Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:48

Flair, ik ben met je eens dat er hier wel vrij extreme scenario's worden geschetst af en toe, maar aan de andere kant kan het zomaar ineens heel reeel worden.

Wat dat 'tot elkaar komen' betreft, denk ik dat dat ook kan in je eigen achtertuin, maar je hoort ook vaak dat 'even ertussenuit' ook erg populair is en dat 'even weg van alles' kan helpen om de boel weer op de rails te krijgen. Dat kan dus allemaal wel, maar alléén als de effort van 2 kanten komt, dus ook van Lotte'ss kant.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:11

Juist en zéker niet doordat haar vader het gaat afdwingen in een ver vreemd land met zijn commune-achtergrond.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:13

Ik noem de beste man geen crimineel. Maar ik kan de omschrijving 'de vader van Jamy' steeds moeilijker uit mijn strot/vingers krijgen. Want er zijn veel dingen gebeurd die een vader IMO niet zou doen.

- zoals z'n dochter de schuld geven van denkbeeldige dingen waar ze niets van weet en niets aan kan veranderen:

Citaat:
Hij kwam met het verhaal dat ik zijn ziel had afgepakt en mee had genomen naar de onderwereld

- Haar 1 van de belangrijkste dingen in haar leven - haar paard - afnemen om een volkomen denkbeeldige reden

Citaat:
omdat ik slechte energieen had en die overbracht op Jamy <....> Ik legde mijn wil aan Jamy op, en dwong haar en weet ik het allemaal <...> kreeg ik tehoren dat ik nog steeds slecht was <...> Hij heeft Jamy dus gewoon weggebracht.

- Haar de veiligheid van een 'thuis' afnemen:

Citaat:
Maar eigenlijk wou mijn vader niet dat ik thuiskwam. Hij wilde mij het liefst weghebben, eerst voor een maand, toen voor 2 maanden uiteindelijk voor een jaar

Citaat:
Ik werd er gek van, het ene moment was ik positief en mocht ik blijven, dan moest ik weer weg

- Haar eigen mening en persoonlijkheid de kop in drukken:

Citaat:
dan krijg ik weer te horen dat ik mijn wil opleg en mijn zin door drijf.

Citaat:
als ik dus niet mee ga moet ik alsnog het huis uit..

(wij legt hier nu z'n wil op?)

Beste 'vader' (ik kan het echt niet meer typen nadat ik dat allemaal herlezen heb, dit kan ik echt geen vader meer noemen) lees dat alsjeblieft nog een keer door. Je hebt een dochter en ik hoop dat ze de kracht heeft om uit deze situatie te komen voordat ze ten gronde gericht word. Een VADER heeft als doel z'n kinderen uit te laten groeien tot gezonde, goed functionerende volwassenen die zich kunnen redden in deze wereld. Die heeft NIET als doel om z'n dochter als klei te kneden tot de vorm - hoe verwrongen ook - hem aanstaat.

Ik word hier heel erg verdrietig van en kan er met m'n verstand gewoon niet bij dat de onderstaande zin jou niet tot in het diepst van de ziel snijd. Ik heb geen kinderen maar kan er al niet tegen een vreemde dit te horen zeggen, hoe kan jij dit nou lezen, wetende dat je dochter dit serieus zegt, en niet beseffen dat je heel, heel erg fout zit?

Citaat:
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, soms heb ik echt gevoel dat ik er beter niet meer kan zijn, aangezien ik toch alleen maar slechte dingen aanricht en wil ik onder een auto lopen.. Zodat ik van al mijn problemen af ben

Lees. Lees opnieuw. DIT RICHT JIJ AAN. Ga in godsnaam in het belang van je dochter handelen (in het ECHTE belang van je dochter, niet in wat Maria of wie dan ook zegt) en wees die vader weer voor haar. Een echte vader, die een thuisbasis bied, en steun als het leven moeilijker word, en steun in het ontdekken en ontwikkelen van haar eigen persoonlijkheid.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:17

Precies en juist beschreven ArwenLune.

