H&M: Absurde maatvoering...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:38

Ik vind die pil juist super! Nergens last van, wel paar kiloo aangekomen (5 ongeveer).
Maar daar gaat het eigenlijk verder niet om.

Ik heb ook vrij grote cupmaat en ik heb altijd dat truitjes daarom korter worden zeg maar, en bij mijn borsten zo erg uitrekken. Dat kan af en toe echt stom staan! Dus meestal neem ik maar een maatje groter.
Enneh over bh's mijn ene borst is stuk groter dan mijn andere das pas moeilijk om een goede bh te vinden dan!

Volkoren

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:25

als j n truitje groter koopt gaat hij onder de borsten dus heel erg flubberen.. ook geen gezicht..

ieder heeft wel wat verschil ertussen zitten.. is het echt veel (n cup ofzo) kan geen enkele bh goed zitten.. voor de helft alleen

plagom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:12

Ik vind het wel heerlijk eigenlijk! Kan bij de H&M gewoon truitjes aan maat 32, en broeken maar 36.. Goed voor me zelf vertrouwen :D

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:28

http://frontpage.fok.nl/nieuws/60055

Dit is een leuk bericht!

Dikke mensen zijn het zat om steeds kwetsende opmerkingen naar hun hoofd geslingerd te krijgen. De Nederlandse Obesitas Vereniging krijgt veel klachten van deze mensen die door de internationale strijd tegen zwaarlijvigheid haast geen fatsoenlijk leven meer kunnen leiden. "Meer dan anderhalf miljoen Nederlanders met overgewicht worden dagelijks te kakken gezet. De campagnes moeten gaan over gezonde voeding, niet over kilo’s. Ik word er akelig van", zegt voorzitter Mieke van Spanje van de obesitasvereniging.

Veel mensen vinden dat ze niet altijd zomaar af kunnen vallen, omdat dik zijn bijvoorbeeld in de familie zit. Uit medische hoek krijgen ze daarvoor steun. In artsenblad Medisch Contact vegen twee wetenschappers en een medicus de vloer aan met overheidscampagnes tegen overgewicht. "Dat overgewicht steeds wordt afgeschilderd als het gevolg van een verkeerde levensstijl, is onterecht en zeer kwalijk."

Hun onderzoek laat ziet dat mensen met een normaal gewicht juist eerder sterven dan dikkerds. Zij vinden het onaanvaardbaar de hele bevolking bang te maken voor zwaarlijvigheid.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:40

Wat een onzin, net alsof overgewicht goed voor je is, daar komt de laatste zin wel op neer..

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:05

En zo zegt elk onderzoek weer wat anders,
feit is dat veel mensen wel een ongezonde leefstijl hebben.

Ben van de week trouwens bij de Hennes geweest, uit een rek vol broeken heb ik de laatste 38 gepakt, de rest was allemaal 42, 44 en 46.
Zellfde verhaal voor de rok die ik gekocht heb, dat was een maatje 36 en verder hingen er ook alleen grote maten. Echt mazzel dus.

Ik vind het heel fijn dat dikkere mensen ook kunnen slagen, maar er moet toch ook een gulden middenweg mogelijk zijn?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:53

kun je daar niet uit concluderen, dat de maten die jij opnoemt simpel weg de meest gevraagde maat is en daarom op?
Dus het gezeur dat er veel dikke mensen zijn wel meevalt, want anders waren die grotere maten wel op geweest?

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:00

Ik weet niet wat ze aan maten binnen gekregen / besteld hebben, weet alleen dat de maten 36-38 nauwelijks voorradig waren.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:03

@RK: Ik denk dat je daar best wel es gelijk in kunt hebben

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:27

Spetterlover schreef:
Wat een onzin, net alsof overgewicht goed voor je is, daar komt de laatste zin wel op neer..

Nee, lezen is blijkbaar een kunst.

De laatste zin zegt alleen maar dat er wel meer dingen ongezond zijn, waar lang niet zo'n grote hetze om wordt gemaakt.

En eerlijk gezegd vind ik het wel frappant dat mensen met overgewicht langer leven als het echt zo ongezond is

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:59

Ik vind de reclame van Kellogs op het moment erg irritant moet ik zeggen.
Eerst zie je een meisje wat een winterdip heeft, veel eet en dus aankomt volgens de reclame, om te zien trouwens gewoon een normale gezonde meid, daartegenover haar vriendin die gezond kellos eet en dus lekker slank blijft.....vriendin is denk misschien 1 kg lichter dan de mevrouw met de winterdip maar heeft een kort topje aan waar de andere een lekkere dikke trui aan heef.

