We kunnen ons in ieder geval opmaken voor een goed "spinnenjaar" Als gevolg van de zachte en natte winter 2024 zijn er meer insecten en meer (voedsel voor de) spinnen. https://www.buienradar.nl/nederland/wee ... nen-3a9e40
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: Gisteren, 17:38
Die meer insecten behalve wespen die ik hier zeker niet terug helaas spinnen zijn er in overvloed maar ik zie zelden iets bv in een web zitten. Van de week was er een een blaadje aan het inrollen
Babootje
Geplaatst: Gisteren, 18:02
Aangepast ivm verkeerde topic
Laatst bijgewerkt door Babootje op Gisteren, 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb met mijn suffe kop twee keer dat hele bericht doorgelezen om te zien of er een of andere nieuwe oorlogstactiek was gebruikt waarbij spinnen ingezet werden
(Voor alle mensen die het gemist hebben, was een bericht over Oekraïne/Rusland dat dus idd niet hier hoorde)
Suzanne F.
Geplaatst: Gisteren, 18:35
Bram kan misschien best een baby wolfspin zijn. De andere van Karuna en Anansie zijn huisspinnen. Ja ze zijn nu vol aan het spinderen om een date te scoren in deze periode. Brrr hier gaat echt de slipper erop hoor.
nine1987
Geplaatst: Gisteren, 18:36
Daks schreef:
Nien ik denk dat dat echt wel een valse wolfsspin is als ik naar de tekening kijk
Kim, ik VOND je heel aardig.. Tot je dat net zei..
Beemsterkaas
Geplaatst: Gisteren, 18:38
Ik denk ook dat Bram een jonge valse wolfspin is. Omdat hij er eigenlijk identiek uitziet als een groter exemplaar, met z'n dikke, wollige pootjes. Ik herken niet meteen een andere spinnensoort hier die er zo uitziet.
Een huisspin ben ik vrij zeker van dat ze gewoon weer binnen loopt omdat het een veel gunstiger klimaat voor ze is. Dus die zet ik nooit in de tuin, dat heeft weinig zin volgens mij. Of misschien lopen ze niet altijd weer naar binnen, maar toch ergens in een kiertje aan de buitenkant van je huis of je dak of...
Huisspinnen houden ook van trechtervormige webben (vandaar hun categorie: trechterspin) in een donker, licht vochtig maar ook beschut klimaat. Huizen zijn dus veel handiger dan tuinen. Al heb ik er weleens 1 buiten in de tuin onder een grote steen gevonden.
Voor zo'n valse wolfsspin lijkt mij dat voortdurend binnenshuis zitten te droog is. Ben heel benieuwd wat jullie waarnemingen zijn.
Mijn vriend heeft gisteren bij ons in de keuken nog een enorme valse wolfsspin weggehaald (hij had geen geduld voor een foto sorry, volgende keer neem ik een keer een foto). Daarvoor een dode uit het trappenhuis. Ik denk dat ik ze even vaak heb als huisspinnen. Ze zitten ook vaak tussen de kussens op ons kleine terras dat overdekt is. Nu moet ik ook erbij zeggen dat onze luchtvochtigheid binnen altijd minstens 65% is maar bij ons lijken ze prima tegen een binnenklimaat te kunnen helaas
Daks
Geplaatst: Gisteren, 20:03
nine1987 schreef:
Daks schreef:
Nien ik denk dat dat echt wel een valse wolfsspin is als ik naar de tekening kijk
Kim, ik VOND je heel aardig.. Tot je dat net zei..
Sorry
Maar ik heb je gered van de spin from hel. Wat als Brammetje nu ineens Bram was en hulp had gehad van zijn mammie