mijn moeder............ heeft kanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mijn moeder............ heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:52

jeetje Kim, dit gaat wel heel snel allemaal!

heel veel sterkte de komende tijd voor jou, sanne en de rest van je familie.

Jammer dat ze vriend van je moeder haar overtuigd heeft wel aan een chemo te beginnen. Maargoed, dat is hun eigen keus daar kan je helaas niet veel aan doen.

Heel veel sterkte!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:53

dat gevoel heb ik ook slimmerik......... ze zal geen zware kuur krijgen, de artsen weten ook dat het eigenlijk geen zin heeft en het klampen aan strohalmen...... maar omdat ze door haar werk al die mensen persoonlijk kent doen ze haar nog dat strohalmpje toestoppen...... maar ze zullen haar niet ziek maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:56

slimmerik schreef:
Toch heb ik zo'n vermoeden dat die chemo niet gegeven wordt.... Als ze al zo ziek is dan is het middel erger dat de ziekte toch??

Mijn tante kreeg hem niet meer twee maanden voor haar sterven...

Die kans is idd aanwezig. Ze zullen zeer waarschijnlijk iig nog gaan proberen het uit haar hoofd te praten....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:58

Het lijkt me ook zo moeilijk te bevatten voor je moeder.... Kan me voorstellen dat ze zoiets aangrijpt. Ze heeft het gewoon nog niet voldoende kunnen verwerken. Goh als buitenstaander wil je er nog niet aan dat zoiets zó snel kan gaan.

Pfff, ik zit er op dit moment ook middenin ...... het klopt niet en het mag niet...dat zijn de gevoelens die de realiteit overheersen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:59

als ze opgenomen wordt en zondag weer naar huis gaat,zal er wel het een en ander geregeld zijn,maar ze zullen een lichte dosis geven...geen hele zware kuren meer doen,van weken...

en wie weet,helpt het,en wie weet wordt ze niet ziek en leeft ze 3 weken langer..wie zal het zeggen,niets zo onvoorspelbaar als de dood zelf,maar als je toch net iets langer kan leven...wie zou het niet doen???

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:01

Heel veel sterkte voor jou en familie.
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen.. Natuurliujk nooit leuk als je dit hoort..

Ga gezellig leuke dingen doen samen Lachen.

Liefs Fiona

Marlon91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:02

Jeetje meis wat vreselijk.
Heel veel sterkte jullie allemaal Vriendjes zijn?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:04

Voor elke vorm van kanker zijn er weer andere kuren met elk weer andere bijwerkingen. Mijn vader had longkanker en heeft chemo gehad. Hij is er niet misselijk of beroerd van geworden. Het hangt er dus maar vanaf wat ze geven. Voor zijn overlijden zei hij dat hij het ook voor mij had gedaan, om me nog wat tijd te gunnen. Dat is het mooiste kado wat hij me heeft kunnen geven. 2 dagen na zijn diagnose vorig jaar viel mijn moeder plots op 63 jarige leeftijd dood neer en ik heb haar nooit kunnen zeggen wat ik had gewild. Nu heb ik meer tijd gekregen om afscheid van hem te nemen. Misschien geldt dat voor je moeder en haar vriend ook wel een beetje.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:05

ppfff wat een ellende allemaal
het lijkt wel, alsof er alleen maar ziekte , en narigheid is op het moment.
hoor de laatste weken, om me heen, lijkt wel niets anders dan, die heeft die ziekte die heeft dat.
gister word oma in het zieknhuis opgenomen.
hoor net dat er bij een colega van mij een knobbel in haar borst is ontdekt.
weet niet wat het is, maar valt me gewoon op

nu ook jij heel veel sterkte KiWiKo,
je hebt mij al eens opgebeurd met pakkende Pbtjes,
weet alleen nu even niets te zeggen,
maar heel veel sterkte in ieder geval
wat die haat liefde verhouding beterfd, houden van is nu alleen nog maar aan de orde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:10

Relaxed schreef:
slimmerik schreef:
Toch heb ik zo'n vermoeden dat die chemo niet gegeven wordt.... Als ze al zo ziek is dan is het middel erger dat de ziekte toch??

Die kans is idd aanwezig. Ze zullen zeer waarschijnlijk iig nog gaan proberen het uit haar hoofd te praten....

