Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:10

ArwenLune schreef:
Mijn stagebegeleiders vonden het anders aardig zonde dat ik stopte, en mijn mentor al helemaal. Ik vond het gewoon geen fijne omgeving, vol met kinderen die hun best deden om andere mensen (mede-leerlingen, leraren, etc) het leven zuur te maken voor geen andere reden dan dat ze daat zin in hadden en geen enkel inlevingsvermogen in de andere hadden.

In mijn ogen starten mensen hun leven als kleine wilden en worden we (hopelijk) tijdens onze opvoeding omgevormd in geciviliseerde wezens.

het is niet voor het een of het ander maar als ik soms op school loop dan kan ik me best voorstellen dat leraren in 1 keer er geen zin meer in hebben door de onopgevoede kindjes maar dat heeft weinig maar kindvrije beslissing te maken denk ik, volgens mijn voelde arwen er zich gewoon niet op der plekkie!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:12

isabelle schreef:
het is niet voor het een of het ander maar als ik soms op school loop dan kan ik me best voorstellen dat leraren in 1 keer er geen zin meer in hebben door de onopgevoede kindjes maar dat heeft weinig maar kindvrije beslissing te maken denk ik, volgens mijn voelde arwen er zich gewoon niet op der plekkie!

misschien zou het leuk als het hier niet meer zo op de persoon gespeeld werd, en dat geldt voor iedereen. Ik heb overigens ook voor de klas gestaan (middelbare school) en daar heb ik superherinneringen aan over gehouden, maar ook wat klotedingen. Soit, zo is het leven.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:15

Lielle schreef:
misschien zou het leuk als het hier niet meer zo op de persoon gespeeld werd, en dat geldt voor iedereen. Ik heb overigens ook voor de klas gestaan (middelbare school) en daar heb ik superherinneringen aan over gehouden, maar ook wat stinkmodderdingen. Soit, zo is het leven.

o maar lielle, ik heb het niet over arwen persoonlijk maar bekijk het nieuws eens, leraren worden doodgeschoten dus gewoon in de mening van de zin waarom ze gestopt is kan ik me gewoon vinden

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:17

Toch interessant dat mijn opmerking over voor de klas staan uitgediept word terwijl mijn uitgebreide post over het vergelijken van ervaringen (en mijn blijkbaar ontbrekende openheid op dat vlak) verder genegeerd word (behalve door Mobick).

Overigens had ik ook geen fijne ervaringen op de middelbare school waar ik stage liep, maar ik denk dat dat grotendeels lag aan het feit dat wij tamelijk groen voor een IVBO klas gezet werden. Op een ander soort school denk ik dat de ervaringen beter geweest waren, ik kan best opschieten met de meeste tieners.
Laatst bijgewerkt door 796285 op 15-10-04 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

als je je laatste opmerking had weggelaten, was dat iets overtuigender overgekomen Knipoog

Goh, misschien ben ik toch in de wieg gelegd voor moeder, zo braaf aan het vrede stichten hier Haha! geintje

Lielle

ArwenLune schreef:
Toch interessant dat mijn opmerking over voor de klas staan uitgediept word terwijl mijn uitgebreide post over het vergelijken van ervaringen (en mijn blijkbaar ontbrekende openheid op dat vlak) verder genegeerd word (behalve door Mobick).

waar staat die? Ik heb een paar bladzijden gemist tussendoor.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:19

wahahhah liele misschien wel maar of de laatste zin erbij staat of niet, het kwam doordat arwen dat zei dat ik daar bij stil stond

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:19

isabelle schreef:
nienke dit gaven jullie zelf aan, jullie is groot, sommige, dus ik hoef niet in een woestijn te gaan zitten

Dit was eigenlijk een ondersteuning van jouw statement Haha! En daarmee wil ik ook even zeggen dat ik dat 'jullie' dat je gebruik een beetje ongepast vind. Maak ik me misschien ook wel schuldig aan, ik hoop het niet... Er discussieren hier meer mensen dan de 2 die zeggen dat kinderbijslag onzin is!!!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:20

nienke, ik ben moeder en ik ontvang kinderbijslag ik vind het OOK onzin maar maakt niet uit, ik had het over zwangerschapsverlof

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:20

Lielle schreef:
waar staat die? Ik heb een paar bladzijden gemist tussendoor.