Ik heb hier echt geen woorden voor.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:29

ArwenLune helemaal mee eens!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:32

Precies, ik kan me ook helemaal vinden in het stuk van ArwenLune.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:33

Ik ook, is namelijk ook mijn eigen mening (voor we weer te horen krijgen dat we geen eigen mening hebben Knipoog )

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:36

Laat dat je vader maar eens lezen Jamy, ben erg benieuwd wat ie daarop te zeggen heeft.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:07

Vreselijk wat een verhaal. Maar die secte doet mij onmiddelijk denken aan de scientoligy church. Een sekte is nu eenmaal een eng en ziek apparaat. Dat weten de leden ook wel. Iig de leden, lager in rang, maar ze moeten tijd hebben om dat door te krijgen. Je weet natuurlijk ook niet WAARMEE de leden bedreigd en gechanteerd worden natuurlijk.

Ik ga het nu HEEL GROF en CRU stellen.

Wat als jamies vader overlijdt, tussen nu en laten we zeggen paar maand ? Hoe moet het met het bedrijf? Zit niet al het geld al in die sekte bijvoorbeeld ?

Ik zou naast lichaamlijke en geestelijke hulp ook juridische bijstand zoeken.

Sterkte Jamy

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 14:10

Hij vind dat hij in het verhaal alleen maar de slechte vader speelt. Nou ja ik heb echt geprobeerd het verhaal zo te vertellen dat er niet een iemand is die alleen maar slecht is en ik alleen maar goed. Tuurlijk ben ik geen engeltje en ben ik weleens eigenwijs of dram ik mijn zin door, maar ik ben 16 en ben een puber.. dat kan toch gebeuren. Tuurlijk ben ik ook fout geweest af en toe. Maar dat is geen reden om je zo te gedragen tegen mij, vind ik.

Als iemand aan hem vraagt of tegen hem zegt, dat het niet goed is geweest Jamy te verkopen, krijg je te horen dat dat zijn beslissing is geweest. Ik was teveel verwend in zijn ogen dus dat moest anders. Maar ik verwen mezelf niet. Hij moet als ouder sterker in zijn schoenen staan en als hij zegt tegen mij je mag een pony ga ik niet zeggen, nee wil ik niet als ik gek ben op die beesten. Ik bedoel hij hoort mij op te voeden.

Als ik tegen hem zeg ik heb soms echt het gevoel dat ik beter onder een auto kan lopen, krijg je het antwoord als jij denkt dat dat het oplost..

Soms zegt die dingen als Je moet zelf keuzes maken, je moet je eigen leven leiden. Maar waarom krijg ik daar geen kans voor en mag ik geen eigen keuzes maken en geen eigen leven leiden? Want als ik niet denk zoals hij of doe zoals hij geeft hij mij de indruk (ik zeg dus niet dat die zoiets zegt (hij vind dat die dat namelijk niet doet, ik van wel nahjah dan maar zo ..) dat ik slecht ben.
Als kind wil je toch ook graag horen dat je ouders trots op je zijn en het goed vinden wat je doet. Maar als je die indruk graag krijgt ga je opgegeven moment vanzelf aan jezelf twijfelen, je wilt toch een soort erkenning.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:11

Bah, ik ben nu in staat om zo vanaf me werk in de auto te stappen, om Jamy onder te brengen op een veilig adres, en eens even "babbelen" met die man.

Sorry MOEST ereven uit......

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 14:12

Dat hebben al veel mensen geprobeerd, tervergeefs...
Je komt er niet door. Jou wereld is van jou, dit is zijn wereld.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:15

Jamy, je bent 16 !!!!! Kidz van die leeftijd doen "moeilijk" hoort erbij. dat weet je vader ook wel. Maar stappen ondernemen moet je echt ZELF doen. Uiteraard, iedereen geeft je advies enzo. Ik kan heel iets voorstellen wat jij meemaakt, want mijn moeder draaide door, toen ik 15 was, en ze ging van inrichting naar inrichting. Me pa op het laatst aan de drank schoot allemaal ook nix op. Ben bij een tante terecht gekomen, totdat ik in Delfzijl ging studeren. Ben nu getrouwd, heb 2 kidz en een paard, dus alles komt wel weer in orde. Maar je moet nu ZELF stappen ondernemen......