Misschien geven ze een ander middel dat lang niet zo zwaar aanslaat, dat ze alsnog snel verlost is van alles?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:13

ik hoop dat de doktoren medelijden met haar hebben, en haar gewoon een hele, hele lichte dosis geven

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:15

Hoi Kim,
Lees dit net een wil je veel sterkte wensen. Weet verder niet veel te zeggen, dus doe het maar zo Ach gut

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:17

Kim....weet je ook wat je moeder zelf wil. Misschien wil ze inderdaad die paar dagen/weken extra om afscheid te nemen.

Ik begrijp heel goed van jou dat je het liever niet zo ziet, zou ik namelijk zelf ook hebben. Maar misschien heeft zij het voor zichzelf nodig, dat ze zelf ook het idee heeft dat ze niet zomaar opgeeft en iedere kans heeft gepakt om misschien nog iets te doen wat ze anders niet meer had gedaan of kunnen doen.

Ik denk wel eens over die dingen na en ik zou zelf echt niet weten wat ik zou doen op zo'n moment. Als je nadenkt zou ik er inderdaad voor kiezen om niet voor de chemo te gaan. Maar als het je overkomt, gaat er ook nog een gevoel meespelen en je instinct om te overleven.

Probeer haar keuze te accepteren en er vrede mee te hebben. Misschien komt er voor jou ook nog iets positiefs uit...iets wat je samen met je moeder nog kan doen bijvoorbeeld.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:18

Mijn vader kreeg het trouwens alleen als ze vonden dat ie het aankon anders ging het niet door. Geloof me je hebt echt hele lichte middelen. Toen mijn vader ziek werd heb ik me erin verdiept en je hebt middelen die vrijwel geen bijwerkingen hebben.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:18

Ik vind het echt top van je dat je jezelf wegcijferd en je mond houdt over hoe jij erover denkt. Je hebt het er zo moeilijk mee en toch denk je aan anderen. Daar is moed voor nodig. Top !!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:19

slimmerik schreef:

inderdaad mijn oma ook niet. Ze zijn gestopt en dan heeft ze een week in palliatieve gezeten. Was inneens rap gegaan ongeloofelijk eigelijk

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:19

KiWiKo schreef:
ik hoop dat de doktoren medelijden met haar hebben, en haar gewoon een hele, hele lichte dosis geven

Ik hoop het ook meid, écht.....

Wat mij betreft mag er in zo'n situatie gewoon met placebo's gewerkt worden.... Wat zul jij je machteloos voelen zeg.... en toch de lieve vrede willen bewaren.

Verdrietig

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:22

er is ook een hele lichte dosis chemo,die niet echt het hele lichaam op zijn kop zet,maar heel licht en kortdurig werkt,deze zullen ze wel geven...die extra dagen he...

zoals pim fortuijn ooit eens zei...doodgaan is een hele klus...en dat is het!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:22

Oh, Kim wat erg..
Zo vlug..niet te begrijpen.

Ik leef met je mee...

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:25

Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:25

KiWiKo schreef:

Zou jij dan niet contact op kunnen nemen met hem en hem hierover van te voren inlichten?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:27

wat mij betreft zijn placebo's ook heel, heel wenselijk in deze situatie............

@ OOjanneke........ is niet mijn taakje........ ik beslis niet over haar....... dat doet ze zelf, en ik kan wel zoveel willen als kind, maar het is niet mijn ding............ helaas

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:27

0ojannekeo0 schreef:
KiWiKo schreef:

Zou jij dan niet contact op kunnen nemen met hem en hem hierover van te voren inlichten?

Tja, ik denk dat de patiënt in dit geval altijd het laatste woord heeft, hoe erg het ook is.... Als Kim's moeder er op staat, dan heeft Kim zelf denk ik weinig meer er tegen in te brengen. Verdrietig

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:28

Ik vind persoonlijk dat het haar keuze moet zijn. Haar leven, haar keuze. Niet ertussen gaan zitten.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:30

hoe is ze voor de rest (lichamelijk)? Ik ze nog sterk, of neemt die conditie ook erg af?

Ze kijken echt wel of de "kosten" tegen de "baten" opwegen.. Mijn moeder moet op een bepaald moment ook een pauze inlassen omdat ze teveel vocht vast ging houden. Helaas greep de tumor toen zijn kans...

Blijf de vakantie in Kreta vasthouden.. Die foto's worden zeer dierbaar..

Hoe is je dochter er momenteel onder? Durft ze nog bij oma te zijn?