Pagina 14, 7de post van boven, en wat volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:22

Arwen, jij legtmij in de mond dat ik de ervaring van een ander als minder bijzonder bestempel. Als je op de vorige bladzijde kijkt zeg ik nogmaals wat ik syeeds zeg. Omdat jij mij andere dingen in de mond legt, sta je dus niet open voor mijn argumenten. Dus je werd niet genegeerd.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:23

arwen ik wil niet vervelend doen hoor maar je wou je persoonlijke fantastische mening niet delen omdat je bang was dat wij moeders het zouden afschuiven naar, naja dat kun je toch niet vergelijken met een kind! verder lees ik er niks nuttigs in behalve dat je zegt dat niet voor iedereen hetzelfde wonderbaar is

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:24

SuperPepeijn schreef:
leuk om te zien dat dit soort discussies altijd "het beste in de mens" naar boven brengt Haha!
ken je hem nog isabelle? Haha!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:25

SuperPepeijn schreef:
ken je hem nog isabelle? Haha!

nee maar dat zul jij me vast vertellen of heb je het over de aura's?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:27

ik ben iig geïnteresseerd Arwen

Maar dat is eigenlijk ene heel andere discussie. Kun je je eigen maatstaven over wat mooi/lief/bijzonder is hanteren om andermans ervaring te toetsen? Zijn er normen en waarden over bijzonderheid?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:28

isabelle schreef:
arwen ik wil niet vervelend doen hoor maar je wou je persoonlijke fantastische mening niet delen omdat je bang was dat wij moeders het zouden afschuiven naar, naja dat kun je toch niet vergelijken met een kind!

Maakt dit uit voor mijn argument? En het was een ervaring, geen mening.

Citaat:
verder lees ik er niks nuttigs in behalve dat je zegt dat niet voor iedereen hetzelfde wonderbaar is

Dat zeg ik inderdaad, maar jij was degene die vond dat je liefde voor een dier absoluut niet kon vergelijken met liefde voor een kind.

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:29

isabelle schreef:
het gaat erover dat de bewust kindvrije mensen spugen op onze kinderen en wij als moeder zijnde daar heel veel respect moeten voorhebben en owja dat wij als moeders moeten respecteren dat die mensen geen kinderen willen!

Ik spuug niet op kindjes... omgekeerd gebeurt veel vaker Haha!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:29

ArwenLune schreef:
Dat zeg ik inderdaad, maar jij was degene die vond dat je liefde voor een dier absoluut niet kon vergelijken met liefde voor een kind.

en dat ben ik nog steeds arwen en meerdere moeders hebben dit bevestigd dus ik ben niet de enigste die dat denkt! kijk je kan je dier behandelen als je kind maar het is je kind NIET

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:30

maja01 schreef:
Ik spuug niet op kindjes... omgekeerd gebeurt veel vaker Haha!

grrr als je op de letterlijke toer gaat heb je daar gelijk in, ik heb het net mijn 3 jarige zoon afgeleerd, het is me gelukt gelukkig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:32

En die eennalaatste post komt dus op mij ook niet erg aardig over. Isabelle, jij stelt terecht JOUW kinderen boven JOUW dieren, Arwen stelt HAAR dieren boven jouw kinderen.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:33

Lielle schreef:
ik ben iig geïnteresseerd Arwen

Maar dat is eigenlijk ene heel andere discussie.

De insteek was dat in dit topic weliswaar niet gezegt is dat kindvrije mensen maar gauw kinderen moeten krijgen, maar dat wel steeds geimpliceerd werd dat onze ervaringen, mooie momenten en belevenissen in het niets vallen bij het krijgen van een kind. En dat vind ik eigenlijk best een beetje beledigend.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:34

isabelle schreef:

Nou, kan niet ontkennen dat als kinderen zich onopgevoed gedragen, ik een grote hekel aan ze heb en me bepaald geen positieve gedachten vorm over kinderen. Vanmiddag nog; ik ben met mijn merrie gewoon aan het rijden, langs de kant van de weg. GEheel in de verte, 3 van die fietsende ondieren, eh sorry puberjongetjes. En een hoop gezeik aan mijn kop en flauw doen! Ze kenden mij niet eens, ik kende hun niet, er was niets aan de hand en stoer doen hoor! Het is wel zo, dat ouders hun kinderen vaak niet leren anderen te respecteren en in hun waarde te laten. Ik sta ook iedere keer versteld als ik zie dat een kind WEL is opgevoed. Eigenlijk is dat te gek, het zou andersom moeten zijn.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:34

Lielle schreef:
En die eennalaatste post komt dus op mij ook niet erg aardig over. Isabelle, jij stelt terecht JOUW kinderen boven JOUW dieren, Arwen stelt HAAR dieren boven jouw kinderen.

lielle, dat arwen HAAR dieren over MIJN kinderen plaatst vind ik heel normaal, ik heb niks met haar dieren en zij heeft niks met mijn kinderen maar een appel vergelijk je toch ook niet met een peer, daarom heb je MENSEN en DIEREN

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:36

Mensen zijn ook dieren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:36

Ik denk dat moeders wel kunnen zeggen dat HUN ervaringen etc in het niet vallen bij de ervaringen met hun kinderen. Hun volste recht, mijn volste recht om daar in mijn geval anders over te denken.

Ik houd er niet van verteld te worden wat ik moet vinden, niet door moeders, niet door kinderen, niet door dit kabinet Knipoog, dat maak ik allemaal zelf wel uit Haha!