denken en nu piepen als je van alles over je heen krijgt.
niemand wenst jou iets toe daarvoor lees je weer niet goed
dat jij heel veel mensen hier aanvalt dat bedenk je je niet
kruip maar in de zieligheid weg en speel de onschuld, je bent verre van
vind je het gek dat veel zich aangesproken voelen, je uit je zo breed dat dat niet anders kan
ik heb nog geen een keer van jou vernomen dat je je mening herziet over bepaalde dingen je blijft gewoon je kop in het zand steken
weet je hoeveel mensen die ziek zijn graag zouden willen werken, alleen om al onder de mensen te komen.
en waarom moet jij parttime werken, je bent toch gezond, moet je je dieren maar niet aan huis houden , wie de baal kaatst kan hem terug verwachten
Laatst bijgewerkt door dennisbj op 10-10-07 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:56

runningkawa schreef:
En ja ik voel me aangesproken als je het hebt over mensen die veel bokken...lijkt me nogal logisch...

Dan nog zeggen dat ze niet persoonlijk is....
en nu voelt zij zich aangevallen?
kom op zeg..... Gestoord

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:57

Citaat:

hopla ..daar jij in een zin zegt
je kan paardrijden , je kan bokken dus je kan werken

ja dan voel ik mij persoonlijk aangevallen ..en zo te lezen duidelijk meerdere met mij
als we dan uitleggen , of iig een poging tot doen , en jij bij je standpunt blijft
en ik je dus dan maar uitnodig van kom maar eens weekje meelopen
misschien dat je dan ziet hoe het zit ipv zulke dingen te roepen

pfff zucht ..

mijn werk was mijn hobby , .. vond het heerlijk en mis het enorm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:58

Idd belachelijk dat een gezonde vrouw parttime werkt..tjonge jonge..40 uur en meer heel normaal dan hoor. daarna tijd en puf genoeg voor jou om de beesten en het huis te doen...niet zeiken dat je dan moe bent...is normaal...ff een schop onder je kont en doorgaan...
Ga je schamen hopla...zo zijn er minder parttime banen voor de mensen die niet fulltime meer kunnen...pik jij in Tong uitsteken

Natuurlijk meen ik dit niet, maar zulke domme dingen ratel jij ook

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:00

Ik werk wel fullitime maar dat is omdat ik het inkomen nodig heb. Zou ik mijn paarden niet hebben dan ging ik minder werken. Juist doordat ik fulltime werk heb ik de energie niet om met mijn lijf te gaan rijden. Ik heb de afgelopen 1.5 maand 2 x gereden en dat is dan een halfuurtje, stapje drafje galopje klaar. Meer red ik niet.

Ieder bepaalt dat voor zich, al heb ik het gevoel dat de niet zieken graag in andermans doen en laten kijken maar het pijngevoel niet altijd (kunnen) oppikken..

Mocht mijn lijf aangeven dat het echt niet meer gaat, zoals deze week. Dan loop ik toch echt thuis! Ik heb het aan mijn hart o.a. en ik luister graag naar mijn lichaam als het een overduidelijk teken geeft (aangezien ik geluk heb dat ik hier nog mag zitten). Ik ben blij dat ik er nog naar MAG luisteren, maar ook dat ik tijdens mijn opbouw naar meer uren ook een keer op mijn paard kan stappen zonder maar nagewezen te worden.
Dank aan mijn baas en werkgever die dit mogelijk maakt...al jaren lang...zonder hen... zat ik thuis zonder werk, zonder paarden, zonder weet ik wat. En ja ik heb er 5..en ze hebben zich aangepast aan mijn levenswijze, hoe prachtig!

Ruilen van lijf? mag hoor Knipoog

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:01

Tjonge, voor ik dit bericht in elkaar geknutseld heb is er alweer een pagina bij. Nouja, plaats 'm toch maar. Knipoog

lindsey schreef:
Nou dan mogen deze mensen van mij thuis gaan zitten met een uitkering zodat ze in plaats van alleen werken / uitrusten ook de mogelijkheid hebben om iets ontspannends/ sportiefs/ leuks te gaan doen.

Jou leven bestaat toch ook niet alleen uit werk? Gun die mensen ook een beetje leuk leven.
Ze hebben toch al zoveel minder levensvreugde door hun ziekte.

