Miep heeft niet in het ziekenhuis gelegen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:18

Ethelate schreef:
Ik bedoel idd het munchausen syndroom. Naam was paar pagina's terug ook gevallen, maar kon toen ik het aan het typen was niet meer opkomen.

Als ik dit verhaal zo lees, dan lijkt me niet dat ze aan het syndroom van Munchausen lijdt. Mensen met Munchausen breken bijvoorbeeld expres het been van hun kind, om vervolgens naar het ziekenhuis te gaan en daar aandacht te krijgen.

Ik denk eerder aan iets heel anders, nl. pseudologica fantastica (pathologisch liegen). Pathologisch staat voor 'ziekte'. Dit wil zeggen dat de persoon in kwestie daadwerkelijk ziek is en in principe geen grip heeft op wat hij/zij allemaal aan het verkondigen is. Ik denk dus dat ze dit niet expres/bewust heeft gedaan. Hoe onbegrijpelijk zoiets ook is... het bestaat.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat er een heleboel mensen zijn die zich nu heel gekwetst voelen, logisch. Ik ken haar niet, maar ik zou me ook behoorlijk in de maling genomen voelen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:39

Jeetje, daar sta je dan met een mond vol tanden...

Ik heb de topics niet allemaal gevolgt, een beetje van een afstandje, maar wist dat het goed mis was aangezien het groot aantal antwoorden erop steeds. Ik ahd gedacht dat het ook echt was...
Idd, het vertrouwen is geschonden. Ik ben erg goed gelovig, altijd al geweest, en ook redelijk over het internet. Maar nu ga je dan toch twijfelen aan al die verhalen...
Erg, erg jammer... Dat een persoon dat vertrouwen op zo'n manier, van vele bokkers, zo verziekt!!
Harstikke bedankt, namens de mensen die het allemaal WEL echt menen en ECHT problemen hebben!...

ein:

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:44

Wat een vervelend berichtje is dit toch zeg.
Ik maakte me druk om iemand die ik niet eens kende. Ik vroeg me echt af, gaat ze het wel halen. Zo veel tegenslagen....... Bloos!

Nu ik dit topic begon te lezen, sprongen de tranen in mijn ogen.
Zo veel verdriet heeft iedereen om Dorine gehad.
Dit brengt weer zoveel terug.....

Dorine, de schat,
Zoveel aan jou gehad.

Je mocht helaas niet langer blijven,
maar je kon het ons nog wel inwrijven.

Geniet van het leven, zoals je het krijgt.
Tot op de dag dat je voor altijd zwijgt.

Dorine kende ik ook niet, maar ze heeft mij heel veel goed gedaan,
zoveel woorden die mij hielpen, meer en meer te leren over het leven.
Ze sprak altijd opgewekt en vrolijk. Altijd daar voor iedereen.
Helaas mochten we niet langer van haar woorden genieten.
Toch is het een persoon die voor altijd een opperbokkers plek heeft, omdat ze nu eenmaal DE vrouw was.

Miep, ik vind het verschrikkelijk dat de tranen moesten vloeien. Helaas niet om jouw, maar vanwegen de geweldige Dorine.

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:48

Als Miep dit drama te binnen schoot door Dorine, ga ik door de grond.
Misschien kwam ze door Dorine wel op het idee, omdat die geweldige meid zo gigantisch veel aan dacht kreeg (en terecht, het is een topper!!)

Maar echt...ohhh als dat daardoor komt Lips are sealed Lips are sealed

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:54

Ja Dorine blijkt een erg bijzondere vrouw te zijn geweest he, heb haar nooit gekend, maar wel op haar topics gekeken om te weten waarom ze zo speciaal was en ik begrijp precies wat jullie ermee bedoelen. Volgens Dorine moest je alles uit het leven halen wat erin zat, op een positieve manier en daar heeft ze gelijk in. Dit was vast haar bedoeling niet geweest van haar krachtige woorden, hopen dat die Miep er toch uiteindelijk mee geholpen is en wat aan dr leven(sstijl) gaat doen..Daarom, blij dat ze een ban heeft gekregen, mss erg hard gedacht van me. Maar het is zonde dat bokt verloederd door dit soort acties, ben behoorlijk gehecht geraakt aan mn trouwe bokt uurtjes en vergeet altijd dat we elkaar hier niet kennen, maar voel me wel vaak betrokken bij mensen hun verhalen en zou die gezelligheid missen..Dus mods, goed geregeld en opgelost.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 00:04

