Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flowerxxx schreef:Ik denk dat bijna iedereen het er wel over eens is dat jongeren beneden de 18 geen kinderen horen te krijgen. Ik denk dat er op dit soort leeftijden dan ook sprake is van een ongelukje. Flink stom natuurlijk maar het kan altijd gebeuren.
Je moet pas echt bewust voor een kind kiezen als je alle zaken die belangrijk zijn voor een kind op een rij hebt.
- een stabiele relatie (ieder kind verdient het om op te groeien in een gezin)
- een eigen/huurhuis in een omgeving die geschikt is voor kinderen
- een normale baan en eigen inkomen
- en voldoende geld om je huishouden te laten draaien, een auto te betalen en de verzekeringen.
Bijna alle tiendermoeders ontbreekt het aan bovenstaande zaken (op een paar uitzonderingen nagelaten). Dat is ook het verschil met een jonge moeder die wel bewust kiest. Pas met bovenstaande zaken kan jij je kind zelfstandig opvoeden. Als je nog bij je ouders/schoonouders woont, een uitkering of stufi krijgt ben je dus nog niet in staat het kind zelf op te voeden.
Ik heb respect voor jongeren die het kind houden en zo goed als ze kunnen op willen voeden. Maar het blijft natuurlijk een vreselijke situatie die voor zowel kind, moeder als grootouders niet ideaal is.
Ik vind het dan ook erg vreemd dat sommige mensen dit soort situaties proberen goed te praten of normaal vinden. Dat is het gewoon niet. Hoe goed een 16/17/18 jarige ook probeerd haar kind op te voeden. Het had natuurlijk nooit mogen gebeuren, nu zit er niets anders op dan er het beste van te maken en veel moeders doen dat prima. Maar als ze hadden mogen kiezen hadden ze vast nog enige tijd gewacht.
KiWiKo schreef:Ik was 29 toen Sanne geboren werd
Pascal schreef:hoe durf jij van achter jou computertje te zeggen, dat tienermoeders financieel niets hebben, geen huis hebben en al die oliebol nog meer.
Jippie schreef:Pascal schreef:hoe durf jij van achter jou computertje te zeggen, dat tienermoeders financieel niets hebben, geen huis hebben en al die oliebol nog meer.
Dan moet je mij maar eens uitleggen hoe je dat doet als je 18 bent met kind?
Voor een normale MBO opleiding zit je tot 18 jr in de schoolbanken en kun je vervolgens aan het werk voor minumum loon. Geen schande maar puur feiten.
Andere opties zijn dus bij je vader en moeder blijven wonen, of zorgen dat je een man aan de haak slaat met toekomstperspectief. Maar in dat laatste geval kan het wel eens heel nadelig aflopen als die verbintenis na een tijdje strandt.
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereidt.
Jippie schreef:Ddees; ik vind het in de eerste plaats helemaal niet nodig om ongewenst zwanger te raken. Er zijn genoeg maatregelen die je kunt nemen tegenwoordig. Abortus is een optie en geen schande, een ongewenst kind ter wereld laten komen is wel een schande.
Ik vind dat hier de zaken veel te rooskleurig worden afgeschilderd en het valt me op dat de jongste Bokkers in dit topic graag mee gaan in die positieve verhalen.