Bookvent 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:31

Tijd voor weer een beetje activiteit hier, in plaats van een lijstje zet ik er dit keer een vraag in die hopelijk kan helpen in de zoektocht naar cadeautjes. Ook als je meedoet met de 12-dagen editie, is het leuk deze te beantwoorden, je weet maar nooit of je Santa er nog een extraatje in wil doen :D

Citaat:
Welke quotes uit boeken(series) vindt jij mooi/grappig/emotioneel/indrukwekkend/(vulzelfverderin)?

En, zou je het leuk vinden om merch te krijgen gebaseerd op deze boeken(serie) en/of quotes?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:17

Citaat:
Welke quotes uit boeken(series) vindt jij mooi/grappig/emotioneel/indrukwekkend/(vulzelfverderin)?

En, zou je het leuk vinden om merch te krijgen gebaseerd op deze boeken(serie) en/of quotes?

Oeh, een hele 'simpele' maar die zit nog vers in mijn hoofd gezien ik het boek net recent heb gelezen. 'With me!' _/-\o_ Van Fate Breaker - Victoria Aveyard. Heerlijke Lord of the Rings vibes.
En vast nog genoeg quotes uit boeken die ik heb gelezen en series die ik heb gezien, maar ik schrijf ze eigenlijk nergens op. Zou ik eens moeten doen. Sommigen zijn echt tranentrekkers :=

Maar merch van een boekenserie is altijd leuk, net als boekenleggers met een quote uit een boek.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:11

Marjo schreef:
Tijd voor weer een beetje activiteit hier, in plaats van een lijstje zet ik er dit keer een vraag in die hopelijk kan helpen in de zoektocht naar cadeautjes. Ook als je meedoet met de 12-dagen editie, is het leuk deze te beantwoorden, je weet maar nooit of je Santa er nog een extraatje in wil doen :D

Citaat:

Ik ben echt superslecht in het onthouden van quotes :') Anders dan 'not all those who wander are lost' en 'always' kan ik dus niet echt iets uit mijn mouw schudden. En die 2 vooral omdat ze zo extreem bekend en veel gebruikt zijn. Niet een antwoord waar mijn Santa iets mee kan, wel eerlijk :=

MarloesHJ

Re: Bookvent 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

Ik ken eigenlijk ook maar één quote die mij echt is bij gebleven. At trúa á mátt sin ok meg (misschien staat er een streepje verkeerd) volgens mij uit een van de boeken van Tolkien maar dat weet ik niet eens meer zeker.

Bookmerch zoals een boekenlegger of zoiets vind ik best leuk maar geen dingen die geen functie hebben behalve decoratief. Ik probeer de afgelopen jaren juist wat minder decoratie te verzamelen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:10

Och jeetje, qoutes, daar vraag je me wat.
Ik kan echt genieten van zinsopbouw, taalgebruik, de sfeer die wordt neergezet in een boek. Maar een specifieke quote onthoudt ik eigenlijk nooit :o

Verder ben ik net als Marloes van de praktische cadeaus waar je ook iets mee kan.

DaihyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:15

Oh quotes onthoud ik nooit… :=
Goodies vind ik wel leuk. Vanuit de vorige kalender heb ik een embosser en heel veel kartonnen boekenleggers. Dus dat hoeft niet per sé. Maar andere bijzondere boekenleggers of andere bookgoodies zijn zeker welkom!
Maar ook dingen als thee of accessoires zijn welkom. Groene thee met een fruitsmaakje. Die van de AH met mango of papaya zijn lekker. Of verse groene thee met meloen, aardbei of iets. Geen sinaasappel of cranberry.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:01

O, ik ben zo vreselijk slecht in quotes... De enige die me zo te binnen schiet, is het welbefaamde 'They're taking the hobbits to Isengard!'.
Maar verder zou ik het echt niet weten.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

“Don’t let the cereal eat you” - Girl in pieces Kathleen Glasgow

Fire in, fear out - Girls of paper and fire Natasha Ngan

Zijn twee quotes welke ik heb onthouden, verder schiet me zo even niets te binnen. Merch is leuk maar aangezien het geen bekende boeken zijn, word dat lastig denk ik haha.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

Oh jemig, ik ben met dat soort dingen helemaal niet bezig joh :oo