Mij doet het achteraf erg aan Tara Singh Farma ( Varma??) denken. Die verzon in de kamer ook dat ze kanker had, terwijl er wat dat betreft niets aan de hand was. Bij haar schoven ze het op posttraumatisch stress syndroom, misschien speelt dat hier ook? In elk geval heeft ze ook mij voor de gek gehouden en ik baal daar best van. het vertrouwen in onbekende medebokkers is daardoor best wel gedaald, terwijl ik zo helemaal niet ben.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 00:14

Ik denk eerder dat het verhaal van jamy/Lotte de aanleiding was. Het begin ligt heel dicht bij elkaar.

Laten we Dorine hier niet bij betrekken. Ze heeft juist zoveel goeds gedaan.

Verder hoef je niet meteen heel wantrouwend te worden. Bij schaduw accounts wordt een ip check gedaan. Verder zijn de meeste bokkers die langer op bokt zitten wel irl bekend bij de een of ander.

Het zou zonde zijn om die mensen die wel steun verdienen deze daarvan te onthouden. En zoals dit geval ook al aangeeft. Mods letten wel op. En al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 00:15

Hoezo ligt het begin van die twee verhalen dicht bij elkaar Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 00:18

in tijd waarschijnlijk.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 00:20

Ethelate: Ik denk dat ze bedoeld dat op het moment dat Jamy met haar verhaal kwam vlak daarna Miep een leugen verzon en dat op internet gooide in de hoop net zoveel aandacht te krijgen als Jamy..Bokt leeft erg mee met Jamy en dat wilde zij ook graag..

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 00:22

Ja idd ik bedoelde in tijd. Ik dacht nog bij mezelf. Jeetje er gaat nu zoveel aandacht naar Jamy, terwijl Miep ook heel erg ziek is.

tja..

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 00:23

Ik las ergens dat ze ook wel eens op andere fora ging kijken, misschien liegt en bedriegt ze nog wel heel veel meer mensen.

Ik vind dit toch een enge situatie, omdat iemand me zoiets nog wel eens meer heeft gelikt.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 00:24

owzo Knipoog
tja, hoe meer ik over na denkt hoe dommer ik mezelf vind

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 01:29

ik ben al een hele tijd een fanatieke lezer op bokt, en achteraf valt veel op zijn plaats. Altijd aandacht vragen met ellende, busongeluk(echt gebeurt?) iest met een operatie aan haar hand en daarna dit hele verhaal. Ook het malle babbe account, was altijd gedoe met ziekenhuizen en ziektes, hoewel ik me dat niet echt precies meert herinner.

Ik heb nooit echt meegeleefd met het verhaal, en bij die snelle updates, en dat verhaal over een plas bloed, en een broer die ineens ook in het ziekenhuis lag, kreeg ik een raar idee. niet echt hardop gezegd, dit klopt niet maar wel een onverschilligheid, terwijl ik normaal snel meeleef met verhalen.

Ik hoop dat Miep het allemaal op een rijtje krijgt, en aan zichzelf gaat werken, uiteindelijk is zij het ''slachtoffer''. En ik leef ook mee met de mensen die hun best hebben gedaan voor haar, en die voorgelogen zijn.
toch niet altijd zo ideaal dat internet.

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 07:32

Wat die Miep gedaan heeft doet mij heel veel verdriet, Puur om het fijt dat iedereen alles voor haar heeft gedaan om haar op te vrolijke terwijl er mensen zijn die echt zwaar klote voelen en die er heel erg door heen zitten, geestelijk en lichamelijk dat ik niet leuk vind dat er dit door haar gedaan is.
Mede omdat iedereen maar kaarten stuurde terwijl ik weet en sorrie dat ik het hier zo er uit gooi maar heb vannacht hele nacht wakker gelegen er door dat die kaarten beter af waren geweest als ze op mijn adres en op nog een aantal die al hele tijd thuis zitten, Ik zit al 14 weken thuis, mag niet alleen naar buiten toe, mag in huis niets doen, of dat zo leuk is! Het enigste puntje wat mij op de been houd op het moment is een geringd aantal vrienden hier op bokt die me iedere dag vragen hoe het gaat of er iets gedaan kan worden voor me, zelfs door mensen die op het moment niet in staat zijn dat te doen maar het toch vragen.

sorrie dat ik het zo schrijf maar miep heeft mij woest gekregen.
puurom het fijt dat ze aandacht probeert te krijgen terwijl er meerdere zijn die nog zieker zijn dan dat zij is!

bedankt voor het lezen

paulien die de 15 week thuis zijn in gaat en de muren op me af zie komen soms!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 07:45

Ik vind dit echt heel erg triest, sorry hoor Boos!
Soms dacht ik nog wel eens van Goh hoe zal het met Miep gaan (terwijl ik d'r niet eens ken) en wat supererg voor d'r...
Tja ze heeft nu wel genoeg aandacht gehad geloof ik..........