Buiten dat ik het dus behoorlijk onzinnig vind dat die winterdip meid dik zou zijn, ben ik er ok niet echt van overtuigd dat je afvalt omdat je kellogs eet.

Niet helemaal ontopic maar zat me er gisteren zo suf aan te ergeren toen dei 5 keer langs gweest was op de buis.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:03

idd irritante reclame.. tis maar hoe je je kleed.. als ik 5 kilo dikker lijk omdat ik een lekkere warme trui aan heb is dat maar zo.. warmte gaat toch echt voor met dit weer

waar begint men precies aan overgewicht te denken?? Maten zeggen ook niet alles. Een vriendin van mij is gewoon enorm lang.. en heeft dus ook een maatje groter.. Maar is absoluut niet dik of zelfs maar stevig te noemen..

Vind het juist wel mooi dat er wat hippere kleding ook in wat ruimere maten te vinden is.. Als je iets breder bent hoeft het niet te zeggen dat je maar meteen in dezelfde kleding zaak als je moeder en/of oma moet shoppen.

muiltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:32

sammetje schreef:
Heb ik ook nog nooit zo meegemaakt. Mijn maat (34/36) hangt er juist altijd nog wel. Wat ik vervelend vind is dat ze (niet bij H&M trouwens) de broeken zo belachelijk lang maken. Ik heb niet eens van die korte benen maar heb nou al heel vaak een leuke broek gepast die helemaal goed zit maar die echt veel te lang is.

dat heb ik ook, ik heb mt 34-36 maar ben gewoon klein 165 en die broeken zijn me ook dikwijls te lang... Maar gelukkig heeft mijn pa en hele handige vriendin, die kort het dan eventjes voor me in.

Ik vind overigens dat wanneer ik naar de H&M ga er juist weinig leuke dingen in mt s van shirtjes of blousjes zijn...

muiltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:36

x4you schreef:
Citaat:

300 buikspieren... Pff als ik 10 keer ga ben ik al dood

Ja dat is dus mijn probleem.. Ik doe veel.. bewegen, goed eten.. En ik val gewoon niet af.. Het zal wel gewoon mijn lichaamsbouw wezen zeker..

Ach leuk muziekje op, en een poster van een model die een mooi buikje heeft voor je, en een fles water op het bureau, en aan leuke dingen denken , nou dan kom je heel ver hoor

300???????????????????
wat doe je dan allemaal niet en hoelang doe je er over. Ik ben na een paar minuten buikspieren trainen al kei kapot

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 19:47

Cer schreef:
http://
http://frontpage.fok.nl/nieuws/60055[/url]

Dit is een leuk bericht!

Dikke mensen zijn het zat om steeds kwetsende opmerkingen naar hun hoofd geslingerd te krijgen. De Nederlandse Obesitas Vereniging krijgt veel klachten van deze mensen die door de internationale strijd tegen zwaarlijvigheid haast geen fatsoenlijk leven meer kunnen leiden. "Meer dan anderhalf miljoen Nederlanders met overgewicht worden dagelijks te kakken gezet. De campagnes moeten gaan over gezonde voeding, niet over kilo’s. Ik word er akelig van", zegt voorzitter Mieke van Spanje van de obesitasvereniging.

Veel mensen vinden dat ze niet altijd zomaar af kunnen vallen, omdat dik zijn bijvoorbeeld in de familie zit. Uit medische hoek krijgen ze daarvoor steun. In artsenblad Medisch Contact vegen twee wetenschappers en een medicus de vloer aan met overheidscampagnes tegen overgewicht. "Dat overgewicht steeds wordt afgeschilderd als het gevolg van een verkeerde levensstijl, is onterecht en zeer kwalijk."

Hun onderzoek laat ziet dat mensen met een normaal gewicht juist eerder sterven dan dikkerds. Zij vinden het onaanvaardbaar de hele bevolking bang te maken voor zwaarlijvigheid.

Yeah right. Ben heeeel benieuwd naar dat onderzoek, wie geeft mij de link? Ik kan er namelijk wel weer een aantal anderen tegenaan gooien.