Gr. Jacques

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:15

Jeetje meis.... Vind het echt super k***e voor je....

Je bent welkom hier hoor... Als de nood hoog is.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 14:15

Trouwens even over die drugs en prostitutie enzo.. dat zei iemand als gevolg wat er kon gebeuren als ik in Brazilie achterbleef. Ik weet zeker dat mijn vader mij niet achterlaat maar ik weet niet zeker wat er daar gebeurt of kan gebeuren. Ik bedoel het ene moment zegt hij tegen mij als je niet mee gaat moet je het huis uit (ook al heeft die daar paar dagen later spijt van en neemt hij dat terug) op zo'n moment zegt hij dat wel en is mijn vertrouwen wat ik weer een beetje in hem had gelijk weer weg.. Het ene moment moet ik uit huis of en andere moment leuk mee op vakantie. Als ik daar ben en hij neemt een of andere beslissing kan ik niks.. en ookal heeft die daar later spijt van op dat moment heeft hij die wel genomen of gedaan. Dat zie ik ook niet zo zitten.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:16

Jamy je mag NOOIT maar dan ook NOOIT opgeven, leef voor jezelf.
Je profiel straalt iets uit, probeer dat vast te houden!

Jij hebt je eigen wereld, je hebt je eigen ik!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:17

adriana schreef:
Jij hebt je eigen wereld, je hebt je eigen ik!

Helemaal mee eens!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 14:19

Ja idd Lachen
Maar ik wil graag de kans dat ik die ook kant ontwikkelen en ook echt mezelf kan zijn, ipv daaraan te moeten twijfelen of ik zo wel een 'goed' persoon ben.

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:20

heb je nog met jeugdzorg gebeld, en kunnen die iets voor jouw doen. ik denk niet dat het verstandig was om je vader dit allemaal te laten lezen.

het is net wat je zegt, hij leeft in zijn wereld, wij zijn nu in zijn ogen een bedreiging.

ik vrees dat vandaag of morgen je computer, net als je paard ineens verdwenen is.

zoek aub hulp bij jouw in de omgeving. deze situatie loopt straks volledig uit de hand

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:22

Jamy het gaat je lukken, zolang je maar in jezelf blijft geloven!!

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de pc verdwijnt want dan kan jamy haar vader niet meer mee lezen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:22

Ik denk ook dat het niet verstandig nu hier neer te zetten waar Jamy eventueel mee bezig is, haar vader kan tenslotte nog steeds meelezen

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:23

Niet twijvelen, je BENT "goed". Hoe leg ik dat uit. Houd je vast aan je normen en waarden. Wees open en eerlijk. Ik begrijp ook wel dat je vader je vader is en je zoekt steun enzo bij hem. Hij zou je richtlijnen moeten geven, maar die krijg je op dit moment te weinig. Probeer ze bij een huisarts oid. te krijgen. Een mens is flexibel, kan heel veel hebben, maar ook jij moet heel erg goed oppassen dat je niet je breekpunt bereikt, want dan kan het heel erg mis gaan.

Nogmaals heel veel sterkte, en wijsheid toegewenst.

Gr Jacques (ook vader)

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 14:25

Maar ik ben nergens mee bezig. Hij weet dat ik niet mee ga.
En we hebben 3 computers in huis. Hij heeft er zelf ook een nodig voor zijn werk en mijn broer is dr ook nog. En dan nog. Dan internet ik wel op school.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:38

Internetten op school, mmmm, hadden wij toen niet Lachen een Phillips p2000, ging nog op cassettebnadjes. Progrmma laden duurde wel een half uur, en vlak voor het einde ERROR, opnieuw inladen.....

Pfffffffffffffffffff

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:52

Lotte, ik heb je net gepb't, alles komt goed, accepteer de hulp die je wordt aangeboden op school! Heb vertrouwen in de mensen die je gaan helpen, ze weten waar ze mee bezig zijn, zze zijn ervoor opgeleid en hebben het allerbeste met je voor!