Waarom shein evil is! In tegenstelling tot andere bedrijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:25

Cer schreef:
True :j

Ik vind zelf alleen die keurmerken en de informatie daaromtrent niet goed doorzichtig, en dat is jammer. Als mensen / bedrijven zich inderdaad kunnen aansluiten en daardoor meer kunnen verdienen, zou dat een goede oplossing zijn..
V
maar bijv in Nederland, de keurmerken A Great Place to Work, of EcoVadis (of hoe heet dat precies, een verantwoord ethisch en sustainable keurmerk) zijn echt een lachtertje.. dat gaat nergens over :+
laat staan internationale of buitenlandse keurmerken..

Is echt zo, bij mijn "great place to work" ben ik ziek uit dienst gezet zonder ziektewet. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waarom shein evil is! In tegenstelling tot andere bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:27

Nam uwv dat niet over dan? Ziek uit dienst.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 15:08

DuoPenotti schreef:
Nam uwv dat niet over dan? Ziek uit dienst.

Uiteindelijk wel, heeft helaas drie kwart jaar geduurd en heel veel gaslighting en leugens vanuit werkgever hun kant wat mijn herstel niet bevorderde, maar de waarheid komt altijd boven water en het recht heeft gezegenvierd. Bleek tevens dat ze dit soort streken vaker uithaalden en helaas niet onbekend zijn bij het UWV.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 15:11

Oh wat erg, wat een stress voor jou ;(
Gelukkig uiteindelijk opgelost

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:58

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 19:27

Boras schreef:
Ik kwam dit artikel tegen. Leek me wel in dit topic passen :)

https://www.ad.nl/economie/shein-en-tem ... ~a6232011/

Jups, daarom gewoon nooit bij die winkels bestellen. Behalve als je voortijdig van je kinderen af wilt natuurlijk... of helemaal geen kinderen wilt, het scheelt wel goud geld t.o.v. anticonceptie; even wat makeup bestellen en het kan weer een tijdje.... _/-\o_

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 21:14

Wauw dat klinkt goed van Frankrijk zeg die aanpakken mentaliteit!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 22:03

Of het is om extra belasting te innen. Want anders praat je niet over alle paketfen uit China belasten. Niet alles uit China is immers fout.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 22:47

Misschien willen ze met die opbrengst van de extra belasting dan wel extra controles op giftige stoffen uit gaan voeren :)

Het lijkt me sowieso een goede zaak om (potentieel) giftige zooi niet de EU binnen te laten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 07:11

Ik vind het ook wel verkapte belastinginning en dat in een mooi jasje gieten.

Wat niet wegneemt dat zooi weren mooi is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 08:04

Ik zie het echt alleen als verkapte belastinginning, want eerder waren de geluiden er ook al dat er te veel uit China kwam. En dan zonder het verhaal van gif. Ik denk dat het dus allemaal heel erg meevalt.

Bovendien, als je nu kanker krijgt, waar komt het dan van? De coronaprikken? (er is een toename aan allerlei soorten kanker en hartfalen, maar onderzoek geeft bij voorbaat al aan dat het niet aan de prikken kan liggen, dus er wordt wat uitgesloten op voorhand) pfas? (de overheid staat dit gewoon toe),
landbouwgif? (wordt gewoon nog toegestaan), waslaagjes op appels en peren? (wordt ook gewoon toegestaan), Toluol in schoenen? (giftig, maar er is notabene geen maximale limiet vanuit de EU. Sommige fabrikanten hebben een maximale limiet afgesproken, maar een merk als Timberland bijvoorbeeld niet).

Kortom, er valt nog enorm veel te verbeteren.

En dan is het zo dat kleding uit outletstores heel vaak gewoon van slechtere kwaliteit is en zo ook van Amazon of Zalando. Daar worden heel vaak B-produkten verkocht voor een aanbiedingsprijs.
In dit filmpje wordt dat mooi getoond: https://www.youtube.com/watch?v=a2v24yfaRjg

Oh ja, in datzelfde filmpje komt een t-shirt van Newyorker van 4.99 als beste prijs-kwaliteitsverhouding uit de test en niet de dure merkkleding.

Voordat je af gaat geven op simpelweg de consument die goedkoper in wil slaan (want dat is gewoon de reden, het is in Nederland gewoon absurd duur), moet je eerst kijken naar wat je zelf allemaal nog toestaat in mijn ogen.

En als ik kijk naar wat ik wel bij Ali gekocht heb aan duiklampen, er is een fabrikant, Brynite die ook gewoon in Nederland verkocht wordt onder andere merknamen (je kunt bij deze fabrikant rebranden bespreken). Ik kocht die lampen voor 23-43 euro per stuk en niet 1 heeft het ooit begeven. In Nederland betaalde je voor dezelfde lampen 100-120 euro. Waren gewoon exact dezelfde lampen, ander merkje er op. Dat prijsverschil is te groot. Daar moet men dan naar kijken.
Ik kon overigens 10 lampen bestellen bij die fabrikant voor 180 dollar en dan kwam mijn eigen merk er op te staan. Dan weet je ook wat er inkoop betaald wordt als je grotere aantallen afneemt. Die marge is wel heel erg groot, ook al moet je af en toe een garantiegevalletje oplossen.

Een ander voorbeeld: ik heb een wing op mijn rebreather zitten van Ali. Een prima kwaliteit. Ik had de wing al 2 jaar op reserve in huis liggen toen ik de wing ging gebruiken. Ik plaats een foto van mijn nieuwe uitrusting op facebook en prompt komt er een Duitse winkel op de lijn hoe ik aan die wing van fabrikant X kom. Nou gewoon Ali. Wat bleek? Zij hadden afspraken gemaakt met de fabrikant dat de wing niet meer op Temu of Ali aangeboden zou worden en zij de enige importeur voor Europa zouden zijn. Nu had ik die wing dus er voor al gekocht, voor die afspraak. Maar die persoon was meer dan over de zeik. Ja, het scheelde 180 euro tussen wat ik betaald had en wat hij voor de wing vroeg.

In zulke gevallen zie ik het echt als de eigen markt (en dus ook weer indirect de inkomsten via btw) beschermen. Het heeft dan niets met veiligheid te maken.