Bovendien, als je die reclamecampagnes van de óverheid al kwetsend vind, vraag ik me af waarom je zo heetgebakerd bent. Ik ken namelijk alleen de overheidcampagne die voorlicht over goede voeding, en daar vind ik niets vervelends aan. (edit: in tegenstelling tot die kellogs reclames idd, alsof het goed is de hele dag op kellogs koolhydraten te leven )

Veel Nederlanders zwaarder: http://www.minvws.nl/nieuwsberichten/ds ... aarder.asp
Preventie van overgewicht werkt beter dan afvallen; overgewicht een zeer zware belasting van de volksgezondheid:
http://www.wau.nl/pers/01/062.html\
Relatie tussen overgewicht en kanker:
http://www.wcrf.nl/obesitas/index.lasso ... IWU21EC0AD
61% van de Nederlanders zijn te dik:
http://www.overgewicht.nl/nederlanders_ ... te_dik.htm
Van 1980 tot 1998 is het aantal kinderen met overgewicht verdubbeld!
http://www.overgewicht.nl/overgewicht_b ... mt_toe.htm

Dat stukje op Fokt, dat dikke mensen er niets aan kunnen doen, ben ik het ook niet mee eens in alle gevallen. Nu zal ik wel weer heel bokt over me heen krijgen, maar de kreten als 'het zit in de familie' en 'het ligt aan mijn stofwisseling' zijn in 95% loos.... zo heb ik zitten discussieren met een Amerikaanse collega van een enorme omvang die durfde te beweren dat hij dik was omdat dat tegenwoordig in de genen zit. Yeah right, zowat de hele Amerikaanse bevolking heeft ineens slechte genen?
Het is trouwens wel dat hoe meer crashdieten je doet en hoe ongezonder je leeft, hoe minder snel het eraf gaat. Maar dat is nog steeds geen genen- of familieprobleem, maar een kwestie van gevolg van je eigen eet/beweegpatroon.
Laatst bijgewerkt door Laura op 01-12-05 19:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:54

Ach Laura wees blij dat jij gezegend bent met maatje stokstaart.
Jammer dat met het afvallen ook een stukje inlevingsvermorgen verloren is gegaan.

Hoe vertel je alle mensen die aan de prednison zitten dat het hun eigen schuld is?

Hoe zeg je mensen die een stofwisselings probleem hebben dat ze het er zelf naar gemaakt hebben?

Wat dacht je van mensen die aan bed gebonden zijn door een ongeval? Die kunnen niet eens bewegen maar komen wel aan.

Ach ja allemaal eigen schuld natuurlijk.

Ik ben benieuws hoe je zelf reageerd als je ziek wordt en daardoor een flink aantal kilo's aankomt. "Nou Lauraatje jammer hoor van die dikke reet, maar ja eigen schuld!"

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:56

toch zit een groot stuk wel in genen, net als de lengte.
en dan heb ik het over gewoon stevige mensen (en ja, dat kan ook maat 46 zijn) dan heb ik het niet over mensen die echt heel zwaar zijn.

kijk maar eens naar paarden
Kawa is er 1, die is echt op lucht dik, zelfs toen hij veel liep, kreeg hij amper krachtvoer. Anders was hij echt mega.
Terwijl zijn maatje, die toen 1x in de week eens een halfuurtje hobbelde
veel meer te eten kreeg, toch heel wat kilo's lichter was en ze waren beide even groot.
Hooi kreeg ook die ander meer.

Daar zit het met mensen echt niet anders.
De een heeft gewoon meer aanleg dan de ander.

mijn baasin, een sprietje om te zien
maar ze voert de hele dag geen klap uit en als je hoort wat voor zooi en hoeveel ze eet..
Daar doe ik 3 weken mee

owja, kan dat ene topic niet meer vinden wat jij eens had.
Je zei dat ik daar x aantal calloerien per dag had
Ik heb dat nogmaals nagereked een tig weken terug, bij voedeingscentrum, maar kom op veel minder uit dan jij.
Ik denk dat die site die jij gerbuikt, met zo makkelijk dat het in porties ging, voor mij veeeeel te grote porties hanteerd.
want als ik mijn porties afweeg kom ik uit op bijna de helft van wat jij schreef.
(weet zo de getallen niet meer uit mijn hoofd)
Dus leuk een site per portie, maar dan zou je wel aan meoten geven hoe groot een portie bij jou gemiddeld is.

