Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:17

Amber_anne schreef:
Ik heb net een shirt binnen gekregen, het hele ding ruikt naar schimmel/oude muffe schuur. Hij is verder erg mooi maar die geur :r

Bah. Sowieso gaat alle Vintedkleding hier meteen de was in.

Zertab

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:21

Kan je hem niet terug sturen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:19

Weet iemand de logica achter de snel verzenden badge? Ik had hem eerst, toen weer niet en hij komt niet terug ondanks vlot versturen.

Ania schreef:
_Lorette_ schreef:
Hoe ging het ophalen met UPS? Ik vind het best lastig dat het tijdvak zo ruim is (hele dag).
Ook een uitdaging om grote dozen te vinden voor het verpakken. :=

En? Zadel al opgehaald?

Ik moest wachten tot na 15u. Dat vond ik wel lastig. We durfden niet tegelijk van huis te zijn.

Het inpakken had ik voor de zekerheid vastgelegd. Ben benieuwd! Het is geen duur zadel, maar het is even wat anders dan een trui verkopen...

Nu wil ik er nog 2 verkopen, maar geen idee waar ik meer grote dozen vandaan moet toveren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-25 16:20

Volgens mij moet je binnen 24u na aankoop verzenden om die badge te krijgen

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 18:01

Grote dozen heb ik wel eens bij de welkoop gevraagd / gehaald :D

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 18:15

Eske_B schreef:
Ah dus jij hebt het vaker gehad? Verkoopster is weer naar pakketpunt geweest: het verschijnt pas in de DHL app als Bpost het pakket heeft overgedragen aan DHL en afgelopen week waren er problemen bij Bpost. Dus het ligt nog ergens in België.

Klopt helemaal, dat was wat ik zei haha Bpost is niet een hele snelle verzender haha. Als goed is heeft zij ook gewoon een verzendbewijs, daarmee kan ze in bpost kijken waar het ligt. :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 18:31

Weten jullie wat er gebeurd als DPD een pakketje kwijt raakt?

Ik heb wat verkocht, maar het pakket heeft al een week ‘Pakket overgedragen aan DPD’ en nog niet in het sorteercentrum. Dus het lijkt of ie nog in dat pakketpunt is (wat overigens niet dicht is).

Gelukkig maar 4 euro, maar toch…

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 22:48

Vinted gaat dan een zoektocht uitzetten en als het niet wordt gevonden krijgen jij en de koper het bedrag van Vinted.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 05:55

C_arola schreef:
Vinted gaat dan een zoektocht uitzetten en als het niet wordt gevonden krijgen jij en de koper het bedrag van Vinted.

Oh oké prima! Ik dacht dat ik dan het product kwijt was en geen geld kreeg van de koper :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 09:18

Koper krijgt het bedrag terug van Vinted en Vinted betaald jou het verkoopbedrag.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:04

Ik heb een Kentucky stal speeltje voor €20 inclusief verzendkosten gekocht en die is de dag erna al verzonden. Ben echt heel erg benieuwd! *\o/*

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:56

Ik ben een beetje Vinted moe. Na heel lang twijfelen een mooie leren tas gekocht op Vinted van 100 euro, helemaal blij met de aankoop. Komt ie vandaag aan, mist het schouderhengsel. Voor dat bedrag is dat echt niet acceptabel en zonder heb ik nu een heel klein handvat dus eigenlijk is ie zo onbruikbaar. Heb op ‘niet oke’ gedrukt, verkoper heeft het nog niet gezien. Dat wordt dus weer terug sturen. Eigenlijk vallen de laatste aankopen van afgelopen maanden allemaal tegen, vaak toch een mindere staat maar net niet zodanig dat het niet oké is. Gelukkig (of juist niet) zit er op weg naar mijn werk een heel leuke tweedehands winkel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:59

Ik koop altijd nieuw met prijskaartje

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 20:18

Mo_86 schreef:
Ik ben een beetje Vinted moe. Na heel lang twijfelen een mooie leren tas gekocht op Vinted van 100 euro, helemaal blij met de aankoop. Komt ie vandaag aan, mist het schouderhengsel. Voor dat bedrag is dat echt niet acceptabel en zonder heb ik nu een heel klein handvat dus eigenlijk is ie zo onbruikbaar. Heb op ‘niet oke’ gedrukt, verkoper heeft het nog niet gezien. Dat wordt dus weer terug sturen. Eigenlijk vallen de laatste aankopen van afgelopen maanden allemaal tegen, vaak toch een mindere staat maar net niet zodanig dat het niet oké is. Gelukkig (of juist niet) zit er op weg naar mijn werk een heel leuke tweedehands winkel.

