uitslag MRI: Hernia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:07

Nou, de orthopeed zei direct dat zitten slecht is voor je rug, maar hij vond dat ik maar pijstillers moest nemen en moest gaan werken! Heb dit maar niemand op het werk verteld.

Pijn in heup en been was vorig jaar. Dit jaar heb ik 'alleen' de messteken en absoluut geen uitstraling. Neuroloog dacht dat ik vorig jaar een hernia heb gehad, orthopeed vermoed dat de versmalling min of meer aangeboren is. Ze zeggen beiden dat ik nu geen hernia heb (op basis van een rontgenfoto).

Wat ellendig voor je dat je de hele dag pijn hebt Als ik me goed gedraag (weet even geen ander woord haha) dan heb ik tussentijds totaal geen pijn. Ik word echt overvallen door de pijn. Als ik de verkeerde dingen doe dan gaan m'n spieren wel steeds meer pijn doen.

Als ik b.v. 5 min op m'n rug ga liggen dan slaat het direct vast. Op m'n zij lukt wel.

Nou ja, genoeg gezeurd. Ik doe m'n best en ga ervan uit dat het vanzelf weer over gaat. Alhoewel ik altijd gericht zal moeten blijven oefenen.

Anoniem

Re: uitslag MRI: Hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:45

met een rontgenfoto kunnen ze geen oordeel geven of er een hernia zit, minimaal een MRI moeten ze maken. ik zal het je nog sterker vertellen, mijn giga-hernia was zelf op de MRI niet te zien!
als je veel pijn houd (of vaak) zou ik toch wel een MRI eisen hoor

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:26

zitten is echt taboe voor een hernia.
lopen is het beste en als je moe bent gaan liggen.
mijn man deed dat ook zo.
nou ja lopen kon hij ook niet echt meer want hij kon ze voeten niet optillen.
en naar die verlammingsverschijnselen kon hij helemaal niet veel meer.
maar die pijn die jullie beschrijven had hij ook ja.
het schoot ook echt in zijn bil door zijn been naar ze tenen toe.
maar goed hij heeft nu een paar zenuweblokkades gehad in het sintmaartens ziekenhuis en dat heeft echt geholpen.
misschien iets voor jullie om daar info over na tevragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:26

zenuwblokkades heb ik ook gehad (heb volgens mij de hele molen al gehad, ook nucleoplasty) hielp bij mij ook niet, maar ik heb mensen gesproken bij wie het wel hielp. zoals ik al eerder zei; niet elke rug is hetzelfde, niet ieder probleem is hetzelfde, de een heeft baat bij 2 prikjes en de ander moet tig maal onder het mes, die pech heb ik ook.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:54

nee dat klopt ook wat bij de ene niet werkt werkt bij de andere wel
het was ook maar gewoon een idee.
en opereren word het vaak van kwaad tot erger
maar goed ik wend je het alle beste toe en veel beterschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:57

thanks

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:22

ik heb dezelfde pech als jij phannie 30 januari komt mijn chirurg terug van vakantie en dan krijg ik te horen hoe nu verder. ik ga informeren of ik in aanmerking kom voor een kunststof tussenwervelschijf en vragen wat daar de voor en nadelen van zijn enzo. ik duim nog steeds voor iedereen hier!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:35

MissArianne schreef:
ik heb dezelfde pech als jij phannie 30 januari komt mijn chirurg terug van vakantie en dan krijg ik te horen hoe nu verder. ik ga informeren of ik in aanmerking kom voor een kunststof tussenwervelschijf en vragen wat daar de voor en nadelen van zijn enzo. ik duim nog steeds voor iedereen hier!

oh daar wil ik alles over weten, laat het me weten als je 30e geweest bent!

shertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:41

Hallo allemaal,
Ik heb met de zoekmachine gezocht op "hernia/paardrijden"en kwam bij jullie terecht.
Ik ben twee weken geleden geopereerd aan een tweevoudige hernia en wat mij opvalt is dat niemand (de neurochirurg en de fyso) mij kan vertellen hoelang het nog kan duren voor ik weer kan paardrijden.
Ik ben al zo'n vier maanden uit de roulatie (had een accute hernia) en dus even zo lang al niet aan het rijden.
Ik wil zo graag weer maar niemand kan me vertellen hoelang het eventueel nog duurt voordat ik er weer klaar voor ben. In het boekje wat ik van het ziekenhuis kreeg staat helaas paardrijden ook als de laatste sport die je weer mag uitoefenen na een hernia-operatie.
Hoop dat iemand van jullie er ervaring mee heeft zodat ik een beetje weet waar ik aan toe ben.
Groeten Shertje

Heike
Mede-oprichtster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:26

Ik heb ongeveer 3 maanden gewacht. Al eerder erop gezeten. Maar echt rijden na 3 maanden.

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:00

hey
sterkte in ieder geval
mijn moeder heeft ook een hernia maar die heeft ook wanneer ze een stukje gelopen heeft dat ze minder last heb. het is zo dat wanneer er een bepaalde spanning op die zenuw staat het heel zeer gaat doen en wanneer je weer in een andere houding staat/zit de zenuw zich ontspant.
me moeder doet ook dat fysio fitness het gaat op zich nu wel beter.
me moeder slikt ook dyclofenac (ofzoiets weet niet precies hoe je het schrijft) en dat werk bij mij moeder wel goed.

Nou heel sterkt en hopen dat het niet zo ver komt dat je geopereerd moet worden
beterschap

babette

shertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:34

Heike: bedankt voor je reactie, heb jij ook een operatie gehad en vervolgens drie maanden gewacht?

shertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:35

babette: ook bedankt voor je reactie enne....die operatie heb ik dus twee weken geleden gehad. Ben nu bezig met herstellen.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:28

Ik had een spoedoperatie. Na de uitslag van de MRI hebben ze me na een week geopereerd. Daar was ik echt heel blij om. Bij mij zeiden ze dat ik zelf het beste kon voelen wat ik wel kon en wat niet.

_babette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:47

shertje schreef:
babette: ook bedankt voor je reactie enne....die operatie heb ik dus twee weken geleden gehad. Ben nu bezig met herstellen.

ooh sorry
nou beterschap dan met het herstel

shertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:56

Dat was gelukkig bij mij ook het geval Heike, nadat ik bij de neurochirurg was geweest, lag ik binnen anderhalve week op de operatietafel. Ben ik ook blij mee!! Als ik wel eens van andere mensen hoor hoelang zij op een operatie hebben moeten wachten pfff. Ik werd al moedeloos bij de gedachte alleen al.