Of het de juiste manier is, die regel, is idd de vraag. En ik snap dat het voor scholen soms behoorlijk lastig is.
Het ging hier echter niet om een jongetje dat pas een probleem begon te worden, maar dat dit vanaf het begin af aan al is geweest...
Het is echter door de school, maar vooral, de directie, eigenlijk altijd afgewimpeld. Ze hadden al veel eerder in moeten grijpen.
De leerplichtambtenaar heeft mij zelf verteld dat afgesproken was dat hij bij het eerste beste incident tot nader order geschorst zou worden, omdat hij ander zowieso tot de schoolvakantie, misschien wel langer, nog hier zou blijven....
Die meneer van het JGZ, die mij verteld, dat in zulke ernstige gevallen, ze zo'n kind wel degelijk kunnen weigeren. Als het team maar achter elkaar blijft staan en elk "incident" maar op papier staat... Poot stijf houden dus.
Er zijn in extreme gevallen, wel degelijk uitwegen, ik denk dat een heleboel leraren/directeurs niet weten hoe sterk ze kunnen staan, Als er maar op tijd gesingaleerd en opgeschreven word.
Maar als een team, cq directie bang is en blijft voor (agressieve) ouders, tja....
Hier gaat nu iig hopelijk iets aan gebeuren. Want nu was hij een uitzondering op de regel, wie is de volgende en waarom is die van ons dat niet? Regelen wij als ouders tegenwoordig de boel op school? Poeh, dat was bij ons vroeger wel anders!