Dank je wel Lindsey. Ja

Zou Hopla wel eens helemaal kapot zijn als ze de ramen heeft gezeemd?
Zou Holpa na een adrenaline dag wel eens zo kapot zijn dat ze te moe is om naar bed te gaan?
Is Holpa wel eens doodmoe als ze op het paardje heeft gereden wat haar zoveel heerlijke ontspannen levensvreugde geeft?
Zit Holpa wel eens te balen als ze achter de computer zit te bokken en een stel van die ouwe taaie tuttebollen ferm voorbij ziet komen stappen met hu nordic walking stokjes?

Ik leer van mijn neuropshycholoog hoe ik mijn leven moet plannen om gebruik te kunnen maken van het beetje energie dat ik heb en dat valt niet mee hoor! en ik mag geen adrenalineverslaving meer hebben van haar dus moet werkzaamheden schrappen maar mag de leuke dingen blijven doen. Haha!

Ik heb geen uitkering dus daar kan ik niet op aangevallen worden door kortzichtigheid en chronisch zieke medebokkers die wel een uitkering hebben, geniet ervan, het is verdiend.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:02

Ik bok soms tijdens mijn werk om even af te schakelen van lastige gesprekken, dus ik ben een van de fulltimers die regelmatig overdag bokken, tja dat betekend wel een ander moment die tijd inhalen, maar daar kies ik zelf voor. En inderdaad je werk gaat beter als je het leuk vind. Dus als je werkt mag het wel wat toevoegen aan je leven. Ik werk om te leven en niet andersom. Ik heb vorig jaar drie weken thuis gezeten en ben tegen alle adviezen in weerk gaan werken omdat ik gek werd thuis, dus niet werken is niet voor iedereen prettig, en de mensen die hier reageren, zitten duidelijk niet voor hun plezier thuis. Ik zit in het werk om mensen met een beperking aan het werk te helpen en inderdaad voor mensen die niet stabiel zijn of die niet langer dan 5 minuten kunnen staan of zitten is geen werk te vinden. Als je een Hernia hebt kun je best nog werken, maar bij me en dergelijke wordt dit toch erg lastig. Ik hoop dat de bokkers als Rk weer wat meer energie gaan krijgen zodat ze weer wat meer kunnen doen, maar wat er niet is kun je ook niet opeisen voor werk. Het voordeel van mijn werk is dat je blij bent met alles wat je wel kunt doen, ik zie namelijk dagelijks de andere kant van de medaille voorbijkomen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 14:03

dennisbj schreef:
en waarom moet jij parttime werken, je bent toch gezond, moet je je dieren maar niet aan huis houden , wie de baal kaatst kan hem terug verwachten

Die begrijp ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:05

Dat jij als gezonde vrouw je maar aanstelt dat je parttime werkt.
Waarom niet gewoon fulltime, je bent gezond kunt daarna gewoon je dieren doen...moe..hoezo? dan geef je je toch gewoon een schop onder de kont Haha! (als je dit topic zou lezen weet je dat ik dit niet meen)

Ooohhh, je kiest ervoor om minder te werken, wat leuk!!!

JIJ hebt wat te kiezen, WIJ niet!!!!
Maar dat snap je ook niet....

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 14:08

En dit is het laatste wat ik er over ga zeggen.
Wat kunnen we toch met zijn allen weer lekker klagen.
Juist , dat is nou precies wat me zo tegen de borst stuit.
Dat klagen over van alles en nogwat.
Ik vind het bijzonder vreemd dat jullie je allemaal zo aangesproken voelen.
Als jij niet die profiteur bent die ik bedoel dan geloof ik je hoor.
Ga nou niet jezelf zitten te bewijzen.
Het zijn vast een paar profiteurs die de boel verpesten voor de anderen.
Als jullie niet die profiteur zijn, behoor je tot de andere groep.
Dan heb ik het dus niet over jullie.
Tegen de profiteurs, die blijkbaar niet in dit topic zitten zou ik willen zeggen, ga eens wat doen. Tegen alle anderen, sterkte voor de toekomst.

basta.

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:10

waarom moet jij part time werken als een gezond iemand, betekent hetzelfde als wat runningkawa schreef

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:11

hopla schreef:
En dit is het laatste wat ik er over ga zeggen.
Als jij niet die profiteur bent die ik bedoel dan geloof ik je hoor.
Ga nou niet jezelf zitten te bewijzen.
Het zijn vast een paar profiteurs die de boel verpesten voor de anderen.
Als jullie niet die profiteur zijn, behoor je tot de andere groep.
Dan heb ik het dus niet over jullie.
Tegen de profiteurs, die blijkbaar niet in dit topic zitten zou ik willen zeggen, ga eens wat doen. Tegen alle anderen, sterkte voor de toekomst.

basta.

de echte discussie ga je nu dus niet aan

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:12

Dat klagen is ook waar jij je topic mee begon denk ik Hopla.
De mensen die de boel belazeren laten heus niks van zich horen als ik het me zo probeer in te denken.
Juist omdat chronisch ziek op zoveel manieren opgevat kan worden maar ook oh zo weinig begrepen wordt stoot dit topic wellicht tegen het zere been van hen die zo hun best doen..