en Sorane idd
Ik ben ineens giga afgevallen
toen pfeiffer gekregen, wat nooit weg is gegaan
en toen in een paar maanden tijd omhoog geknalt met gewicht
En volgens dokrts is allesnormaal.
Volgens natuur artsen niet, maar hen lukt het niet mijn energie, stofwisseling en imuumsysteem normaal te krijgen
En daar om gevraagd, nee dat had ik niet
hoop voor Laura ook dat ze dit nooit mee gaat maken, want ikd enk dat ze nooit sterk genoeg is, af te kunnen om haar lijf niet perfect meer te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:59

Sommige mensen zijn inderdaad niet opgewassen tegen een minder perfect leven ben ik bang. Helaas zijn ze ook vanmening dat iedereen zich moet meten aan hun "perfecte" leventje.

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 20:03

ach ach ach, moet ik me nu om mijn lijf gaan verantwoorden? Grappig, ik ben namelijk wel de laatste die roept dat ik perfect ben.

Sorane leest uiteraard weer over mijn uitzonderingenstukje van die 5% met ziektes heen...

RK, dat is heel logisch! Ieder mens zit anders in elkaar, en ik ben de laatste om te zeggen dat er een standaard dieet of een standaard bewegingsschema voor iedereen helpt... maar, je kán dit gegeven zeker niet koppelen aan die gestegen 65% van de mensen met zwaar overgewicht; als dat zo was, was zulk overgewicht 20 jaar geleden het ook het geval geweest.
Laatst bijgewerkt door Laura op 01-12-05 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:04

Als jij je niet om je lijf hoeft te verantwoorden, waarom zou een zwaar persoon dat wel moeten dan?

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 20:10

Wat ik bedoel, is dat je me persoonlijk aanspreekt op mijn lijf, wat haast afgunstig overkomt... Een compliment trouwens, dat je me perfect vind en er vanuit gaat dat mijn leventje perfect is
Heb ik ook hard genoeg voor gewerkt trouwens Ben inmiddels heel benieuwd naar jou, Sorane! En zeker of je nog opmerkingen kan maken die iets bijdragen aan dit onderwerp, die niet met mij persoonlijk te maken hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:12

Ik geloof dat je nog niet doorhebt wat het betekend als je iets tussen "" zet.

Maar goed. Je bent benieuwd naar mij? Waarom? Om je aan te meten?
Nee meis ik loop niet te koop met mijn lichaam op het internet, dat in tegen stelling tot andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:13

reeskees schreef:
Volgens mij is dat niet alleen bij H&M, maar ook bij de rijbroeken van Anky. Had ik normaal mt 42, een Rijbroek van Anky is met maar 40 nog wat te groot...
Of ligt dat m aan mij...?

goh, dan vind de ANKY rijbroeken niet zo heel groot, maar eerder pikeur ofzo veel te klein... Ik heb normaal 44, af en toe 46

nou ik heb gister de hele ruitersportzaak zowat gepast. Pikeur en kentucky geloof ik, nou ik paste helemaal niets in maat 46 terwijl al mijn rijbroeken maar 44 zijn had ik met die broeken maat 50 ofzo nodig

Toen een ANKY broek gepast en die paste ik idd gewoon in maat 44...

broeken zijn voor mij dan juist weer allemaal te kort in een reguliere winkel...

Trouwens, dat berichtje van Laura ben ik het niet mee eens. Natuurlijk als je elke dag 3 uur sport en 2 boterhammen plus avondeten eet zal je niet dik worden. Maar dat neemt niet weg dat de een er meer aanleg voor heeft.

En daarnaast heeft het bij mij ook voor deel met mijn lengte te maken dat ik een maat groter heb. Ik ken zat mensen die dikker zijn, 10/15 cm kort en huppa meteen 3 maten minder. [ik ben overigens 1.76]...

En die reclames als 'vol' persoon wordt ik daar echt enorm ziek van... Letterlijk ziek ja

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 20:15

@Sorane, Ohnee, dat was ik even vergeten. Jij plaatst nooit foto's of topics over jezelf. Jij haalt genoeg voldoening vanuit anonimiteit anderen te bekritiseren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:17

Euhm nee ik plaats geen foto's van mezelf omdat ik het nu er niet van in zie om naar complimentjes te vissen op het internet.

Oh en dat anonieme gaat ook niet op. Er zijn er genoeg hier die me RL kunnen. Dus helaas.

Maar je gaat je nu toch niet verlagen tot steken onder water? Dat past niet in je rol lieverd.