Ik noem de beste man geen crimineel. Maar ik kan de omschrijving 'de vader van Jamy' steeds moeilijker uit mijn strot/vingers krijgen. Want er zijn veel dingen gebeurd die een vader IMO niet zou doen.
- zoals z'n dochter de schuld geven van denkbeeldige dingen waar ze niets van weet en niets aan kan veranderen:
Citaat:
Hij kwam met het verhaal dat ik zijn ziel had afgepakt en mee had genomen naar de onderwereld
- Haar 1 van de belangrijkste dingen in haar leven - haar paard - afnemen om een volkomen denkbeeldige reden
Citaat:
omdat ik slechte energieen had en die overbracht op Jamy <....> Ik legde mijn wil aan Jamy op, en dwong haar en weet ik het allemaal <...> kreeg ik tehoren dat ik nog steeds slecht was <...> Hij heeft Jamy dus gewoon weggebracht.
- Haar de veiligheid van een 'thuis' afnemen:
Citaat:
Maar eigenlijk wou mijn vader niet dat ik thuiskwam. Hij wilde mij het liefst weghebben, eerst voor een maand, toen voor 2 maanden uiteindelijk voor een jaar
Citaat:
Ik werd er gek van, het ene moment was ik positief en mocht ik blijven, dan moest ik weer weg
- Haar eigen mening en persoonlijkheid de kop in drukken:
Citaat:
dan krijg ik weer te horen dat ik mijn wil opleg en mijn zin door drijf.
Citaat:
als ik dus niet mee ga moet ik alsnog het huis uit..
(wij legt hier nu z'n wil op?)
Beste 'vader' (ik kan het echt niet meer typen nadat ik dat allemaal herlezen heb, dit kan ik echt geen vader meer noemen) lees dat alsjeblieft nog een keer door. Je hebt een dochter en ik hoop dat ze de kracht heeft om uit deze situatie te komen voordat ze ten gronde gericht word. Een VADER heeft als doel z'n kinderen uit te laten groeien tot gezonde, goed functionerende volwassenen die zich kunnen redden in deze wereld. Die heeft NIET als doel om z'n dochter als klei te kneden tot de vorm - hoe verwrongen ook - hem aanstaat.
Ik word hier heel erg verdrietig van en kan er met m'n verstand gewoon niet bij dat de onderstaande zin jou niet tot in het diepst van de ziel snijd. Ik heb geen kinderen maar kan er al niet tegen een vreemde dit te horen zeggen, hoe kan jij dit nou lezen, wetende dat je dochter dit serieus zegt, en niet beseffen dat je heel, heel erg fout zit?
Citaat:
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, soms heb ik echt gevoel dat ik er beter niet meer kan zijn, aangezien ik toch alleen maar slechte dingen aanricht en wil ik onder een auto lopen.. Zodat ik van al mijn problemen af ben
Lees. Lees opnieuw. DIT RICHT JIJ AAN. Ga in godsnaam in het belang van je dochter handelen (in het ECHTE belang van je dochter, niet in wat Maria of wie dan ook zegt) en wees die vader weer voor haar. Een echte vader, die een thuisbasis bied, en steun als het leven moeilijker word, en steun in het ontdekken en ontwikkelen van haar eigen persoonlijkheid.