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 07:59

Bij het lezen van Miep's verhalen vroeg ik me al af hoeveel ellende een mens kan verdragen. Ik heb wel even mijn wenkbrauwen gefronst toen ik las over "die schat van een dochter van mij" en "dat lieve kind", en vooral toen ik las dat ze van de dokter wel op ponykamp mocht of zoiets, terwijl ze iedere keer in coma raakte of ernstige bloedingen kreeg als ze ook maar iets deed.

Wel eens in mijn achterhoofd gehad van "goh, die heeft wel héél veel pech", maar nooit gedacht dat dit allemaal verzonnen zou zijn. Ook bij mij komt de term "pathologisch leugenaar" naar boven bij het lezen van dit verhaal. Iemand die pathologisch liegt is iemand die in feite een enorm minderwaardigheidsgevoel heeft en zichzelf interessanter probeert voor te doen dan hij is. Dat begint heel onschuldig, maar het gaat van kwaad tot erger. Mensen die zo liegen hebben een enorm goed geheugen en ze moeten zich steeds verder in leugens wikkelen om het ene verhaal nog kloppend te houden met het andere.

Ik hoop dat het Carmen lukt om van deze kwaal te genezen, al is het maar voor haar omgeving. Het is in elk geval in- en in triest dat mensen dit nodig hebben om zich mens te voelen.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:28

Nou ja zeg,ik zit hier met mijn oren te klapperen
Ik heb hier geen woorden voor,ik kan me hier ontzettend kwaad om maken!
Naar mijn idee is ze haar carriere misgelopen,acteren of het schrijven van boeken zou een hoop geld mee kunnen verdienen!
Toch hoop ik dat wij bokkers elkaar de steun kunnen blijven geven zoals we hiervoor ook hebben gedaan!
Het zou heel jammer zijn dat we de sfeer laten verpesten door dit voorval!
Carmen heb ik in dit geval ook niets meer te melden!
Lundi

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:37

Ik vind dit gewoon spottend ten opzichte van mensen die echt in een levensbedreigende situatie zitten... Zoiets doe je toch niet? Kijk als je depressief bent of in een hele nare situatie zit met jezelf.. dan komt er wel eens een verhaal uit wat niet klopt, dat lees je wel vaker, maar om daarin zooooo ver te gaan... sorry maar dat kan echt niet door de beugel! Schandalig hoe ze die onrust tussen al die bokkers heeft gemaakt! *zoekt de kotssmiley*

ps. Bokken in het ziekenhuis kan wel degelijk, mijn opa zit op de dialyse afdeling en heeft daar zijn eigen laptop met internet. Tenzij je constant op de IC ligt is het dus wel mogelijk..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:43

ziek is ze zeker........

Hoop dat ze hier met haarzelf uitkomt, want dat het niet helemaal goed is met haar is zeker....

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:59

Zulke mensen zijn niet te genezen als ze het zelf niet willen.
Wij hebben zo'n meisje als miep in huis gehad (pleegkind)
Helaas werd mijn moeder ziek van haar, hartkloppingen enz
En waarom? Ze loog alles bij elkaar, vertelde de ene leugen na de andere.
Ze vertelde verhalen die erg geloofwaardig overkwamen.
na een tijdje vertelde ze het verhaal nog een keer, maar dan net weer anders.
Ook was het bij haar zo erg dat we alle waardevolle spullen moesten opbergen, zo niet dan had zij dat in handen en was je het kwijt.
hoe ze aan die spullen kwam verzon ze ook een heel verhaal om heen. mijn zus had van haar vriend een ring gekregen en opeens was ze die kwijt. paar maanden later zag ze de ring om de vinger van het meisje, ze vroeg hoe ze daar aan kwam en dat die van haar was.
maar het meisje verzon er 1 grote leugen om heen, dat ze die van een vriend van haar had gekregen die is omgekomen bij een auto-ongeluk.
mijn zus is er verder niet op ingegaan en heeft het maar zo gelaten. uiteindelijk kwam het meisje zelf vertellen dat ze de ring van mijn zus d'r kamer had gepakt. Gelukkig woont niet meer bij ons, want zo'n iemand kan je echt niet in huis hebben.
ons gezin ging er aan onderdoor, vooral mijn moeder, en dat moesten we niet hebben, dus kon ze vertrekken.