En de verkoper werkt niet mee. Wat een gezeik weer. Nu moet het support team van Vinted zich er over gaan buigen. Dit was de eerste en enige keer dat ik zo’n grote uitgave doe op Vinted…

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 20:44

Ik heb vandaag weer een hoop boeken erop gezet. Ben benieuwd of het zich nog loont met de aanpassingen wat ze gedaan hebben mbt dat er geen sub-genres meer zijn in te zien. Vind het maar een rare beslissing, dat ze dat gedaan hebben.

Kreeg al een reactie van iemand uit Spanje of ik wat wilde reserveren, dus dat heb ik gedaan. Nu even afwachten of ze het koopt haha - dan is dat toch alweer 15e :j

Morgen even kijken of ik energie vind om nog wat merchandise te fotograferen en erop zetten - heb nog een halve krat met spulletjes staan.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:25

Ik heb een boek op Vinted staan voor 2,50
Gaat iemand 2 euro bieden. Kan ze proberen natuurlijk, maar met zulke prijzen toch beetje sneu.
Zeker gezien dat specifieke boek op Vinted en marktplaats bij anderen 7,50 - 10 euro kosten en er slechts 4 te koop staan.

Dus bod geweigerd :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:26

Wat een gedoe Mo! Hopelijk komt alles goed.

Succes met de verkoop Cursebreaker!

Ik kwam laatst iemand tegen die serieus 750+ dvds te koop had staan. Je zal alles maar moeten versturen :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:52

Ik probeer dat verdwijnen van categorieën op te vangen door hashtags te gebruiken.

750 dvd´s, die moet je dan wel heel netjes opbergen of je vindt het verkochte exemplaar niet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:55

Ik gebruik geen hashtags perse maar schrijf het subgenre wel in de advertentie erbij bv dus dat helpt dan wel ook al mocht iemand naar bv een romance zoeken of…

Dankje Eske! En inderdaad ja, je zou ze maar in 1 koop verkopen :=

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 08:38

Ik heb zaterdag mijn bestelde schoenen binnen gekregen, de hondenstront zat nog onderaan de zolen :r

Ik heb haar een ster minder gegeven en aangegeven dat ik persoonlijk de schoenen even had schoongemaakt voor het opsturen. :x

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:05

:r :r :r
Dat is echt te smerig :=

Die persoon die haar pakketje niet is gaan ophalen is nu boos omdat Vinted de transactie heeft vrijgegeven. Ze lijkt te verwachten dat ik daar iets aan kan doen, maar ik heb het gewoon opgestuurd en het is niet naar mij geretourneerd.
Zij had een probleem kunnen melden, maar heeft dat zelf niet gedaan.

Wat doen jullie met zoiets?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:16

Negeren

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 12:21

Konstantine schreef:
:r :r :r
Dat is echt te smerig :=

Die persoon die haar pakketje niet is gaan ophalen is nu boos omdat Vinted de transactie heeft vrijgegeven. Ze lijkt te verwachten dat ik daar iets aan kan doen, maar ik heb het gewoon opgestuurd en het is niet naar mij geretourneerd.
Zij had een probleem kunnen melden, maar heeft dat zelf niet gedaan.

Wat doen jullie met zoiets?

Als zij het niet heeft afgehaald, wordt de status veranderd in dat ze het heeft ontvangen, terwijl het pakketje retour gaat naar de afzender. Ik zou dus persoonlijk zelf afwachten of het pakket daadwerkelijk retour is, en dan eventueel terugbetalen.

Ik had dit laatst ook. Ik had helaas geen mogelijkheid meer om het pakketje op te halen, maar op het moment dat hij retour gestuurd is, werd er bij mij gezegd dat ik het pakketje had ontvangen. En dan begint je 48u te lopen om aan te geven dat je een probleem hebt. Ik heb dat op tijd gedaan, en heb mijn geld dus terug. Het pakketje was ondertussen al retour naar de koper :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:23

Ania schreef:
Ik heb zaterdag mijn bestelde schoenen binnen gekregen, de hondenstront zat nog onderaan de zolen :r

Ik heb haar een ster minder gegeven en aangegeven dat ik persoonlijk de schoenen even had schoongemaakt voor het opsturen. :x

Oh bah, dat is wel echt smerig.
Ik vind hondenpoep sowieso een van de meest smerige dingen die er zijn - zeg ik als heuse honden 'mama' zijnde :'). Dit zou ik inderdaad ook zeker met een 1 ster review afgesloten hebben ja. Brr.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:23

Ah, duidelijk, dank je!
Als je iets terugkrijgt, komt dat dan thuis? Ik zou niet weten hoe ik er anders achter kom waar het heen gaat :=