Het is wel een erg gevoelig onderwerp wat je aan gesneden hebt en ja ik voel me ook (in)direct aangesproken, niet omdat ik misbruik maak maar omdat er een verkeerd beeld gevormd lijkt te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:12

tjonge jonge

het is toch duidelijk wat jij met je topic titel bedoelt....wordt het wat heet onder je voetjes als we nu eens dingen zeggen wat we belachelijk vinden over wat jij doet...precies hetzelfde dus als hoe jij over chronisch zieke praat...echt precies hetzelfde...
Voelt niet prettig...of wel...? dat merk je nu ook...onthou dat ook!

En ja natuurlijk zeggen we in dit topic hoe het zit...jij noemt dat klagen...
Maar jij klaagt in een HK topic ook dat je ziek was en de hele dag in bed lag (schaam je, schop onder de kont en werken, dat zeg je namelijk ook tegen de mensen die chronisch ziek zijn..precies zo.maar zelf doe je anders..vreemd...)
Maar als iemand dat doet die er dagelijks mee geconfronteerd word, weet dat het gevoel morgen niet over is, is het klagen!
Nee jij klagt als je eens een dagje minder fit bent....de mensen in de topic vertellen gewoon hun leven van nu....en hebben daar niet voor gekozen..!

Of kies jij wel voor een paar dagen ziek zijn?
Nee vast niet...waarom denk jij dat mensen die dagelijks ziek zijn daar dan wel voor kiezen??

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:15

hopla wordt wel pfeiffer toegewens in dit topic dennisbj...

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:16

hopla schreef:

Vind je dat vreemd?
Iedere dag van ons (sorry ik zeg ons) leven is moeilijk en als je dan wat ontspanning zoekt op de pc terwijl je liever ging hardlopen dan moeten we een schop onder de kont hebben want die energie moeten we maar omzetten in werk?
Altijd moet je jezelf maar verdedigen omdat ze je een aansteller vinden en iedere keer doet het weer zeer.
Je wilt zo graag anders......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:17

klopt, heb ik gedaan
Waarbij ik ook zeg dat ik wil dat ze daarbij volledig hersteld. waarom zeg je dat er niet bij ?
Dus geen levenslange ziekte...maar dat ze een paar weekjes zou voelen wat ik al 15! jaar voel.
Lijkt me niet zo'n gemene verwensing Lachen
Wens haar geen ziekte toe van haar leven lang...zou niet durven...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-07 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Verosjaak

Ach er komen hier 75219 mensen. Vind je het dan niet logisch dat het lijkt alsof er hier veel mensen chronisch ziek zijn. Als je denkt dat er hier maar een paar honderd man komen dan lijkt het aantal chronisch zieken idd veel maar als je dan ziet dat er tienduizenden mensen zijn aangemeld dan vind ik het nog wel mee vallen.

Wat me wel opvalt is dat er hier heel veel jonge mensen al ernstige blessures hebben en daardoor bepaalde handelingen niet meer kunnen uitvoeren. Zegt dat iets over de mensen? Nee ik denk het niet. Het zegt wat over de sport (en de risico's ervan).

Ik krijg een beetje de indruk dat chronisch zieke mensen die niet kunnen werken ook hun vrije tijd niet mogen besteden aan bokken of paardrijden.
Lekker begripvol Lachen .

dennisbj

Litterbox schreef:
hopla wordt wel pfeiffer toegewens in dit topic dennisbj...

ik heb haar geen pfeiffer toegewenst? waar lees je dat?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:18

Ze heeft het over chronisch zieke bokkers.... wat ben ik? een chonisch zieke bokker. Dus wat doe ik? Ik reageer! Ze had bij het openen van dit topic kunnen weten dat wij zouden reageren en dat we ons zouden verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:19

nee die mogen alleen maar in bed liggen..maar als ze dat doen wordt er gezegt kom uit je bed..geen wonder dat je niks kunt Lachen
Doe je dan wat mag dat niet...want je bent ziek Verward

Snap jij 'm? Snap ik 'm ook Lachen