Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kabayo schreef:Ik vraag mij wel af hoeveel bewust kinderlozen geen partner hebben
Want zonder partner denk je misschien veel minder snel aan kinderen
Wbt teveel mensen op de wereld kan ik in komen, maar het is wel een feit dat het veel vergrijzing is. Die ‘teveel’ mensen zijn merendeels oud.
Mars schreef:0
Dit is ook geen wereld om meer mensen op te zetten.
OleJon schreef:Citaat:maar stel dat je wel oud mag worden zijn het wel de kinderen en kleinkinderen van nu die jouw AOW betalen en je luiers verschonen als dat nodig is.
Als je ziet wat ouders krijgen aan toeslagen voor kinderen. En gratis zorg voor kinderen. Denk ik dat wel aardig overeen komt
DuoPenotti schreef:Denk dat de stelling van Kabayo tenminste ik lees die als; "als je de ware treft wil je wel kinderen" ook duidelijk is ontkracht.
Gezien de reacties van vele gewoon in een relatie en niet alleen.
Vind dat ook zo'n bijzondere gedachte.
Hier heeft dat eens een stel letterlijk tegen ons gezegd.
Kinderen kreeg je als het goed samen ging. Anders was er iets niet goed.
Het mooie zij 3 koters verder en gescheiden...
Wij nog bij elkaar.
Paardenfann4 schreef:Als oudere heb je ook je hele leven AOW premie betaald en belastingen. Dus dat is onzin dat de kinderen van nu dat allemaal moeten ophoesten, daar heb je zelf je hele leven ook aan bijgedragen.
Hier met partner al heel lang samen en kinderloos, nooit een kinderwens gehad.

verootjoo schreef:Heb je hier cijfers over opgezocht?
Dit komt totaal niet overeen…
Nederland geeft jaarlijks 15miljard uit aan kinderopvangtoeslag, kinderbijslag en kindgebonden budget.
Tegenover 52 miljard aan AOW.
Ouderen kosten daarnaast meer zorg dan kinderen.
Kabayo schreef:Ik vraag mij wel af hoeveel bewust kinderlozen geen partner hebben
Want zonder partner denk je misschien veel minder snel aan kinderen
Kabayo schreef:Feit zonder man is een kind krijgen gewoon een stuk lastiger. Helemaal als je weet dat je bewust alleenstaand moeder bent. Dan denk je er misschien wel 2x over na ja. Dat probeer ik te zeggen. Ik weet ook niet of ik wel moeder wou zijn zonder man/hulp

juval schreef:Paardenfann4 schreef:Als oudere heb je ook je hele leven AOW premie betaald en belastingen. Dus dat is onzin dat de kinderen van nu dat allemaal moeten ophoesten, daar heb je zelf je hele leven ook aan bijgedragen.
Hier met partner al heel lang samen en kinderloos, nooit een kinderwens gehad.
zo werkt het niet. Het geld dat je nu betaalt gaat nu op aan de ouderen van nu.
juval schreef:Cer, je kan het een dooddoener noemen, maar het is gewoon een feit. De werkende generatie betaalt voor de niet werkenden. En als de werkende generatie kleiner wordt omdat er minder kinderen geboren worden, dan zou dat een probleem kunnen worden.

juval schreef:Cer, je kan het een dooddoener noemen, maar het is gewoon een feit. De werkende generatie betaalt voor de niet werkenden. En als de werkende generatie kleiner wordt omdat er minder kinderen geboren worden, dan zou dat een probleem kunnen worden.