Hoop voor miep dat ze wil en kan veranderen
Wil ze dat niet dan zal ze altijd in dat patroon blijven waar ze nu inzit
het gaat misschien even goed, maar ze vallen zonder hulp gewoon weer terug naar het oude patroon
Dus miep: sterkte en werk aan jezelf.
je maakt zo meer kapot dan je lief is (daar kom je zelf nog wel achter als je geen hulp zoekt)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:02

holly schreef:
Miep, ik vind het verschrikkelijk dat de tranen moesten vloeien. Helaas niet om jouw, maar vanwegen de geweldige Dorine.

OK dan! Bij deze wil ik ook voorstellen dat we het Miep verhaal apart houden van dat van Dorine.. Ze is bijna een jaar overleden nu en ik vind dat we dat in ere moeten houden..Zeker na de Dorine dag waarvoor we met veel bokkers heel veel gedaan hebben... Lovers

Enne ik vind het heel terecht dat ze ge-band is.. Hopelijk vind ze de hulp die ze nodig heeft... En hopelijk voor haar gaat dat niet te koste van dr vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:28

Pff 16 pagina's doorworstelen.(hmm waar is de kotssmilie wanneer je hem nodig hebt)

Sorry maar ik vind dit werkelijk idioot! Carmen is niet rijp voor een gesprekje met een psyg maar meer voor een enkeltje inrichting. Sorry dat ik het zo bot zeg, maar mensen als zij zijn gewoon ziek.
Ik heb geen medelijden met haar. Wel met haar ouders en (eventuele) broer(s).

Ze heeft iedereen die meegeleeft heeft zo vreselijk voor banketstaaf gezet. Ook ik ben erin getrapt. Ik heb ook met haar meegeleefd.
Ik heb wel dingen gehad waarbij ik zoiets had van "hmm raar".
* Maar internetten in het ziekenhuis is niet raar, ik kon het ook
aanvragen.
* Bij ons thuis was het ook normaal dat ik gesprekken met vriendinnen op mijn mobiel hield omdat mijn vader een zaak heeft en hij thuis gebeld kan worden. Dus ook dat is niet geheel vreemd.
* Dat ze naar huis mocht nadat ze uit coma kwam is wat raar. Maar aan de andere kant... Hoevaak worden mensen die geen uitzicht meer hebben niet naar huis gestuurd om thuis te sterven?? Sorry maar ze heeft het wel zo over laten komen!!

Ze heeft gewoon iedereen keihard voor banketstaaf gezet! En dan nog maar niet te spreken over de mensen die werkelijk erg ziek zijn!! Over het feit of ze zichzelf voor banketstaaf zet kan ik heel duidelijk zijn; SO WHAT. Dat kan me niet erg genoeg zijn!!

Wat ik heel zwak vind is dat ze deze ellende op laat lossen door Heike. Ze kickt toch zo op aandacht?! Dan was dit toch de ideale manier geweest om aan aandacht te komen?!?!

Gatverdamme hoe laag kun je gaan *kotssmilie*

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:29

maar als miep zoveel kaarten heeft gekregen, hebben haar ouders dat niet gezien? ik bedoel als er een kaart door de bus valt met "van harte beterschap"erop, dan gaat bij hun toch ook wel een lichtje branden?
of had ze een loos adres bij een of ander ziekenhuis opgegeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:31

missnynke schreef:
maar als miep zoveel kaarten heeft gekregen, hebben haar ouders dat niet gezien? ik bedoel als er een kaart door de bus valt met "van harte beterschap"erop, dan gaat bij hun toch ook wel een lichtje branden?
of had ze een loos adres bij een of ander ziekenhuis opgegeven?

Ik denk dat er een ziekenhuis is die een berg kaarten heeft die "per ongeluk verkeer bezorgd zijn". Boos!